skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
spotřeba fel. 1,6 na volnoběh...
prohledat
31 příspěvků (zobrazeno 1 až 31) od 02.03.2009 do 30.12.2011, založil/a Martin/125/
-> Bororo: máme a majú cca 760ot proti starej čo má 600
Já i manžeka máme F. 1,6 model 98.Oba vozy mají ot. 640 potvrzano měřením na STK.Pouze ř.j. od pana Jandy má 880 ot.také potvrzeno měřením.Má někdo F.1,6 která má ot. 800 na vonoběh a sériovou ř.j. ??
-> Bororo: majú od 98
-> Stepan FUN: Ano,to že řídící jednotky od modelu 99 mají mít vyšší vol. otáčky jsem už několikrát slišel,ale praxe mě to zatím nepotvrdila.Tak nevím ????
-> Bororo: Ono taky u 1.6 záleží na jednotce. Právě těma otáčkama (i když je fakt že nejen otáčkama) se lišily. Používaly se jednotky do 98 a pak 98-> a ta novější měla už z výroby vyšší otáčky (který tam nastavuje i p. Janda při úpravách). Jinak já od něj mám jednotku i s vačkou a tam je to maličko o něčem jiným, ale jelikož to má projít emisema, tak se s těma otáčkama volnoběhu moc laborovat nedá.
-> King: Ano,bohužel sériové ř.j. jsou nastaveny na 650 ot. s tolerancí + 100 -80 ot. Praxe je taková,že zahřátý motor 1,6 má tak 640 ot.
-> Bororo: ....áááá, teď koukám, že u 1,6tky je takový "odvalování" motoru asi Ok, tak v tom případě beru všechnu zpět :)
-> Bororo: To jako, že 1,3 má, plácnu, volnoběh 800 a 1,6 má 650? Takhle nízko si to mohla dovolit možná hundrtka s tehdejšíma emisníma EHK limitama...... ale v půli 90. let?
-> Stepan FUN: Samozřejmě, že z nudy řešíme pikačoviny :-) Myslím, že uvolnoběhu ty zdvihátka navíc nehrajou takovou roli. Navíc ta,6ka má 5x uloženou kliku(?). Hraje tam roli i kolik má kterej motor v ECU nastavenej volnoběh, ale chtěl jsem jenom upozornit na to, že 1.6tka nemůže mít z principu stejnou idle spotřebu jako 1,3. Samozřejmě nemusí to bejt nutně poměr přesně 1,6/1,3.
Felicia 1,3 a 1,6 mají na volnoběh skoro stejnou spotřebu a to 0,7 až 0,9l.Je to dáno tím,že 1,6 má sice o 20 procent vyšší obsah,ale také o 20 procent nižší otáčky a tak je nasávaný vzduch za hodinu přibližně stejný.Pokud má motor řídící jednotku Cimbu-880 ot. má motor 1,6 spotřebu 1-1,1 l/h
-> King: Tak ono OHC by zase mělo mít o něco větší účinnost, ale dohadovat se o tomhle nebudu. ;-) Stejně je spotřeba na volnoběh nepříliš podstatnej údaj. :-) Když si topit chci a potřebuju, tak je mi celkem jedno kolik mě to bude stát v palivu a blbosti jako chcípání u přejezdů z důvodů ekonomiky (a nedej bůh ekologie) neřeším. :-D
-> King: 2,0 16V kolem 0,8 se zapnutou klimou 0,9 nikdy to nešlo na litr
-> Stepan FUN: To sice rozdíl je, ale oba motory jsou 4 válce, 4 takty, takže rozdíl spotřeby na volnoběh by moh bejt zhruba úměrnej poměru objemů. Prostě neporovnáváme HTP s Duratecem V6 :)
Netvrdím, že existujou auta, kde PP ukazuje reálnou spotřebu - třeba můj Cougar, ale třeba v TDCI mondeu mi na všech 4 kusech ukazoval spotřebu min. o 10pct nižší, než ve skutečnosti...
Netvrdím, že existujou auta, kde PP ukazuje reálnou spotřebu - třeba můj Cougar, ale třeba v TDCI mondeu mi na všech 4 kusech ukazoval spotřebu min. o 10pct nižší, než ve skutečnosti...
King 28.12.11 23:05:51 napsal: ...konstrukce obou motorů je zhruba stejná...
Já teda nevím, ale OHV a OHC je dle mě dost podstatnej rozdíl...
Jinak mě neupravená 1.6 žrala od 0.9 až po zmiňovanejch 1.1l/hod a docela ty spotřeby podle palubáku seděly... Po výměně vačky jsem byl na cca 1,6l/hod
Já teda nevím, ale OHV a OHC je dle mě dost podstatnej rozdíl...
Jinak mě neupravená 1.6 žrala od 0.9 až po zmiňovanejch 1.1l/hod a docela ty spotřeby podle palubáku seděly... Po výměně vačky jsem byl na cca 1,6l/hod
-> De&coN: A skutečně žere a nebo to ukazuje palubní počítač?
Jinak, pokkud budeme věřit těm blábolům, co obvykle lezou z PP, tak 1.3ka myslím žrala 0,6-0,7 a 1,6tka adekvátně víc (což odpovídá těm tvejm 0,9) - při volnoběhu toho moc nevykouzlíš, možná tak snížení volnoběžných toček, ale pak je zase problém s emisema a namáháním součástí motoru.

Jinak, pokkud budeme věřit těm blábolům, co obvykle lezou z PP, tak 1.3ka myslím žrala 0,6-0,7 a 1,6tka adekvátně víc (což odpovídá těm tvejm 0,9) - při volnoběhu toho moc nevykouzlíš, možná tak snížení volnoběžných toček, ale pak je zase problém s emisema a namáháním součástí motoru.
-> King: Dle mého blbost, ale vyvracet to nebudu. Naše 1.6 Octávka, 75kW, žere též 0.9l/hod na volnoběh.
-> De&coN: Autorovi tématu je to už asi šumák, ale pokud 1.3MPi má hodinovou spotřebu 0,9l, pak 1.6MPi logicky nemůže žrát stejně
V obou případech musí ECU obou motorů udržovat lambda=1, konstrukce obou motorů je zhruba stejná, čili idle spotřeba 1,6tky musí bejt cca 1,1l/hod

-> Martin/125/: vis vubec ze to tema psali -> Max 04.03.09
jinak nechcipat....
jinak nechcipat....
-> Martin/125/: 1.3 MPi ukazuje 0.9l/hod. Oproti 1.6 to nebude žádnej skok a podle informací z FK by to mělo být stejné.
Roomster 1,6TDi ukazuje na volnobeh od 0,9 po 0,6 dle teploty motoru.
-> Martin/125/: nafty málo , asi 0,6l na hodinu ale nikto to presne nevie , jasné diesla na 5min asi nevypínať to je škoda baterky a teplého štartu
embéčko - cca 0,8 L/hodina
-> Max: jestli to ma smysl třeba při zavřenych zavorách u kolejí chcípat na tech 5 minut a tak...a nebo to nechat běžet a topit si když se nudim a posloucham v autě radio a je zima...ted už mám 1.9ku diesela,kolik to žere na hodinu nafty? Na volnoběh...
-> technic: To dabljů je asi to poslední, co mi tam vadí
btw: na Zkurvený LPG jezdí manželka, já jezdím na Zkurvenou naftu

btw: na Zkurvený LPG jezdí manželka, já jezdím na Zkurvenou naftu

mužu se zeptat na smysl toho kolik to bere na volnoběh ? :-)
-> King: nech moje dvojwe napokoji, ja ti taky nevycitam ze jezdis na to SKU*ENY LPG
-> Martin/125/: Asi 0,8l - proč? :)
-> technic: Newím, newím, ale f tomdle tématu dostává češťyna pjekně přez hubu
-> technic: Newím, newím, ale f tomdle tématu dostává češťyna pjekně přez hubu

Nastartuji studený motor a spotřeba je 2,2l za hodinu,pak rychle klesá a plně ohřátý motor má 0,8l za hodinu
O.9 až 1L/Hod
1,6 nwm, ale 1,4 16V neco prez litr na hodinu
Kolik žere benzinu na volnoběh 1,6ka?