Laborovani s tlakem a termostatem

prohledat
32 příspěvků (zobrazeno 1 až 32) od 17.02.2009 do 19.02.2009, založil/a Syny
řadit dle data
13:55:38
19.02.2009
Mr.Lumpy
-> Syny: já bych zkusil jinej termostat protože každej otvírá trochu jinak. Víčko 0,1 MPa mám a žádnej problém nikde nic zatim neteče
22:12:00
18.02.2009
Syny
-> Nwkt: Tak to mas v prdeli spis termostat :) Inu u toho tvyho stroje bych se ani nedivil, tam toh obude v prdeli vic 3
21:11:48
18.02.2009
zidlik
-> Nwkt: no mě se votevře termostat a hned se zavře takže to je furt na stejný hodnotě
20:05:07
18.02.2009
Nwkt
-> zidlik: Když se mi otevřel termostat v mrazech tak to kleslo na 60 pak stouplo na 70 a víc to nešlo, dal jsem karton a drží na 80, předchozí rápo to nedělalo ani s 82 termostatem ani s 88
20:00:52
18.02.2009
zidlik
-> bflm: ty vole co furt máte stěma kartonama mě rápo topí krásně a termostat mám asi 82 stupnu...podle mě na to ten karton má vlil pouze tehdy když je votevřenej termostat jinak to je podle mě jedno jestli to tam je nebo ne...jestli to tak není tak mě klidně zjebte3
17:42:57
18.02.2009
aceboss
-> Syny: Jasný u litiny to chápu,ale já mám v eRko 136 takže tam bych problém neviděl spíš bych se bál těch hadic(spojů) a možná chladiče8
13:56:00
18.02.2009
MerHanz
-> bflm: 17.02.09 09:34:43 tak budeš se divit, ale moje škodná, když už topí, tak topí a to slušně V peškovi je asi vložka z benziňáku a tam to tak netopí
13:33:47
18.02.2009
J3STER
-> aceboss: Když tam dáš víčko 0,1Mpa ....nevím nevím jestli to vydrží hadice a hlavně chladič.4
22:51:59
17.02.2009
Syny
-> aceboss: no to je to co tu resim... Znat to je hodne, ale otazkou je jestli se tim neco neposere... Teplota se te bude drzet kolem 85-90°C a tlak bude vice nez 2x tak vetsi... Otazkou je jestli to nebude vadit hlave kvuli kterej usuzuju ze se do tech motoru davali ty nizsi hodnoty vicek a termostatu...
22:01:31
17.02.2009
Nwkt
-> aceboss: Bude o dost
22:00:42
17.02.2009
aceboss
-> Nwkt: To vím,že u 136 to bylo v serii,ale já tam ted mám jak víčko tak termostat ten slabší pro 105,120 tak se ptám jestli rozdíl pujde poznat když tam dám ty 136 věci(víčko,termostat)....
19:15:04
17.02.2009
Syny
-> Nwkt: No prave 47

Na tu bilou to nechci, tam dat vicko 0,1MPa, tak to bouchne cely 3
19:13:42
17.02.2009
Syny
Pockat, ale ja to nechci do ty bily skodovky ktera pujde stejne za rok pod kudlu, nybrz do Svetuse... Chtel byhc aby to lip topilo (topi perfektne, ale tech 6°C je fain). Taky bych oddalil bod varu kapaliny, takze taky vyhoda a zvedla by se provozni teplota motoru, jelikoz tehc 80°C se mi zda trochu podchlazeny... Jen nevim jestli by to nebyl problem ve spojeni s hlavou... Precijen vsecky litinovy palice maj 0,04 vicko a 82 termostat...
19:07:32
17.02.2009
Nwkt
-> aceboss: Tam to je v sérii a když jsem dal 88°C tak to topilo jako kráva Syny i Havlík potvrdí
19:05:36
17.02.2009
aceboss
Tak když už -> Syny: nakousnul toto téma co by jste řekli kdybych to praktykoval do eRko s motorem 742.136 víčko mám nové termostat taky.Jen jsem se ještě neodhodlal k výměně.Bude tam taky nějaký citelný rozdil ve spojení stím,že mám favo topení(ve předu pod palubkou a klasické topení je odtraněné)6
18:52:13
17.02.2009
packa
-> Syny: V jednom eMku mi topení topí mizerně i při provozní teplotě. V druhym eMku mi topí upně luxusně už při 60°. Nezvyšoval bych teplotu v okruhu, ale zaměřil bych se na klapky uvnitř topení. U toho prvnío eMka funí vlažnej vzduch, ale trubky jsou horký. Chce to se v tom pošťourat a bude teplo. Ale stejně obecně prostě škodovy netopí.
18:35:25
17.02.2009
COL
-> King: ale tech 600kPa by bylo prima, to by se hned tak neuvarilo, provozni teplota by mohla byt vyssi a vlastne sama pozitiva.... tedy do doby, nez by nekde neco povolilo... :o)
17:54:59
17.02.2009
J3STER
-> King: -> COL: Omlouvám se utekla mi jedna nula. Je to 0,06Mpa4
12:23:40
17.02.2009
King
-> Syny: viz vhml - opletený hadice nejsou podmínkou, ale podmínkou je revize celýho chladícího systému a to vč. třeba odvzdušňováku, kterej je za normálního tlaku Ok, ale při vyšším tlaku začne kapat.

-> COL: j3STER měl spíš na mysli 0,06Mpa - přece jenom ten starej systém jednotek (cm,g,s) měl pro "běžný" tlaky "příjemnější" vyjádření než SI
12:16:59
17.02.2009
King
-> bflm: Ale když upgradne termostat a zkombinuje s tím zaslepením chladiče, bude na tom ještě o kousíček líp4
12:15:35
17.02.2009
King
-> vhml: pro 0.1Mpa bohatě stačej normální hadice, pokud nejsou extra zpuchřelý. Mám to vyzkoušený a nalítal jsem s tím snad 80tkm bez problémů - s jedinou vyjímkou a to je známý prasečí kolínko u topení. Tam se mi udělala miniaturní prasklinka v tom ohybu a zrovna v koloně u Běchovic, takže následoval tenonkej gejzírek vařícího fridexu na notebook na sedačce, načež se bleskurychle zamlžily okna a měl jsem kliku, že jsem moh sjet k nádraží troubleshootovat. Naštěstí jsem měl podobný kolínko z nějakýho golfa, tak jsem to tam bez vypouštění kapaliny narval a jel dál. Ovšem kapitalistické pozlátko (opletené!) vydrželo asi jenom 2 dny a pak jsem za drahej peníz koupil nový opletený kolínko.

Jinak spíš hrozí zvýšený prolínání kolem spon - chce to prostě projít celou chladící soustavu a ty spoje očistit, dotáhnout, popř. dát nový spony. A hlavně nevynechat ty spojky trubek, co jsou pod autem a obvykle plíživě tečou i při normálním tlaku.

Jinak můžu potvrdit, co psal COL, protože po upgrade na vyšší teplotu/tlak se mi naplno projevilo prasklý těsnění pod hlavou a vesele to tlakovalo do chlazení a to takovým stylem, že to víko fobiácký expanzky nestačilo upouštět a ty defautlní hadice byly doslova jak šutr (odhadem minimálně 0,3Mpa) a vydržely - ovšem 2x nevydržely spoje hadice-trubka a vystřelilo to a vypukla akce "sežeň 6l vody uprostřed pole" :)
11:26:40
17.02.2009
bflm
-> Syny: Dej před chladič karton a vyzkoušej těch 5-6 stupnů budeš mět hned větší teplotu prostě je to chlazení dimensované na léto
11:23:26
17.02.2009
vhml
Stane se něco zásadního když se nepoužijou ty opletený hadice? Všechny spony atd samozřejmě nový, ale hadice gumový ČSSR...
10:48:43
17.02.2009
Syny
-> bflm 17.02.09 09:34:43: Jako me to topi v pohode, to bily eMko hur nez svetluse, ale topi to v pohode. Rad bych tim vylepsil i chlazeni, vyssi bod varu vody a lepsi provozni teplotu motoru... Jen nevim co ny to rekne ta litinova hlava (zrejme ona byl duvod nizsi provozni teploty asi)
10:46:07
17.02.2009
Syny
Takze motor 120 + opeteny hadice, vicko 0,1MPa a temostat 88°C by nemel byt problem? Jde taky o to, ze se oddali bod varu kapaliny, bude to lip topit a motor bude lip ohratej na provozni vyssi provozni teplotu.

Z kombinace termostat 88 a vicko 0,04MPa bych mel strach hlavne v lete - to by se kazdou chvili varilo... A opacne termostat 82 a vicko 0,1MPa mi prijde zase jako mimo misu, jelikoz proc vyssi bod varu, kdyz termostat otevira driv. Jako bylo by to lepsi, ale za ty drobny vyhody mi nestoji shanet opleteny hadice a resit to... Takze bud 0,1 a 88 nebo 0,04 a 82 :) Otazkou je, jestli tej 120cine tim nejak neublizim - uprimne nejak nechapu proc je teplota 120tky kolem ty 80tky, precijen vetisna aut ma 90...
10:12:41
17.02.2009
peti
-> Syny: ciastocne zlepsenei kurenia sme volakedy dosahovali tak ze na zimu sme tam davali termostat ktory otvaral 88°C, a bolo to dobre,
10:05:12
17.02.2009
COL
0.6 js opravdu dost. Ale 0.25 skodovka jeste vydrzi...
09:59:30
17.02.2009
King
-> J3STER: Skutečně s přetlakem 0,6Mpa?4 To asi soudruzi v liazu použili nějakou kosmickou technologii v konstrukci chladící soustavy a hlavně chladiče, že si mohli dovolit 6 atmosfér tlaku v soustavě, že?2
09:57:13
17.02.2009
King
Pokud to víko spolihlivě reguluje přetlak na 0,1Mpa a věříš všem (asi 36ti) spojům hadice-trubka na svojí shade, tak se daj oželet i ty opletený hadice. Sice u tý palice se s tak velkou teplotou nepočítá, ale zkusil bych to jako prevenci proti omrzlinám ze shade :) - nakonec i v létě to bude líp chladit.

Já to teda upgradnul až s favomotorem a subjektivně to topilo víc, dokonce jsem si moh ve 20C mrazu po 50km jízdy vyhrnout rukávy mikiny a nasíral jsem na světlech pražáky v péřovkách a kulichách :)

-> bflm: Skutečně? Třeba nějakej moderní turbodehet, co se ohřejvá pomalu dýl, než shade? Pravda, sice vlažně topí už pár set metrů po startu, ale ten gradient vnitřní teploty je podobnej jako u shade :) Vzhledem k tomu, že celoročně jezdím v košili s krátkým rukávem a vyhřívaný sesle jsem odmít jakožto zhýralost pro starce, je prvních 10km docela nářez :)
09:47:03
17.02.2009
J3STER
-> Syny: Koupit si auto s vlečkou.3 Ony jsou i víčka s přetlakem 0,06 Mpa. Jsou to ty chromované hvězdice ze starých Liazek.4
upraveno 1x, naposled 17.02.2009 17:52:35
09:34:43
17.02.2009
bflm
-> Syny: Koupit si auto které topí ne škodovku
09:31:02
17.02.2009
Syny
Zajimalo by me, jestli je mozny a jestli budou nejaky negativni nasledky pokud na motor 105, 120 nebo 130 (proste litinova palice) dam vicko 0,1MPa, nasadim opleteny hadice a dam termostat 88°C. Bude s tim nejakej problem nebo ne? Nebo se vyplati treba dat jen opleteny hadice, vicko 0,1MPa a termostat nechat 82°C? Chtel bych to hlavne z duvodu lepsiho vykonu topeni (at si kdo chce rika co chce, tak tech 6°C je v interieru sakra znat). Taky si myslim, ze vetsi provozni teplota kolem tech 90°C je dobra... Co si o tom myslite vy?
Extreme Tyres