detaily-zastavba motoru fabia

prohledat
79 příspěvků (zobrazeno 51 až 79) od 06.02.2009 do 31.07.2013, založil/a petřík
řadit dle data
22:36:58
10.02.2009
petřík
-> Saky: jinak spodní díra ta je pruchozí normálně jak píšeš. ale horní ne.. nevim jak si to myslel s tim posunutim- s prsama přece nemužu hejbat když sou našroubovanýna bloku, a tou horní prostě šroub neprovleču takle jak to je
22:23:48
10.02.2009
petřík
-> Saky: hmmno já se eště podivám ale já když tam ty prsa normálně přišroubuju tak ta díra je tak o 50% přesazená.. ikdyž sem trojuhelníček jak řikáš odpiloval. zitra to vyfotim
22:11:28
10.02.2009
Saky
-> petřík: staci upilovat jen ten trojuhelnicek a uz nebude presazena.. stejne tak jako neni presazena u skodovackejch prs a bloku.. vzdyt se podivej jak sou ty diry daleko u origo bloku.. to tesneni je po cele sirce cca 5mm, jestli to mas presazene tak to mas o kus posunute v te spodni dire..

ja mam terba drzaky takove ze jsou chycene ve spodni dire ta je totozna ta vrchni je tam dovarene oko kterym projde sroub prsami a drzi origo drzak.. a cele to drzi dalsim sikmym plechem do bloku obdobne jako je origo.. a cely drzak je plne zamenny a PnP staci jen odpilovat ten trojuhelnicek.. takze upilujes vezmes drzak prichytis 3 srouby a hotovo.. vse sedi jak ma..



a nebo druhe reseni na fabkovej altik je podobne ale drzeni altiku je tam delano jinak..
22:05:23
10.02.2009
petřík
-> Saky: nevim přesně jak to myslíš, nicméně já sem už asi před 3 dnama odpiloval takovej ten nalitek ve tvaru trojuhelníčku co je v tech místech (škodovka ho tam nemá) takže teď tvar bloku v tech místech kopíruje tvar škodováckejch prsou, ale i takje ta díra, kudy by měl víst šroub co drží ten držák altíku, blokem z pulky přesažená. pak mě eště napadlo když zezadu je ten držák přivařenej tak by stačilo už ho jenom chytit zepředu žejo, tak jesi by nešlo do ty diry v prsou žíznout M10 zavit a nějakym kratšim šroubem to přišroubovat do tech prsou, aby nedocházelo ke klepání to držáku .
21:43:17
10.02.2009
Saky
-> petřík: daleko jednodusi nez neco varit je tu cast bloku ktera prekazi odfrezovat(je to kousek tak 5x5mm klidne pilnikem) a uzpusobit drzak tak aby tu diru v bloku nahradil..
18:50:15
09.02.2009
Vrba
-> petřík: To převař z nejakyho staryho bloku a máš klid.Já jsem se na to třeba uplně vysral a stejne to tesni.
22:54:36
08.02.2009
petřík
eště se zeptám k tomu pravýmu držáku , už ho mám defakto hotovej akorát si porát nejsem jistej držákem altíku, kdybych ho chtěl přidělat tak jako je ve škodovce musel bych vrtat blok a bojim se že potom nebude styčná plocha mezi prsama a blokem kolem ty díry dost velká na to aby mi to tam nezačalo camrat - je ta obava opodstatněná nebo mužu klidně nastoupit s vrtačkou ? :) zatim mám ten držák altíku navařenej zezadu na celym tom držáku ale jako to neni i zepředu tak to pořád snahu lehce pružit.
16:48:48
08.02.2009
vhml
-> petřík: doufám, že k bodu 5 nebudu moc lhát, ale na první pohled mi to přišlo(alespoň u eMka 120) jako tryska z karburátoru. Tuším že 80tka. Takže vem nejmenší trysku z karbu, kt. najdeš a nemusíš to vypáchávát z jinýho bloku.
15:55:40
08.02.2009
Vrba
-> petřík: Si ten motor rozeber a nanecisto si ho poskladej a hned uvidis co kde bude potřeba.Je to tak nejlepsi udelat,protože jinak urcite na nejakou upravu zapomenes a neco te prekvapi při skládání.
09:52:53
07.02.2009
petřík
-> Saky: Vačku mám od chovance 278/270 prodanou jako vačku do felicie MPi. takže myslim že tio brousí z klasický MPi feliciácký vačky takže by to mělo byt ok. díky za maximální trpělivost už je jasno na obzoru1
00:53:50
07.02.2009
Saky
-> petřík:

1,no ja nevim jakou mas vacku.. v podstate potrebujes vacku s velkym ulozenim.. o casovani nejde..

2, to je fuk jaky tycky..

3,jo

4,jo - )

5, jo,

6.. zalezi jak to osoustruzis.. proste pokud bude remenice od kraje stejne jako origo bude to OK.. pokud bude jinde musis podkladat a nebo soustruzit zase-)



dneska sem nejakej trpelivej-)))
00:00:41
07.02.2009
petřík
-> Olgoj Chorchoj: no jasný to už je další věc já sem si potřboval ujasnit tenhle předek tam bylo nějaký temno :) jinak je mi to jasný
23:51:28
06.02.2009
Olgoj Chorchoj
...a celý to nezapomenout vyvážit!!
23:21:21
06.02.2009
petřík
-> Saky: ještě kdyby si mi poradil třeba nějakou značku rozvodů který sou kvalitní abych nekoupil nějakej šmelc co mi v mototechně strčej do ruky.
23:18:50
06.02.2009
petřík
-> Saky: Tak já si to tak zrekapituluju a od tebe bych rád kdyby si buď kejval nebo vrtěl abych věděl jesi sem to pochopil 3 díky moc



1)vačku víš jakou mám a ta je teda montážně stejná jako z felicie MPi ano ?



2)takže sundám hlavu vyndám hydroštely nastrkám zdvihátka a tyčky ze škodovky (mužu třeba ze 130 ale lepší by to bylo z MPi feldy.ano?



3)koupim si rozvody na felicii MPi abych nemusel podkládat obě kola , nasadim je tam a na vačku dám kolečko na pohon rozdělovače který vezmu z nějakýho škodovácký motoru(130).ano?



4)na první pohled zjišťuju že rozvodový kolo na klice je utopený - zjistim o kolik a vyrobim třeba na magnetce podložku kterou to srovnám montáží pod něj. ano ?



5)mazání - z motoru (třeba 130) vyndám z bloku (v místě pod rozvodama) zátku (vypadá jako šroubek asi 10mm pruměr a v prostřed má dirku, tu zaměnim za tu co je v tom fabiáckym bloku. - tím je mazání hotový a nemusim nikde nic vrtat po vzoru fabie ani nic podobnýho. ano ?



6) potom koupim řemenici z felicie MPi kterou přetočim na klínovej řemen a nasadim ji bez problemu na místo. - vejškově bude na stejné urovni jako pumpa a altík - nemusim ji nijak vypodkládat. ano ?



vim že je to náročný a otravný a nejspíš na to odpovídáš každej tejden pětkrát ale já sem asi dutej4
22:13:50
06.02.2009
Saky
-> Maxx: jak rikam ted si to nevybavuju presne.. ale podle me fabkovy rozvody jsou nizsi, vacka je kratsi, axial je uprostred tak to cele zmensili oproti felde.... takze pokud chces dat vacku z feldy a rozdelovac tak musis dat feldove rozvody a ozubene kolecko pro pohon rozdelovace.. aby to bylo ve stejne vzdalenosti jako ve felde..

a nebo muzes nechat fabkove rozvody ale pak je musis podlozit jak nahore tak dole aby ten celkovej rozmer byl porad stejnej.. dole na klice to musis podlozit vzdycky protoze jinak by nesedela stejnobeznost remenice a vodni pumpy a altiku..

takze shrnuti.. oboje rozvody muzes pouzit, pokud pouzijes feldovy tak podkladas akorad rozvodove kolo na klice, pokud fabkove rozvody musis podlozit obe rozvodova kola..

u feldovejch rozvodu to jestli das podlozku na klice jako prvni a pak rozvodove kolo a nebo obracene zalezi na tom jak otocis to rozvodove kolo na vacce.. ale vzdy to musi byt tak aby to bylo v jedne ose..



co se tyka mazani.. fabka ma ostrik rozvodu udeany dirkou primo v prsou do olejoveho cerpadla.. felda ma ostrik dirkou v zaslepce mazaciho kanalku.. takze pokud pouzijes feldovy prsa tak mas moznost bud to navrtat tak jako to ma fabka a nebo jednoduse vymenit zatku mazaciho kanalku za zatku s dirkou aby to bylo stejne jako felda..



jasne?
21:20:45
06.02.2009
Maxx
-> Saky: hele saky prosimte ja to mam takhe,mam rozvody fabku i feldacky vacku fel jaka je nejlepsi kombinace a jak to mazaní to nepobiram...díky
21:13:44
06.02.2009
Saky
-> petřík: tak sem z toho nejakej zmatenej -) musim se podivat jak to vlastne je-) ono totiz fabkovy rozvody jsou nizsi.. asi o tech 5 mm takze to pak mas rovne.. jenze das delsi vacku nasadis tam ozubene kolo na pohon rozdelovace a bude to porad spatne.. takze musis zase dat podlozky..
21:11:44
06.02.2009
Saky
-> petřík: ono zalezi jak das to kolo,da se otocit a pak zase tou podlozkou vyrovnas odsazeni remenice tak aby byla rovnobezna remenice s vodni pumpou atd.. pokud das rozvody tak jak maj bejt, tak musis dat podlozku pred pokud kolo otocis tak je vzadu..



ä nebo tam mas rozvody z fabky?
20:41:24
06.02.2009
petřík
-> Saky: jasný akorát porát nevim co budu vyrovnávat tou 5mm podložkou pod klikovym kolem.. vždyť teď sou ty kola normálně souběžně, nebo to se rozhodí až když tam dát tu jinou vačku ?
upraveno 1x, naposled 06.02.2009 20:41:57
15:58:45
06.02.2009
Saky
jeste s tim souvisi vacka, ktera musi byt delsi kvuli pohonu rozdelovace.. tu ale mas.. takze pak to vse jen preskladas a hotovo..
15:57:51
06.02.2009
Saky
rozvody pouzijes s felicie MPi od 98tyho roku.. kvuli prumeru rozvodoveho kola na klice.. jedine co musis udelat je dat ty kola soubezne.. a toho docilis tak ze das na kliku cca 5mm silnou podlozku (facko, felda atd.. ma na kraji axialni lozisko a pritlacnou desku to u fabky neni takze ten rozmer musis nahnat jinak.. tedy podlozkou.. ) pri montazi ti to bude jasne..

samozrejme musis vyresit ostrik rozvodu to skopirujes z facka treba.. jasne? dalsi dotaz?
13:47:37
06.02.2009
petřík
popřípadě kdyby někdo měl zájem poradil a nechtěl takle veřejně tak klidně na mail - mám ho v id.
13:45:38
06.02.2009
petřík
-> Nwkt: o tyhle diskuzy vim. třeba to jak se řeší pohon rozdělovače nebo co se dělá/nedělá s rozvodovejma kolama tak neni nic.
13:40:20
06.02.2009
petřík
-> darklord: no proto se neptám po nějakym článku ale po radě od někoho kdo už má tuhle akci zdárně zasebou
13:19:01
06.02.2009
darklord
-> petřík: no, mam strach ze kompletne navody sa asi po nete iba tak nepovaluju.
12:56:48
06.02.2009
petřík
a Ještě abych nemusel zakládat nový téma tak se zeptám tady- taky se to týka tý fabie tak je to jedno (přejmenoval jsem tema), defakto veškerý přizpůsobení tohohle motoru sou mi jasný akorát mám pořád bordel v tom co se musí dělat okolo rozvodů, pohonu rozdělovače,prsou, ruznejch mazacích kanálů v týhle oblasti, vždycky v nějaký diskuzy akorát najdu nějakou zmínku ale nic smysluplnýho. v sakyho návodu jsem o tom taky nic nezaznamenal, mohl by mi někdo prosimvás kdo tohle to dělal podrobně a kompletně vysvětli co se v tehle místech musí řešit a jak se to musí řešit ? vačku dávám 278/270 vyrobenou pro felicii MPi. díky a prosim opravdu komplet abych to nemusel pytlikovat ze sta odpovědí a pak na něco stejně zapoměl.
11:55:30
06.02.2009
petřík
Chtěl bych poprosit ty co ho nějakym zpusobem dotvářeli jesi nemaj nějaký fotky abych se inspiroval :) díky
Extreme Tyres