skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
rozdil hlavy Bmm 50kw a Mpi 50kw
prohledat
67 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 25.01.2009 do 23.08.2017, založil/a Jarda - zrušená registrace
-> krtik: kde tam píše o sacím potrubí? nevidim to :-(
-> Tomaso435 15.08.17 21:31:05: suri píše, že průměr kanálů:
skoda-virt.cz/cz/.../6995 -hlavy-felicia-rozdelenie
skoda-virt.cz/cz/.../6995 -hlavy-felicia-rozdelenie
-> 21patrik08: pokud jsi dal felda prsa, tak ti to nemaže rozvody, pač felda maže blokem, fabia prsama. Za další pokud jsi nechal hydroštely, mohlo by to dělat problemy, že to čerpadlo nemusí zvládat.
né hlavy ale sacího potrubí mpi feldy 40 a 50kw, je tam nějakej rozdíl? :-)
Zdravím
Mám taký problém vkladám motor z fabie do feldi a keď som mu meral tlaky tak som zistil že o polovicu stratili.... ako je to možné?? Chcem sa ešte opýtať keď som menil olejové čerpadlo tak či je problém keď som tam dal z feldi?? alebo tam musí byť originál z fabie?? lebo teraz keď pretáčam motor tak mi čerpadlo nepretláča olej až na koníky!!.... vdel by mi niekto poradiť??
Dík za skorú odpoveď
Mám taký problém vkladám motor z fabie do feldi a keď som mu meral tlaky tak som zistil že o polovicu stratili.... ako je to možné?? Chcem sa ešte opýtať keď som menil olejové čerpadlo tak či je problém keď som tam dal z feldi?? alebo tam musí byť originál z fabie?? lebo teraz keď pretáčam motor tak mi čerpadlo nepretláča olej až na koníky!!.... vdel by mi niekto poradiť??
Dík za skorú odpoveď
chlapci chlapci a mam namysli super-nie origo olovnaty benzin nebojte...a neviem ci tam dam kat, to je len robota navyse 

-> Nwkt: nemuze, tim znici kat...
-> Nwkt: 

-> Shatter: Sice nevim kde ho chceš sehnat, ale jo můžeš
-> gabo000000: cize mozem s BMM behat na olovnaty benzin, teda super...je jedno aky benzin striekacka tiska, si myslim
-> gabo000000: BMM už neboli takto rozdeľované

-> LuisiLe: a ked hlava nema ten nalitok? takze ked mam bez vyvrtu amm na bezolovo heJ?
-> gabo000000: vyvrt v tom naliatku rozdeloval o aku hlavu ide.s vyvrtom 135,bez vyvrtu 136,do 1989 vsetky 136 na olovo od 1989 mali vsetky 742.135/6 uz skoro favoritacke hlavy bez vyvrtu teda aj 136 aj 135 na bezolovo..
-> gabo000000: je rozdiel v materiali sediel.
-> LuisiLe: mas pravdu vraj je tam nejaky nalitok alebo nieco take nie?
-> gabo000000: nie je len v kanaloch. BMM ma tvrde sedla teda trvale bezolovo.original hlavy 742.136 nemali vsetky tvrde sedla na bezolovo,v podstate vačsina 742.136 nebola prisposobena na bezolovo,742.135 boli všetky na bezolovo..
-> Shatter: podla man nebude ziaden problem
-> gabo000000: ale mozem na hlavu 742.136 dat vstrekovanie nie? nebude sa to srat...
-> Shatter: prave v sacich kanaloch

A aky je rozdiel medzi hlavou 742.136 a BMM 136?
-> Saky: inac priznnam sa ja by som tiez neurobil 32 kanal..jednak neviem ako..nemam na to prislusenstvo a aj keby osm mal pre mna je to zbytocne...u nas uz aj s malo upravenym motorom vies konkurovat na rally ostatnym pretekarom lebo vela zalezi na zrucnosti aj ked zo zadnym nahonom treba dohanat na rovinkach to co v zakrute stratis

-> Saky: saci viem ze 36 ale vyfuk som nejak nevyzvedal a ma tovarensku vacku nejaku 300vku tiez o tom vela nechce hovorit lebo sa mu podarilo fakt najst komfiguraciu s ktorou ten motor doslova lieta...a inac len tohoto jedneho kamarata mam ktory ma upraveny favo motor
.. EVO2 hlava bola normalna skoro 30mm hlava s velkymi vyfukovymi kanalmi takisto favo hlava s odlahcenymi ventyli a vraj toto jede o hodne lepe s touto novou

-> Saky: a kde sem napsal ze to nejde? jen rikam ze Čepek rekl ze TVRDA konusova pruzina se nevyrabi a ani je nema, ze jsou jen TVRDE valcove pruziny. bylo to na vacku 320/300..nebo tak neco... a na 7mm ventily...
-> gabo000000: no tvoje hlavy a hlavy tvych znamych to je vzdycky extrem.. a co tam ma ten tvj kamos za ventily?
at si nekdy az bude mit cas zkusi prehodit hlavu za nejakou jinou, normalne upravenou a uvidi jak to dole a v tomto pripade asi i nahore ozije..
ono totiz nekdy vic znamena mene..
at si nekdy az bude mit cas zkusi prehodit hlavu za nejakou jinou, normalne upravenou a uvidi jak to dole a v tomto pripade asi i nahore ozije..
ono totiz nekdy vic znamena mene..
-> saskyn2: jak rikam otazkou je co kdo nazyva upravou hlavy.. udelat tam kanaly jak do riti ktere maji skutecny prinos v otackach treba od 6000 vejs pri nizsich otackach je to na skodu je samozrejme nesmysl pouzivat hlavu s malym kanalem v zakladu.. problem spis vidim v tom ze 90pct lidi chce upravit hlavu a vubec netusi co k ni bude v jakem rezimu bude motor provozovan atd.. a kdyz nekomu udelam hlavu jak na LRu a zazdi ji seriovym spodkem s malou vackou tak mu to v jeho pouzivanem spektru otacek pojede asi hur jak se seriovou hlavou..
90pct motoru co stavim treba ja je na spodku fabie, a vetsina jich je na bezne jezdeni s vysokou zivotnosti a malejma vackama a nevidim duvod proc bych mel ty hlavy vyhazovat a menit je za feldove i kdyz bych si tim usetril spousty prace.. na brzde rozdil nepoznam a ty hlavy maji najeto vetsinou zlomek toho co nejaka fackova nebo feldova..
pokud delam lespi hlavu samozrejme pouziju feldi zaklad, ale tam se pak meni uplne vsechno a stoji to samozrejme o poznani vic..
90pct motoru co stavim treba ja je na spodku fabie, a vetsina jich je na bezne jezdeni s vysokou zivotnosti a malejma vackama a nevidim duvod proc bych mel ty hlavy vyhazovat a menit je za feldove i kdyz bych si tim usetril spousty prace.. na brzde rozdil nepoznam a ty hlavy maji najeto vetsinou zlomek toho co nejaka fackova nebo feldova..
pokud delam lespi hlavu samozrejme pouziju feldi zaklad, ale tam se pak meni uplne vsechno a stoji to samozrejme o poznani vic..
-> Adam6666: kde je napsano ze 7mm ventil musi mit konusove pruziny? a ze nejdou sehnat z bezneho auta z bezne produkce neznamena ze nejdou sehnat jinak..
-> Saky: kamos ma na favo hlave 32kanal v celom priereze

mistr Čepek rikal ze konusova tvrda pruzina neni, proto dava klasicke valcove.......

-> Saky: No pokud vim tak ty klasický pružiny se daji sehnat lépe než konusové, ale samozřejmě daj se také sehnat, jinak to že nejsou kanály rovně - např. favo, a všechny 40kw vliv má, a když už někdo má peníze na úpravu kanálů tak nechápu proč by to dělal na takovéhle hlavě, když 50kw hlava se dá sehnat do 1000kč, to samý jak píšeš ohledně průměru těch kanálů, na co kupovat hlavu na který je víc práce? Proto řikam, 7mm neni rozhodující, hlavně aby ta hlava byla 50kw
-> saskyn2: ventily sezenes jakykoliv jak na 8 tak na 7mm
dulezitejsi je vedet co od toho chcete pokud chcete delat hlavu treba na LRu tak ji z fabkovy hlavy neudelate pokud jen nejaky tuning tak je fabkova hlava po uprave naprosto v pohode..
jinak stejne dobre muze poslouzit klidne i favo hlava, voditka se daj prehodit vzdy a dat ventily jakykoliv.. stejne vetsina hlav ma uz dneska voditka vybehana takze je vymena skoro nutnosti..
to jestli je nejakej kanal rovnejsi nebo trosku zahnutej stejne nikdo nepoznate nejdulezitejsi je prumer.. on je rozdil pokud mate hlavu s kanalem cca 25mm a nebo treba 27 uz v zakladu.. pokud chcete kanaly treba 28 udelate to z obou akorad z te druhe podstatne snadneji.. pokud chcete kanaly 30 uz to z tech 25ti je kriticke a spis se to nepovede.. kdezto z feldove celkem v pohode..
a to jestli na to date ventil takovej nebo makovej je otazkou sedla ktere jak jsem psal se vetsinou meni a prumer je danej sedlem ktere se taky muze snadno vymenit..
a pruziny to uz je to nejmensi..
dulezitejsi je vedet co od toho chcete pokud chcete delat hlavu treba na LRu tak ji z fabkovy hlavy neudelate pokud jen nejaky tuning tak je fabkova hlava po uprave naprosto v pohode..
jinak stejne dobre muze poslouzit klidne i favo hlava, voditka se daj prehodit vzdy a dat ventily jakykoliv.. stejne vetsina hlav ma uz dneska voditka vybehana takze je vymena skoro nutnosti..
to jestli je nejakej kanal rovnejsi nebo trosku zahnutej stejne nikdo nepoznate nejdulezitejsi je prumer.. on je rozdil pokud mate hlavu s kanalem cca 25mm a nebo treba 27 uz v zakladu.. pokud chcete kanaly treba 28 udelate to z obou akorad z te druhe podstatne snadneji.. pokud chcete kanaly 30 uz to z tech 25ti je kriticke a spis se to nepovede.. kdezto z feldove celkem v pohode..
a to jestli na to date ventil takovej nebo makovej je otazkou sedla ktere jak jsem psal se vetsinou meni a prumer je danej sedlem ktere se taky muze snadno vymenit..
a pruziny to uz je to nejmensi..
Já myslim že na 7mm ventilech až tolik nezáleží, na 8mm se lepší daj sehnat větší ventily, tvrdší pružiny, atd. Hlavně záleží na tom zestli je to z 50kw motoru, když je to z toho slabšího, tak se to nedá upravit, a ta hlava je naprosto bezcená.
man to zaujma hlavne pretolebo viem o cloveku kto ma doam rozrezane MPi7mm a ja chem kupit s 8mm ventylmi kôli vecsim ventylom ktore mam...respektive daju sa zohnat ale vsetko su to 8mm..ber to cert..urpavi sa ten ventyl a hotvo...len mi ide o to ci môzem sledovat rez 7mm Mpi hlavou alebo nie
no a kdyz bych mel volit hlava 50kW BMM nebo fabia? tak doufam, ze ta feldacka bude lepsi... jinak by me zajimalo, to co gabo00000...
-> Havoc: a v com myslis? na vonok je to urcite to iste okrem 8mm ventylov a 2 pruzin..ale ja myslim ci kanaly v reze su rovnako ako na MPi 7mm ako ich tvar je tak isto ale ci aj matros dookola atd atd...
gabo000000: Teď ti nechci kecat, nikdy jsem ty hlavy neměl vedle sebe a neporovnával napřímo, ale myslím že jsou jiné jako odlitky.
Jarda: Já mám sice jenom 87 koní, ale zase splňuji i EURO II, jen škoda že to není v techničáku
Jarda: Já mám sice jenom 87 koní, ale zase splňuji i EURO II, jen škoda že to není v techničáku

-> Nwkt: jj, to je jejich hooodne znama a hlavne legalni uprava

-> Jarda: Tam dělali Sprint 75 ne?
-> MOLSO: no jiste to nevim, ale rozhodne nema 40kW, co je v TP,jede jak blazen, odchazeji prevodovky, tech 90hp mi tvrdil byvaly majitel, automobilovy zavodnik a zamestnanec autospektra marianske lazne, myslel jsem, ze to je uprava z metalexu, ale ted si zas myslim, ze spis toho autospektra... motor jsem rozdelany nemel, jediny, co jsem mel sundany bylo saci potrubi a jsou lestene a zvetsene kanaly... urco tam bude vacka, protoze volnobeh je divnej, svody ma 4-1 s katem
kombinovana spotreba je asi 10l na 100km

otazka...ma MPi s 8mm ventzylmi presne take vyhotovenie odliatku ako Mpi zo 7mm ventylmi? proste ci su kanaliky presne takto aj sila steny aj vsetko?
-> Jarda: 90HP ? 

-> Havoc: by me zajimalo jesli ma muj zelenej roadster Euro 1 nebo 2, kdyz je tam 135 BMM auto je r.v. 6/1995 a vykon 90hp , tak myslim, ze nebude mit ani E 1

Otvory pro palivové čerpadlo atd... se přestaly vyrábět v průběhu roku 1995, zrovna tak se plynule v průběhu roku 1995 dělala upravená hlava BMM lišící se pouze spalovacím prostorem, proto některé první feldy jak je hlavně dnes aktuální splňují pouze EURO I a jiné už EURO II a úřitom je to stále tentýž motor BMM, přelom byl v průběhu toho roku 1995, hlavy se liší pouze spalovacím prostorem a ten má vliv pouze na emise, ne na výkon či cokoli jiného. Otvor pro palivové čerpadlo a další drobnosti se dají najít po roce 1995 pouze u vývozních felicií s karburátorem co šli na východ, hlavně směr rusko :-)
m8rinek 25.01.09 23:21:37 napsal: → Adam6666: i kdyby měl pravdu, tak to nemění nic na tom, že je gumojem
diiky



-> Gemini: tak tak, vzdy iny.. ;)
existuju hlavy s rovnymi vacsimi kanalmi, dve pruziny, 8mm ventily.....ma ju Pistaa na S100T
-> m8rinek: možná tak gumožrout...

-> Adam6666: i kdyby měl pravdu, tak to nemění nic na tom, že je gumojem



jinak vacka jeste mala, klika jak bmm, blok nema otvor na Ac pumpu...nema ani nalitek.... pisty jsou tam mpi a ne bmm...... takze opravdu takovy prechodovy model
ale jsem rad za vse co tam bylo, jak za malou vacku tak za kliku tak za hlavu.....urcite bych nemenil....


-> m8rinek: gumojem nebo co si to psal neni, ja mam motor 136M tzn, mpi motor je od Sakyho tak muzete pockat az sem prijde a ventily jsou 8mm, on to bude vedet protoze jsme to resily kdyz sem ho od neho kupoval..... jinak dvojita pruzina, misky jak na obrazku....saci tycky jsou hlinikove........ jinak jeden saci kanal mel 27mm repsektivne jim prosla 27kulicka az po voditko...zbytek byl mezi 26.5 - 27
-> Jarda: Castrol Magnatec 15W/40 motor je absolútne čistučký je to vidieť nie je to taká sračka ako keď nastavujem ventily na fáve a nevidím vahadlá
tento náš motor má každých 10 000km menený olej a všetko je čisté aj vaňa
tento náš motor má každých 10 000km menený olej a všetko je čisté aj vaňa