skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Problemy so štartovaním
prohledat
44 příspěvků (zobrazeno 1 až 44) od 29.12.2008 do 20.01.2014, založil/a DJFrndzalica
-> Bublajs: Pokud se to vrátilo tak zkontroluj jestli to není opět povolené a pokud ano, tak to prostě zalep lepidlem na závity nebo tekutým kovem nebo něčím podobným - ideálně trošičku (tak jedna-dvě otáčky) povyšroubované, jak tu doporučoval-> minno:
--> dragon_cb_cz: tak problem se asi vratil.neni to ono porad.bud se to zase vysroubovalo nebo uz fakt nevim.pak jedine to povysroubovat jak jsi psal at je to hloubeji ponorene.nebo muze to byt ze je to treba bohate?uz fakt nevim
-> Bublajs: Pokud neřešíš emise a spotřebu, tak bude EDSR lepší volba. SEDR je ochuzený co to šlo.
--> minno: aha takže tak to je.no já tam mám EDSR.mám tam starý blok z úžovky a originál karbec.ale už má taky něco za sebou.je přetryskovaný.letí to pěkně ale.ale uvažoval jsem o SEDRu.je přece jen novější.jenže dnes sehnat nějaký moc nevyběhaný bude problém
-> Bublajs: ja som tú trubičku dával mierne nižšie preto, lebo u týchto karburátorov je problém v tom, že je tam len malá zásobná komôrka benzínu pre sytič (to je to jazierko dole, do ktorého je ponorená tá trubička z veka pri zmontovanom karburátore) a po naštartovaní studeného motoru na plný sytič sa tá malá zásoba benzínu rýchlo vysaje a preto to má častokrát po prvom natočení tendenciu hneď skapať a motor potom drží otáčky až po druhom natočení. Preto som trubičku maličko posunul nižšie, aby bola viac ponorená v benzíne a nezdochýňalo to po prvom natočení. Zdalo sa mi, že je to tak lepšie, ale aj tak to bolo vždy so sytičom u SEDRa o ničom, tak som dal celý SEDR preč a hotovo.
--> minno: no jedine to pak zalepit.a k čemu je to dobré to trochu povolit?jako je to ted o hodně lepší než to bylo.ale když je sytič naplno tak to drží na 2000 a jako by to ještě chtělo jít výš.a když jsem ho trochu stáhnul tak to vylezlo nad 2000.uvidím zítra jaké to bude
-> Bublajs: ono sa to až tak bežne zas nepovoľuje. Na predošlom motore kvôli dosiahnutiu lepšej účinnosti sytiča som tú trubičku naschvál o 1-2 závity povykrútil von, a aby tam držala, kvapol som tam lepidlo na závity. A fungovalo to.
--> dragon_cb_cz: to je pravda.pokud to jeste udela tak to prilepim.nechapu k cemu to tak vymysleli
-> Bublajs: Není zač, jsem rád že pomohlo. A vibraci prostě občas udělaj svoje, někdo jí i zalepoval lepidlem na závity co vím.
--> dragon_cb_cz: opraveno.bylo to tim.dik za radu.ted to startne na drb a otacky hned 2000 a vis.. ale jak se to mohlo povolit to nevim
dragon_cb_cz: --» zkusim to teda.zatim dik.doufam ze to bude tim.
-> Bublajs: Sundej víko karburátoru - je do něj zašroubovaná trubička. Koukni jestli není povolená a případně jí dotáhni. Mě to dělalo něco podobnýho - bez sytiče motor běžel v pohodě, ale se sytičem se hrozně dusil.
jinak je to na 120ku EDSR
cus.taky mi blbne sytič.když ho dam naplno tak nejdou otáčky nahoru ale dusi se to.pak musim ubrat dolu tesne pred uplnym sundanim a pak to jede plynule.tak kolem 1000otacek.ale je to malo.ze by ta hladina byla vysoko?jak se snizuje?nebo co to muze delat ten bordel?
-> DJFrndzalica: akorát není dobrý nastavovat vůli ventilů, když je venku -7... vůle ventilů se udává při teplotě +20°C 

Problem vyrieseny, vycistil som karbec a ponastavoval volu ventilov...dnes rano ked bolo -7 tak to chytili hned
vsetkym dik za rady


-> DJFrndzalica: no pokiaľ má motor 133 tkm bez zásahu, tá kompresia už môže byť naozaj v ťahu a potom sa to odrazí aj na schopnosti naštartovať....
→ haso: ACpumpu pouzivam vzdy, dokonca aj v lete ked je chladnejsie
→ minno: motor ma nabehane presne 133 000 km
-> shrekzv: nic si z toho nerob ja tiez startujem bez sytica...naslapem pedalom a vruuum a aj po tyzdni na prvy krat to chyti a udrzi sa...sam som obcas prekvapeny
ale je pravda ze 2mesiace dozadu som si spravil repas karburatoru a starty sa zlepsili :)

odskusam....neskusal som...vzdy nastartujem bez syticu..skusim zajtra......ci to na polovicnom chyti.....a mozno ked sa uvolni garaz aj zhodim karbec na omrknutie....
-> shrekzv: Proto píšu v závorkách "nebo nesprávně funguje"
Stalo se mi to jednou taky, že motor nechtěl s naplno vytaženým sytičem startovat a problém byl v tom, že byl benzín v plováku a hladina byla vysoko a pravděpodobně byla hodně bohatá směs. Takže nastartovat šlo jenom se sytičem napůl zapnutým...

Stalo se mi to jednou taky, že motor nechtěl s naplno vytaženým sytičem startovat a problém byl v tom, že byl benzín v plováku a hladina byla vysoko a pravděpodobně byla hodně bohatá směs. Takže nastartovat šlo jenom se sytičem napůl zapnutým...
-> King: sytic funguje....ked nastartujem motor a dam sytic tak sa chyti a ide....ked trosku povrci dostane sa na 3000otacok....pekne plynule reguluje....len to nechce nastartovat na sytici
-> shrekzv: Mno, když ti nefunguje (nebo nesprávně funguje) sytič, pak není divu, že dědova oktávka vypadá jako shampion
To chce dát karburátor do pořádku - buď máš vysokou hladinu nebo prohnutý víko, těžko říct na dálku. Samozřejmě, že shade se sytičem na principu přídavnýho karbu nikdy za studena nepojede tak dobře jako karbec s přívěrovým sytičem, ale....

To chce dát karburátor do pořádku - buď máš vysokou hladinu nebo prohnutý víko, těžko říct na dálku. Samozřejmě, že shade se sytičem na principu přídavnýho karbu nikdy za studena nepojede tak dobře jako karbec s přívěrovým sytičem, ale....
-> shrekzv: to je fajn, ale ked niekoho citujes, tak to daj aspon do uvodzoviek, lebo potom to vyzera, akokeby si to pisal ty....

minno 29.12.08 23:30:58 napsal:
Ked je vsetko OK, tak aj v –15 ti musi motor naskocit na prvy krat (udrzat sa
na 2–3×) a po par sekundach volnobehu na plny sytic musia liezt otacky uz
k 2000…
to je furt onicom..starky ma staru oktaviu....z 65teho tusim...kobik...bolo -20..a rano to chytilo na sup a hned slo..ziadne vrcanie kym sa zohreje......tak keby behali nase skodovecky to by bolo fajn....
mne to ties nechcelo chytit..asi -10-13 bolo rano..nvm presne..iba tocilo tocilo tocilo...a nie a nie...potom chytilo....startujem bez sytica....so syticom to nechce nastatrovat ani ked niesu mrazy
Ked je vsetko OK, tak aj v –15 ti musi motor naskocit na prvy krat (udrzat sa
na 2–3×) a po par sekundach volnobehu na plny sytic musia liezt otacky uz
k 2000…
to je furt onicom..starky ma staru oktaviu....z 65teho tusim...kobik...bolo -20..a rano to chytilo na sup a hned slo..ziadne vrcanie kym sa zohreje......tak keby behali nase skodovecky to by bolo fajn....
mne to ties nechcelo chytit..asi -10-13 bolo rano..nvm presne..iba tocilo tocilo tocilo...a nie a nie...potom chytilo....startujem bez sytica....so syticom to nechce nastatrovat ani ked niesu mrazy
-> minno: mozno este niekde zabudnuta na sklade. ale je to jak so vsetkym, na slovensku ani nahodou, v cechach so stastim zozenes :)
-> Tom.t: kompresia nebola, nie je, ani nebude, už je vypredaná...

len či sa niekam nevytratila aj kompresia ...
A co tak pouzit olej s inou charakteristikou? Su predsa aj oleje urcene na zimu. A este ti mozem poradit nastavit bohatost, daj to do servisu nech ti to nastavia poriadne a nebudes mat problem
-> DJFrndzalica: a natahas si ACpumpou benzin?
-> Tampajs: to je v týchto mrazoch a pri použití bežného oleja úplne normálne, je to proste stuhnuté.....
-> minno: Jestli to dobře chápu tak to že mi ten motor na poprvý chytne ale skoro hned zhasne a to udělá jen na první max druhý zastartování tak to nejni nic špatnýho? Jakoby se nastartuje vylezou otáčky pak spadnou a na další zatočení zas vylezou a už se drží
-> DJFrndzalica: kolko ma motor nabehane?
Pravdepodobne to bude ale tym karburatorom, nefunguje ti dobre sytic.....malo bohata zmes na nastartovanie v takej teplote.
Ked je vsetko OK, tak aj v -15 ti musi motor naskocit na prvy krat (udrzat sa na 2-3x) a po par sekundach volnobehu na plny sytic musia liezt otacky uz k 2000....
Pravdepodobne to bude ale tym karburatorom, nefunguje ti dobre sytic.....malo bohata zmes na nastartovanie v takej teplote.
Ked je vsetko OK, tak aj v -15 ti musi motor naskocit na prvy krat (udrzat sa na 2-3x) a po par sekundach volnobehu na plny sytic musia liezt otacky uz k 2000....
→ MOLSO: sviečky su tam necely tyzden, to veko pozrem

-> DJFrndzalica: so startovanim asi moc nepomoze
ako dlho tam mas sviecky ? + urcite nastavit karbec pozret ci neni veko prehnute 


→ MOLSO: skusim teda tu decku pred chladic, fridex pouzivam celorocne 

-> DJFrndzalica: vsetko co som urobil bolo nahodenie dečky pred chladič a naliatie fridexu namiesto čistej vody 

-> DJFrndzalica: seřídit karburátor
→ petr s: ved to ze uz neviem co mam robit aby to nastartovalo aj ked je -10, inac ked je +5 a viac tak s tym neni problem
-> DJFrndzalica: Co by jsi chtěl dělat ?
→ MOLSO: a chces mi povedat ze pred zimou s nou nic nerobite ? myslim ako nastavenie predzapalu.....
-> DJFrndzalica: to je typicky skodovacky problem ? že o tom neviem ... mame 120ku s nie prave najlepšou starostlivosťou a naštartuje aj v -10 

Zdravim, mam typicky skodovacky problem, rano ked je -10 stupnov tak mozem robit co len chcem ale nenastartujem, dokonca ked sa aj spustim z kopca dole tak az na 5 pokus to naskoci.....uz som nastavoval predzapal, kontakty prerusovaca, ventily, volnobeh, menil membranu benzinoveho cerpadla+vycistil odkalovaciu nadobku a tiez aj vymenil sviecky a kable....dokonca ked mi to konecne chyti a mam vytiahnuty sytic tak to ide na volnobeh velmi slabo, ale ked sa to zohreje na cca 40 tak to uz ide dobre....jedna sa o Š 120L r.v. 1988