Bohatost směsi Favorit

prohledat
21 příspěvků (zobrazeno 1 až 21) od 28.12.2008 do 01.02.2009, založil/a c.j.
řadit dle data
20:47:32
01.02.2009
c.j.
No to jsem se díval i předtím, ale nic jsem v oleji neviděl, nikdy ho nepřibylo.. Asi to prosakovalo a málo a na těch mých pojižděčkách toho ani za 20min moc protéct nemohlo.. Takový stav (spotřeba 10-11l) byl více než pět roků (jenže za těch 5 roků se najely 4tis km a olej byl minimálně 3 měněný..) měl jsem ho jen jako rezervní auto, ale teď s ním lítám denně
18:09:52
01.02.2009
Kuladmin
A ted jeste mrkni do oleje - merka - zda ho tam nemas moc a zda neni cejtit benzinem nebot muze byt i solidne znehodnoceny benzinem - tam bych ti jeste doporucil vymenu oleje + filtru.
18:01:47
01.02.2009
c.j.
Takže jsem vyměnil AC pumpu a spotřeba spadla z 11l na 8l/100km.. 2 (pojížděčky 15km přes město), paráda 2
11:47:38
11.01.2009
peti
-> c.j.: aha tak to sa oplati4
11:04:34
11.01.2009
c.j.
Koupím originál - viz. foto, mám možnost koupit novou, originál, za poloviční cenu.. :)
10:53:28
11.01.2009
peti
-> c.j.: no ja by som na tvojom mieste nemenil celu pumpu, lebo vetsinou druhoviroba nestoji za vela, radsej kup novu menbranu , podlozku a tesnenia a repasni si ju,

rozobrat to nie je ziadny problem , pekne cele vycistis a zlozit a musi makat ako nova 4
21:06:34
10.01.2009
c.j.
LiMaK 10.01.09 12:39:17 napsal:

fávo melo originál jednu tloustku,na bezpáčkovou pumpu…takze tam bys mohl

mit situaci lehcí…ale tezko rict co tam mas za pumpu, jestli favo nebo 120

:-)









No mám určitě původní ac pumpu a určitě s páčkou, stejnou jakop na fotce..

No koupím prvně oba typy podložek a až pak rozeberu.. Z motoru benál cítit je, ale to je cítit vždy, nevím jestli to smrdí po benzínu více.. Vyměním, uvidím.. :)



Děkuji za radu, tahle možnost mě vůbec nenapadla, čekal jsem že teče nějaká hadička, prasklý plovák nebo totálně rozhašený karbec (něšáhlo se na něj od výroby, což je myslím jen dobře), jenže auto krásně startuje, pekně jede, tak se mi vůbec nechce dávat někomu karbec na rozvrtání.. Kdyby to teklo jen tou AC pumpou, tak by to byla paráda.. :)
zvětšit Bohatost směsi Favorit - obrázek od c.j. vložen 10.01.2009 21:06:34
upraveno 1x, naposled 10.01.2009 21:07:36
12:39:17
10.01.2009
LiMaK - 742 forever
3 srouby povolis, vytahnes.



je pumpa-tesneni-podlozka-te sneni-blok



podlozky se delaly 2 tloustky, tak poradne zkoukni, co tam bylo za pumpu a k ní patrící podlozka.

pak zkoukni new ac pumpu, jestli je stejná,pouzijes stejnou podlozku.



fávo melo originál jednu tloustku,na bezpáčkovou pumpu....takze tam bys mohl mit situaci lehcí....ale tezko rict co tam mas za pumpu, jestli favo nebo 120 :-)



tesneni, pokud uz nemas motorarský tmel (motorový silikon), tak to tesneni pred montazi mázni vazelinou. a pak to dotahni
11:45:13
10.01.2009
c.j.
Hm, díky.. :) Je nějaký problém AC pumpu vyndat? Nebo stačí povolit šrouby a vytáhnout ji? A nenarazím na nějaký zádrhel když budu chtít namontovast zpět? Tipuju že budu potřebovat novou pumpu a těsnění m,ezi pumpu a blok, nebo ještě něco? Na Favu... Mám možnost koupit za 300,- novou.
10:27:22
10.01.2009
LiMaK - 742 forever
-> c.j.: praveze ac pumpa je jedine misto motoru, kde MŮŽE benzín protékat do motoru.

stací mala netesnost, ac pumpa i tak sice tlačí,motor jede, ale polovina benalu jde do karbu a polovina do bloku,primo do vany :-)



ono je tezko to popisovat nekomu, kdo neví jak vlastne ac-pumpa funguje, ale v praxi jde o to, že pumpa u 742 tlačí benal porád, když se točí motor- je poháněná od vačky.

no a v karbu máš ventil, ktery ti pri naplnení karbu vypne prívod. ac-pumpa pak vlastne tlačí naprázdno, protože nemá kam(ventil v karbu je uzavren), systém se ti natlakuje a pres netesnost v membráne v tu chvíli proudí benál do oleje....uplne normáloní vec, pokud nemás trochu opečovávanou škůdku...
20:07:44
09.01.2009
c.j.
Jako že by mohl AC pumpou protíkat benzín někde do motoru ?? To se může stát? :D Stalo se to asi skokově, ale už to tak je cca 5 let a je to stále stejné. Faťasem jsem najel tak 1500km ročně (spíše jen v zimě), takže jsem to nikdy nijak neřešil, ale teď s nim jezdím mnohem více, takže to řešit asi budu..



Jak zjistím jestli je ta membrána prasklá? a to by palivo podávalo i tak? Spotřeba v tom autě není na ujeté kilometry, ale na hodiny, je jedno jak se jezdí, žere prostě cca 5l/hodinu.. :)
upraveno 1x, naposled 09.01.2009 20:14:12
11:20:27
08.01.2009
Klubko_
-> c.j.: ja mam pocit sem si nastavil bohatost podle nejakyho druhyho karbecu 5 otocek, nebo pulotocek ted uz sakrys nevim od uplne zasroubovanyho. Esi ti spotreba vzrostla skokove, tak zkontroluj, esi ti nepraskla membrana palivove pumpy a jde ti beno do motoru. Jde citit beno z ventildeklu. To se ted stalo kamosovi.
11:05:51
08.01.2009
Labros
-> c.j.: v podstatě jo.
20:50:51
07.01.2009
c.j.
-> Labros: No je tam jeden šroubek na seřízení volnoběhu a jeden na bohatost směsi, ne?
16:25:45
06.01.2009
Labros
-> c.j.: Favorit šroub přídavného vzduchu nemá, místo něj je tam šroub dorazu segmentu klapky 4 Starší škodovky zase mají oba šrouby.
17:31:56
31.12.2008
c.j.
LiMaK 31.12.08 16:27:33 napsal:

c.j. 28.12.08 23:45:40 napsal:


OK, takže utažením šroubu bohatosti nastavím chudší směs?






hele, jdi na to logicky.....





Zajdi k vodovodu, pust vodu na plno a pak na kohoutku „uber“…


co se ti stane…voda potece méně.


a presne tak se chova i sroub bohatosti…pritahnes ho a benzinu „tece“

méně








:-) hodne zdaru



No díky za odpověď.. 5



Akorát že na některých motorech/karbcích šroubem bohatosti ovládáš benzín - takže dotažením ho zastavíš maáš nejchudší směs a některých (např. Jawa) ovládáš vzduch, tudíž dotažením nepustíš vzduch a máš nejbohatší směs.. 2
16:27:33
31.12.2008
LiMaK - 742 forever
c.j. 28.12.08 23:45:40 napsal:

OK, takže utažením šroubu bohatosti nastavím chudší směs?




hele, jdi na to logicky.....



Zajdi k vodovodu, pust vodu na plno a pak na kohoutku "uber"...

co se ti stane...voda potece méně.

a presne tak se chova i sroub bohatosti...pritahnes ho a benzinu "tece" méně





:-) hodne zdaru
13:13:50
31.12.2008
Tomaso435
mám podobje problém,, po pár km mám svíčky dost černý a spotřeba mi taky stoupla priřom motor je v pořádku,,,, je to asi seřízením co ?
23:45:40
28.12.2008
c.j.
OK, takže utažením šroubu bohatosti nastavím chudší směs?
23:30:55
28.12.2008
LiMaK - 742 forever
utahni ho, prozacatek zkus po pul otacce.

myslim tim samozrejme sroub bohatosti a ne otacek....
23:02:47
28.12.2008
c.j.
Ahoj, hledal jsem, ale našel dost protichůdné názory.. Prosím, dokáže mi lajkovi někdo poradit, jak seřídit bohatost směsi na Favoritu? 136L, na karbci je šroubek na bohatost, ale jak funguje? Když chci dát chudší směs, mám ho povolit nebo přitáhnout? O kolik otáček od uzavřené polohy má být šroubek ve standardním nastavení povolen? Motor jede pěkně, ale mám pořád začouzené svíčky (stačí 500km aby byly úplně černé, svíčky mám předepsaná D15YC) a poněkud žere, dříve jezdil do 7,5l, teď se nedostanu pod 10l (mám obavy, že to jen bohatostí nebude, ale běžné věci jako filtr, olej, kabely ke svíčkám, svíčky jsou nové, sytič seřízený, po zahřátí je plně otevřen) Ano, je mi jasné že to mám dát odborníkům, když se v tom nevyznám, ale má to dva háčky, zaprvé auto potřebuji každý den, takže to je dost komlikace a zadruhé, takoví odbornící to takhle zprasili, dneska už nikdo škodovku pořádně seřídit neumí.. Případně jestli máte tip na někoho v blízkosti Hlučína, případně Ostravy, Opavy, tak dejte vědět.. 10
upraveno 1x, naposled 28.12.2008 23:11:59
Extreme Tyres