vcera emise na nive e5 a je jen o trosicku horsi, nez fabie 1.4mpi e4 :), prosla legalne, ale uz moc rezervu nema, ta fabka by se dala pres dekru udelat e5 - bylo by to zajimave vyhozenejch 15tis.kc :), no technik rikal, ze to je niva s nejlepsima emisena, co meril... mel jsem trochu strach, protoze za 3 tis.km jsem 2x mazal nedostatecnost katu, ale proste ty katiky uz nejsou co byvaly, fab. e4 ma kat ve svodu a pod autem a niva ma jen jeden, kolega s jimnym tam mel tudle chybu kazdych 50km, na em mu rekl, ze mu je priste neda, tak kupoval katik asi za 14tis.kc
Jinak benzin v nive jsem mel ted 98 z ONA a asi 1,25ml/l VIF
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Emise - Metodika
-> Tomaso435 01.12.24 15:27:37: opravdu litr?
to myslis vazne? dava se 1ml/l
kamos s naftovou feldou, pry v nadrzi pixla vifu a emisema to neproslo, tak jsem si myslel, jestli je normalni...

kamos s naftovou feldou, pry v nadrzi pixla vifu a emisema to neproslo, tak jsem si myslel, jestli je normalni...

-> ajok 01.12.24 13:21:51: hele mám vyzkoušený že když do čtvrtky nádrže nalejes litr vifu, auto nadejchá "vždycky" co má.
F1 50kW E4 LPG
vzdy emisni technik rikal, ze to je moje auto (ono neni moje, ale to je jedno) s nejnizsima emisema a ted se vyrazne zhorsil benzin a LPG se jeste zlepsilo, jako o nekolik desitek % na LPG to lepsi ma byt, ale min. 6 nasobne? technik pry co do toho tankuju, byl tam asi 3 mesice starej benzin z benzinky, kde pritelkyne vzala naftu a malem nedojela do prace a dotankoval jsem to vervou
Jestli na emise ma opravdu takovy vliv kvalita paliva, tak by Kupkovo gestapo nemelo jit po lidech, ale po cerpadlarich, jinak jsem a vzdy jsem byl pro dostat kourici nafty ze silnic, ale jako ze nevyjdou emise, tak ridic dostane 1500,-kc pokutu a provozovate 50tis.kc pokutu to uz je neco., me malem zastavili s tou naftou u Tokozu s tou emisni dodavkou, kdyz jsem tu smejdskou naftu naredil naftou z OMV, no asi bych na tu cerpacku podal zalobu, protoze to uz by jinak resit neslo...
vzdy emisni technik rikal, ze to je moje auto (ono neni moje, ale to je jedno) s nejnizsima emisema a ted se vyrazne zhorsil benzin a LPG se jeste zlepsilo, jako o nekolik desitek % na LPG to lepsi ma byt, ale min. 6 nasobne? technik pry co do toho tankuju, byl tam asi 3 mesice starej benzin z benzinky, kde pritelkyne vzala naftu a malem nedojela do prace a dotankoval jsem to vervou
Jestli na emise ma opravdu takovy vliv kvalita paliva, tak by Kupkovo gestapo nemelo jit po lidech, ale po cerpadlarich, jinak jsem a vzdy jsem byl pro dostat kourici nafty ze silnic, ale jako ze nevyjdou emise, tak ridic dostane 1500,-kc pokutu a provozovate 50tis.kc pokutu to uz je neco., me malem zastavili s tou naftou u Tokozu s tou emisni dodavkou, kdyz jsem tu smejdskou naftu naredil naftou z OMV, no asi bych na tu cerpacku podal zalobu, protoze to uz by jinak resit neslo...
-> SO545 22.06.24 15:31:53: Do r. v. 1970 by to malo byť. Dovtedy neexistovala pri výrobe áut v európe žiadna emisná norma. Čiže prvé stovky sú ešte oslobodené.
www.datgroup.com/sk-sk/.. ./emisne-normy-cesta-k-cis tejsej-buducnosti
www.datgroup.com/sk-sk/.. ./emisne-normy-cesta-k-cis tejsej-buducnosti
-> ajok 22.06.24 21:00:04: aj meje je najstarsie 74...a webre by sa tesili takejto vynimke,

-> SO545 22.06.24 15:31:53: to u nas asi museji, pokud nemaji testaci, nevim, ja mam nejstarsi r.74 a na emise se s nim doufam nikdy nepodivam... :)
Ale jak pises, nevim, proc to teda nepalati pro vsechny E0
Ale jak pises, nevim, proc to teda nepalati pro vsechny E0
-> minno 20.06.24 12:24:22: u nas nemusia na emisie 2T motory a auta do roku tusim 68....skoda ze sa tato hranica neposuva.
-> StepaNoFUN 20.06.24 11:55:37: Normálně jsem zaplatil 700 za měření emisí benzinového motoru a při čekání před vjezdem jsem poladil karburátor "dle ucha" (karburátor jsem včera při očistě motorového prostoru nasadil nově zrepasovaný, i když s tím původním to jelo tak nějak normálně). Na lince při měření jsem nebyl, ale myslím, že jestli tam mezi zajetím a vyjetím autu běžel motor, tak maximálně na volnoběh. Ani do naladění karburátoru nikdo nezasahoval...
-> minno 20.06.24 12:24:22: Není osvobozené od měření emisí, ale neměří se dle současné metodiky, jen se vizuálně zkontroluje stav systémů, souvisejících s emisemi (karburátor, výfuk atd.). Toto ovšem platí pouze pro vozy s neřízeným emisním systémem a testací na historickou původnost.
Jinak testaci jsem dělal kvůli odpuštění ekodaně, ale když už jsem jí tam mezi papírama měl, tak toho technik využil...
Jinak auto není "veterán", ale normální starší vůz na běžných SPZ a v registru silničních vozidel...
-> minno 20.06.24 12:24:22: Není osvobozené od měření emisí, ale neměří se dle současné metodiky, jen se vizuálně zkontroluje stav systémů, souvisejících s emisemi (karburátor, výfuk atd.). Toto ovšem platí pouze pro vozy s neřízeným emisním systémem a testací na historickou původnost.
Jinak testaci jsem dělal kvůli odpuštění ekodaně, ale když už jsem jí tam mezi papírama měl, tak toho technik využil...

Jinak auto není "veterán", ale normální starší vůz na běžných SPZ a v registru silničních vozidel...
-> vhml 20.06.24 12:46:20: u nás taky neměří. Ale zatím jen 300,-. Uvidíme co příští rok. V Ostravě třeba se neplatí prý nic. Ale v Opavě ano
-> minno 20.06.24 12:24:22: zial, na slovensku s tymto nepochodis. Cesi maju tieto historicke papiere dost benevolantne. U nas pre zmenu totalne utiahnute sroby a navyse mafian sedi na peciatke.
-> Hanz1912 20.06.24 12:39:17: u nás se platí plná částka, udělají na emisích fotky a veškerou obvyklou administravu, ale měření neproběhne.
-> StepaNoFUN 20.06.24 11:55:37: emise se platí jen 300,- když je to historik. Ale VELKÁ výhoda je že ti nedupou do karbecu. Jen udělají fotku, chvíli tam postojíš a pak vedle na STK
-> Bukaj 20.06.24 10:56:17: A v takom prípade je vozidlo oslobodené od ME? Si bol ty osobne s tým autom na historickej testácii?
-> Bukaj: A platil jsi ME, nebo ne?
Takto vypadá protokol z ME u škodovky, která je na normálních značkách, ale k TP jsem přiložil i testaci na historickou původnost: 

-> Jirik_Tuňák1983: to opravdu technik teoretik nebyl. Byl to jediny technik, co mi byl moji C4GP schopny opravit pote, co si s ni dalsi 3, co delaji citroeny nevedeli rady. A mohu potvrdit, ze C4GP (mel jsem 2) se opravdu pri pripojeni cinske ELM327 po chvili takhle chova.... zkouseno schvalne i na dalsim kusu.
-> Matsoft 10.05.23 22:05:12: Jezdil jsem na několikero STK vším možným a nikdy s tím problém nebyl. A to ani se třemi auty PSA. To byl technik teoretik, nie?
-> Matsoft: Sorry, ale co čekáš? Pokud se u PSA rozhodli si vykládat specifikace protokolů natolik po svém, že se to auto posere jen co tam připojíš kdejaký shit do zásuvky, tak se není moc čemu divit... to je pak jak "hackování" kosmických lodí ve sci-fi filmech.
Tak ja si sem odlozim komentar.... Ministerstvo dopravy tvrdi, ze jejich diagnostika nesaha nikam jinam nez na pamet chyb a tudiz neni mozne aby doslo ke smazani servisniho intervalu.
Nicmene servisni technik primo z citroenu tvrdi, ze se to muze stat.
Napriklad kdyz u citroenu pouzije clovek cinskou kopii diag s ELM327 a necha ji pripojenou dele nez 3 minuty, tak auto zacne vyhazovat chyby brzd a podobne.
Bohuzel MD vubec nedokaze ani pripustit, ze by to mohla byt chyba diagnostiky, lepe receno jeji spoluprace s danym typem vozu.
Nicmene servisni technik primo z citroenu tvrdi, ze se to muze stat.
Napriklad kdyz u citroenu pouzije clovek cinskou kopii diag s ELM327 a necha ji pripojenou dele nez 3 minuty, tak auto zacne vyhazovat chyby brzd a podobne.
Bohuzel MD vubec nedokaze ani pripustit, ze by to mohla byt chyba diagnostiky, lepe receno jeji spoluprace s danym typem vozu.
-> Milan 136: Taky jesm to zjistil, ale bál jsem se že ta nová mašina umí vyvolat test nebo simulovat podmínky. Už mě asi na na jedno nepustí a co tam dělají už nevím.
-> Milan 136:
-> Robert 106 06.05.23 21:37:04: Je potřeba rozlišit homologaci a ME. A snad bych se nebál tvrdit, že na emisích nafouká auto se start/stop-off lepší hodnoty, než bez.

-> Robert 106 06.05.23 21:37:04: Je potřeba rozlišit homologaci a ME. A snad bych se nebál tvrdit, že na emisích nafouká auto se start/stop-off lepší hodnoty, než bez.
-> Robert 106 06.05.23 21:37:04: Ale při emisní kontrole to nemají běžným způsobem jak zjistit. Na to narážím zase já 

-> Milan 136: Auto má start/stop z důvodu homologace a splnění emisních požadavků. Jediný důvod proč to tam automobilky dávají je právě, že tento systém mohou započítat. To je také důvod proč se vždy zase systém aktivuje po každém startu.
Pokud tento systém vyřadím tak je to podobné jak vyřezaný filtr.
Pokud tento systém vyřadím tak je to podobné jak vyřezaný filtr.
-> Robert 106 05.05.23 21:07:56: Ale nejsi. Proč by to mělo vadit?
Měří se snad nastartovaný motor, ne?
Měří se snad nastartovaný motor, ne?

Tak jsem asi jediný kdo to má vypnuté - odpovím si sám - Ne nevadí.
Ahoj,
vadí při kontrole emisí vypnutý start/stop ?
Vypnul jsem si ho na svém Pašíkovi B7 tou fintou přenastavení teploty.
Teď nevím jestli to mám před STK vrátit zpět, nebo to nepoznají.
Díky.
vadí při kontrole emisí vypnutý start/stop ?
Vypnul jsem si ho na svém Pašíkovi B7 tou fintou přenastavení teploty.
Teď nevím jestli to mám před STK vrátit zpět, nebo to nepoznají.
Díky.
-> Matsoft 08.01.23 21:58:54: GLi / RiC si závady nezazmamenává a nepamatuje. Je to pre-OBD protokol. Jen je schopný posílat data která má ze snímačů (tuším po K-Line). A ještě, asi proto, aby francouzi neposkytli stejnou technologii komunistům je to, kudy to chodí jiné než na Renaultech / Jeepech / Volvech. Proto měla škoda svoji kazetu do XR25 :)
-> 11mAjA11 08.01.23 21:23:10: to je přece blbost. Napíšou do protokolu, že vozidlo nemá OBD a vyřešeno. Nemusí připojovat nic. Jen to klasicky naměří.
www.mdcr.cz/getattachment /.../Priloha-k-Instrukci-c -7-2020-Metodicky-postup-m ereni-emisi-vozidel-12_202 0.pdf.aspx
www.mdcr.cz/getattachment /.../Priloha-k-Instrukci-c -7-2020-Metodicky-postup-m ereni-emisi-vozidel-12_202 0.pdf.aspx
-> Jirik_Tuňák1983 09.01.23 20:20:01: Opravdu je nutny se tim povestnym Balounovym klacikem stourat v hovinku a kazit nam detinskou zabavu s vyuzitym zazitych stereotypu? :-) U masin na mereni emisi, vzhledem k porizovacim cenam predpokladam, ze se kazdejch 5 let nevyhazujou do kontejneru na elektroodpad, alebrz se prubezne dovybavujou, aby vyhovovali rostoucim pozadavkum na emisni buzeraci. Naposled jsem byl na emisich nekdy 2020 a tam se pripojovalo pekne oldschool kabelem. Ted uz je pro me cas kapku drazsi, tekze radsi ozelim 3 litry a nemusim se pak dohadovat s nejakejma joudama dulezityma jak zbradli u Macochy.
-> King 08.01.23 21:08:15: Nevím jaká intervence, ale když tě (resp. vás) to baví. Přijde ti, že vlastním za posledních bezmála 8 let, pokud ne více, něco francouzskýho? V době, kdy jsem měl francouze, tak si na STK napichovali maximálně párek v kantýně na vidličku.
Krom toho jsem na STK už dlouho neviděl přístroj napájený ze sítě. V jakém roce žiješ?
Krom toho jsem na STK už dlouho neviděl přístroj napájený ze sítě. V jakém roce žiješ?
-> 11mAjA11 08.01.23 21:23:10: To jako fakt?
Vždyť "vyblikávání závad" nebo nějaké nestandardní konektory mají snad všechny "západní vozy" se vstřikováním od konce sedmdesátých do druhé půlky devadesátých let.
Když to neumějí připojit, tak udělají emise stejně, jako u karburátorového vozu - snímač otáček, sonda teploty, sonda do výfuku a tradá.
Třeba moje "nové" Volvo (S70 1997) sice má OBDII, ale řídící jednotka motoru je ještě "postaru" na vyblikání kódů a přes OBD II vyčtu maximálně jednotky ABS, airbagů, automatické převodovky a centrálního zamykání...
...a na emisích nebyl problém ani na LPG, ani na béňo...
Vždyť "vyblikávání závad" nebo nějaké nestandardní konektory mají snad všechny "západní vozy" se vstřikováním od konce sedmdesátých do druhé půlky devadesátých let.
Když to neumějí připojit, tak udělají emise stejně, jako u karburátorového vozu - snímač otáček, sonda teploty, sonda do výfuku a tradá.
Třeba moje "nové" Volvo (S70 1997) sice má OBDII, ale řídící jednotka motoru je ještě "postaru" na vyblikání kódů a přes OBD II vyčtu maximálně jednotky ABS, airbagů, automatické převodovky a centrálního zamykání...
...a na emisích nebyl problém ani na LPG, ani na béňo...
Nás takhle vyrazili s Tatrou (novou). Že to neumí a nezájem... Takže nám to dělaj tatrováckým servise
-> 11mAjA11: tak kdyz to nema obd2, tak jen prilozej nejaky cidlo (jako u nejstarsich jednickovejch ovci) a je to.... to je totez jako by chteli napichovat RiC nebo GLi....
To je stejný jako mě poslali doprdele s Imprezou 1994 že nemá OBD na připojení diag.
Jednoduše na toto ministerskej badatel nemyslel.
STK nemá povinnost umět vyblikat závady (a ani vědět jak se to dělá), takže majitel je v zacarovanem kruhu..Subaru mu žádné potvrzení že vuz je bez závad nedá/nemusí dát, STK závady nevycte a majitel ani neví jak na to..nakonec sem jim z netu stáhnul návod a základní příručku kódů, technik to pricvaknul k protokolu a bylo..od té doby sem majitelům řek že už s tim na STK nejedu, nestojí mi to za to se tím zabývat..
Jednoduše na toto ministerskej badatel nemyslel.
STK nemá povinnost umět vyblikat závady (a ani vědět jak se to dělá), takže majitel je v zacarovanem kruhu..Subaru mu žádné potvrzení že vuz je bez závad nedá/nemusí dát, STK závady nevycte a majitel ani neví jak na to..nakonec sem jim z netu stáhnul návod a základní příručku kódů, technik to pricvaknul k protokolu a bylo..od té doby sem majitelům řek že už s tim na STK nejedu, nestojí mi to za to se tím zabývat..
-> King: vytahne francouzsky armadni nozik?
-> dragon_cb_cz: J’ai hâte de passer

-> King: Je suis prêt 

-> U-Geen: -> dragon_cb_cz: Jirikova intervence za 3...2...1

-> U-Geen: ... la raison de la malfaçon est évidente



-> dragon_cb_cz: C'est une voiture française... :)
-> King 08.01.23 09:27:19: Ale zrovna tohle ti fakt servisni interval nevyresetuje. Spis je proste FW toho auta debilni.
-> King: U nas na ME maj bazmeg rozhodne napajenej z auta. Maj totiz tu krabicku bezdratovou.
-> Matsoft 07.01.23 16:47:20: Tvoje chyba to rozhodne nebude, ale nejspis ani chyba tech diagnostik, co pouzivaji pri mereni emisi. To by si asi houfne stezovali i majitele jinych znacek a modelu. Spis nekdo neco podelal v designu ci FW toho auta. Ono to treba nema problem s diagnostikou pres mobil ci laptop, ale ty bazmegy na ME jsou myslim napajeny ze site a nejspis ve tride I, coz by sice ve spojeni s "plovoucim " zemnim potencialem auta nemelo delat problem, ale jak rikam, pri designu el. obvodu se da podelat leccos.
-> David29: vyzkouseny 2 mista
Hele a co zkusit jinou STK? Nebo jinak - nechat si udělat emise jinde?
-> Syny: tak po napichnuti na jinou diagnostiku to nedela.... a ted je tam i jina ridici jednotka a udelalo to znova.. takze "moje" chyba to urcite neni....