
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
výměna karoserie na zpět
prohledat
30 příspěvků (zobrazeno 1 až 30) od 03.01.2016 do 10.01.2016, založil/a marek.latr
-> stepan: Takhle nějak sem to myslel. 

Pokud vim, tak vlečka a kyvka jsou vzájemně zaměnitelný náhradní díly (úzká za úzkou, široká za širokou). Na užovku se široký nápravy nikdy dát nesměli, pokud se zároveň neupravil předek na M. Naopak dát široký blatníky a nechat uzký nápravy možný bylo. Dát na eMko úzký nápravy samozřejmě ne, to je zhoršení.
-> ochoda: jo to uz zni lepe, ja jen jestli to neni neco co jeste neznam proto se ptam :)
-> Sejki: Objasnim, sem hovado co si po sobě nečte.
...široká náprava na užovku. Už opraveno. 


-> rsvancara 10.01.16 13:05:15: Samozřejmě, ale to je jiný typ auta. Na užovku sedana se fabricky vlečka nemontovala.
-> rsvancara 10.01.16 13:05:15: Nojo, ale tu neseženeš jen tak. 

-> Bukaj 10.01.16 12:25:23: To jsem si taky říkal.
-> Bukaj: Úzkou vlečku měli třeba garde :-)
-> ochoda: siroka naprava na vlecku? toto mi objasni....
-> Bukaj: Pokud se nepletu tak široká náprava na užovku možná nebyla. Pokud si ji tam dal tak si zbytek auta musel přestavět na Mko. Úzká na Mko "šla". (...snad nekecám)
-> miguelias 09.01.16 22:43:15: Mkové nápravy na ouže by asi byly brány, jako záměnný náhradní díl, ale musely by být asi obě a nesměly by drhnout kola o blatníky (hlavně přední) - nevím, jestli bys nemusel měnit i přední blaťáky. Ale vlečka už je docela velký zásah a na oužu bych řekl nepřípustný - snadno rozeznatelný.
A kdyby byl někdo š´toural, tak neprojdeš TK už jenom z důvodu jiného rozchodu kol, než je v TP...
A kdyby byl někdo š´toural, tak neprojdeš TK už jenom z důvodu jiného rozchodu kol, než je v TP...

-> Jarda - zrušená registrace 09.01.16 23:57:56: Ale myslím na STK :/
-> miguelias: eM napravy nikdo resit nebude, vlecku jak kdo, pokud s autem spachas neco vazneho, tak muzes mit vetsi pruser, trpicovskymu taky zkoumali, jestli nema lepsi brzdy, kdyz tak hojne vybrzdoval

Myslíte že na ouži mohou být legálně M nápravy ? Popřípadě Vlečka ?
-> Bukaj: tak zadni eMkova na uzovce musi vypadat velmi dobre

-> Bukaj: Převodka má podle mne "provozní vůli" podle technika na STK je "životu nebezpečná" a po sražení prasete je KO kulák na tyči řízení (ne u kola) a ohnuté rameno nebo svislák - pravý kolo vypadá pomalu jak u nenaložený tatrovky a gumu to sežralo za 1t km. Brouk korozník moc nevím, ale jedno rameno sem loni měnil, protože prohnilo u pružiny.
K tomu přičtu, že není čas, prostor to mít dlouho rozdělané, takže se Mková náprava s hřebenem jevila jako ideální řešení a pak to v létě, během volna přehodim kus za kus....postupem času udělám GO na té původní a až se mě to přestane líbit, přehodím to zpět.

-> Bukaj 06.01.16 00:06:33: Pokud si vybavuju, tak jediný, co bylo původně taxativně vymezeno jako legální mezi kupé a sedanama, byla přestavba Š100 na Š110R, přičemž další krok k erku, tj. záměna motoru za 110 R (LS) už byla zapovězená "postupná přestavba". A ani naopak to nešlo (nejdřív motor a pak kastle), přitom stačilo mít na DI VB známost a dalo se.. Po roce 90 bylo sice všechno všem jedno, ale teprve snad 2001 nebo 2002 bylo na pár let možný zcela legálně zaměnit vzájemně všechno od MBX až po 110R a všechny kastle řady 742/3 mezi sebou (kromě kabrioletu).
-> Borderer: Před lety jsem někomu měnil zadní nápravu na užovce za Mkovou (užovkovou jsem neměl) a auto vypadalo trochu nezvykle...
Jinak proč bys měl rozebírat komplet přední nápravu? Pokud není shnilá, tak na TK stačí mít v pohodě svisláky, kuláky a převodku bez vůlí

Jinak proč bys měl rozebírat komplet přední nápravu? Pokud není shnilá, tak na TK stačí mít v pohodě svisláky, kuláky a převodku bez vůlí

Jen by to bylo tak trochu čtyřstopé vozidlo :-D
-> Borderer: Zkus to :-D
-> Bukaj: To ne, ale říkal sem si, jak by se chovala škodovka se širokym předkem a úzkym zadkem.
Protože bez nový přední nápravy neprojdu, zadní nemám ještě ani rozdělanou a STK končí za dva měsíce. 


-> Matsoft: To ale bylo z té "omlazovací akce" z 90. let, kdy se sem hojně tahaly ojeté vývozní škodovky a stavěly se (s posvěcením úřadů) na papíry MBček, kil, a užovek...
Stačilo tehdy, aby to byla škodovka s motorem vzadu a aby byla mladší, než "dárce papírů"

Stačilo tehdy, aby to byla škodovka s motorem vzadu a aby byla mladší, než "dárce papírů"
Sedan a coupe zamenit slo... Videl jsem rapida na papirech skoda 100... A nejaky chytrak mu nechal v TP dokonce 4 dvere :-D
-> Borderer: Nápravy jsou náhradní díl a asi nikdo si nebude dávat jednu polonápravu úzkou, druhou širokou...
A dneska už asi moc techniků na STK netuší, jak má vypadat ta a ta náprava, takže asi by nebyl problém ani vlečka na užovce. Na Mku je to tuplem šumafuk, tam to byla i dobová "volitelná" výbava.

A dneska už asi moc techniků na STK netuší, jak má vypadat ta a ta náprava, takže asi by nebyl problém ani vlečka na užovce. Na Mku je to tuplem šumafuk, tam to byla i dobová "volitelná" výbava.
-> Bukaj: A nemáš tušení jak je to s nápravama samotnejma? Někde sem četl, že nápravy brány jako náhradní díl a je jedno jestli je to M nebo užovka, tudíž záměnné. Ale už je to hromadu let, co sem to viděl, bylo to nějaký prohlášení škodovky....
-> Jarda: A jiný nápravy, brzdy, hmotnosti přívěsu atd. O tom pochybuji, že by to bylo možné. Možná byla výměna karoserie na užovce za Mkovou (opět omlazení) se zachováním úzkých náprav, ale sedan za kupé nikoli...
-> rsvancara: jak ze karoserie rapid a sedan siroky je zamenna
vzdyt je jiny pocet dveri, mist i hmotnosti

Jde z toho ale udělat emko - sedan. Z TZH si pamatuju odstavec, že je to jedno :-)
-> marek.latr: jistě že ne
Zdravím, mám doklady na škoda 105 o pár let později byla vyměněna karoserie za rapidáckou, je to oficiálně přestavěné a obnovené původní vin náhradní technologií. Je možná výměna karoserie zpátky na užovku? děkuji