Tahání podvalu

prohledat
627 příspěvků (zobrazeno 401 až 450) od 14.03.2014 do 13.08.2024, založil/a Petr98
řadit dle data
13:53:13
17.10.2016
mm17
-> Luky: -> Nwkt: Já sem to předpokládal, škoda no. Díky, za potvrzení.
13:10:51
17.10.2016
Nwkt
-> mm17: Pokud máš hmotnosti v TP tak smolík, zůstane co tam je
12:14:34
17.10.2016
Luky
-> mm17: sníží to na 1200. Ale s tím listem ke kolům máš pravdu...
12:01:44
17.10.2016
mm17
Chci si pořídit tažný na auto a v TP mám max povolenou hm. připoj vozidla 1200/600, ale viděl jsem že se prodává tažný na můj typ vozidla i s max hm. 2000kg . Co budu mít pak v TP? Rozhoduje hmotnost tažného nebo auta?

Já předpokládám že se hmotnost sníží, ale třeba u zápisu kol rozhoduje typový list kola ne auta.
22:06:34
16.10.2016
Jarda - zrušená registrace
-> Petr98 16.10.16 21:39:36: tak zalezi v jakem stavu byla... a jaky jsi mel rok? ja mam 1999 a 2007 s tou 2007 se jezdi skoro jak s felicii, ktera vsechno projede :) ta 1999 je surovejsi no, u te 2007 je jeste horsi antikoro uprava, no kdyz muze byt odtahovka barkas a fungovat, jinak kdyz s tim nebudu skakat a rasovat to v terenu, tak vydrzi... a hlavne, kdyz bude muset jet pomalu...

-> StepaNoFUN: -> Toušík: jj, tak super, anglie nevis? :)
upraveno 1x, naposled 16.10.2016 22:16:49
21:45:46
16.10.2016
Toušík
-> StepaNoFUN: Německo a Rakousko minimálně platí také zjišťoval jsem!!
21:39:36
16.10.2016
Petr98
-> Jarda: Jinak ani neuvažuj, že zapřáhneš 1500 kg a pojedeš někam dál, než 20, 30km. Mluvím z vlastní zkušenosti, nivu jsem měl cca. 2 roky
21:36:44
16.10.2016
StepaNoFUN
-> Jarda: Poukud resis pouze spojitelnost souprav, tak nesmíš okamžitou hmotnosti privesu přesáhnout to, co mas v TP. Samozřejmě s přihlédnutím k typu vozejku (brzdenej/nebrzdenej).

Edit. Pozor! Platí pouze v CR. Jinde to může bejt jinak.
upraveno 1x, naposled 16.10.2016 21:37:35
21:32:09
16.10.2016
Jarda - zrušená registrace
u kratke xxxx mam hmotnosti

1610

3100

tzn. brzdeny prives 1490



u dlouhe mam to same na stitku, ale v TP byly jine hmotnosti, pak mam v TP poznamku, hmotnosti opraveny dle stitku vozidla... a prives tam mam jen 800kg :(, puvodne tam bylo v TP 1670 a nejvetsi tech. pripustna/povolena hmotnost jiydni soupravy nebylo vyplneno a doplnili tam 3100/3100 je moznost tam dostat taky prives 1490?, v zastoupeni lady mi rekli, ze protoze je dlouha, tak muze mit jen 800kg, znamej ma u dlouhe 1000kg a dalsi znamej ma 2100kg9 vubec tomu nerozumim..., kazdopadne mam tazne s jednou vyztuhou jeste navic, nez ma ten znamej, co ma 1000kg brzdenej



jinak podval s celkovou 1500kg mohu tahat s taznym 1490kg?, myslim, ze jo, kdyz to nalozim max. o 10kg min., nekdo mi rikal, ze za feldou mohu tahat prazdny podval, ale vim, ze s tim mel nekdo problem, tak se chci jen ujistit... diky
upraveno 3x, naposled 19.10.2016 08:59:17
13:56:28
07.10.2016
darklord
-> Nepér: je priviazane k tej priecke pred nim
12:54:33
07.10.2016
Nepér
Co řídí to auto?
09:17:31
07.10.2016
radekp
Trailer weight distribution
12:16:19
20.07.2016
doking
Já jsem táhl embéčko na tomhle a bylo to super, na hmotnosti a tak jsem to měl vše spočítaný s nějakou rezervou, jedině co jsem musel udělat, bylo,že jsem zdemontoval držák spz,najet autem a zase ho vrátit zpět. Je hydraulicky spustitelnej na zem a půjčení mě stálo 300 Kč na den,takže naprosto super.
zvětšit Tahání podvalu - obrázek od doking vložen 20.07.2016 12:16:19
12:07:48
20.07.2016
matoo
-> djmaso: ked das 14" plechy aj ano, sirku to ma 1600mm
12:04:40
20.07.2016
djmaso
-> matoo: Na to by se mi ta moje sviňa nevešla :D
11:48:43
20.07.2016
matoo
-> Jindas: ja taham AGADOS SMA1300, brzdena 1300kg, s najazdami urcena pre mensie auta
zvětšit Tahání podvalu - obrázek od matoo vložen 20.07.2016 11:48:43
10:18:24
20.07.2016
Jindas
-> m8rinek: Ty jo,díky!!!
09:45:02
20.07.2016
m8rinek
-> Jindas: nenech se odradit, půčoval jsem si Pontgratz vybavenej brzdou v žehličce proti rozkyvu a byl naprosto skvělej



www.pongratz.sk/preprava_ aut.php



Ečko nepotřebuješ, dodělej si B96 za pakatel a bez testů www.ridicak.cz/skupina-be -a-b96
09:36:17
20.07.2016
George88
-> Jindas 20.07.16 09:03:34: přece 2osák ještě neznamená nutně Ečko...
09:21:03
20.07.2016
vhml
-> Jindas 20.07.16 09:03:34: jednoosák je tak na Trabanta. Vždyť se to pak houpe, plave to, atd.
09:09:28
20.07.2016
djmaso
-> Jindas: chlape tak to asi zapomeň, každý , každý bengo ví, že škodovka má cca 750kg+ a k tomu váha vleku :) ta , já bych to moc nepokoušel....i s těma jejich EU změnama ....



a hlavně jedna osa je max 1000T a to už jsi na hraně + není brzděný
upraveno 1x, naposled 20.07.2016 09:12:11
09:03:34
20.07.2016
Jindas
Pánové,využiju tohle téma...

Doporučte mi nějaký jednoosák,kam by se vešla škodná...



Děkuji!





Nechce se mi dělat éčko,když to mám na tahání pouze škodovky. 6
08:54:12
20.07.2016
bouchy
-> saskyn2: Melu si jak to vidim, ostatně ani hlavy pomazané v tom nemají pořádek (poslední odstavec ano - ne s papírově max. vážícím vozíkem, než v TP auta...btw ten Králíček přešvihl 3500kg, to ano, ale na papíře, vozík byl prázdný, čili bez vlivu na okamžitou hmotnost. A sebrat papíry na půl roku a 25k pokuta, no GG) www.novinky.cz/domaci/318 025-jak-je-to-tedy-s-ridic aky-na-voziky-urednici-v-t om-nadelali-zmatek.html
22:01:34
09.07.2016
m8rinek
-> Eidy: Mě by stačil i mnohem menší vozík (jednonáprava, malá kola), mám s ním najeto celkem kotel a prázdný je boží. Zatímco VAPP co si půjčuji v půjčovně je teda kravka, ale přestože tahám s T4 naložený přes 120kmph jezdím málokdy.... Nízkej hliníkáč, sklápěcí s kolama bokem je bohužel nedostupnej :(.
21:39:22
09.07.2016
Eidy
-> m8rinek: Kola bokem jsou samozřejmě MNOHEM stabilnější. Nicméně třeba náš je celej hezkej, ale z nějakýho důvodu jsou ve štítech brzd vyrezlý díry. A chytře jsou navařený, takže výměna není sranda. Dopředu musí brzdit, dozadu musí jít couvat. Zvedni si ho heverem a protoč kola, jestli nehučí ložiska. Jinak se na to dá všechno koupit, pakny jdou přelepit za rozumnou cenu. A zkus funkci excentrů, stačí vzít 17 (aspoň u našeho) klíčem.
20:57:03
09.07.2016
m8rinek
-> StepaNoFUN: JJ, stav snad zvládnu posoudit, nicméně VAPP je takovej nejběžnější, v čechách asi nejrozšířenější, tak ho třeba už někdo tahal. Já sám jsem ho párkrát táhl, mohl by být o něco lehčí, raděj bych kola bokem, ale sehnat u nás něco rozumného je prostě trabl....
20:42:03
09.07.2016
StepaNoFUN
-> m8rinek: Asi jako u každýho podvalu - popraskaný nápravy (hrany jockelu u kol), vymlácenost závěsu, stav lan a bubnů... Celkovou zkroucenost a dobitost asi požnáš na první pohled...
upraveno 1x, naposled 09.07.2016 20:43:43
20:38:52
09.07.2016
m8rinek
Máte někdo zkušenost s podválem VAPP? 2T, kola pod korbou. Na co si dát při koupi pozor atp.

Díky
11:33:47
05.07.2016
saskyn2
-> bouchy: Tak třeba když máš auto které bude mít 3t tak za něj už kvůli řidičáku 750kg nedáš ne??? Nebo pak když s tím jedeš do zahraničí, tam pak umělé snížení max hmotnosti přívěsu dává smysl.Tady ti Štěpán dával citace ze zákona a ty si stejně jedeš tu svojí zákon nezákon. Ale dělej jak chceš mě je to šumák.
06:52:58
05.07.2016
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Rozumné termity bych viděl "konstrukční" a "okamžitá".4
00:54:19
05.07.2016
dragon_cb_cz
-> Bukaj: No to je právě ten debilní termín "celková hmotnost" na kterej si při čtení musíš dávat pozor - v tomhle kontextu to znamená "celkovou hmotnost" uvedenou v TP (pohotovostní + užitková), ne hmotnost celku tak jak ho spojíš do soupravy - to je právě okamžitá (== v daném okamžiku).



Ten termín je hrozně debilní a matoucí, "maximální užitečná" je sice taky debilní, ale alespoň by nebyl tak matoucí 3
20:45:24
04.07.2016
Mr._Nosferatu
-> Bukaj: M1G a N1G by měly být terénní vozy.
20:42:59
04.07.2016
Bukaj
-> StepaNoFUN 04.07.16 16:11:35: Tento výklad je aktuální?

Pokud ano, tak s "B" mohu tedy řídit i firemního Jumpera (max. povolená 3500) s mým vlekem (max. povolená 750).

Jen tedy netuším, zda pojem "celková hmotnost soupravy" je maximální povolená (konstrukční), nebo okamžitá hmotnost. Nebo ještě něco úplně jiného? 3

Pokud bych vycházel pouze z tučně psaného textu, mohl bych řídit s "B" soupravu o okamžité hmotnosti 4250 Kg, je to tak?

A ještě co jsou ty kategorie M1G a N1G?

Edit: Už jsem si to "G" dohledal - terénní vozidla...
upraveno 1x, naposled 04.07.2016 20:45:33
18:00:32
04.07.2016
vhml
-> StepaNoFUN 04.07.16 16:11:35: díky za odkaz, tady je to vypsáno celkem jednoznačně :



b) okamžitá hmotnost přívěsu kategorie 02 nesmí být větší než největší povolená hmotnost

brzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a

osvědčení o registraci tažného vozidla, za podmínky, že největší povolená hmotnost takového přípojného

vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1 a

1,5násobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M1G a N1G.“



A co to zahraničí?
16:05:43
04.07.2016
vhml
Hele já se v tom zase nějak ztratil.



Takže: Můžu táhnout s řidičákem B+E káru, která má celkovou váhu dle TP vyšší než dovoluje TP auta, ale okamžitou nižší?



V Čechách ANO / NE ?



V Rakousku ANO / NE ?



V Německu ANO / NE ?
upraveno 2x, naposled 04.07.2016 16:06:14
16:03:33
04.07.2016
vhml
-> StepaNoFUN 04.07.16 15:57:37: no jo, jenže tohle by se dělat mělo, ale kdo to dodržuje v autoškolách? Já šel jen na zkoušky a když už jsem tam byl, tak jsem se doptal, jestli si nemůžu udělat i rovnou velký A. Jo, není problém, zaškrtni si to taky a pojedeš teda pak ještě na motorce... 3
16:02:03
04.07.2016
bouchy
-> StepaNoFUN: Tož já se řídím tím, podle čeho jsem dostal řidičák na B, to pro mě platí. B96, B+E (za "mně" se tomu říkalo E1 = 750kg -12 tun s brzděním), hm. celková až do 4250kg a mnoho dalšího neřeším. A to je ještě bordel v tom přívěsku AM, v pravěku to bylo B a automaticky M (AM do 50ccm, bez ohledu na max rychlost), za "mně" to bylo AM do 45km/h, nyní je to AM do 125ccm, s automatem bez omezení rychlosti...ale prostě vím, že když mám fabii na nebrždenec max do 500kg, tak papírově(!!) musí být TP vleku do 500kg celkové. Ono to má celkem svoji logiku, to bych pak za autem mohl tahat prázdný bzrděný vlek takřka "traktorový", který má vlastní (pohotovostní) hmotnost 749kg, celkovou 5 tun, což uznáš, že je kravina...navíc vše by mělo jít jen na s.ř.p. B...kravina^2... no 5 tun je asi blbost, vzhledem k tomu poměru 1,5x nebo kolik, ale když bych auto řádně naložil... Čili ode mě vše s tím, že první věc je mít ř.p. B,E, druhá vědět svislou sílu na čep ISO50 (a namáhání, zpravidla víc, než umožní výrobce auta), třetí mít vlek na tolik a tolik kg celkově...

-> saskyn2: A proč jako?? V Béčku je 750kg stejně jako 500kg...bavím se o nebrzděnejch vozíkách o jedný nápravě...
15:57:37
04.07.2016
StepaNoFUN
-> Dušan: To je ale jen to rozšíření na 4250kg. ;-) To je jen jízda s vlekem před komisařem. Na Ečko (k Bčku) máš asi 10hodin jízd s velkým vlekem v autoškole, pak testy a jízdy před komisařem. A měl bys v tý autoškole bejt poučenej jak vázat náklad, jak to naložit atd... Ale to záleží už jen na autoškole. Nikdo se Tě pak na to neptá. Ale základy typu "čím do kopce, tím z kopce" a podobný věci by Ti měl říct snad každej autoškolák v autě...
upraveno 1x, naposled 04.07.2016 15:59:15
15:38:28
04.07.2016
Dušan
-> dragon_cb_cz: ridicak na E je klasicky B + tahas vlek pri zkouzkas
13:55:03
04.07.2016
dragon_cb_cz
-> Sejki: Osobně jsem si Ečko ještě nedělal, ale co jsem tak zjišťoval, tak náročnost jeho získání by podobný případy neodfiltrovala...
13:51:20
04.07.2016
Sejki - zrušená registrace
-> StepaNoFUN: ja bych to i uvital, kdo nema E nema mit za sebou nic, protoze kdyz to pak vidis na silnici... :(
13:35:10
04.07.2016
dragon_cb_cz
-> Sejki: -> StepaNoFUN: Já si myslím, že primární příčiny toho zmatku jsou dvě - jednak zoufale nepřehledná legislativa a druhak zoufale matoucí terminologie. Vždycky když to čtu tak pomalu abych si kreslil obrázky abych se v tom neztratil.



Ono totiž takový slovní spojení "celková hmotnost soupravy" může mít významů až běda. A člověk si musí sakra dávat bacha, aby přečetl ten správný.... Za zavední termínu "celková hmotnost" bych někoho přitlouk na vrata...
upraveno 1x, naposled 04.07.2016 13:35:36
09:23:39
04.07.2016
StepaNoFUN
-> bouchy 03.07.16 20:58:13: Ještě mě tak napadá - nesebrali mu ty papíry tak odhadem před 2-3ma rokama? To by bylo celkem možný a netýká se to vůbec spojitelnosti soupravy, ale řidičáků. Protože pokud nemá Ečko, tak jednu chvíli (asi rok - po nějaký novele novely) platilo, že bez E nesmíš táhnout nic, co má nad 750kg celkovou.

Předtím to byl součet celkovejch hmotností, ale ještě se do toho míchaly poměry hmotnosti (pohotovostní auta nesměla bejt nižší než celková vleku - aby v žádným případě člověk bez Ečka nemohl táhnout vlek těžší než auto), poslední myslím 2 roky platí už jenom součet celkovejch hmotností dle TP. ;-)
08:56:19
04.07.2016
Sejki - zrušená registrace
-> StepaNoFUN: strucne a vystizne... chtelo by to tu nekde zaramovat :)
08:51:36
04.07.2016
StepaNoFUN
-> Bukaj: Řidičák B - nesmíš součtem celkovejch hmotností dle TP přesáhnout 3500kg.

Souprava - okamžitá hmotnost přívěsu nesmí přesáhnout maximální hmotnost přípojnýho vozidla uvedenou v TP tažnýho vozidla (samozřejmě s přihlédnutím k typu - bržděný/nebržděný).
06:27:17
04.07.2016
Bukaj
-> StepaNoFUN 03.07.16 21:40:27: No, právě. Akurát jsem z toho vždycky zmatenej3 Fakt by mne zajímalo, jestli si celej život hraju s ohněm a dávám papíry všanc, nebo je to tak jak píšeš 4

A řidičák mám jenom AM a B...
21:41:37
03.07.2016
Luky
No přiznám že na Nordschleife předloni jsem taky táhl podvál co má celkovou vyšší než je na kouli. U nás vím že smím ale těžko říct jak je to v zahraničí...
21:40:27
03.07.2016
StepaNoFUN
Stejně by mě zajímalo, kolikrát už tady tahle debata byla... Myslím že tak 10x, spíš víc... Vždycky to dopadne rozdělením virtu na 2 tábory a pokud se do toho zamíchaj i řidičáky, bejvá to na dýl... :-D
21:36:00
03.07.2016
StepaNoFUN
-> Toušík: Jak jsem psal v editu posledního příspěvku - přečti si ten odkaz. Je tam psáno že to platí PŘEDEVŠÍM na území ČR. :-/
Extreme Tyres