skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tahání podvalu
13:07:54
18.01.2015
18.01.2015
Jarda/felda
-> Pavel P@nkáč 18.01.15 11:04:04: jenže když neuděláš tak přicházíš o všechny oprávnění co máš u B96 se neděje nic krom toho že si o 3000 lehčí
12:48:30
18.01.2015
18.01.2015
Mr._Nosferatu
-> Pavel P@nkáč: k B asi 5500 a k C jen 6500....
11:04:04
18.01.2015
18.01.2015
Pavel P@nkáč
si to Ečko přidělejte kolik to stoji k B 5tis?
00:32:27
18.01.2015
18.01.2015
Eidy
-> Mr._Nosferatu: Jo, B=750kg. Když budeš mít C+E, máš i B+E.
00:27:23
18.01.2015
18.01.2015
Mr._Nosferatu
Já už se v tom nevyznám, když si udělám C+E, spadá pod to B+E ? nebo musím ještě zvlášť B+E ?
00:22:18
18.01.2015
18.01.2015
Eidy
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Ne. Řidičák je kvůli maximální hmotnosti vleku, hmotnost na kouli je pro okamžitou hmotnost vleku.
00:16:15
18.01.2015
18.01.2015
Apple STS Chvojkovice-Brod
rychlej dotaz , bo už z toho plavu, na samotný B můžu táhnout prázdnej podval? naloženej ne, to je mi jasný, v mim případě
14:58:53
16.01.2015
16.01.2015
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Jarda/felda: jo to jsem četl, já jen jestli už to nekdo odsud absolvoval ..
23:44:27
15.01.2015
15.01.2015
Jarda/felda
23:38:21
15.01.2015
15.01.2015
Jarda/felda
-> Sita 15.01.15 03:33:46: to je to samý co říkám já, na řidičák se bere celková hmotnost at už na B nebo B+E ale zapojit můžeš vlek pouze o hmotnosti daný vozidlem tj u feldy asi 1000kg aktuální váhy
14:17:27
15.01.2015
15.01.2015
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
už jste někdo dělal to rozšíření B96?
11:45:59
15.01.2015
15.01.2015
Luky
-> Luboš: díky, takže to vlastně docela odpovídá mému rozdělení
11:41:24
15.01.2015
15.01.2015
Luboš
-> Luky:
(7) Kategorie vozidel O se člení na
a) O1 – přípojná vozidla, jejichž největší přípustná hmotnost nepřevyšuje 750 kg,
b) O2 – přípojná vozidla, jejichž největší přípustná hmotnost převyšuje 750 kg, ale nepřevyšuje 3 500 kg,
(7) Kategorie vozidel O se člení na
a) O1 – přípojná vozidla, jejichž největší přípustná hmotnost nepřevyšuje 750 kg,
b) O2 – přípojná vozidla, jejichž největší přípustná hmotnost převyšuje 750 kg, ale nepřevyšuje 3 500 kg,
11:15:10
15.01.2015
15.01.2015
Jozka
Těma váhama, co rozbalujou u silnic náklaďákům, se dají ověřit a určit jen aktuální "tlaky" na jednotlivý nápravy ?
10:47:43
15.01.2015
15.01.2015
Luky
-> Luboš: kategorie 01 je nebržděný a 02 bržděný?
10:43:52
15.01.2015
15.01.2015
Luboš
-> Boomber: Myslíš špatně. Víc studuj :
341/2002 Sb.
§ 14
Technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz
(K § 2 odst. 5, 6 a 7 zákona)
(7) Pro spojování vozidel do jízdních souprav s přípojnými vozidly kategorií 01 a 02 platí
a) okamžitá hmotnost nebrzděného přípojného vozidla kategorie 01 nesmí být větší než největší povolená hmotnost nebrzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla,
b) okamžitá hmotnost přívěsu kategorie 02 nesmí být větší než největší povolená hmotnost brzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, za podmínky, že největší povolená hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1 a 1,5násobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M1G a N1G.
Že to PČR nemá jak zvážit, to je jejich problém.
EDIT:
-> Toušík: můžeš připojit vlek o stejné celkové hmotnosti, jako je celková auta, ale okamžitá musí být max. to co je povoleno na kouli.
341/2002 Sb.
§ 14
Technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz
(K § 2 odst. 5, 6 a 7 zákona)
(7) Pro spojování vozidel do jízdních souprav s přípojnými vozidly kategorií 01 a 02 platí
a) okamžitá hmotnost nebrzděného přípojného vozidla kategorie 01 nesmí být větší než největší povolená hmotnost nebrzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla,
b) okamžitá hmotnost přívěsu kategorie 02 nesmí být větší než největší povolená hmotnost brzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, za podmínky, že největší povolená hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1 a 1,5násobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M1G a N1G.
Že to PČR nemá jak zvážit, to je jejich problém.
EDIT:
-> Toušík: můžeš připojit vlek o stejné celkové hmotnosti, jako je celková auta, ale okamžitá musí být max. to co je povoleno na kouli.
03:33:46
15.01.2015
15.01.2015
Sita
-> Jarda/felda: : Nesouhlasim. Mozna ze mas pravdu, pokud se neco zmenilo v posledni dobe. Ale jeste pred par mesicema platilo, ze celkova hrala roli jen pro ridicak B. S ridicakem B+E muzes za Feldou tahat treba 3t prives (sic temer prazdnej).
23:18:03
14.01.2015
14.01.2015
Jarda/felda
-> Boomber 14.01.15 08:40:27: na spojitelnost soupravy se bere okamžitá hmotnost, na řidičák celková
08:40:27
14.01.2015
14.01.2015
Boomber
-> Luboš: Opravdu? Já myslím, že ne. Policajti přece nemají možnost to nějak na místě zvážit. Podle mě se to bere papírově. Naložený vlek může mít max. 1300 kg a za autem můžeš tahat max. 1000 kg, tak to před policajtama moc neobhájíš. Ale prázdný vlek by si ai ukecal.
14:26:36
13.01.2015
13.01.2015
Luboš
-> Toušík: Okamžitá hmotnost vleku nesmí být vyšší než máš povoleno na kouli. Když se s nákladem na vozíku vejdeš do 1000 kg, může mít celkovou klidně 1300 kg. V tomhle případě je důležitá ta okamžitá hmotnost.
13:53:16
13.01.2015
13.01.2015
Boomber
-> Toušík: Papírově ne. Musí to sedět, ikdyž je vlek prázdný. Ale polcajti nad tím občas přimhouří oko. Poku tam budeš mít náklad a nebude to sedět papírově, tak máš smůlu.
13:26:44
13.01.2015
13.01.2015
Toušík
A teda abych to pochopil úplně za feldou 1,6 která má 1000kg na kouli můžu táhnout kolik maximálně 1000kg? Nebo i prázdnej vlek kterej má třeba 1300kg?
13:09:22
13.01.2015
13.01.2015
StepaNoFUN
-> Mr._Nosferatu: To řešíš spojitost vozidel do soupravy a ne řidičák. Pokud se s okamžitou hmotností vejdeš do toho, co má povolený auto, tak je to v pořádku.
Pokud by tomu tak nebylo, tak za feldou nesmíš tahat žádnej "obi" vlek, protože tyhle malý vleky maj celkovou 750kg a felda má myslím 450 nebržděnejch.
Pokud by tomu tak nebylo, tak za feldou nesmíš tahat žádnej "obi" vlek, protože tyhle malý vleky maj celkovou 750kg a felda má myslím 450 nebržděnejch.
07:53:20
13.01.2015
13.01.2015
dragon_cb_cz
-> mirecek.666 12.01.15 19:43:24: Tak po doplnění údajů jak píše -> Jarda/felda 12.01.15 23:24:51: - nevejdeš se v součtu do 3.5 tuny
05:05:16
13.01.2015
13.01.2015
Mr._Nosferatu
A jak je to když ma auto schválených třeba jen 1000kg, ale vlek má celkovou 1300kg, ale nalozim ho tak aby se vesel do 1000kg, smí se za autem tahqt, nebo musí mít i celkovou schodnou s max povolenou tažného vozidla ?
23:24:51
12.01.2015
12.01.2015
Jarda/felda
-> mirecek.666 12.01.15 19:43:24: ne nemůžeš máš auto 2160kg+ 1500kg vlek takže s B se nevejdeš do 3500kg
20:48:34
12.01.2015
12.01.2015
kury
-> dragon_cb_cz:
20:27:50
12.01.2015
12.01.2015
dragon_cb_cz
-> kury: Ale prd, naopak teď od 1.1. je tenhle nesmysl opravenej.
EDIT: Dokonce i v tom článku to máš popsané, jak to je... jen je potřeba číst celý ;) A to čím si on tam není jistej ("informace" vs. "zákony") se učeně říká přímá aplikace evropského práva :)
EDIT: Dokonce i v tom článku to máš popsané, jak to je... jen je potřeba číst celý ;) A to čím si on tam není jistej ("informace" vs. "zákony") se učeně říká přímá aplikace evropského práva :)
20:17:38
12.01.2015
12.01.2015
kury
Hele nechci vám kazit radost, ale dneska už s Béčkem neodtáhneš asi nic. Říkali mi to kluci na závodech, že vyšla změna. Podle článku níže v roce 2013
www.adamek.cz/pick-up/... /tazeni-privesu-ridicak
www.adamek.cz/pick-up/... /tazeni-privesu-ridicak
20:12:02
12.01.2015
12.01.2015
dragon_cb_cz
-> mirecek.666: Snad to nepopletu - počítá se celková (==nejvyšší povolená, tzn s maximálním nákladem). Prostě ty největší čísla co máš v techničáku od auta a od vleku musíš sečíst a vejít se do 3500 kg.
20:11:37
12.01.2015
12.01.2015
m8rinek
-> mirecek.666: Celková hmotnost auta (nejvyšší bez vleku) + celková hmotnost přívěsu...
Tj. ano můžeš tahat tenhle vlek za relativně malym autem... kde zas nemusíš mít tolik na koulích...
Tj. ano můžeš tahat tenhle vlek za relativně malym autem... kde zas nemusíš mít tolik na koulích...
20:09:04
12.01.2015
12.01.2015
mirecek.666
-> dragon_cb_cz: a ta hmotnost se počítá provozní nebo maximální?
20:00:10
12.01.2015
12.01.2015
dragon_cb_cz
-> mirecek.666: Pokud je celková hmotnost auta (napsaná v TP) větší než 2000kg (tzn v součtu celkové auta a vleku se vejdeš do 3500) tak ano. Plus teda se hmotnost toho auta musí vejít do užitečnýho zatížení toho vleku, ale to předpokládám nebude problém.
19:43:24
12.01.2015
12.01.2015
mirecek.666
mohl by mi někde zasvěcený odpovědět na mou otázku, která zní:
Mám auto, který může táhnout vlek o celkový váze 1900kg bržděný (auto má provozní hmotnost 1560, maximální 2160, soupravy 4060),
mám auto, který potřebuju táhnout a váží 830kg,
můžu použít toto www.skodateam.cz/bazar?ro w=9r3 , když mám jenom ŘP sk.B jako je to psáno v inzerátu?
díky
Mám auto, který může táhnout vlek o celkový váze 1900kg bržděný (auto má provozní hmotnost 1560, maximální 2160, soupravy 4060),
mám auto, který potřebuju táhnout a váží 830kg,
můžu použít toto www.skodateam.cz/bazar?ro w=9r3 , když mám jenom ŘP sk.B jako je to psáno v inzerátu?
díky
13:20:29
22.11.2014
22.11.2014
T
já čtu prvně, tak se podělím, pokud taky někdo neví.... www.auto.cz/autoskola-b96
-na-vlastni-kuzi-couvani-s
-privesem-je-totalni-pohro
ma-84221?utm_source...
18:47:53
28.06.2014
28.06.2014
Tom.MBG
kolegove mel by moznost nekdo mi pujdcit podval na 1200kg potrebuji odvezt auto na stk.
dekuji mockrat.
z jihlavy nebo okoli vse vporadku vratim
dekuji mockrat.
z jihlavy nebo okoli vse vporadku vratim
21:32:48
17.06.2014
17.06.2014
Nepér
Mám nebržděnej vlek 750 kg, Focus má na tažnym 625 kg a Wartburg 460 kg... Agados třeba umí, že ti papírově snížej užitnou hmotnost vleku, takže jde dolu celková, takže auto veze to co může. Dokonce snad v Německu to může být problém, když máš papírově max. vleku vyšší, než má povolený auto, ale je to JPP. Podle mě tyhle nebržděný vleky nikdo moc neřeší, pokud toi není evidentně na dorazech, nebo se vozík pod nákladem nerozkládá.
Problém je, když hmotnost soupravy jde nad 3,5 t, to už je třeba B+E a ty součty se dělají právě z maximálních hmotností. Takže jestli má dodávka nad 900 kg, B+E mít musíš.
Zkusím to zjednodušit od nejlehčí po nejtěžší varianty
Auto max na kouli bez brzd 500 kg, vlek bez brzd, papírově max 750 kg, sk. B, můžeš naložit 500kg mínus vlastní váha vleku (třeba 150 kg vlek, čili 500-150=350 kg náklad)
Auto max na kouli s brzdama 1200 kg, vlek 1500 kg, skupina B, pokud nemá auto maximální hmotnost přes 2000 kg a nenaložíš tam víc, než 1200 kg mínus vlastní hmotnost vleku. Ale už pozor na to, že auto musí mít vlastní max. přípustnou váhu minimálně 1500 kg.
A pak je ten průser, co může nastat z dvoutunovou dodávkou, co má na tažnym taky 2 tuny, tam i když zapojíš prázdnej vlek, co má maximim psaný přes 1500 kg, musíš mít sk. B+E, i kdyby byl vlek prázdnej. Druhej extrém je za favorita zapřáhnout bržděnej vlek s vlastní hmotností 750 kg a užitnou 2200 kg. To by mělo na první pohled jít protože dohromady s Favoritem to má přesně 3490 kg a okamžitá váha vleku není vyšší, než Favorit podle papírů uveze. Jenže tady zasáhne jiný omezující pravidlo - max. přípustná hmotnost vleku nesmí být vyšší, než max. přípustná hmotnost Favorita a to i když je vlek prázdnej.
Problém je, když hmotnost soupravy jde nad 3,5 t, to už je třeba B+E a ty součty se dělají právě z maximálních hmotností. Takže jestli má dodávka nad 900 kg, B+E mít musíš.
Zkusím to zjednodušit od nejlehčí po nejtěžší varianty
Auto max na kouli bez brzd 500 kg, vlek bez brzd, papírově max 750 kg, sk. B, můžeš naložit 500kg mínus vlastní váha vleku (třeba 150 kg vlek, čili 500-150=350 kg náklad)
Auto max na kouli s brzdama 1200 kg, vlek 1500 kg, skupina B, pokud nemá auto maximální hmotnost přes 2000 kg a nenaložíš tam víc, než 1200 kg mínus vlastní hmotnost vleku. Ale už pozor na to, že auto musí mít vlastní max. přípustnou váhu minimálně 1500 kg.
A pak je ten průser, co může nastat z dvoutunovou dodávkou, co má na tažnym taky 2 tuny, tam i když zapojíš prázdnej vlek, co má maximim psaný přes 1500 kg, musíš mít sk. B+E, i kdyby byl vlek prázdnej. Druhej extrém je za favorita zapřáhnout bržděnej vlek s vlastní hmotností 750 kg a užitnou 2200 kg. To by mělo na první pohled jít protože dohromady s Favoritem to má přesně 3490 kg a okamžitá váha vleku není vyšší, než Favorit podle papírů uveze. Jenže tady zasáhne jiný omezující pravidlo - max. přípustná hmotnost vleku nesmí být vyšší, než max. přípustná hmotnost Favorita a to i když je vlek prázdnej.
12:04:54
17.06.2014
17.06.2014
Luky
-> krup: no hele snad všechny nebržděné přívěsy mají celkovou 750 kg, zatímco většina aut má na nebržděný přívěs psáno méně. Takže by to nikdo nesměl tahat. Tak snad to bude stejně i nadále. Navíc snad není důvod to tak měnit...
12:02:19
17.06.2014
17.06.2014
krup
..a ted je třeba doufat, že se někdo nerozhodne "změnit" i ono "rozhoduje okamžitá", bo můj vozék má celkovou 2,6 a na kouli mám 2,5 .. (a esi, tak mě mrskne, bo s tema polákama bude radost komunikovat :)) )
10:30:15
12.05.2014
12.05.2014
Luboš
hmotnost ti může papírově snížit výrobce u novýho vleku, na dopravce už s tím nic neudělají
15:59:57
10.05.2014
10.05.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> U-Geen 10.05.14 09:21:15: čoveče tak nevím jak kde... Nám to nechtěli snížit hmotnost ani boha... Cca 10 let zpátky nám to nechtěli z 750 snížit u novýho vleku na 650 ani náhodou...
10:14:11
10.05.2014
10.05.2014
Eidy
Zalistujte si trochu dolů. Řešilo se to tu před 2 měsíci i ve vlákně na Nordschleife. Je tu i několik odkazů. Je to prostě tak a nechci psát podesátý to samý.
09:46:55
10.05.2014
10.05.2014
Bukaj
Také nějak nevím, jak to vlastně je - nedávno mne vyděsil soused (řidič z povolání), když jsem mu půjčoval vlek (provozní 200, konstrukční 750 nebrzděný) a on tvrdil, že si musí půjčit od bráchy Transportera, neboť jeho Getz má maximální nebrzděnou hmotnost 500 Kg a kdyby ho chytli, tak má průser. Na to jsem podotkl, že rozhoduje okamžitá a tu benga nemaj většinou jak zjistit a on mi říkal, že rozhoduje celková, že se na to ptal na profesním školení...
...no, nevim, v tom případě bych svůj vlek neměl za čím tahat, 130L i Favorit mají 400/750, Felda 400/900...
...tak to raději neřeším, dokud nebudou komplikace
...no, nevim, v tom případě bych svůj vlek neměl za čím tahat, 130L i Favorit mají 400/750, Felda 400/900...
...tak to raději neřeším, dokud nebudou komplikace
09:21:15
10.05.2014
10.05.2014
U-Geen
-> Stepan FUN: ale tu hmotnost si muzes nechat pri prihlasovani snizit mam dojem :-)
09:16:05
10.05.2014
10.05.2014
StepaNoFUN
Na to, že rozhoduje okamžitá vleku na tažný zařízení je někde vajádření z MD.
Každopádně kdyby rozhodovala celková, tak je půlka lidí v prdeli, protože by za feldy a jiný malý povozy nemohli zapřáhnout žádnej moderní vlek (ani ten z OBI, Baumax a jinejch marketů), protože ty maj všechny 750kg a nejsou bržděný. A jestli si dobře pamatuju, tak většina feld má myslím 400-500kg nebrzděnejch a 750kg brzděnejch.
Každopádně kdyby rozhodovala celková, tak je půlka lidí v prdeli, protože by za feldy a jiný malý povozy nemohli zapřáhnout žádnej moderní vlek (ani ten z OBI, Baumax a jinejch marketů), protože ty maj všechny 750kg a nejsou bržděný. A jestli si dobře pamatuju, tak většina feld má myslím 400-500kg nebrzděnejch a 750kg brzděnejch.
08:19:48
10.05.2014
10.05.2014
Petr98
Dle posledního info z autoškoly a od provozovatele odtahovky, rozhoduje okamžitá hmotnost. Nikde není jasně napsané jak to je a proto mi oba říkali: kdyby něco, v žádném případě nic neplatit na místě a v přestupkovém řízení té z toho volně dostanu.
07:38:12
10.05.2014
10.05.2014
Luky
-> Eidy 09.05.14 23:33:51: no ale kde je to napsaný?
00:54:53
10.05.2014
10.05.2014
Eidy
-> Dušan: Můžeš tvrdit, že je to balsa.
23:51:57
09.05.2014
09.05.2014
Dušan
No tak v pripade, ze namaji vahu jim muz byt jedno co vezu. Kdybych si na vozik naskladal 2t dreva tak pochybuju ze bude vedet kolik tam je.
23:40:57
09.05.2014
09.05.2014
Kocvin
-> Dušan: Mám zkušenost z praxe.. Chytli mě s feldou a prázdným podvalem.. A říkali, že mám štěstí, protože rozhoduje okamžitá hmotnost soupravy..