ztp a ekodaň

prohledat
267 příspěvků (zobrazeno 201 až 250) od 03.01.2013 do 05.02.2016, založil/a myschaak AZNP K.Hora
řadit dle data
21:51:13
13.03.2013
myschaak AZNP K.Hora
-> Sekáč: dej tam ztp jako provozovatele a sebe jako majitele,takhle to taky jde....
21:05:49
13.03.2013
Sekáč
Ahojte, sem tu uplný nováček tak nevím jestli tento dotaz píšu do správného fóra. Mám tedy dotaz. Mám dohodnutou krásnou 120 a majitel je mi ji ochoten dát za přepis. Jenže je tu ta proradná ekodaň. Ale mam znamou co je ztp. A tak bych potřeboval zjistit co a jak při přepisu přes ztp a obratem na mě. Je opravdu nutné aby dotyčný ztp musel podávat daňové přiznání?
13:56:08
01.03.2013
myschaak AZNP K.Hora
-> dragon_cb_cz: jasný)...každopádně dík za postřeh
21:32:48
28.02.2013
dragon_cb_cz
-> myschaak AZNP K.Hora: Hele bez záruky, nejsem právník, ale zní to tak...
20:23:30
28.02.2013
myschaak AZNP K.Hora
-> dragon_cb_cz: pokud až od září tak tu 1203ku ještě koupin z jara no!!158
01:55:51
28.02.2013
dragon_cb_cz
Tak jen update, od pondělí je to předané do Senátu jako senátní tisk 44/0, lhůta na projednání senátem uplyne 27.3.2013. Dle znění tisku na webu senátu by to mělo nabýt účinnost dnem 1.9.2013 - viz úplny konec dokumentu, článek V. : www.senat.cz/xqw/.../html hled?action=doc...





Tento zákon nabývá účinnosti dnem 1. září 2013, s výjimkou čl. I bodu 47, který nabývá účinnosti dnem 1. ledna 2015, čl. I bodu 55, který nabývá účinnosti dnem 1. ledna 2014 a čl. I bodů 24, 59 až 68 a 105, které nabývají účinnosti dnem 1. října 2014.

16:05:34
19.02.2013
dragon_cb_cz
-> Dušan: 52 52 52
21:00:22
18.02.2013
Dušan
-> Hurdis: děkujeme náměstkovi za řeč a teď nám to kolega řekne česky 3
20:57:51
18.02.2013
Hurdis
-> dragon_cb_cz: Taky je potřeba novou vlnu ZÚ nějak rozjet. Smůla, že nemám šanci u MPO udělat energetického auditora, v kraji jich je zatím jen 56. Dva už mají lano. Musí být další díra. Hlavní program OPŽP v prioritní ose 1. končí, jede poslední vlna, cca za 7,5, FVE jsou vybudované, začínají se rýsovat black hole na licence pro likvidace vysloužilých panelů po 20 letech provozu....takže o zábavu postaráno. Nějak je to MŽP při denním kontaktu více komediální, v porovnání s menšími programy na obdobnou věc od MZe.
19:16:59
18.02.2013
dragon_cb_cz
Nechci Vám kazit žaludek před večeří, ale realita je taková, že dle důvodové zprávy k právě probíhající novele je napsáno, že se na ekodani vybralo cca 1500 mega (ano, jeden a půl miliardy) a na předpokládaný účel bylo za stejné období potřeba jen 40 mega.... ano, celého 2.67% té sumy. Ministerstvu životního prostředí chybí peníze na "Zelenou úsporám", takže se zákon novelizuje aby těch ležících 1460 mega šlo využít na zateplení a pod....



Aneb jak říká Bukaj, ekologie je jen pláštík, kterým se to zakryje ale reálně jde zase jen o prachy. Kdyby to skutečně mělo být ocenění toho, kolik ta likvidace stojí, tak by se na základě stejných údajů musel poplatek snižovat - ne měnit účel využití těch peněz...



EDIT: Tak to možná není přímo v důvodové zprávě, každopádně takhle smysl té novely zdůvodňoval ministr-metrosexuál Chalupa. Ano, ten Chalupa z "pravicové" ODS. Jaké svinstvo se taky dokáže v ČR vydávat za pravici, to je neskutečné...
upraveno 2x, naposled 18.02.2013 19:19:42
10:30:06
17.02.2013
StepaNoFUN
Nechci se hádat, ale příspěvek na podporu sběru a vyuzití autovraků odůvodňovali slovy, že na nový auta si likvidaci platíš při koupi toho auta (dneska musej mít všechny firmy smlouvu s firmou na likvidaci odpadu a přispívaj do nějaký "společný kasy" ze který se to platí), kdežto u starejch se to jaksi neřešilo. Jako dneska si při koupi skoro čehokoli rovnou platíš (často dokonce odděleně od ceny) příspěvek na likvidaci...

Neříkám, že členění dle emisní normy je nejvhodnější, nicméně jak je všem známo - je tím podpořena snaha o likvidaci starejch aut a obnovu vozovýho parku. Jak když se jeden čas nesměly do ČR dovážet (mimo využití na ND) auta starší x let který nesplňovaly alespoň EURO II.



Každopádně tímhle příspěvkem jsem nechtěl říct že s ekovýpalným souhlasím... ;-) Jenom vím, že s tím stejně nic moc nenaděláme. Když by to šlo, tak by naši zákonodárci odhlasovali úplnej zákaz těhlech starejch a "neekologickejch&quo t; "vraků", nicméně to nemůžou, protože volby jsou (bohužel pro ně) příliš často a defenestrace tu už taky byla. :-) Tak prostě budou postupně "utahovat šrouby" aby se to lidem přestalo vyplácet... :-/
10:02:37
17.02.2013
Jarda - zrušená registrace
-> stepan: to mi je jasne, kde je, ale spis by me zajimala technologie ziskani... pamatuji na prumce nam jeden profesor rikal, ze ma plnou stodolu pocitacovejch komponentu a az bude vedet, jak z toho to zlato dostat, tak ze bude milionar :)
09:54:46
17.02.2013
stepan
-> Jarda: Zlato je na kontaktech. Navíc u novejch aut je nějaká norma, která určuje, kolik % z auta musí bejt znova využitelných. Tim se ale vůbec nezastávám ekoteroristů.
09:29:06
17.02.2013
Jarda - zrušená registrace
-> stepan: kde je to vytezitelne zlato? :) platina jo kat, a s tou medi to taky nebude takove terno, mozna vic kabelu, ktere jsou zase slabsi a semtam nejaka trubka klimatizace



kdyz porovnam fabku a š120, tak trvam na tom, co jsem napsal4



a ikdyz bychom se pohybovali na hranici pomerů, tak tam nebude diametralni rozdil 0, 3, 5, 10 tis. kc a urcite to nebude urcovat emisni norma
upraveno 1x, naposled 17.02.2013 09:31:52
09:24:44
17.02.2013
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj: jj, neekologicky se chovaji i vyrobci aut pri navrhu dilu, jakto, ze u feldy vymenis predni lozisko (250kc) a u fabky uz to musis menit i s unasecem (1000kc - stejna kvalita)

kamarad z automobiloveho prumyslu mi rikal, ze politika automobilek je takova, ze puvodni cena noveho auta by se mela servisnima ukonama za dobu zivotnosti auta ztrojnasobit 9 8 mozna to hybe s ekonomikou, ale ekologickyho na tom teda nic neni4
09:19:05
17.02.2013
stepan
-> Jarda: Likvidace starých aut je nákladnější, z nových aut totiž vytěžíš mnohem víc mědi, zlata, platiny...
09:13:08
17.02.2013
Bukaj
-> Jarda:

No, to je právě to, že ono ani tak nejde o ekologii, jako o kšeft...8

Ekologie je v tomto případě (stejně jako ve většině jiných) pouze zneužita - je to pojem, na nějž neznalé ovce slyší a ti, kdož jsou v obraze jsou v menšině a buďto nad tím mávnou rukou, že se jich to netýká, nebo debatují u piva a na internetových fórech o tom, jak je to tady na hlavu (nebo jinou část těla)... 10
08:56:13
17.02.2013
Jarda - zrušená registrace
stejne nechapu jak prispevek na podporu sberu a vyuziti autovraku souvisi s emisni normou auta, podle me maji nova auta vice plastu, tudiz jejich likvidace je narocnejsi, neekologictejsi a vic zatezuje zivotni prostredi, jelikoz je mene znovu vyuzitelneho materialu a i likvidace je nakladnejsi, ale toto je asi tezke pochopit s IQ poslance4
06:25:11
15.02.2013
Mil@n
-> dragon_cb_cz 14.02.13 20:21:15:

Jedině že by se to "následující“ nechápalo ve smyslu „bezprostředně následující“ ale obecně „libovolná následující“. To by se pak ale platilo při KAŽDÉ přeregistraci u auta, u kterého to někdy v minulosti bylo osvobozené – což by bylo na hlavu.

No přesně tak,stát určitě bude chtít aby platili všichni 10
upraveno 1x, naposled 15.02.2013 06:25:31
21:15:53
14.02.2013
stepan
-> dragon_cb_cz: Zakony v tomhle státě jsou na hlavu už dávno...
20:30:33
14.02.2013
ochoda
-> dragon_cb_cz: to uz je stejne tak nak jedno :D
20:24:27
14.02.2013
Pavel P..
No to se máme nač těšit... ale třeba se Zeman blýskne a zákon nepodepíše.. i když ho pak přehlasujou tak se to aspoň protáhne..
20:21:51
14.02.2013
dragon_cb_cz
-> ochoda: Výše poplatků se nemění.
20:21:15
14.02.2013
dragon_cb_cz
-> Mil@n: Proč? Pokud si teď ode mě koupíš auto které jsem protáhl přes ZTP, tak tvoje přeregistrace nebude "následující po registraci nebo přeregistraci, při kterých byl žadatel od poplatku osvobozen podle odstavce 2.“ - to byla ta moje. Moje už nebyla osvobozena podle odstavce 2 ale prostě ekodani nepodléhala.



Jedině že by se to "následující" nechápalo ve smyslu "bezprostředně následující" ale obecně "libovolná následující". To by se pak ale platilo při KAŽDÉ přeregistraci u auta, u kterého to někdy v minulosti bylo osvobozené - což by bylo na hlavu.
20:20:32
14.02.2013
ochoda
-> Mil@n: no ja to chapu tak za jakmile to prepisu nebo si to na sebe prepise ZTP tak na ZTP se to neplatí ale jakmile to prepisu z nej na sebe tak uz caluju tudiz to nejde vosrat jako doted ale pokud to na ztpaka bude napsany uz dyl treba uz z pred roku a ty to budes chtet napsat na sebe az dys bude platit tak s**cka tak stejne budes calovat proste budec platit jak vadnej a ZTP nepujde osrat asi tak bych to videl a jeste sem nekde cetl cosi o zvysovani tech EKO kravin
20:16:48
14.02.2013
Mil@n
-> dragon_cb_cz: no podle mě to teda chapu tak,že pokud se eko neplatilo tak se bude muset zaplatit tak jak píše -> ochoda:
upraveno 1x, naposled 14.02.2013 20:17:14
20:05:41
14.02.2013
dragon_cb_cz
Jinak chuťovek je tam víc, např:

- ruší se možnost odhlásit auto na čestné prohlášení o "jiném způsobu využití"

- při likvidaci autovraků se bude muset pořizovat fotodokumentace
20:04:58
14.02.2013
dragon_cb_cz
-> ochoda: To ne, auta který už tím trikem prošly tak se to na ně (podle mého laického právního názoru) nevztahuje - mluví se tam o přeregistracích následujících po té osvobozené. Pokud už to někdo na sebe potom zase registroval, tak už to "nenásleduje po osvobozené" - jestli mě chápeš.
19:48:28
14.02.2013
ochoda
-> dragon_cb_cz: do**či doufam ze stihnu do tej doby poridit auto aspon, ale stejne je to na píču pak uz... pak vlastne budes platit ekodan pokazdy pokud uz zaplacena nebyla vlastne
upraveno 1x, naposled 14.02.2013 19:54:31
19:48:25
14.02.2013
dragon_cb_cz
Jinak pokud by někoho zajímaly detaily tak je to sněmovní tisk 730/1 dostupný zde: www.psp.cz/sqw/.../tiskt. sqw?o=6&ct... a podstatná část je bod 5. na druhé straně, konkrétně slova:



"(3) Poplatek se platí též při přeregistraci použitého vozidla následující po registraci nebo přeregistraci, při kterých byl žadatel od poplatku osvobozen podle odstavce 2."
19:43:18
14.02.2013
dragon_cb_cz
-> ochoda: Pokud to dneska prošlo sněmovnou tak ještě nějaký čas než to projde senátem a podepíše to prezident, ale dlouho už to trvat nebude :(
19:38:03
14.02.2013
ochoda
-> dragon_cb_cz: takze od kdy to platí? az za dva roky to zacne platit ta pi*ovina?
19:34:31
14.02.2013
dragon_cb_cz
www.lidovky.cz/poplatky-n a-autovraky-maji-jit-jeste -dva-roky-na-zelenou-uspor am-phn-/auto.aspx?c=A13021 3_...



Tak už se nám to s tou ekodaní krátí pánové 8





Poplatek by měli podle poslanců nově zaplatit také ti, kdo si vůz pořídili od zdravotně postižených, kteří jsou od poplatku osvobození.

02:41:24
12.01.2013
Bukaj
-> dragon_cb_cz:

A když papíry nejsou vůbec, tak kdyby to fungovalo, jak píšeš, tak bych si na sebe mohl nechat napsat libovolné auto dle vlastního výběru jenom s tím, že bych znal údaje (VIN, jméno a r.č. majitele atd) napsal fiktivní smlouvu, zaplatil povinné ručení, pokutu za ztrátu dokladů, registrační poplatek a sousedovo auto by najednou bylo moje 3

Pravda, asi by byl problém s evidenční kontrolou, ale i to se dá obejít
upraveno 1x, naposled 12.01.2013 02:42:38
02:37:27
12.01.2013
Bukaj
-> dragon_cb_cz:

No, sice máš teoreticky pravdu, ale byl jsem předevčírem svědkem (zatímco jsem se handrkoval s jednou úřednicí), jak od vedlejšího okýnka jiná úřednice vyfakovala kluka, kterej chtěl přihlásit (nebo vyřadit z evidence, nejsem si jist) VW Golf 1. generace (měl ČSSR TP), všechny papíry měl v pohodě, smlouvu, evidenci, atd, jen plnou moc měl od původního majitele na člověka, který to od původního majitele koupil, ale neodhlásil a prodal tomu klukovi. Takže nikdo nebyl v odhlášce a plná moc byla klukovi naprd, protože byla adresovaná někomu jinému, kdo byl sice ve smlouvě...

...takže naprd situace.

Kdyby sepsal fiktivní plnou moc od původního majitele, tak nepotřebuje žádnou další smlouvu a má to zapsané. Takže čím je člověk poctivější, tím víc na to doplatí8
01:47:15
12.01.2013
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Opět by mě zajímalo, jestli lze někde v zákoně najít oporu pro skutečnost, mezi jakými stranami ta kupní smlouva má být sepsána. Kupní smlouva je doklad o nabytí, a od koho jsi nabyl není moc podstatné - vlastnictví věci a zápis v registru jsou prostě pořád dvě různé věci, a pokud mám čím prokázat, že jsem nabyl, tak úředníkovi je hovno po tom od koho. Jediné co to značí je, že předchozí majitel nesplnil svojí povinnost auto přihlásit, to ale jak známo (pokud papíry od příslušných lidí jsou) registraci nebrání, takže by jí to nemělo bránit ani když papíry nejsou...
23:10:51
11.01.2013
Bukaj
-> Mantrabeach: Nojo, no - tak legálně bys musel buď najít toho, kdo je v TP napsanej v odhlášce, aby s Tebou sepsal kupní smlouvu, nebo přes všechny původní majitele získat jejich smlouvy až po tu smlouvu s tím, kdo je v odhlášce - pakárna, no.

Takže pokud nemáš kontakt na osobu v odhlášce, tak asi jedině trochu fixlovat, no 8
19:16:02
11.01.2013
Mantrabeach
-> Bukaj: no tak znáš to,na začátku to jeden koupí od majitele kterej je v techničáku,ten je jen v polopřevodu a už to na sebe nedohlásí a prodá to potom dalšímu atd atd.klasika.nechce se platit ekodaň
17:49:36
11.01.2013
Bukaj
-> Mantrabeach: A od koho jsi to tedy koupil, když ne od toho, na koho je auto v polopřevodu? To jen tak ze zvědavosti, jinak samozřejmě tenhle podvůdek jde udělat, na úřadě podpisy nikdo nezkoumá... :)
17:19:46
11.01.2013
Mantrabeach
-> dragon_cb_cz: no právě.popravdě co sem vždycky přepisoval auta tak po mě nikdy nechtěli smlouvu ale co není může bejt.jde o to že toho majitele asi těžko doženu abysme to sepsali
17:10:11
11.01.2013
dragon_cb_cz
-> Mantrabeach: Pokud si za něj "podepíšeš" smlouvu tak ti to přepíšou, ale je to právně trochu riskantní...
17:02:20
11.01.2013
Mantrabeach
hele a budu mít problém když je auto v polopřevodu na někoho s kým sem nebyl ani v kontaktu?myslíte že budu moct napsat jen smlouvu,podepsat ji a jít na úřad?
14:15:40
10.01.2013
Luky
-> dragon_cb_cz: ZTP v rodině není. Spíš zjišťuju různé možnosti jak se co dá udělat, aktuální to není. Na auto se jdu podívat až večer 3
20:34:30
09.01.2013
stepan
-> stepan: Tak beru zpět, v rodině ne.
20:33:27
09.01.2013
stepan
-> dragon_cb_cz: Ale z daru se pokud vim platí darovací daň.
16:42:45
09.01.2013
dragon_cb_cz
-> Luky: Nebo tak... otázkou je jak by se na podobnou konstrukci případně tvářil soud a koho by bavilo k němu lézt, že jo. Nebo není ten ZTP v rámci rodiny? Tam by to šlo označit za dar...
14:01:26
09.01.2013
Luky
-> dragon_cb_cz: nebo vlastně že koupil před dvěma lety ale přihlásil až teď, ne?
13:53:23
09.01.2013
dragon_cb_cz
-> Luky: Teoreticky by měl, ale v praxi se to neřeší... pokud ten ZTP nepřepisuje desítky aut, tak to nikdo zkoumat nejspíš nebude... Ono hlavně vlastnické právo a zápis v registru na sobě nezávisí, takže je možná např. konstrukce "člověk se ZTP koupil a přepsal, pak od smlouvy odstoupil a původní majitel prodal tobě". Ale pokud chceš mít jistotu tak rok počkat.
13:04:58
09.01.2013
Luky
Trochu se vtírnu - když je přihlášeno na ZTP, kdy můžu udělat převod na mě? Tedy vím že klidně hned, nejlépe u stejného okýnka (1 ), ale není to nějak omezeno daňově? Něco že když je ten ZTP majitelem kratší dobu než 1 rok (?), tak musí podat daňové přiznání, nebo tak něco?

Díky
23:24:26
05.01.2013
Hurdis
-> myschaak AZNP K.Hora: Plho, o tom se tady už skoro rok bavíme...., že králikárny stavět možno, mnógo králikov do roku 2013.





Ve zkratce pro ostatní, čtenáře novinek a další snadno ovlivnitelné:

Co prošlo vloni a předloni, projde letos znovu a lépe, bo to už umíme.
Extreme Tyres