skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Typ motru do 120
-> TechniX: Já jsem kdysi jezdil v LS z roku 79 motor 742.13 s přebouchaným číslem a nebál jsem se jet i na STK. A vždy prošlo. Ty 5ti kanály nejsou zase tak odlišný a ty technici se v tom žebru navíc a pár drobnejch odlišnostech zase tolik nepitvaj. Pokud tam nebude číslo žádný, bude pátrat. Ale pokud bude číslo odpovídat tomu co tam má bejt, nebude řešit. ;-) Takže 130tku motor a 5ti kanál, nebo jiný auto...
-> minno: 

-> Dušan: ale slovákovi by tam u vás asi prestavbu na 136 neschválili, že? :)
zlaty Brno
co je ve starsich zapisech ze skodovky jde 


-> Stepan FUN: na našem úřadě jsou velmi ochotní, nejde tu skoro nic a slovo přestavba před nima už automaticky NE,NEJDE .. Takže jednodušší bude sehnat nějakou 136 sedana 

-> TechniX: Zkus se zeptat na Tvým úřadě, jestli Ti to přetypujou a za jakejch podmínek. Každopádně je jasná nutnost vlečky, 4pístů a jestli si ty podmínky pamatuju dobře, tak i přední čelo s dírama. Ale i když tohle splníš, tak Ti to přetypovat už dneska nemusej. Záleží na ochotě úředníka.
Jedinej motor, kterej bys tam (skoro) legálně dostal bez větších potíží je 742.13. Je to 5ti kanál a to už jednoduše nikdo nepozná. 8mi kanál prostě neukecáš. To pozná snad i blb, že to tam nemá bejt...
Jedinej motor, kterej bys tam (skoro) legálně dostal bez větších potíží je 742.13. Je to 5ti kanál a to už jednoduše nikdo nepozná. 8mi kanál prostě neukecáš. To pozná snad i blb, že to tam nemá bejt...
-> TechniX: porad musis udelat oficialni perstavbu na 136
-> Dušan: Dobře a kdybych použil blok 742.136 tak už je to možné ?
favo nebo 135 a dale neni zadny nahradni dil. Je to jiny typ motoru a proto to bez oficialni prestavby na jiny model nejde.
Dotaz, jak to bude se škodou 120 emko, ve který je motor 742.12 a já ho vyměním za motor 781.136, akorát z bloku vybrousím dohladka číslo motoru a typ, tudíš by to měl být jako náhradní díl, osadím ho vším ostatním jako klasický 742.136, akorát karburátor bude Solex 32 PBISA 16, bude mi stačit jen vymazat číslo motoru a na stk to bude ok ?
Nebo kvůly 1289ccm obsahu bude lepší mít škodu 130 či 136 ?
Díky, moc mě to zajímá :)
Nebo kvůly 1289ccm obsahu bude lepší mít škodu 130 či 136 ?
Díky, moc mě to zajímá :)
-> Exon: neověřena právníkem (advokátem)? já jsem chodil s plnou moci kde byly jen dva podpisy...
Dotaz když pujdu vymazat číslo motoru bude jim stačit neoveřená plná moc? 120 je totiž psaná ještě na tatíka a přepisovat to nebudu protože bycch musel platit eko poplatek.. :-)
-> Gryzly: Jo, známosti plus doba, kdy to bylo zapisovaný, jsou důležitý..
-> Jozka: Jo minulej majitel měl asi známosti, protože původně to bylo čtyřdvéřový rok 79, a ted je to dvoudvéřový a kastle je rok 86
-> Gryzly: Do místní příslušnosti takovýho odboru dopravy by se chtělo alespoň na chvíli přestěhovat..
U nás prakticky vyloučeno. Kamarád, kterej to zrovna řeší, se docela nasmál.. I když kysele.

-> Jozka: To víme my staří mazáci, ale já mám na jednom autě záznam z dopravky: Změna typu motoru dle skutečnosti - 742.136.
Takže tady Exon, když nasadí motor z favorita 781.136 a půjde na dopravdu si nechat vymazat číslo motoru, tak možná na dopravce budou protoestovat a požadovat evidenčku a technik na evidenčce zapíše do protokolu realitu a že evidenční kontrole nevyhovělo, protože nesedí číslo motoru a typ je 781.136 a na dopravce to zapíšou podle skutečnosti. Číslo vymažou a typ 781.136
Takže tady Exon, když nasadí motor z favorita 781.136 a půjde na dopravdu si nechat vymazat číslo motoru, tak možná na dopravce budou protoestovat a požadovat evidenčku a technik na evidenčce zapíše do protokolu realitu a že evidenční kontrole nevyhovělo, protože nesedí číslo motoru a typ je 781.136 a na dopravce to zapíšou podle skutečnosti. Číslo vymažou a typ 781.136
-> stepan: dle fabriky ano, ale pokud to chces udelat tak to musis mit zapsany na dopravnim
-> Jozka: Ale 742/10 a 742/12 jsou pokud vim mezi sebou záměnný náhradní díly.
-> Exon: To razítko na straně 6 se evidentně vztahuje jen k výměně kastle v roce 1989, motor měněn až někdy v/po roce 1999.. celkem zápisy hrajou, řekl bych. Motor teď už jen typ 742.12 (/2), čili 120 (pokud je ten klikihák za lomítkem 2 a ne 4..). A vyhnout se STK, který operujou s teorií, že povolení výměny za jiný motor se vztahovalo na konkrétní kus motoru a při případný další výměně (přestože je proveden výmaz) se musí jít nazpět k původnímu typu - čili zde 742.10 - stopětka.
-> Exon: musis mit typ co je nove napsany za lomitkem. tzn asi 120
Je tam napsané oprava provedena na staně 4 a na straně 4 je přeškrknuté číslo motoru 105 a je dopsané viz. strana 6 a to je ta co je tu nafocená..
-> Exon: Mohli ledacos, ale proč by to dělali. Vždyť tam je napsáno "oprava provedena na straně 2,4" takže pokud to na straně 2 nebo 4 není změněný, tak změna neproběhla. V techničákách je bordel, tohle je ještě pohoda, kolikrát jsou horší zvěrstva (mě třeba v techničáku od Rapida úplně chybí standardní rozměr kol 165/80 R13, mám tam jen 165/70 R13). Když s tím doteď na STK nebyl problém, tak to neřeš.
Nejspíš máte právdu ale mohly tam napsat aspon viz strana 2 kde je napsaný typ motoru...
-> Enggik: 120 a 120LS maj identickej blok, takže těžko někdo může něco poznat - teda max podle čísla, takže pokud tě tohle trápí, přeskládej LS vnitřnosti a hlavu na L blok.
130/135/136 jsou dle prohlášení výrobce záměnné, otázkou je jestli tohle prohlášení (škodovka ho pro starý auta už nějakou dobu nedává) na úřadě akceptují (změnu typu motoru musíš nahlásit na úřadě aby to následně na STK prošlo).
130/135/136 jsou dle prohlášení výrobce záměnné, otázkou je jestli tohle prohlášení (škodovka ho pro starý auta už nějakou dobu nedává) na úřadě akceptují (změnu typu motoru musíš nahlásit na úřadě aby to následně na STK prošlo).
-> dragon_cb_cz 22.09.12 23:32:20: A jak je to se záměností motoru 120 vs. 120LS??
Nebo například 130 vs. 742.135/6. Nedávno mi totiž na STK bylo řečeno, že už ani to není možný 


-> Exon: motory 742.10 a 742.12 (105 a 120) jsou dle vyjádření výrobce záměnné jako náhradní díl, takže to na STK nevadí. Ale z toho co máš v techničáku skutečně podle mě vyplývá to co říká -> Jindas: , tzn že se měnila jen kastle a proškrtnutí znamená "žádná změna" - se na to koukni, měli razítko na zápis o výměně a jen do něj dopisovali potřebné údaje.
Tím pádem by tam ale nemohl být ten 120 motor co je zapsán v TP, ale musel by tam být 105 a za těch 13 let co vtom je ten 120 nikdo nic nenamítal na STK
-> Exon 22.09.12 20:47:23: Podle mě to proškrtnutí znamená to, že byla měněna jen kastle, nikoliv motor. Takže typ motoru zůstává nezměněn.
-> Exon: to za lomitkom by mal byt typ motoru, len neviem z hlavy co to je zac. Uhlovku a 5q mozes s cistym svedomim dat na stk ti nemozu nic, pokial mas predpripravu na 5q prevodovku, ale aj ked budes prevarat tunel a dobre to zatries nikto si to nevsimne.
add: skoda-virt.cz/cz/.../9039 3-typ-motoru-2?gotopost=1. .. tu mas odkaz na typy.
add: skoda-virt.cz/cz/.../9039 3-typ-motoru-2?gotopost=1. .. tu mas odkaz na typy.
-> Exon: No dle mě,ale nejsem si jistej. Je to tak,že jsi měl 105tku úžovku,kterou ti změnili na mko,tudíž ti zůstává pořád 105tka,ale mková.
Nebo se pletu?
Nebo se pletu?
-> Exon: To by chtělo fotku techničáku,mě se to nějak nezdá...
Zdravím mám původně škodu 105 kde byla ale měněna karoserie a v TP je uvedena změna karoserie skelet model M a číslo té karoserie a typ motoru je proškrknutý. Takže to znamená že si tam můžu dát jakýkoliv typ motoru? Třeba z favoritu nebo 130? Motor už tam taky byl měněn po té výměně karoserie a je zmínka o tom v TP a je tam uvedeno jen číslo motoru a né typ takže si myslím že tam klidně můžu dát jakýkoliv typ motoru legálně... Ale otázka je jestli si to myslím správně... :-D a Když už sme u toho co by říkali na STK když už bych tam zrovna hodil zadní úhlovou nápravu s 5q převodovkou?