skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nízkoemisní zóny
18:11:03
18.02.2012
18.02.2012
Vojtisek
-> doly120: prostě blbost, ten zákon, chilku to "bude" fungovat, a pak se to zruší, protože si nemůžeme hrát na vyspělé německo...a to ti blbouni z prahy neví
18:09:32
18.02.2012
18.02.2012
Vojtisek
-> doly120: já můžu do vše podzemek, na nařízení seru, prostě jedu na benál, systém LPG vyřazen z provozu...
Jináč město vyhláší zónu a až rok po zveřejnění tam ta zóna ofiko bude, rok je tam kvůli informovanosti lidí
Jináč město vyhláší zónu a až rok po zveřejnění tam ta zóna ofiko bude, rok je tam kvůli informovanosti lidí
18:08:28
18.02.2012
18.02.2012
jawa250 - zrušená registrace
→ doly120: jaj ja som myslel že kvoli tomu že nemas katalizator preto , a to bude len v CR ? ti emisny zony ? alebo aj na SK ?
18:08:17
18.02.2012
18.02.2012
doly120
-> Vojtisek: nestraš
18:07:29
18.02.2012
18.02.2012
Vojtisek
-> doly120: jen počkej, až někde pusí auto euro 3+, což by v ostravě nebyl problém
18:07:19
18.02.2012
18.02.2012
doly120
-> jawa250: Díky lpg do některých podzemek nemůžu
18:05:24
18.02.2012
18.02.2012
jawa250 - zrušená registrace
→ doly120: jaktože nemožem do podzemek ? čo tam meraju emise ? alebo ako ? a to schvaluju aj na SR ? alebo len v CR ?
17:59:46
18.02.2012
18.02.2012
doly120
-> castrol: Jasně já potřebuju auto,se kterým budu moci skoro všude,už tak nemůžu do některých podzemek
Snad se co nejdříve dovím,jesi to schválili nebo ne
Snad se co nejdříve dovím,jesi to schválili nebo ne
17:58:39
18.02.2012
18.02.2012
castrol
-> doly120: tak behaj len tam kam to dovolia
17:57:37
18.02.2012
18.02.2012
doly120
-> castrol: jenže to se mi nechce kvuli lpg pět let sem chtěl mít ještě fávo
17:49:41
18.02.2012
18.02.2012
castrol
doly120 18.02.12 17:48:16 napsal:
→ Vojtisek: měním auto za feldukonecne
→ Vojtisek: měním auto za feldukonecne
17:48:16
18.02.2012
18.02.2012
doly120
-> Vojtisek: aha,dobré vědět No každopádně,jesi to schválí,tak to mrdám a měním auto za feldu
17:45:51
18.02.2012
18.02.2012
Vojtisek
-> doly120: kámoš asi trochu mimo, plakety jsou předepsaný v té novele zákona. TO je zase jedna paní povídala tyjo
17:44:49
18.02.2012
18.02.2012
doly120
-> Vojtisek: mě to říkal kámoš že tam už nesmím,tak nevím no
17:41:04
18.02.2012
18.02.2012
Vojtisek
-> doly120: tam to zavést ještě nemohli, ještě to neplatí
17:39:31
18.02.2012
18.02.2012
doly120
-> Vojtisek: No právě když to zavedou v ostravě,já se můžu jít klouzat :) Mám ji hned tady,a jezdím tam docela často,slyšel jsem,že to už zavedlo i v klimkovicích,to mám taky hned tady...
Problém je v tom,že já se rozhoduju jesi vyvařit fávo v plynu nebo ne,a ted když bude taková kokotina,tak se mi to nevyplatí,protože do toho 15tis narvu,a aby mi za rok od vyvaření zakazali stím jezdit,tak to mr*am Fávo je karbec,kdyby to byla střikačka,tak budiš...
Problém je v tom,že já se rozhoduju jesi vyvařit fávo v plynu nebo ne,a ted když bude taková kokotina,tak se mi to nevyplatí,protože do toho 15tis narvu,a aby mi za rok od vyvaření zakazali stím jezdit,tak to mr*am Fávo je karbec,kdyby to byla střikačka,tak budiš...
17:31:42
18.02.2012
18.02.2012
Vojtisek
-> doly120: asi já to moc neřeším, dle mě to využije asi ta ostrava, ústí atd. Protože ta města se stanou nezajímavá, a když v novele vidíš ty vyjímky...vyjímka pro auto k podnikání, čili tatrovky, liazky a avie budou stějně smrdět. Celý ten zákon je pitomost. Chyba je v tom, že dnes když jedeš třeba od Kuřimy přes Brno někam, jedeš přes centrum, kde se sejde jak osobni doprava, autobusy i tyto co do Brna nechtějí, jen jedou dál, čili se stejně průtah ucpe atd. A to nemluvím o tom, že za značištění mlže průmysl, viz. Mittal v Ostravě například. Mnoho obcí to nevyužije, protože se stanou pro lidi nezajímavý a tak. Musíme dělat věci, na které máme...Superhrubá mzda taky byla a už ji zrušili, totéž bude i tady.
17:24:27
18.02.2012
18.02.2012
doly120
-> Vojtisek: ou
17:23:01
18.02.2012
18.02.2012
Vojtisek
-> doly120: to si stanoví jednotlivé obce, to to uplatní, jaký auto ano a jaký ne
17:21:45
18.02.2012
18.02.2012
doly120
bylo o tom něco ve zprávách? Kterých aut by se to mělo týkat nebo tak neví někdo? Jesi i feldy...
16:44:28
18.02.2012
18.02.2012
Fén
-> jans: Teď už ne. :o)
12:02:20
18.02.2012
18.02.2012
jans
-> Fén:
Jsem Si jiSt, že tO není tak těžký uhádnout
Jsem Si jiSt, že tO není tak těžký uhádnout
17:42:21
17.02.2012
17.02.2012
Fén
-> King: Nějaká nápověda by nebyla? :o)
17:24:12
17.02.2012
17.02.2012
doly120
-> King: hm,tak to si mě fakt zklamal
Takže budu muset pořídit feldu
Takže budu muset pořídit feldu
14:32:56
17.02.2012
17.02.2012
Jozka
-> King: Se po něm podívám..
14:21:23
17.02.2012
17.02.2012
King
-> Jozka: Mě docela slušně živí, zjednodušeně řečeno, šroubovák a noťas a v dohledný době to nehodlám měnit. Ale jeden politickej subjekt, kterej má i moje sympatie, na naší scéně už funguje a nebylo by marný, kdyby se apsoň dostal do sněmovny :)
14:01:50
17.02.2012
17.02.2012
Jozka
-> King 16.02.12 23:16:42: Člověče, ty kdybys ses nějakou náhodou rozhodl založit politickou stranu, tak mi dej vědět.. To bych prvně v životě asi "vstoupil".
13:24:22
17.02.2012
17.02.2012
King
-> doly120: Asi tě zklamu, ale v případě LPG jsou jenom lepší emise HC, ale NOx a CO je +- stejný a CO2 samozřejmě vyšší. Líh je na tom asi líp, ale lepší emisní kategorie se tím nezíská.
-> Durnbach: To jsou zajímavý pálky - zajímavý je, že majitel 30 let starýho chrochtáka asi se státem nikdy nepodepsal smlouvu, že 25 let může jezdit dez daně a pak bude platit 1500éček/rok....
-> Domajz: Tos mě potěšil :) Snad jenom, že návrh zákona z pera právníků může bejt sebelíp zpracovanej, ale pokud zadání toho zákona řeší nějakej umělej problém nebo je další zbytečnej zákon, bude výsledek stejnej i kdyby ho potom oprasilo v parlamentu 20 Humlů.
-> Durnbach: To jsou zajímavý pálky - zajímavý je, že majitel 30 let starýho chrochtáka asi se státem nikdy nepodepsal smlouvu, že 25 let může jezdit dez daně a pak bude platit 1500éček/rok....
-> Domajz: Tos mě potěšil :) Snad jenom, že návrh zákona z pera právníků může bejt sebelíp zpracovanej, ale pokud zadání toho zákona řeší nějakej umělej problém nebo je další zbytečnej zákon, bude výsledek stejnej i kdyby ho potom oprasilo v parlamentu 20 Humlů.
10:13:32
17.02.2012
17.02.2012
doly120
když budu jezdit na ethanol a lpg,tak mám emise nízké
09:23:02
17.02.2012
17.02.2012
Durnbach
Například v Německu jsou docela vysoké ekopoplatky placené ročně u některých vozidel (30 let starý diesel bez KATu) je poplatek až 1500 EURO /rok. Navíc tam mají zóny s nálepkama. Ale dále je tam jedna taková kouzelná možnost nechat si i toho neekologického 30 let starého diesela přestavit za cca 1000 EURO třeba i na D3 (něco mezi EU2 a EU3). Tím takové auto získá možnost vjezdu do center měst a navíc majitel ušetří na poplatcích.
09:05:45
17.02.2012
17.02.2012
Domajz
-> King: Kingu máš bohužel (ne bohužel protože máš pravdu, ale bohužel protože realita je opravdu tragická) naprostou pravdu. Ten rozhovor prof. Ceplem jsem neviděl, nicméně dovedu si představit, že něco takového bylo řečeno. U nás na fakultě se mnozí pedagogové o dnešním legislativním procesu vyjadřují podobně (ti méně asertivní se nevyjadřují vůbec, neboť by použité výrazy nebyly hodny řeči akademika). Já si pamatuji, že to nazvali "legislativní smrští" - stovky nekvalitních zákonů vycházejí aby se po chvíli stovkami nekvalitních zákonů rušily, doplňovaly, novelizovaly apod. Ono jak říkáš, na začátku je ušlechtilá idea a návrh paragrafového znění sepsán právníky. Potud víceméně OK, ale pak to jde do parlamentu a senátu a tam se dějí věci. Diletanti a amatéři se vyjadřují k věcem o kterých nemají páru, prosazují zájmy lobistů apod. Bohužel taková je realita, taky mě to sere, ale tady by pomohla snad jen defenstrace.
23:16:42
16.02.2012
16.02.2012
King
Luky. 16.02.12 08:47:24 napsal:
→ Domajz: a není todlencto eko podle množství CO2? Který
u „vyrachtanych prassat a vecter f tedeicku se stocenejma tachometrama“ je
z podstaty pohonu nízké (takže se to na ně nevztahuje), ale chrlí tuny
sazí, které se ale pro tyto účely neuvažuje a je to právě to, co ve
městech dusí?
Určování ekologičnosti podle CO2 do měst je kravina a starý benzínový
auto je v tomhle mnohem ekologičtější, než novější diesel…
Emise CO2 jsou jenom jiným vyjádřením spotřeby auta. Emisní kategorie se určujou hlavně podle obsahu CO, HC a NOx. U chrochtáků je to zase obsah pevnejch částic (saze), ale stanovuje se pro částice průměr 10um , což je řešitelný pomocí filtů (DPF). Ovšem daleko větší svinstvo ze zdravotního hlediska jsou bordely menší než 2,5um, který filtry nezachytí, nejsou tolik vidět a hlavně se neměřej. Pikantní na tom je, že supermoderní "ekologický" benzíňáky typu TSI taky produkujou saze. Čili nezbejvá, než ohledně nízkoemisních zón souhlasit s Pepeovým příměrem - takhle obvykle funguje každej pokus sociálního inženýrství.
Taky si nemůžu vzpomenout, kde jsem viděl ty studie "přínosu" zavedení zmrdích zón, ale jedno si pamatuju bezpečně - na příkladu asi 10ti německých měst, kde se konšelé rozhodli "to řešit", bylo krásně vidět, že se na kvalitě ovzduší nic nezlepšilo, mnohde i zhoršilo.
-> Domajz: U zavedení ekosraček jako povinných příměsí do PHM byla taky ušlechtilá myšlenka. A výsleldek - dražší PHM, kurvení motorů, zamrzání nafty v zimě, snížení emisí CO2 jenom v rovině přání a hlavně vejvar pro zmrdy, co do toho investovali a zákony prolobovali.
Další zprasek - ekologická likvidace aut - na začátku ušlechtilá idea - zabráníme neuvědomnělým občanům, aby svoje autovraky házeli ze skály do rybníka. Výsledek - kdo chce naložit ze svým majetkem podle svýho uvážení (jaká to hereze!), musí debilní zákon obcházet, padělat potvrzení, hlásit fiktivní krádeže auta apod.
Výsledek? Kdyžtak oprav právního diletanta, ale v jednom rozhovoru s nebožtíkem Ceplem jsem si zapamatoval spojení "eroze práva" - tisíce nesmyslnejch zákonů s nesmyslnejma sankcema vedoucí k jejich ignorování a obcházení.
→ Domajz: a není todlencto eko podle množství CO2? Který
u „vyrachtanych prassat a vecter f tedeicku se stocenejma tachometrama“ je
z podstaty pohonu nízké (takže se to na ně nevztahuje), ale chrlí tuny
sazí, které se ale pro tyto účely neuvažuje a je to právě to, co ve
městech dusí?
Určování ekologičnosti podle CO2 do měst je kravina a starý benzínový
auto je v tomhle mnohem ekologičtější, než novější diesel…
Emise CO2 jsou jenom jiným vyjádřením spotřeby auta. Emisní kategorie se určujou hlavně podle obsahu CO, HC a NOx. U chrochtáků je to zase obsah pevnejch částic (saze), ale stanovuje se pro částice průměr 10um , což je řešitelný pomocí filtů (DPF). Ovšem daleko větší svinstvo ze zdravotního hlediska jsou bordely menší než 2,5um, který filtry nezachytí, nejsou tolik vidět a hlavně se neměřej. Pikantní na tom je, že supermoderní "ekologický" benzíňáky typu TSI taky produkujou saze. Čili nezbejvá, než ohledně nízkoemisních zón souhlasit s Pepeovým příměrem - takhle obvykle funguje každej pokus sociálního inženýrství.
Taky si nemůžu vzpomenout, kde jsem viděl ty studie "přínosu" zavedení zmrdích zón, ale jedno si pamatuju bezpečně - na příkladu asi 10ti německých měst, kde se konšelé rozhodli "to řešit", bylo krásně vidět, že se na kvalitě ovzduší nic nezlepšilo, mnohde i zhoršilo.
-> Domajz: U zavedení ekosraček jako povinných příměsí do PHM byla taky ušlechtilá myšlenka. A výsleldek - dražší PHM, kurvení motorů, zamrzání nafty v zimě, snížení emisí CO2 jenom v rovině přání a hlavně vejvar pro zmrdy, co do toho investovali a zákony prolobovali.
Další zprasek - ekologická likvidace aut - na začátku ušlechtilá idea - zabráníme neuvědomnělým občanům, aby svoje autovraky házeli ze skály do rybníka. Výsledek - kdo chce naložit ze svým majetkem podle svýho uvážení (jaká to hereze!), musí debilní zákon obcházet, padělat potvrzení, hlásit fiktivní krádeže auta apod.
Výsledek? Kdyžtak oprav právního diletanta, ale v jednom rozhovoru s nebožtíkem Ceplem jsem si zapamatoval spojení "eroze práva" - tisíce nesmyslnejch zákonů s nesmyslnejma sankcema vedoucí k jejich ignorování a obcházení.
14:36:36
16.02.2012
16.02.2012
Pavel P..
-> Luky.: spíš to vychlastná až se to vsákne do země a do studně... mňam
14:35:30
16.02.2012
16.02.2012
Luky
Domajz 16.02.12 14:05:32 napsal: Moje dnešní porce rakoviny do ovzduší
To právě né do ovzduší. Tys to krásně přefiltroval přes sníh. Takže ovzduší je v pohodě. A až to roztaje, sežerou to ryby
To právě né do ovzduší. Tys to krásně přefiltroval přes sníh. Takže ovzduší je v pohodě. A až to roztaje, sežerou to ryby
14:25:54
16.02.2012
16.02.2012
Domajz
-> yaris: nene to vzdycky rano prvne nastartuju, a pak nez za cca 10 ometu auto, tak to z nej vypadne. Po chvilce jizdy je to uz v klidu....
14:13:45
16.02.2012
16.02.2012
yaris
-> Domajz: no jo ale snad ti to nekouří takhle po celou dobu jízdy? Mě to taky takhle čoudí ale jen když se na křizovatce pasuju do kolony aut
09:31:57
16.02.2012
16.02.2012
Luky
Tady ještě něco článků k zamyšlení...
www.autoweb.cz/pomohly-by -nizkoemisni-zony-vycistit -vzduch
www.autoweb.cz/porucime-s mogu-desti
www.autoweb.cz/prokazano- auta-jsou-ekologictejsi-ne z-autobusy
Situaci se špatným ovzduším ve městech je třeba řešit, ale tohle podle mě není řešení (i když by mě to mohlo být skoro, do velkého města jedu starým autem tak 1-2 do roka, takže bych se bez toho obešel)
www.autoweb.cz/pomohly-by -nizkoemisni-zony-vycistit -vzduch
www.autoweb.cz/porucime-s mogu-desti
www.autoweb.cz/prokazano- auta-jsou-ekologictejsi-ne z-autobusy
Situaci se špatným ovzduším ve městech je třeba řešit, ale tohle podle mě není řešení (i když by mě to mohlo být skoro, do velkého města jedu starým autem tak 1-2 do roka, takže bych se bez toho obešel)
08:47:24
16.02.2012
16.02.2012
Luky
-> Domajz: a není todlencto eko podle množství CO2? Který u "vyrachtanych prassat a vecter f tedeicku se stocenejma tachometrama" je z podstaty pohonu nízké (takže se to na ně nevztahuje), ale chrlí tuny sazí, které se ale pro tyto účely neuvažuje a je to právě to, co ve městech dusí?
Určování ekologičnosti podle CO2 do měst je kravina a starý benzínový auto je v tomhle mnohem ekologičtější, než novější diesel...
Určování ekologičnosti podle CO2 do měst je kravina a starý benzínový auto je v tomhle mnohem ekologičtější, než novější diesel...
00:39:09
16.02.2012
16.02.2012
Domajz
-> Don_pepe: tak s toudle analogii jsi mimo vic jak nizkoemisni zony pro 10 skodovek z celyho okresu.......
edit:-> Vojtisek: To mas pravdu, ja se obcas, hlavne pres zkouskove projdu do skoly pesky, pac nemam sulinkartu a za celou cestu (Zabrdovice - Veveri) sem napocital vsehovsudy 4 skodarny a asi 10 favoritu... filcek je pravda vice, ale taky nic svetobornyho.
Ale zas na druhou stranu, uprimne si priznejme ze skodovky rady 742 apod. uz asi nikoho netrapi, tim spis ne zakonodarce, ale spis jde o z Nemecka a Holandska dotazene vyrachtane prassaty a vectry f tedeicku se stocenejma tachometrama. Coz byl v podstate i puvodni ucel ekodane, postihnout sem zavlecene sroty ze zapadu, ale EU rekla ze je to diskriminacni a omezeni volneho pohybu zbozi, proto to muselo zacit platit i na tuzemske skodovky apod.
edit:-> Vojtisek: To mas pravdu, ja se obcas, hlavne pres zkouskove projdu do skoly pesky, pac nemam sulinkartu a za celou cestu (Zabrdovice - Veveri) sem napocital vsehovsudy 4 skodarny a asi 10 favoritu... filcek je pravda vice, ale taky nic svetobornyho.
Ale zas na druhou stranu, uprimne si priznejme ze skodovky rady 742 apod. uz asi nikoho netrapi, tim spis ne zakonodarce, ale spis jde o z Nemecka a Holandska dotazene vyrachtane prassaty a vectry f tedeicku se stocenejma tachometrama. Coz byl v podstate i puvodni ucel ekodane, postihnout sem zavlecene sroty ze zapadu, ale EU rekla ze je to diskriminacni a omezeni volneho pohybu zbozi, proto to muselo zacit platit i na tuzemske skodovky apod.
22:56:44
15.02.2012
15.02.2012
Don_pepe
-> Domajz: Mám mokro v botách, tak si oholím hlavu... vlastně ani nevím jestli to zabere, nikdy to ještě nezabralo, ale alespoň se snažím s tím něco udělat...
19:41:16
15.02.2012
15.02.2012
Vojtisek
-> Nwkt: uvidíme, podle mě to dopadne jako superhurbá mzda, taky byla a skončila. Já to dnes schválně v Brně počítal, když jsem čekal na bus na Zvonařce. Za 10 minut jsem napočítal 2 Favority a 4 Felicie, jinak samy novoty auta, ovzduší si fakt "polepší". Tady je spíš problém, že si prdel v autě přes město do práce vozí každej, stáří auta na to nemá vliv. Těch pár "škodovek" je kapička v moři.
19:18:30
15.02.2012
15.02.2012
Nwkt
19:14:36
15.02.2012
15.02.2012
Domajz
Zase bych z toho nedělal židozednářskoekologické spiknutí. Prostě situace je třeba u nás opravdu katastrofální. A to, že se s tím někdo snaží něco dělat mi nevadí. Ono totiž víc asi udělat nejde. Leda zavřít továrny a zkázat všem autům vjezd do měst úplně. Ale to je nereálné.
15:13:56
15.02.2012
15.02.2012
krtik
-> Don_pepe: máš pravdu . No, ale co pak lidi bez svědomí dělaj na takových místech... (tím se s tebou nechci hádat, spíš to ber jako oznámení, než jako otázku... ) Jen pro mně představa, že bych tolik lidí připravil o cokoliv, co běžně používají, používají to rádi a jsou an to zvyklí a třeba jim způsobil finanční (ne třeba problémy, ale) starosti na několik let, jen kvůli tomu abych si nahrabal ještě víc než mám i když to nemůžu utratit ani do dalšího tisíciletí...
Jak už tady kluci psali, tak by spíš měli řešit filtrační zařízení na fabriky atd...
Jak už tady kluci psali, tak by spíš měli řešit filtrační zařízení na fabriky atd...
15:04:20
15.02.2012
15.02.2012
Don_pepe
-> krtik: Svědomí? Ty seš vtipálek... Na svědomí si hrajem tak možná my...
Prostě další dementní zákazpříkazrozkaz jen proto aby se něco dělo a lidi neměli čas myslet na to na co nemají. Ničemu to nepomůže, jen to další skupině znepříjemní život... Kolik asi tak starých "neekologických" ; aut dnes po městě jezdí? Jednotky procent? Starý auta jsou spíš k vidění na dědině a do města jedou jen občas, takže to nasere ty chudáky co jedou k doktorovi, na nějakej zbytečnej úřad... Ale na prostý lid sere pes, co s nima, chátrou? Dyť do voleb si zvyknou!
Prostě další dementní zákazpříkazrozkaz jen proto aby se něco dělo a lidi neměli čas myslet na to na co nemají. Ničemu to nepomůže, jen to další skupině znepříjemní život... Kolik asi tak starých "neekologických" ; aut dnes po městě jezdí? Jednotky procent? Starý auta jsou spíš k vidění na dědině a do města jedou jen občas, takže to nasere ty chudáky co jedou k doktorovi, na nějakej zbytečnej úřad... Ale na prostý lid sere pes, co s nima, chátrou? Dyť do voleb si zvyknou!
14:48:49
15.02.2012
15.02.2012
krtik
-> Luky.: ok, tkaže to máme další 2 možnosti :
a) nemaj rádi starý auta
b) jde jim o balík... ale nechápu, jak by jim svědomí mohlo dovolit kvůli ,,přivýdělku" tolika lidem znepříjemnit život...
*edit: trošku urpavená poslední věta
a) nemaj rádi starý auta
b) jde jim o balík... ale nechápu, jak by jim svědomí mohlo dovolit kvůli ,,přivýdělku" tolika lidem znepříjemnit život...
*edit: trošku urpavená poslední věta
14:44:02
15.02.2012
15.02.2012
Luky
-> krtik: věřím spíš druhé možnosti...
14:43:03
15.02.2012
15.02.2012
MATTESS
-> Luky.: o tom byla i reportáž na radiožurnálu