skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zapsání ochranného rámu do Tp
20:14:14
15.02.2019
15.02.2019
Zdendys Š.
21:33:52
29.08.2017
29.08.2017
Tomaso435
-> Petrson: a mladá boleslav - ledce a 721481081
21:27:45
29.08.2017
29.08.2017
Petrson
-> Tuner#2 - zrušená registrace 29.08.17 20:27:23: co si pamatuju tak tam bylo jméno Miroslav
20:44:56
29.08.2017
29.08.2017
Luky
-> Tuner#2: vyrámovana kastle prý z ČMPR, teď s "WRC" bodykitem. Byla k tomu navíc jen jedna nic neříkající fotka
20:27:23
29.08.2017
29.08.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Luky 29.08.17 20:00:19: Že by Tomáš? Co to bylo zač?
20:00:19
29.08.2017
29.08.2017
Luky
-> Luky 29.08.17 18:05:08: hm, inzerát už je fuč, to byl fofr
18:15:06
29.08.2017
29.08.2017
MajoLR
-> Luky 29.08.17 18:05:08: Paráááda...
18:05:08
29.08.2017
29.08.2017
Luky
A pak že nerostou... Kam na ně ale?
auto.bazos.cz/inzerat/... /Karoserie-Skoda-Octavia-1 8t-wrc-kit.php
auto.bazos.cz/inzerat/... /Karoserie-Skoda-Octavia-1 8t-wrc-kit.php
15:10:42
24.01.2015
24.01.2015
Jarda/felda
-> ondie 21.01.15 21:01:20: jednu takovou 105 sme taky měli, kupovaná někdy v roce 98, výroba 87 a jelo to normálně jako každá škodovka
08:35:28
24.01.2015
24.01.2015
Sejki - zrušená registrace
-> ondie: ja se zeptam na stk co mi na to reknou :)
04:04:53
24.01.2015
24.01.2015
ondie
-> Sejki: U úžovky už budeš vlečku prostě blbě vysvětlovat i kdyby byla úzká z Garde..ale na druhou stranu poď :) ..těšíme se na historky z STK Do tohodle tematu to bude jak vyšitý.
21:10:56
23.01.2015
23.01.2015
Sejki - zrušená registrace
-> Nwkt: jo dat to tam muzu, ale musim predelat i kastli... jinak to je nelegalni, nebo to je legalni? ja tady precetl o tom tolik prispevku, ale stejne jsem nic nezjistil protoze jeden rika ze to lze a druhej ze zas ne...
20:56:29
23.01.2015
23.01.2015
Nwkt
-> Sejki: A? Tam jsou akorát širší šikmý ramena a o kousek jinak úchyty na příčce. Jinak je to stejný
20:54:58
23.01.2015
23.01.2015
Sejki - zrušená registrace
-> Nwkt: myslel jsem sirokou vlecku
20:53:28
23.01.2015
23.01.2015
Nwkt
-> Sejki - zrušená registrace 20.01.15 21:39:20: V tom případě je Garde co?
20:52:27
23.01.2015
23.01.2015
Bucin
-> Sejki - zrušená registrace 20.01.15 21:39:20: jediný co tak se musí dát nízký kastlík na baterku a jiný vodovodní trubky patřičné k té nápravě jinak není co by tomu vadilo.
22:44:00
22.01.2015
22.01.2015
ondie
-> Sejki: Je potřeba eM čumák,z úst zákona to má bejt kvůlu díře v čele na chlazení k 4P brzdám,protože vlečka=4p. Nepočítám-li Garde (u kterýho mimochodem úzkej čumák na čtyřpístech nevadí),tak na úžovkách sou vlečky už docela vokatý,ale u eMka tvrdim,že nemaj nárok :) .. ale známe to,lidi sou různý a mezi STK technikama bude asi stejný procento volů jako všude jinde mezi lidma ve světě..takže dít se může cokoliv
22:07:25
22.01.2015
22.01.2015
Dušan
-> Sejki: vsak tam mas napsany ze napred prestavbu na M. No a po pretavbe uz je to dle Mka tak jak z vyroby.
22:01:06
22.01.2015
22.01.2015
Sejki - zrušená registrace
Tady pise ze to schvalene je ale musis udelat prestavbu i karoserie na M tak jak to teda je?:)
skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=38
skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=38
21:49:05
22.01.2015
22.01.2015
Dušan
-> Sejki: nedavala a proto tam nepatri. Tady uz bys menil rozmery auta a to musi byt schvalena prestavba.
21:46:29
22.01.2015
22.01.2015
Jozka
-> Dušan: Tak třeba ani široký "mokrý" poloosy nejsou a nikdy nebyly ND za "úzký", dtto u přední nápravy..
Každý auto by mělo odpovídat tovární specifikaci, i když na rozdíl od dnešních časů u starý škodovky ta specifikace nevyjede z databáze dle VIN kódu. Takže odchylky on ní na STK řešit můžou, ale z mnoha různejch důvodů se to moc nedělá, pokud to nebije do očí..
Každý auto by mělo odpovídat tovární specifikaci, i když na rozdíl od dnešních časů u starý škodovky ta specifikace nevyjede z databáze dle VIN kódu. Takže odchylky on ní na STK řešit můžou, ale z mnoha různejch důvodů se to moc nedělá, pokud to nebije do očí..
21:31:34
22.01.2015
22.01.2015
Sejki - zrušená registrace
-> Dušan: ale do uzovky se vlecka nedavala takze tam byt nemuze ne?
21:31:23
22.01.2015
22.01.2015
Mr._Nosferatu
-> Dušan: Ale třeba kolegu vyhodily z STK s ladou 1600, za dobový tuning z 80let..... Do ted jim to nevadilo, ale přišel nový technik a už tam taky nejezdím :D
21:30:36
22.01.2015
22.01.2015
Tomaso435
-> Dušan: to je jasny. pač změna pérování a světlé výšky.. proto HP na fávo nemaj homologaci...
21:29:22
22.01.2015
22.01.2015
Dušan
Napravy jsou nahradni dil a ten nema s prestavbou nic spolecne. Je to originalni dil dodavany do techto modelu takze neni duvod se bat STK. Zeptat se muzou, ale pokud tam clovek nema neco co se vyslovene na ty auta nedavalo tak neni co resit.
Treba takovy tvrdy urizly pruziny uz jsou prestavba
Treba takovy tvrdy urizly pruziny uz jsou prestavba
10:26:04
22.01.2015
22.01.2015
Bukaj
-> ondie 21.01.15 21:14:01: Nojo, máš pravu - nějak jsem měl zafixováno, že na počet kvaltů je v TP kolonka a ono nic. Jen v ORV z roku 2003 mám u 130L kolonku "řazení převodovky" a tam je napsáno jen MAN, v novějších ORV už ani ta kolonka není...
21:24:53
21.01.2015
21.01.2015
Tomaso435
-> Mr._Nosferatu: vzhledem k úbytku starejch techniků a nástupu mlaďasů, co se ve 120ce vozili jako mimina, tak pochybuju že bude vědět že tohle tam nemá bejt... a felda starej gezycht vs novej to bych neřešil už vubec. Pokud to jako celej dává ve výsledku pořád tu felicii tak je to dle mě ok
21:20:48
21.01.2015
21.01.2015
Mr._Nosferatu
Stejně by ten technik musel vědět co tam má být, když projde STK i předělaná felda na NF, což je podle Škody auto neschválená přestavba, tak tohle bych fakt neřešil, prostě řekni že jsi to tak už koupil, a nevíš že origo bylo jinak ....
21:14:01
21.01.2015
21.01.2015
ondie
-> Bukaj: Schválně jsem prošmejdil teď techničáky,starou knížku i ty nový a počet kvaltů tam prostě nevidim.. Stejně tak je tedy otázka zda byla ve všech případech uvedená vyjímka,co se týče té zadní nápravy...takže na takovýhle formulační konstrukci bych na STK celkem sebevědomě stavěl svojí obhajobu (stále podotýkám u eMka)
21:04:06
21.01.2015
21.01.2015
Bukaj
-> ondie 21.01.15 21:01:20: Jednu origo 105L s pětikvaltem a hranatejma budíkama jsem před lety po ose převážel asi 30 Km. Jelo to úplně normálně, jako průměrná 120ka...
Jinak přesně se na závěru shodnem :)
Jinak přesně se na závěru shodnem :)
21:01:49
21.01.2015
21.01.2015
Bukaj
-> ondie: To je to, co se tu snažím vysvětlit - že pokud je to varianta tovární konfigurace konkrétního modelu, tak to nelze postihovat.
Ale zjistit to zajisté lze - pokud je původní techničák, tak tam je jistě vepsaná výjimka.
Stejně tak počet dopředných rychlostí je jak v TP, tak v ORV zaznamenán.
Nicméně se tady dohadujeme zbytečně - pisateli původního dotazu tím nepomůžeme...
Ale zjistit to zajisté lze - pokud je původní techničák, tak tam je jistě vepsaná výjimka.
Stejně tak počet dopředných rychlostí je jak v TP, tak v ORV zaznamenán.
Nicméně se tady dohadujeme zbytečně - pisateli původního dotazu tím nepomůžeme...
21:01:20
21.01.2015
21.01.2015
ondie
-> m8rinek: Znám dost 120tek s 5q (tehdá koupené s příplatkem) a nikde se o tom nic nepíše...kdosi kdysi i vyprávěl,že se zaručeně vyskyt mokrej 5kvalt ve 105L (jak to jelo,je věc druhá :)
Stejně tak (krom oficiálních 120LX) jsem viděl pár papírových 120tek,kde byla z výroby prostě bonusová vlečka (a 4P .. to se dávalo vždycky spolu)..v papírech nic.
Jak to má dneska technik teda spravedlivě rozsoudit.. ?
Všechno to byly tedy eMka z pozdních let,třeba 86-89.
V takovým autě bych se nebál jít na stk s Vlečkou/5Q/4P .. Jasný,že na úžovce už budou čumět blbě,protože tam je to vokatý... o to víc,když si to dáš do kila :)
Závodní náprava RS mi nepřijde vhodnej příměr,tam to tak nějak chápu..
Tak si prostě myslim,že klukovi dole s modrým eMkem můžou vytknout jen ty chlaďáky a stav auta :)
Stejně tak (krom oficiálních 120LX) jsem viděl pár papírových 120tek,kde byla z výroby prostě bonusová vlečka (a 4P .. to se dávalo vždycky spolu)..v papírech nic.
Jak to má dneska technik teda spravedlivě rozsoudit.. ?
Všechno to byly tedy eMka z pozdních let,třeba 86-89.
V takovým autě bych se nebál jít na stk s Vlečkou/5Q/4P .. Jasný,že na úžovce už budou čumět blbě,protože tam je to vokatý... o to víc,když si to dáš do kila :)
Závodní náprava RS mi nepřijde vhodnej příměr,tam to tak nějak chápu..
Tak si prostě myslim,že klukovi dole s modrým eMkem můžou vytknout jen ty chlaďáky a stav auta :)
20:51:07
21.01.2015
21.01.2015
m8rinek
-> ondie: Tak tomu fakt nerozumim... U 742 to možný je a u starších ne? Znal jsem příběh nahnilýho erka s nápravou 130rs (někde je na 110r.cz) a vše bylo zanesený v TP...
20:46:08
21.01.2015
21.01.2015
ondie
Berte taky v potaz,že ke sklonku výroby se tam přeci dávalo ledacos a sjížděly někdy prapodivný kombinace, (krom ofiko 120LX) a pořád se to jmenovalo třeba jen 120L.
Byly přece příplatkový pětikvalty a vlečky (ty ruku v ruce s 4pístkama) a ve velkým TP se přece nic nepsalo. Prostě ve zvláštní výbavě s příplatkem. Jak by to měl technik dneska poznat? Stejně jako Bukaj si tedy myslim,že typ nápravy a brzdy neřešej,pokud to nejsou nějaký performance díly..anebo tyhle věci na autech staršího data - 1000ky/kila/erka..
Jiná věc,je ta,že chci do 105/120 silnější motor 130/135/136 a tam je jasný,že musí proběhnout papírová přestavba,se všim,co je k tomu podmíněný (vlečka/4pístky,velký díry v čele=eMko).
Jak ale doufám správně chápu původní dotaz,o tom tu řeč nebyla.
Byly přece příplatkový pětikvalty a vlečky (ty ruku v ruce s 4pístkama) a ve velkým TP se přece nic nepsalo. Prostě ve zvláštní výbavě s příplatkem. Jak by to měl technik dneska poznat? Stejně jako Bukaj si tedy myslim,že typ nápravy a brzdy neřešej,pokud to nejsou nějaký performance díly..anebo tyhle věci na autech staršího data - 1000ky/kila/erka..
Jiná věc,je ta,že chci do 105/120 silnější motor 130/135/136 a tam je jasný,že musí proběhnout papírová přestavba,se všim,co je k tomu podmíněný (vlečka/4pístky,velký díry v čele=eMko).
Jak ale doufám správně chápu původní dotaz,o tom tu řeč nebyla.
20:39:51
21.01.2015
21.01.2015
Bukaj
-> m8rinek: Tak zásahem do konstrukce vozidla je u Virťáků každá druhá banální oprava...
...bavili jsme se o postižitelnosti úprav, nikoli o tom, co je a co není v souladu s regulemi
...bavili jsme se o postižitelnosti úprav, nikoli o tom, co je a co není v souladu s regulemi
20:32:26
21.01.2015
21.01.2015
m8rinek
-> Bukaj: Jednou je to zásah do konstrukce automobilu a opravdu ne-e :))). To, že to dost možná nikdo nepozná je jiná věc...
Navěsit na motor Webery je jedna věc, systém plnění zachován, přesto je to zásah do konstrukce a nemá to tam co dělat... Že mi na to ještě nikdo nic neřekl je jen náhoda :).
Navěsit na motor Webery je jedna věc, systém plnění zachován, přesto je to zásah do konstrukce a nemá to tam co dělat... Že mi na to ještě nikdo nic neřekl je jen náhoda :).
20:27:02
21.01.2015
21.01.2015
Bukaj
-> Tuner#2 - zrušená registrace 21.01.15 17:51:31: Tak předpokládám, že přestavbu jsi dělal kvůli motoru a ty ostatní věci (náprava, brzdy) jsou podmínkou schválení
Každopádně na STK, na které jsem kdy jezdil s různými vozy, nikdy neřešili typ nápravy, nebo kolik pístků mají brzdy, ale jestli tam nejsou vůle a jestli to brzdí souměrně
Každopádně na STK, na které jsem kdy jezdil s různými vozy, nikdy neřešili typ nápravy, nebo kolik pístků mají brzdy, ale jestli tam nejsou vůle a jestli to brzdí souměrně
17:51:31
21.01.2015
21.01.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 21.01.15 09:56:16: To co tvrdíš je samozřejmě nesmysl... Na STK moc dobře vědí co je kyvka a co vlečka, poznají 4P brzdy atd. Podle toho co píšeš jsem loni poměrně vleklou peripetii s přestavbou dělal zbytečně, ale opak je pravdou.
17:06:05
21.01.2015
21.01.2015
Luky
Hele tak asi to jde, když to na Dekře umějí otestovat
www.dekra-automobil.cz/do c/.../d5-ochranne-ramy.pdf
www.dekra-automobil.cz/do c/.../d5-ochranne-ramy.pdf
09:56:16
21.01.2015
21.01.2015
Bukaj
-> m8rinek: To, jestli je v Mku od výroby vlečka, nebo kyvka se dá nějak zjistit? Teoreticky by tedy asi u 120 s vlečkou mělo být něco napsané v TP ve výjimkách, každopádně na stk ani jinde to nemají jak ověřit podle nějakého kódu z AZNP.
To samé čtyřpístové brzdy.
Jedině ten pětikvalt by mohli řešit, ale neřeší, neboť to nemá (nemůže mít) negativní vliv na bezpečnost provozu...
A o výměně motoru nebyla řeč - to je pochopitelně snadno zjistitelné, že neodpovídá typ a tudíž Bčková závada...
Prostě si stojím za názorem, že dodatečné změny vozila v rámci továrních variant daného typu a modelu jsou nepostižitelné (pokud jsou provedené správně).
To samé čtyřpístové brzdy.
Jedině ten pětikvalt by mohli řešit, ale neřeší, neboť to nemá (nemůže mít) negativní vliv na bezpečnost provozu...
A o výměně motoru nebyla řeč - to je pochopitelně snadno zjistitelné, že neodpovídá typ a tudíž Bčková závada...
Prostě si stojím za názorem, že dodatečné změny vozila v rámci továrních variant daného typu a modelu jsou nepostižitelné (pokud jsou provedené správně).
09:55:51
21.01.2015
21.01.2015
Luky
-> Jozka: někde asi jo, třeba na klice od zadních dveří určitě
Tím vyškrtnutím mě ale svévolně dostanou doklady do rozporu se skutečností, to se přeci nesmí
Tím vyškrtnutím mě ale svévolně dostanou doklady do rozporu se skutečností, to se přeci nesmí
09:52:25
21.01.2015
21.01.2015
Jozka
-> Luky: Ve vašem by se určitě ještě někde našly i původní tovární otisky prstů, ne ?
A teoreticky škrtnout můžou - ale kdo ví, jestli to už někdy někdo vůbec aplikoval v praxi.. neslyšel jsem o tom nikdy.
A teoreticky škrtnout můžou - ale kdo ví, jestli to už někdy někdo vůbec aplikoval v praxi.. neslyšel jsem o tom nikdy.
09:43:25
21.01.2015
21.01.2015
Luky
-> Jozka: ten já v rapidu naštěstí mám, takže na STK snad projdu
Ten odkaz jsem jen letmo proběhl, takže moc nevím, ale fakt ti můžou škrtnout zápis nějaké úpravy v TP?
Ten odkaz jsem jen letmo proběhl, takže moc nevím, ale fakt ti můžou škrtnout zápis nějaké úpravy v TP?
09:38:03
21.01.2015
21.01.2015
Jozka
-> Bukaj: Dneska by už pomálu chtěli, aby byl i vzduch v pneumatikách původní od výrobce, takže.. Nakonec i schválenou výbavu ti můžou nechat sundat, pokud jsi provedl při její instalaci přílišný zásah do vozidla.. zajímavý je třeba tohle:
www.dekra-automobil.cz/do c/.../typove-schvalovana-v ybava.pdf
www.dekra-automobil.cz/do c/.../typove-schvalovana-v ybava.pdf
09:20:50
21.01.2015
21.01.2015
m8rinek
-> Bukaj: Počkej jak nemůžou nic namítat, když ze š120 uděláš š130 a ještě napůl... To je uplně stejnej zásah do konstrukce automobilu, jako by Ti tam upadl motor z bmw, protože tam tak hezky pasuje...
Jednou to není ,,fabrický stav,, a hrozí nebezpečí, že si toho někdo všimne...
Jednou to není ,,fabrický stav,, a hrozí nebezpečí, že si toho někdo všimne...
09:16:30
21.01.2015
21.01.2015
Bukaj
-> dan999: Tak kromě těch chlazených kotoučů určitě na STK nemohou nic moc namítat, zadní nápravy a převodovky jsou u Mka plně záměnné a vyztužená ramena - pokud to nebude nějak moc naprasené jsou dobovou úpravou, se kterou jezdí spousta aut a ještě jsem neslyšel o problémech na STK.
Chlazené kotouče by vadit mohly - přecejen je to zásah do nápravy a hlavně brzdového ústrojí s použitím nehomologovaných dílů (respektive homologovaných na jiný vůz).
Ale když pouze uděláš zástavbu čtyřpístů s továrním zapojením okruhů (žádný propojky vpředu apod), tak taky nemohou říct ani ťuk.
Vlastně jediná věc, kterou by mohli na TK řešit je změna 4q za 5q, neboť to je údaj, který je napsaný jak v TP, tak ORV. Ale prakticky jsem se nikdy nesetkal s tím, že by toto někdo řešil, i když neodpovídá úřednímu záznamu v papírech..
A co se týče pojišťoven a případného (ne)plnění škody, tak jediné, co by znalec mohl poznat (a řešit) jsou opět ty chlazené brzdy.
Chlazené kotouče by vadit mohly - přecejen je to zásah do nápravy a hlavně brzdového ústrojí s použitím nehomologovaných dílů (respektive homologovaných na jiný vůz).
Ale když pouze uděláš zástavbu čtyřpístů s továrním zapojením okruhů (žádný propojky vpředu apod), tak taky nemohou říct ani ťuk.
Vlastně jediná věc, kterou by mohli na TK řešit je změna 4q za 5q, neboť to je údaj, který je napsaný jak v TP, tak ORV. Ale prakticky jsem se nikdy nesetkal s tím, že by toto někdo řešil, i když neodpovídá úřednímu záznamu v papírech..
A co se týče pojišťoven a případného (ne)plnění škody, tak jediné, co by znalec mohl poznat (a řešit) jsou opět ty chlazené brzdy.
23:22:59
20.01.2015
20.01.2015
Jozka
-> MATTESS: A že tu parádně hledá cokoliv..