skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaký Fridex
prohledat
17 příspěvků (zobrazeno 1 až 17) od 10.10.2004 do 13.10.2004, založil/a
No já newím, ale přirozený úbýtek chladící kapaliny beru jako možnost výměny, takže když to vychčije jednou za čas těch pár deci, tak je tam doleju novou kapalinu, jinak výměnu určitě!
-> Luděk: no nevím, já teda nedolíval ještě ani decku
-> Milošek 12.10.04 17:02:19: V pohodě. Psal jsem "cosi zelenýho", protože jsem mýho Rapida koupil loni v lednu a předchozí majitel se na něm trochu podepsal. Např. brzdovka černá jak boty, v motoru olej M6A, na pravým zadním kole tlumič ze Š120 (na levým kupodivu originál), místo několika pojistek šroubky a hřebíky. První, co jsem po koupi udělal, bylo, že jsem vyměnil všechny náplně.
-> Luděk 12.10.04 16:04:26: 1) Tak v tom případě nevím jak to, ale stav chladící se drží mezi MIN a MAX, ačkoli jsem skutečně nic nedolíval.
2) Vzdávám se, každopádně mám ještě 4 měsíce čas.
2) Vzdávám se, každopádně mám ještě 4 měsíce čas.

-> Pohan: tak jo no ja pochopil jako ze to svinstvo tam mas uz 8let:) jinak ludek ma stopro pravdu:) pouziju ten tvuj odkazik jeste jednou ale na jiny informace:)....www.velvana.cz/index.asp?
page=602&a...
vsimni co pisou ke kazdemu druhu na konci clanku v zavorce:)
vsimni co pisou ke kazdemu druhu na konci clanku v zavorce:)

1,vzhledem k tomu,že Škoda 742 nemá uzavřený okhruh chladící kapaliny,tak kapalina vždy ubývá (pokud máš nasazenou lahev na přepadu,tak to tam můžeš vracet
),osobně si myslím,tak litr ročně,aniž by mi kdekoli vytékala
2,výměna chladící kapaliny se neřídí údaji výrobce koncentrátu,nýbrž výrobcem automobilu a tam je jednoznačně stanovená na 2 roky

2,výměna chladící kapaliny se neřídí údaji výrobce koncentrátu,nýbrž výrobcem automobilu a tam je jednoznačně stanovená na 2 roky
-> King2 12.10.04 15:01:03: Ne ze všech škodovek teče olej a chladící kapalina jak z prokoplejch necek. Je to o tom, jak se o svý auto staráš. Chápu ale, že stav našich škodovek většinou odráží stav našich peněženek.
-> King2: já jezdím celý rok na fridex a nijak se mi neztrácí chladící kapalina, jen někdy mi kape z ventilu topení od táhla topení..
2 Pohan: Ovsem kolika shkodovkarum vydrzi napln chladici soustavy 5 let?
Kdyz das 500 za G12 a vydrzi ti tam 5let, proc ne, ale tady spousta lidicek jezdi od jara do podzimu na vodu a na zimu tam naleje fridex a modli se aby to do jara neuteklo :)

A kromě toho, růžový Fridex D Extra (G12) má životnost 5 let.
Kuk sem :-)
www.velvana.cz/index.asp? page=600&a...
Kuk sem :-)
www.velvana.cz/index.asp? page=600&a...
-> Milošek 12.10.04 13:31:25: To máš naprostou pravdu. Ale podle mých znalostí je rok a 8 měsíců míň než 2 roky. No nic, jen můj postřeh z gymplu.


-> Milošek: yes,za dva roky (plus mínus) ztrácí ta nemrznoucí směs inhibitory koroze a tak,proto většina motorů s hliníkovou hlavou,kde se ta směs nevyměňuje,vypadá tak,jak vypadá

-> Pohan: nema se nahodou chladici mena menit kazdy dva roky????no nic jen muj postreh z ucnaku:)))
Já jsem taky měl v autě (136 Rapid) v chlazení "cosi zelenýho", ale teď jezdím na tu růžovou nemrznoucí směs (myslím, že to je G12, stojí to asi 140 Kč/l). Starou směs jsme vypustil, napustil čistou vodu, přidal přípravek na odstraňování vodního kamene, projel jsem to, aby se chlazení důkladně propláchlo, pak vypustil a několikrát důkladně propláchl čistou vodou. Pak jsem namíchal destilovanou vodu s Fridexem 1:1, přidal přípravek na utěsnění chladiče (Alumaseal) a znovu projel, aby se ten přípravek důkladně rozmíchal a dostal úplně všude. Od tý doby (rok a 8 měsíců) jsem nedolíval do chladiče ani kapku.
Upozorňuji, že veškeré vyplachování a čištění chlazení je nutné dělat s topením otevřeným naplno!!! Při použití přípravků na odstraňování vodního kamene a zatěsnění chladiče dodržujte návod!
Upozorňuji, že veškeré vyplachování a čištění chlazení je nutné dělat s topením otevřeným naplno!!! Při použití přípravků na odstraňování vodního kamene a zatěsnění chladiče dodržujte návod!
To Marek: Souhlasím s tvým myšlenkovým postupem. Do 105,120 bych upřednostnil Stabil, do 135,6 Fridex G48. Já jsem dal jednou tu G48 do 120 a nechci říct, že to bylo kvůli tomu, ale měl jsem pak potíže. Teď dávám stabil a jsem spokojený.
ja jezdim na fridex od kamosu z forda takze na motorcraft je to svitive ruzova sracka a zadny problem-ford ranger ma litinovej blok a treba fiesta ne a diesel ma taky litinovej takze zadna krec je to jekn kvuli mazani vodni pumpy a proti usazeninam...coz u shade je reseno trochu jinak....
koupil jsem si fridex stabil a je na nem napsano pro starsi typy voziel a to např škoda135 136 130, rapid, garde 120,105,avia desta a nevim co dal ale vzdyt 135 a 136 ma uz hlinikovou hlavu tak by to spis chtelo Fridex g48 ktery je pro celohlinikove motory a pro ten Stabil tam nic neni, zatim jsem to tam nenalil tak nevim jestli to nyvymenit, mam motor z Fava ktery by uz chtel ten G48 tak nevim.