
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
autogen - ako na to
-> MerHanz: tou bombou jsem měl na mysli acetylenovou láhev a s tím spojený historky....


-> pinokio110: sry jen rejpu? jinak souhlas, na svařování CO2 mnohem lepčí
-> pinokio110: CO2 a žádná bomba v baráku, to mi nějak nejde do hlavy

-> sliwowitz: pokud se neživíš černym řemeslem,tak autogen doma nevyužiješ,před 10roky jsem byl rád,že jsem se zbavil 2souprav-komplet.Dneska vše CO2,žádná bomba v baráku.
-> sliwowitz: No hlavně PB je na svařování dost na ho... Netvrdím, že to tím nejde, ale není to žádnej zázrak. Navíc jsou potřeba speciální dráty a úplně jiný hořáky, který jsou v malinko jiný cenový relaci. Osobně používám obojí. Ale acetylén spíš sporadicky. Ale hlavně kvůli ceně. Protože výměna acetylénu stojí dneska kolem 4tis. Kč. Každopádně stejně ale všechno vařím CO2. Autogen používám v kombinaci PB-kyslík hlavně na řezání a ohřev zarezlých šroubů, případně na tvarování za tepla.
Co se týče výhod a nevýhod. Acetylen dává větší výkon, ale propan/butan je zase bezpečnější.
Přepravovat se acetylen může i ve vodorovné poloze, ale poté musí být láhev minimálně hodinu v normální poloze a nesmí se používat.
Pokud budeš kupovat láhev tak se hlavně podívej jestli nemá propadlou tlakovou zkoušku.
Přepravovat se acetylen může i ve vodorovné poloze, ale poté musí být láhev minimálně hodinu v normální poloze a nesmí se používat.
Pokud budeš kupovat láhev tak se hlavně podívej jestli nemá propadlou tlakovou zkoušku.
nedavno som mal moznost pohrat sa s kysliko-acetylenovou zvarackou jedneho znameho... celkom sa mi to zapacilo a napadlo ma rozsirit si vybavenie garaze...
pokial viem, pouzivaju sa jednak kyslikovo acetylenove a jednak kyslikovo propan/butanove zvaracky... ake su prakticke vyhody/nevyhody oboch typov??? (ina teplota, co z toho vyplyva???) ako je to s dostupnostou acetylenu??? niekto mi hovoril ze je problem nechat si naplnit flasu, ze na to treba zvlastne povolenia a pod...
varianta s vyvijacom sa mi zda v dnesnej dobe neprakticka a zbytocne zlozita (stryco svojho casu chcel postavit nieco podobne za pouzitia vyvijaca z lokomotivy, ktory dedo zohnal este v dobe ked CSD prechadzala na elektricke osvetlenie :D, no skoncilo to neuspesne)
mam ponuku na C2H2 flasu, problem je v tom ze je prilis velka (160 cm na vysku, asi ako 15 kg hasicak)... je mozne acetylenove bomby prepravovat an lezato???
a ako je to s bezpecnostou??? ake su normy a co treba dodrzat, aby som aj s garazou nevyletel do vzduchu???
pokial viem, pouzivaju sa jednak kyslikovo acetylenove a jednak kyslikovo propan/butanove zvaracky... ake su prakticke vyhody/nevyhody oboch typov??? (ina teplota, co z toho vyplyva???) ako je to s dostupnostou acetylenu??? niekto mi hovoril ze je problem nechat si naplnit flasu, ze na to treba zvlastne povolenia a pod...
varianta s vyvijacom sa mi zda v dnesnej dobe neprakticka a zbytocne zlozita (stryco svojho casu chcel postavit nieco podobne za pouzitia vyvijaca z lokomotivy, ktory dedo zohnal este v dobe ked CSD prechadzala na elektricke osvetlenie :D, no skoncilo to neuspesne)
mam ponuku na C2H2 flasu, problem je v tom ze je prilis velka (160 cm na vysku, asi ako 15 kg hasicak)... je mozne acetylenove bomby prepravovat an lezato???
a ako je to s bezpecnostou??? ake su normy a co treba dodrzat, aby som aj s garazou nevyletel do vzduchu???