skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tlmiče lepšie ako Ateso, kde?
tak jsem si dnes objednal nové origo PAl přední tlumiče na VAZ budu mít 3ks tak jsem zvědav jak dlouho vydrží
no vidis, so ine sa da cakat v dnesnej dobe
zaujímavé zistenie.... ono s tým vyrábaním dielov je to celkovo niekedy zaujímavé. Tie firmy a výrobné závody sú už dnes tak vzájomne pogrupované a poprepájané, že v konečnom dôsledku nik netuší čo sa kde vyrába a za akých podmienok a konečných kvalít je tá či oná vec vyrobená.... Ako aj s tými kotúčmi. Jeden nadáva na Lucasy, druhý na Ferodo a nakoniec sa aj tak zistí že pre obidve značky to odlieva jedna zlieváreň a tieto firmy ich už len záverne opracúvajú

-> Labros: Ne,to nemůžu...Já nemám možnost srovnání,na předku jezdím tlumiče vlastní konstrukce(překopávka tlumiče pro T613) a vzadu mám po několikáté repasovaný Pal...Nicméně na repasi předku už díly nemám vůbec a dozadu už jen nějaké ventily a 1 labyrint.Takže až začnou téct tak budu muset nějaký tlumiče koupit-nejspíš Ateso.Na HP asi mít nebudu,i když kdo ví...Hušek má novýho konstruktéra,který kdysi pracoval u nás

-> Rumman: zajímavé. To asi nemůžeš doporučit žádné aftermarket tlumiče.
-> Labros: Rozumíš tomu úplně správně...Můj skromný odhad-tlumiče které na zkoušecím stavu vykážou horší parametry dostanou nálepku Ateso a jdou do Aftermarketu...Ale třeba se mýlím,koneckonců válcují je až po zkoušení,takže repase není až takový problém...Na druhou stranu každá oprava sníží výrobní kapacitu-a o tu jde....
-> Rumman: Tomu úplně nerozumím, oni v těch Hodkovicích teda vyrábějí tlumiče pořád pod značkou Ateso? Takže Ateso je teď jakási low-end značka firmy Monroe? A Monroe na škodovku jsou taky z Hodkovic?
-> Labros 13.06.08 12:06:30: Ač nerad,musím souhlasit...I v naší firmě běžná praxe...Jinak značka Pal (Autobrzdy)zanikla v roce 1991,přejmenována na Ateso,to zaniklo -nevím teď přesně cca 2003.Ateso jako obchodní značka tlumičů a i jiných výrobků se používá i nadále.Tlumiče pro osobní auta vyráběl závod v Hodkovicích,který byl v r.1995 prodán firmě Monroe...
K těm tlumičům-dělá někdo z Vás před montáží tlumiče tkzv. plnící zdvihy?Víte že tlumič by měl být(optimálně) skladován ve stlačeném stavu a "nastojáka" pístnicí nahoru?Že při delším skladování naležato dojde k odlití oleje z prostoru pod pístem?Že vzhledem k uložení na nápravě,které (pochopitelně) neumožní pohyb pístu do krajních poloh se nemusí prodleva nástupu tlumícího účinku zcela odstranit?
K těm tlumičům-dělá někdo z Vás před montáží tlumiče tkzv. plnící zdvihy?Víte že tlumič by měl být(optimálně) skladován ve stlačeném stavu a "nastojáka" pístnicí nahoru?Že při delším skladování naležato dojde k odlití oleje z prostoru pod pístem?Že vzhledem k uložení na nápravě,které (pochopitelně) neumožní pohyb pístu do krajních poloh se nemusí prodleva nástupu tlumícího účinku zcela odstranit?
Já teďka dával všechny 4 nový Atesa na 130podvozek....zadní sou uloženky řekl bych tak 6-7let.....přední sem kupoval na rychlo asi před 14dny,a dával za ně nekřesťanských 950kč za oba...
Že je Ateso tak říkajíc "levná" shitka sem čekal,ale jestli říkáte že to vydrží 10 000km,tak to mi ho vyndej...
To dám několikrát cestu z Humpolce do Brna po D1 "panelce" a budou KO..

Že je Ateso tak říkajíc "levná" shitka sem čekal,ale jestli říkáte že to vydrží 10 000km,tak to mi ho vyndej...
To dám několikrát cestu z Humpolce do Brna po D1 "panelce" a budou KO..

nove origo z hustejsim olejom..aspon ja som zatial volil tuto variantu...mmalo by to vydrzat kym budu rpachy na HP....btw. co som ja spozoroval tak ked chcete mat pritvrdeny podvozok...podla mna velmi velky prinos k tvrdym tlmicom maju tvrde ulozenia tlmicov..vsimajte si ze prv nez v stupi to roli tlmic prepruzi to v tej gume
ja na LR som dal pod maticu podlozky a fajne som to utiahol...ta guma sa rozpucila a ulozenie stvrdlo..je to len primitivny a nie celkom dobry spôsob..kto to chce mat pene nech si kupi napr od pisstu tvrde ulozenia a ma vyhrane


-> Labros: tak tak. Nás tu ale práveže trápi to, aký diel kúpiť a použiť pri renovácii auta aby to bolo čo najkvalitnejšie.
-> minno: a také se říká že všechny díly do prvomontáže jsou kvalitnější než ty samé od stejné firmy pro aftermarket
-> Labros: ono to tak asi nie je ani o výrobcovi, ako o tom, ako sa ten výrobca k tomu či tomu dielu postaví. Možno si len Atesáci povedali "škodovkou už aj tak každý jazdí len do Tesca, tam ten tlmič nemusí toľko vydržať a drahý tlmič by už aj tak nik z tých srabov nekúpil" a potom to tak dopadlo....
Jo a na civica mi ještě lidi, co vyzkoušeli víc značek, doporučovali Billstein. Prý kvalita dobrá, a nejsou tak tvrdé, jako Kayaby.
-> minno: Řešení už máš v jiném tématu.

No dejte si "tlumiče ateso" do googlu. Vyběhne na vás že je to prvovýroba do škodovek a že je má Loprais na Tatře.
-> minno: to bohužel my asi nezjistíme, to leda někdo kdo tam dělá..
-> Labros: ak sa v prvovýrobe na feldy montovali atesá, zaujímala by ma tá rozdielnosť v systéme výroby medzi týmito atesami a tými na 120 čo sa dnes vyrábajú, keďže tie felda tlmiče viem že neodchádzajú po 10 tis. km....
No ale pánové, jestli je pravda, že prvomontážní tlumiče na feldy jsou Ateso, což je podle mě dost pravděpodobné, tak co myslíte, že budou nové originální tlumiče na Š120? Myslíte, že Monroe?
-> tomapa: tak tomu sem se taky vysmál 

-> Zdany: taky jsem to Vénovi "vytmavil", že na úhlovku nemají zadní tlumiče. Pak jsem mu musel ještě vysvětlit rozdíl. Já s nimi zkušenost nemám
-> MATTESS: Hele, ja mam Kayaby na predku, presne jak ty pises a bohuzel nic moc ve spojeni s pruzinama od Sakyho. Mam ty s tema zavernejma zavitama na zkraceni a auto se chova divne. Ty tlumice jsou na to mekky. A na zadek jsem nesehnal lautr nic. Natoz od Kayaby. :(
Mozna zkusim pohledat dle rozmeru nejakou jinou alternativu z jineho auta.. Akorat by to chtelo videt grafy tlumicu.. :(
Mozna zkusim pohledat dle rozmeru nejakou jinou alternativu z jineho auta.. Akorat by to chtelo videt grafy tlumicu.. :(
-> haso: jasne ze popolnik je jedno aky bude ale druhovyrbone diely nechci zazt ked ti cepy do ramnea nepasuju matiaca je ina klinok jei ny apod.-> molso12: tak zozen zase gabriely
a sak tam mas list z katalogu , 2plastove plynove excel-g, 343106 a 343107, este ?
je pravda ze to co vydrzali kedysi stare origo pal tak teraz tieto nevydrzia, ale ... inac to uz je aka doba ed ty bys rad tvrdsie
je pravda ze to co vydrzali kedysi stare origo pal tak teraz tieto nevydrzia, ale ... inac to uz je aka doba ed ty bys rad tvrdsie

-> minno: booze to je rozhodovani 

-> Milos: daj tip na nejaky konkretny kus, hlavne aby to nieco vydrzalo, ja jazdim vela.
-> Labros: "originálne" nové rozvody dodávané v krabičke so zelenými šípmi sú relatívne OK. Relatívne vravím v porovnaní s inými druhovýrobnými rozvodmi. Tie "zelené" som mal na motore pred GO tiež asi 10t km a boli ešte OK, do nového motora sa dali nejaké iné a museli sa vymeniť už pri doťahovaní hlavy po 1000 km :( Potom sa tam dali znova "zelené" a na nich je už nabehané asi 9000 km a zatiaľ OK, nepočuť ich.
-> haso: anooooooooo, prvovyroba
mino este sisi nevybral ? kup kayaby alebo monroe, naljepsie plyno-kapalinove a basta
mino este sisi nevybral ? kup kayaby alebo monroe, naljepsie plyno-kapalinove a basta
-> mb136gl: oni totiž i ty "origo" díly můžou být teoreticky Ateso, a bohužel na nich Ateso napsáno nebude. To jen trochu na zchlazení toho nadšení z obalu.
Říká se, že ani originální nové rozvody moc nevydržej. U mně jsou zatím dobrý ale mají jen něco přes 10 tisíc km.
Říká se, že ani originální nové rozvody moc nevydržej. U mně jsou zatím dobrý ale mají jen něco přes 10 tisíc km.
-> minno: jasne jasne, vsetci ste lietadla len ja som anglicka kralovna

-> haso: ty tomu proste prt rozumies

-> minno: ja viem ze som zadrel kravinu
...
ale zas zhanat vsetko origo (pomaly aj popolnik ktory nikdy nepouzijete ale len zato ze je ORIGO ho musite mat novy
) mi pride obcas usmevne 

ale zas zhanat vsetko origo (pomaly aj popolnik ktory nikdy nepouzijete ale len zato ze je ORIGO ho musite mat novy


vpredu mam GABRIEL-y ... a po premontovaní za staré 10 ročné origo PAL som nespozoroval nejaky citelný rozdiel. TAK AKE TLMICE TREBA KUPIT AB TO TROCHA VYDRZALO ???
-> haso: myslim ze si zapotil peknu kravinu.... zacni riesit nieco taketo na aute ty a uvidime ako budes pokojny s druhovyrobnymi dielmi ktore ti odidu po par km 

sledujem tuto debatu od zaciatku, a obcas mam pocit ze "cim viac origo najorigo dielec z originalu z predvyroby pred prvovyrobou" tak tym vacsi penis majitel ma



-> mb136gl: ani to neries je to skoda reci
retardovaný nie som
-> suri: ja chápem
-> mb136gl: ono nemusis nic dokazovat ono je to originalny diel ale nahrada proste nei to co sa tam davalo v tych rokoch ked sa tie auta vyrabali chapes?
Škoda, že som našiel toto vlákno až teraz, tlmiče sú už na aute, ale už nebudem nič dokazovať je mi to fuk
-> mb136gl: ale toto je nahrada da sa zohnat aj original co sa daval do prvomontaze
-> minno: Vyndej je úplně a bude klid 

pozrite si príspevok celkom hore na tejto stránke:
www.auto.sk/spravy?clanok =563...
citujem: "tlmice vobec nie su dolezite, ja som si na moje 120-ke skratil pruzyny a sedi na ceste ako pribita aj s povodnimy tlmicmy.! "
takze sa na to asi vykaslem aj ja a radsej si este trochu fiknem pruziny

www.auto.sk/spravy?clanok =563...
citujem: "tlmice vobec nie su dolezite, ja som si na moje 120-ke skratil pruzyny a sedi na ceste ako pribita aj s povodnimy tlmicmy.! "
takze sa na to asi vykaslem aj ja a radsej si este trochu fiknem pruziny


-> mb136gl: a čo mňa potom aký názov to nosí, hlavne nech je to dobré

Je to originál náhradný diel od škodovky, originálneší originál už asi nezoženieš, či vydrži pol roka, alebo x rokov, vždy to bude nosiť názov Škoda originálne príslušenstvo a bodka
neviem čo riešiš, je to originálny diel a hotovo
-> minno: všecky jsou lepší než ateso:-D
-> Labros: takého predajcu tu máme v okolí aj my www.orakor.sk cize www.nahradnediely.sk, stačí objednať a privezú ti to až domov.
-> Labros: už len vedieť, či mi bude výhodnejšie kúpiť PALky alebo KYBcky. Vyhráva cena/životnosť/tvrdosť. Chcelo by to viac názorov.