skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zalomeny steft v bloku motoru
Ak máš moznosť rozobrat motor aby ostal iba blok a potom odnes do nejakej strojarskej firmy kde ti to odvrtaju s tvrdokovovym vrtakom alebo pouziju elektroeroziu-vypalia bez poskodenia zavitu.
-> Peca: Tak dej pak vedet jak si dopadl.
Pro me je zatim jednodussi vrtat, protoze nemam pristup ke svarecce... sroub uz je skrz provrtany s 5mm dirou, titanovy vrtak si s tim nakonec poradil jako s maslem...
Mam z toho svarovani strach, protoze staci malinke zkurveni te dosedaci hlinikove plochy a uz tam bude dira i pod tesnenim... Od tohoto jsem byl odrazovan jako poseldni moznost, tim ale nerikam ze to zavrhuji, porad tam jeste je na co varit
Mam z toho svarovani strach, protoze staci malinke zkurveni te dosedaci hlinikove plochy a uz tam bude dira i pod tesnenim... Od tohoto jsem byl odrazovan jako poseldni moznost, tim ale nerikam ze to zavrhuji, porad tam jeste je na co varit

-> Peca: Ty vytahovaky jsou na nic pockej az ho tam zalomis to tepr budes v pytli. Ty vytahovaky jsou dobry jen pokud je ten sroub volnej ale jestli je tam chcenej zrezlej v zoxidovanym hliniku tak ho tutove zlomis a budes uplne v haji - je z kalene oceli!!! Nejde pak vubec vrtat.
Mel si hned navarit tu matku a mel bys to hotovy.
Mel si hned navarit tu matku a mel bys to hotovy.
-> Peca:
keby si zvaral tak by si to uz mal vonku



Taxem dneska zacal odvrtavat s tim, ze kdyz to zkurvim, tak se bude navarovat matka. Jsem 7mm v sroubu, zlomil jsem tri vrtaky, nastesti ani jeden nezustal v dire. Behemtoho jsem dalsi tri vrtaky ztupil, znovu nabrousil a opet ztupil. Ten sroub je nejaka necekane tvrda sviňa
Musi do te diry zalezt ten vytahovak cely, nebo kolik staci, aby zabral? Nerad bych ho pak ztrhnul ...

-> Peca: neboooooj nic sa tomu nestane..hlinik dobre odvadza teplo..hned to vychladne a paradne sa to vysrubuje...mne to islo s klucom ale nevynalozil som v podstate ziadnu silu...
Ten kryci plech ti ochrani plochu pred ponicenim - a varit to budes nakou max 0.5 sekundy ne abys to provaroval jako kdybys delal konstrukci mostu
jen to tam ,,bodnes,, pak max jeste jednou proste jen kratouce. Tak ne abys to varil plamenem !!! Proste elektrikou ci max CO.

-> gabo00000: No ale nehrozi ze mi ten hlinik okolo sroubu vyhori behem svarovani? Prece jenom ten sroub a matka budou mit velkou teplotu... Ten kryci plech to mu ma jako zabranit?
-> Peca: podla man zarucena metoda...ja by som to inak ani nerobil.....
-> gabo00000: Ok, to zni rozumne, navarit to vnitrkem matky, to me nenapadlo. Tak ja to zkusim.
Pavel P@nkáč 08.12.07 00:39:24 napsal:
-> Peca: si navaris "kopecek" a na nej navaris matku vetsinou to jde vytahnout kdyz praskne pri utahovani pri povolovani to byva horsi....fajn napad
len upozornujem ze blok si prikry plechom a len sprav jednu dieru takm kde budes zvarat...neze sa poskodi alebo nieco niekam prskne...
-> Peca: si navaris "kopecek" a na nej navaris matku vetsinou to jde vytahnout kdyz praskne pri utahovani pri povolovani to byva horsi....fajn napad

len upozornujem ze blok si prikry plechom a len sprav jednu dieru takm kde budes zvarat...neze sa poskodi alebo nieco niekam prskne...
-> Peca: si navaris "kopecek" a na nej navaris matku vetsinou to jde vytahnout kdyz praskne pri utahovani pri povolovani to byva horsi....
Jen tu matku na to prilozis a zavaris to stredem ty matky k sobe. A navic prave tim ja k to budes varit se to ohreje a povoli to.
-> Peca: aj ja som to mal as mm v bloku...id foto jedna cas je len zvar..vsk vsimni si medzeru medzi maticou a drubom...
-> Kabal: Nejezdi, protoze tekla pres to voda do oleje
-> gabo00000: Nenavarim, protoze jak jsem psal, sroub je zalomeny pod urovni dosedaci plochy hlavy na motor, takze mi z nej neleze ani pid, na kterou bych matku navaril.
-> Nwkt: Jenze to je uzovka na veterana a motor je puvodni, i s cislem a malo najeto, menit bych nechtel pokud je jina sance
-> Nwkt: Jenze to je uzovka na veterana a motor je puvodni, i s cislem a malo najeto, menit bych nechtel pokud je jina sance
v zivote by som to nerobil nicim inim ako zvarackou...aj ja som z mojho bloku uz vyberal srub a parada...krasne to vyslo...
len kebysi zvolil tuto volbu tak pozor na blok..daj si naho plech v ktorom budel len jedna diera...tam das maticu ..navaris to na zalomeny srub a pprerasne to vyde von...mozno aj rucne...
len kebysi zvolil tuto volbu tak pozor na blok..daj si naho plech v ktorom budel len jedna diera...tam das maticu ..navaris to na zalomeny srub a pprerasne to vyde von...mozno aj rucne...
-> Peca: odvrtat, udělat novej větší závit, našroubovat "heligo vložku" a je to
Práce na hodinku a výsledek 100%centní......jen ti neporadím kde se to dá sehnat nebo kdo by to udělal. Mně to dělá otec v práci ale blok tam nepropašuje...

chce to opatrně, jak se zlomí vytahovák ve šroubu, je konečná, jak píše Kuladmin. Ještě bych před tím tam stříknul nějaký přípravek na povolování a nechat to den působit.
N otydle vytahovaky jsou dobry ale pokud tam ten zbytek sroubu drzi na fest tak je to jeste horsi - nasledky pac se tydle vatahovaky ulomej - zalomej a pak to nejde uz ani vrtat protoze je todle kaleny.Takze nejprve to aspon nahrat (pokud to jde ) hned poradne schladit aby se to aspon povolilo a az pak se snazit to vytahnou.
-> Luky. 06.12.07 15:13:07: vyvrtas do sroubu diru a zatocis vytahovak, ma obracenej zavit takze vytahovak dotahujes a sroub se polevuje...
-> Peca: kasli na to bez jednoho to taky jezdi... videl jsem to u kamose
-> Peca: kasli na to bez jednoho to taky jezdi... videl jsem to u kamose

-> Luky.: Ano, ale nečekej od toho zázraky.
Takže tak nějak jak jsem psal, ju?
-> MATTESS: Jak vypadá ten vytahovák? To je něco co se zavrtá do toho štefty a pak se tim všim otáčí?
vytahováky a trpělivost. Dělal jsem to na citronu jedno odpoledne, zrovna zadní rupnul a přístup na nic. Ale podařilo se
někdo na to navařoval šroub nebo matici aby šel vytočit...
Jj, taky bych to neřešil. Jinak jednou jsem tušim na techwebu četl návod na vyžrání toho šteftu nějakou kyselinou (už nevim která to byla). Sežere ocel (a ruce
), ale hliník nikoliv...

Tak se 120 bych se nesral a sehnal jinej blok
Je to asi neverending tema, ja vim... Pri odmontovani hlavy ze serioveho 120 motoru jsem zjistil, ze jeden sroub je zalomeny v bloku. Torzo sroubu je v bloku asi 1mm pod urovni dosedaci plochy hlavy.
Poradite mi prosim, jestli je realna sance nejak ten sroub z bloku dostat ven a pripadne jak? Diky.
Poradite mi prosim, jestli je realna sance nejak ten sroub z bloku dostat ven a pripadne jak? Diky.