skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vykon motoru - mereni
-> Zazaa: takovejch brzd je vetsina.. pouhej dynamometr se dnes v podstate nepouziva.. to je skoro k nicemu..
a ta brzda s regulovatelnou zatezi je treba na ucnaku v Usti nad Orlici ....
Jen dodám info z MZLU - už máme i brzdu na samotné motory! Nic víc nevím, ani parametry, ani nic jinýho.
-> Gemini: davesova metoda a mereni na valcich je to same.. davesova metoda ma jedinou nevyhodu a to tu ze nebere v uvahu menici se pdominky jako odpor vzduchu valivy odpor, utraty v prevodech atd.. resp bere ale tu konstantu si musis vycucat z prstu.. a kdyz buh da tak ses s presnosti do 5ti procent kdyz neda tak treba ve 30pct presnosti..a pokud budes mit enco spatne (treba pribrzdujici brzdy) tak ses uplne mimo...
motorova brzda sama o sobe meri primo na motoru tzn nejsou v ni zadne ztraty.. tzn nejpresnejsi metoda.. co nameris to tam je a hotovo.. nevyhoda ze musis vyndat motor ven.. coz 99pct uzivatelu proste pro to aby zjistila vykon delat nebude.. .
pak mas jednoducho valcovou brzdu pracujicim na davesove principu s tim rozdilem ze zatezi je velky valec s obrovskym momentem setrvacnosti a ten je porad stejnej.. takze pokud to jednou zmeris skalibrujes tak to pak meri "porad" stejne.. ale umi to pouze hloupe za X sekund roztocit motor a pak vyradis a hotovo..
pak mas valcovou brzdu s moznosti zmeny zateze to je uz celkem rozumne reseni nebot muzes menit zatez .. tzn chces treba stat na 3000otackach a brzda plynule meni zatez tak jak je potreba aby to na tech otackach stalo.. coz je vyhodne pro ladeni motoru.. nevyhodou tady je velka setrvacnost diky valcum.. proste kdyz napriklad kratkodobe uberes plyn (vypadek ejdnoho vstriku treba) tak to v podstate nepoznas.. to motorova brzda pozna lepe nebot nema v podstate skoro zadnou setrvacnost...
jinak co se tyka penez je to drahe o tom zadna proto sem se taky dal do vyroby brzdy vlastni nebot v principu na tom v podstate nic neni... nicmene je treba vzit v uvahu ze jedna vec je brzda a druha vec je prislusenstvi k ni... uz se teto problematie venuju asi dva mesice a uz sem do toho zacal celkem videt.. takze je jen otazkou ktery system zvolit jaky druh brzdeni pripadne nebrzdeni atd.. a pak uz jen koupit a hotovo.
motorova brzda sama o sobe meri primo na motoru tzn nejsou v ni zadne ztraty.. tzn nejpresnejsi metoda.. co nameris to tam je a hotovo.. nevyhoda ze musis vyndat motor ven.. coz 99pct uzivatelu proste pro to aby zjistila vykon delat nebude.. .
pak mas jednoducho valcovou brzdu pracujicim na davesove principu s tim rozdilem ze zatezi je velky valec s obrovskym momentem setrvacnosti a ten je porad stejnej.. takze pokud to jednou zmeris skalibrujes tak to pak meri "porad" stejne.. ale umi to pouze hloupe za X sekund roztocit motor a pak vyradis a hotovo..
pak mas valcovou brzdu s moznosti zmeny zateze to je uz celkem rozumne reseni nebot muzes menit zatez .. tzn chces treba stat na 3000otackach a brzda plynule meni zatez tak jak je potreba aby to na tech otackach stalo.. coz je vyhodne pro ladeni motoru.. nevyhodou tady je velka setrvacnost diky valcum.. proste kdyz napriklad kratkodobe uberes plyn (vypadek ejdnoho vstriku treba) tak to v podstate nepoznas.. to motorova brzda pozna lepe nebot nema v podstate skoro zadnou setrvacnost...
jinak co se tyka penez je to drahe o tom zadna proto sem se taky dal do vyroby brzdy vlastni nebot v principu na tom v podstate nic neni... nicmene je treba vzit v uvahu ze jedna vec je brzda a druha vec je prislusenstvi k ni... uz se teto problematie venuju asi dva mesice a uz sem do toho zacal celkem videt.. takze je jen otazkou ktery system zvolit jaky druh brzdeni pripadne nebrzdeni atd.. a pak uz jen koupit a hotovo.
-> Saky: ja sa len zamyslam nahlas, preco niekto kupuje novu valcovku MAHA 3000 za par milionov, ked teda staci aj obycajna za 200 000,- co mera zrychlenie valca, alebo potom staci merat zrychlenie auta Davesovou metodou, bude to to iste + korekcne faktory, nie ??
-> Gemini: mimochodem vysledky jsou rozdilne a zavisle jeste navic na tlaku a teplote a i na to je jednoduchy vzorec na korekci... kcemu by takova brzda byla merila by spatne?
-> Gemini: ty ses vazne tak naivni ze si myslis ze kazda bude merit jinak? k cemu by pak takova brzda byla? namerene vysledky budou stejne rozdilny je jen zpusob mereni.. a jak jsem psal pri dynamickem mereni muzes namerit ruzne vysledky ale pak se to skoriguje a vyslednej vysledek je stejnej..
-> Tuner#2: a fungovali na stejnem principu ? tak potomje to mozne....
-> Gemini: Tak když dvě rozdílné jak píšeš garážovo/srazové brzdy naměřili nezávisle na sobě TUNERovi stejný výkon, tak asi tam přesnost bude - jedna byla v Děčíně a ta druhá jiná je u nás v Plzni.
-> Saky: neviem, verim brzde co mera Nm a nie zrychlenie valca......mozno by to chcelo porovnat.....myslim napr valcovu MAHA a a take tie garazove alebo zrazove s jednym valcom bez brzdenia....
Saky 25.11.08 07:42:30 napsal: -> Risan: no jak rikam nic nebrani nikomu tam zavolat a zeptat se me to je jedno..
No tak a jsme doma - nic o brzdě na MZLU nevíš a je Ti to jedno. Hlavně, že jsi k té věci sem napsal tolik příspěvků.
No tak a jsme doma - nic o brzdě na MZLU nevíš a je Ti to jedno. Hlavně, že jsi k té věci sem napsal tolik příspěvků.

-> Gemini: jako ze bys na jedny brzde nameril 100koni a na druhe 90 a pak bys to vzal na motorovou a tam bys mel dalsi cislo jo? -) a k cemu by takove mereni bylo...? vsechny merej stejne resp v nejake toleranci .. lisi se akorad metoda.. a pripadne vypocetni korekce dane metodou mereni.. jinak pokud meris metodou statickou kdy drzis dane otacky tak nameris nejvic.. pokud meris s narustem treba 500ot/s tak meris jine cisla pokud narustaji otacky jeste rychleji meris zase jine hodnoty.. ale pak se to vsechno dokoriguje.. takze sice kazda emri neco jineho ale ve vysledku to co dostanes na papire je to same..
cele meranie aj s uviazanim auta netrva dlhsie ako 20minut........chcel by som podotknut ze su brzdy valcove a valcove......jedny simuluju zataz, jazdu do kopca , na tych druhych sa roztaca valec (inercialne ci ake su to.....) neviem ci nameraju obe rovnako....
-> Risan: no jak rikam nic nebrani nikomu tam zavolat a zeptat se me to je jedno.. a jak jsem psal bezna valcova brzda stoji kolem 1200-1500kc..
-> Saky: Takhle bychom se tady asi hádali dlouho, protože se mi zdá, že si nějak nerozumíme. Já všechno co píšeš beru a rozumím tomu. Ale reagoval jsem na konkrétní situaci, totiž měření na válcové brzdě na MZLU. Peca chtěl jen křivku výkonu a momentu (viz jeho první příspěvekz 30. 9.). Předpokládám, že na toto se ptal na MZLU a zjistil, že chtěj tři litry a plnou nádrž (viz jeho příspěvek z 15. 10.). A já se ptám, proč chtěj na změření těch dvou křivek tři litry a plnou nádrž. Je to univerzita, tak asi brzdu nekupovali za účelem zisku a nečekají, že se jim investice vrátí. Ale budiž, jejich kvestor se asi zhlídl v mamonu a chce na tom rejžovat. No ale proč plnou nádrž a celý dopoledne? To mi stále ještě nikdo nevysvětlil. Zatím mne jako jediné vysvětlení napadá, že si s tím autem chtějí ještě objezdit nějaké svoje zařizování.
-> Risan: da se samozrejme nejak ladit i na valcove brzde.. pokud je vybavena rizenou zatezi a nejedna se o ubohy dynamometr .. takova brzda pak stoji od pul milionu vejs tak si to vydel 3000kc a zjistis kolik musis odbrzdit aut nez se ti vrati naklady.. kdyz budes pocitat odpis za 5let tak to mas kazdej tejden jedno auto a ani to nebude stacit na dalsi vydaje atd.. proto takova cena.. jinak tezko se dohadovat proc to tak je ja to tam neznam .. ale kdyz vezmu prazske ceny kdy prijedes na valce roztocis jim to tam a za 15min odjizdis s papirem se dvema carama a platis 1000-1500 tak pokud to skutecne ladej tak ta cena podle me neni moc premrstena.. na motorove brzde platis treba 1700hodinu.. a za tu hodinu nestihnes ani nandat a vyndat motor..
-> Saky: OK, jasně. No když chtějí plnou nádrž u auta a geometrii na hnané náravě, tak asi to bude měření na válcové brzdě. Ladit to tam asi předpokládám nebudou, tak pořád nechápu, proč tři litry, plná nádrž a celý dopoledne.
-> Risan: pokud clovek vynda motor a donese ho na motorovou brzdu tak ho asi nebude zajimat vykon jako takovej ale jeho optimalizace a nastaveni a to proste za dvoji vytoceni motoru neudelas...
pokud te zajima jestli mas 80 nebo treba 100koni abysis to mohl napsat treba na celo tak ti staci dojet nekam na valcovou brzdu kde ti to takhle dvakrat roztocej (ono staci i jednou) a podle toho za jak dlouho se to roztoci ti dopocitaji vykon a ztraty a zase odjizdis.. takze je mereni a mereni..
pak mas mereni staticky, dynamicky a kazde ti rekne o motoru neco jineho atd..
pokud te zajima jestli mas 80 nebo treba 100koni abysis to mohl napsat treba na celo tak ti staci dojet nekam na valcovou brzdu kde ti to takhle dvakrat roztocej (ono staci i jednou) a podle toho za jak dlouho se to roztoci ti dopocitaji vykon a ztraty a zase odjizdis.. takze je mereni a mereni..
pak mas mereni staticky, dynamicky a kazde ti rekne o motoru neco jineho atd..
-> Saky: Tak naznač rozdíl.
-> Risan: ono je mereni a mereni..
tomapa 16.10.07 19:35:18 napsal: -> Tampajs: operuje s tím, že je tam vybavení za x milionů a po škole se šíří fámy, že LPG auta vybuchujou každej den alespň tři
To budou asi vodborníci na auta, co? Takovejm, co dají na fámy, svěřit měření, to musí být radost.
Peca 15.10.07 16:11:15 napsal: Tak 2 900,- bez DPH a jedno dopoledne casu ... na Mendlovce, mozno i s LPG... delaji i 4x4 a od skodovek po formule Renault atp. ... Chteji plne nadrze, dolity olej a dobrou geometrii na pohanene naprave... To abych zacal setrit...
Trochu drahý, no ale jestli měří celý dopoledne a vyjedou při tom celou nádrž, tak to pak jo. Ale myslím, že to moc prožívají. Normálnímu člověku stačí dvakrát - třikrát to sjet přes celý pásmo otáček a to je tak na čtvrt hodiny, ne?
To budou asi vodborníci na auta, co? Takovejm, co dají na fámy, svěřit měření, to musí být radost.
Peca 15.10.07 16:11:15 napsal: Tak 2 900,- bez DPH a jedno dopoledne casu ... na Mendlovce, mozno i s LPG... delaji i 4x4 a od skodovek po formule Renault atp. ... Chteji plne nadrze, dolity olej a dobrou geometrii na pohanene naprave... To abych zacal setrit...
Trochu drahý, no ale jestli měří celý dopoledne a vyjedou při tom celou nádrž, tak to pak jo. Ale myslím, že to moc prožívají. Normálnímu člověku stačí dvakrát - třikrát to sjet přes celý pásmo otáček a to je tak na čtvrt hodiny, ne?
-> tomapa: zdarec, takže u vás na škole je možno odbrzdit motor jo? Ty bláho tak to bych příští rok měl určitě zájem zjistit kolik to bude mít až to poskládám! 

-> Čokin: Jasne ze na MZLU meri motory - haly v budove R za menzou jsou asi co? Vozidlova zkusebna schopna odbrzdit 1000 kW. Merily se tady formule Renault, Fabia WRC a podobny zajimavy stroje. Akorat se pak pekne tresou zdi
-> Čokin: bych řekl, že tu školu flákáš vole

-> Peca: U nás na škole měří motory?Od kdy a kde bud jsem slepej a nebo tu školu tak flákám, že vůbec nevím




-> Tampajs: operuje s tím, že je tam vybavení za x milionů a po škole se šíří fámy, že LPG auta vybuchujou každej den alespň tři
-> Gabriel: není problém děláme i 4x4

-> Gabriel: není problém děláme i 4x4
-> tomapa: Co je to za školu že ji vadí LPG :)
např já ve škole měl dneska dvě LPG jedna 105 druhá 120
např já ve škole měl dneska dvě LPG jedna 105 druhá 120

Tak 2 900,- bez DPH a jedno dopoledne casu ... na Mendlovce, mozno i s LPG... delaji i 4x4 a od skodovek po formule Renault atp. ... Chteji plne nadrze, dolity olej a dobrou geometrii na pohanene naprave... To abych zacal setrit...

-> tomapa: hele, mohl bych tam jak to budu mít hotový taky dojet? jestli teda bude možno změřit i 4x4
-> Tampajs: LPG nevadí měření, ale škole
Čemu to LPG vadi při měření?
-> Peca: skoda.daves.cz/
-> Misumi: odkaz prosim

no bohužel, pouze kdyby byla vymontováná bomba
-> Peca: LPG u nich neberou. Taky jsem tam chtel a nic

koukni na Davesovo stránky
no to ja prave bych chtel na LPG, proc to neni jedno?
-> Peca: řekni tomapovi u nich to ve škole dělaj za 500kč, ale je problém nesmíš mít lpg

Nevite, kde a jak se da zmerit, kolik ma motor v aute kW, kroutak atp? Chtel bych si to nechat profi zmerit, ale nevim kam s tim mam jet, za kolik a jak?
