
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jak snizit bez defektu "a"?
16:45:52
08.05.2007
08.05.2007

DuriQ
Tuner#2: a co nexceli ste ju ? 

16:32:03
08.05.2007
08.05.2007

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Peca: NZ, jak jde o uši a o Áčka, tak to je hned plodná diskuze


14:49:43
08.05.2007
08.05.2007

DuriQ
Saky: ax sooo mno moze byt nehadam sa nikdy som to nepocital ani neskumal :)) ale napisal som ze ta guma to zvladne :)) neni zas tak silene tvrda :))
12:27:47
08.05.2007
08.05.2007

Saky
-> DuriQ: ty silentbloky jsou ale od sebe vzdaleny cca 40cm a kdyz ten jeden zvednes o ty 2cm tak dojde k vykloneni na tech 40cm o ty dva stupne a to na delce silentbloku odpovida cca ten 1,5mm coz pobere guma.. takhle to bylo mysleno..
23:48:50
07.05.2007
07.05.2007

DuriQ
Saky: mno ja si tie hodnoty uz presne nepametam preto som pisal cca :)) mno neviem ci sa rozummieme na obrazku kde je rameno(cele:)... predsav si ze tam kde je uchyt pozdlzneho ramena tak ten je fixnuty drziakom, os silenbloku je v urcitom nastaveni subezna s osou silenbloku v sikmom ramene... a ako ked dvyhnem sikme rameno o 15mm vyssie tak odchylka osy bude 1.5mm cize 2stupne ? trochu divne ne ci si to len zle vykladam ? ak mas chut a budes mat cas tak ma vyved z omylu :)) lebo ja to vidim pri tych 15mm min na 20stupnov :)) ale vravim ak sa mylim nech mi je odpustene :))
23:29:15
07.05.2007
07.05.2007

Saky
jako 20mm ty ovalny diry tzn stelovani plus minus 4mm? to je jak nic.. ja pocital plus minus 15mm a vychazi to tak jak jsem psal..
23:27:03
07.05.2007
07.05.2007

DuriQ
ale ako som pisal ak keby tam bol rozdiel 2mm taj je to fuk ten silenblok to pohlti ale urcite pnutie tam proste je a ja si netrufnem povedat ci je velke alebo male ale je tam pri tych max hodnotach...
23:22:41
07.05.2007
07.05.2007

DuriQ
a ak sa nemylim tak vodiace diery v drziaku maju cca 20mm pri pouziti M12ky a dajme tomu ze vyzadzame zo stredu drziaka tak potom mozem ist na odklone 4mm up & down :) coz bude rozhodne viac ako 2stupne na odklone si teda myslim ale mozno ze sa mylim este som to nehodil na geometriu :))
23:16:48
07.05.2007
07.05.2007

DuriQ
Saky: nene ja mam uz v aute molcanovu napravu
...aby sme sa pochopili ide mi o suosot tychto silenblokov
...aby sme sa pochopili ide mi o suosot tychto silenblokov
22:46:48
07.05.2007
07.05.2007

Saky
-> DuriQ: pockej ale ted zase mluvis o vleckovy naprave ne o LRe.. jinak jsem to od oka hodil do cadu a pri silentbloku prumeru 30mm a sile gumy 8mm (kolem dokola) a vzdalenosti obou silentbloku na LR naprave (nevim z hlavy cca 45cm) se to pri maximalnim vychyleni vyhne z osy o 1,5mm coz je nerovnost os asi 2stupne nebo kolik..
22:12:27
07.05.2007
07.05.2007

DuriQ
mno snad mi bude odpusteno :))
22:10:39
07.05.2007
07.05.2007

DuriQ
Saky: ako neviem ci ma orogo LR to co ma Molcan co sa tyce uchytov ale ak ano a ja dvyhnem uchyt sikmeho ramena na maximum to znamena aby kola isli max do V tak tak urcite pnutie vznikne... (ake to netusim) jasne ze v zakladnom nastaveni to je uno cuker idealos ale jak mile das odklon na max hlanicu + alebo - tak uz to tak idealne neni teda aspon podla mna netvrdim ze ta odchylka ma za nasledok dake zhorsenie jazdnych vlastnosti co sa tyka kyvania alebo pod. ale proste ked mas silenblok na pozdlznom ramene akoby napevno uchyteny vodorovne s karoseriou a ten na sikmom je v urcitej hranici +- tiez vodorovne tak je to simetricke ale ked ten na sikmom ramene das hore alebo dole simetria sa straca suhlasim ze v urcitom bode je to OK a znovu vravim netvrdim ze to pnutie dako ovplivnuje rameno alebo jazdne vlastnosti to neviem posudit :) a nato je tam ten silenblok aby to vystredil a taktiez je tam daka skarka aj pre kotviaci srob :)) ale to ja si len tak sproste filozofujem a vychadzam s toho co mam na aute a tam geometria jednoducho nepusti :))
21:33:10
07.05.2007
07.05.2007

Saky
-> DuriQ: ale v LR naprave to mas prave v ose, proste vezmes li LRnapravu origo ne neco co nekdo omeroval klackem a kopiroval to.. tak pokud to slozis a das do nulove polohy tzn oba silentbloky jsou v jedne ose tak mas vse spravne serizeno... samozrejme muzes stelovat dal do plusu do minusu a tiim natacet silentbloky vuuci sobe ale v nulove poloze je to presne jak ma byt, tzn sbihavost na odklonu nezalezi nebot ten nastavis vejskou pruziny a je to jedno jak nebot je to v jedne ose.... aspon treba u mojich drzaku to tak je....
19:15:22
07.05.2007
07.05.2007

Peca
diky vsem za fain diskusi

19:13:33
07.05.2007
07.05.2007

DuriQ
Tuner#2: jj v tom mas pravdu ze je tam pnutie v tom sikmom uchyte je lepsie to podvyhnu a este lepsie riesenie je ten uchyt co si sem dal :) o tom neni zadna ale ja som mal na mysli pnutie v LR alebo molcanovej naprave tam zelvicku nemas :)) netvrdim ze to pnutie tam bude dake ukrutne ale bude tam :) a k tomu vyhnutemu uchu ono to vydrzi nabehal som s tym cca 25tis km a pohoda ale furt som s tym laboroval a uz to bolo tolko krat prevarane a upravovane ze mi nakoniec prasklo... utrhli sa mi oba uchyty komlet :)) ale dalo sa s tym jazdit, samoska len na nudzovy dojazd ale dalo auto mi neplavalo po ceste ale davalo to pekne supny pri preperovani :))
19:06:27
07.05.2007
07.05.2007

Tuner#2 - zrušená registrace
-> DuriQ: Už jsem tě pochopil. Ale to pnutí pobere "želvaů kdežto, když jste natočily to ucho, tak ten silenblok v šikmém to tak "nepobere" a kříží se to daleko víc. Navíc pokud to jen zvedneš, tak zachováš tu osu kývání, tak jak je naznačená třena u řezu v Andrtovi při pohledu na nápravu zhora.
Uzavřel bych to tím, že buď zvednout a nebo úchyt po vzoru toho RSa pokud chce zachovat vlečku a doufejme že si tohle téma nepřečtě Mr. chooki jinak se to tu strhne v melu
Ještě že tu budu asi až ve středu
Uzavřel bych to tím, že buď zvednout a nebo úchyt po vzoru toho RSa pokud chce zachovat vlečku a doufejme že si tohle téma nepřečtě Mr. chooki jinak se to tu strhne v melu


19:02:00
07.05.2007
07.05.2007

DuriQ
ja len aby sme sa pochopili :)
19:00:56
07.05.2007
07.05.2007

DuriQ
Tuner#2: tou sousostou som nemyslel suosot zadny kolies :)) ale pretinanie sa v jednej ose osy ? bux vy co je spravne :)) mal som na mysli konkretne pnutie v silenbloku pozdlzneho ramena a tak isto tam som narazal aj na urcitu suosost, ked podvihnes sikme rameno napr o 5mm hore posoby na silenblok v pozdlznom ramene vecsie pnutie ako velke to neviem :)) ked das tie silenbloky do jednej roviny pnutie odstranis... vies co som tym chcel povedat ?
18:07:45
07.05.2007
07.05.2007

Tuner#2 - zrušená registrace
-> DuriQ: Navíc co s tím má co do činění souosost? Tu si nastavíš posunem šikmého na podélném podle toho přípravdu jak jsi tu nedávno řešil.
18:00:54
07.05.2007
07.05.2007

Tuner#2 - zrušená registrace
-> DuriQ: Oni se ty osy neprotínají ani v sérii.
Abych to objasnil, osy které se neprotínají jsou při pohledu jakoby kolmo zezadu, tak jedna je výš a druhá níž, ale přo pohledu z hora se ty osy protínají a tvoří vlastně úhel kývání vlečky a neno LR nápravy. Takže zvednutím při zachování natočení se ty osy protínají pořád a kýve se to "stejně", než když to pootočíš.
Abych to objasnil, osy které se neprotínají jsou při pohledu jakoby kolmo zezadu, tak jedna je výš a druhá níž, ale přo pohledu z hora se ty osy protínají a tvoří vlastně úhel kývání vlečky a neno LR nápravy. Takže zvednutím při zachování natočení se ty osy protínají pořád a kýve se to "stejně", než když to pootočíš.

17:57:36
07.05.2007
07.05.2007

DuriQ
alebo to neni dotiahnute pretoze druha strana vizera ok 

17:55:43
07.05.2007
07.05.2007

DuriQ
Tuner#2: jj nieco take som mal na mysli
si pozri ako to rameno nesedi s pozdlznym
to je kvoli tej suosoti 



17:53:09
07.05.2007
07.05.2007

DuriQ
a uz len mala poznamka ani pri LR naprave sa neda spravit suosot medzi silentblokmy pri podvyhnuti sikmeho ramena taktiez vznika pnutie na pozdlzne rameno... to by sa muselo natacat alebo dvyhat aj pozdlzne rameno k danemu nastaveniu sikmeho ramena :)) ale sudruzi to vyriesili po svem spravili neznicitelne rameno :)) mno ked to nejde rozumom tak to ide silou ze :))
17:50:16
07.05.2007
07.05.2007

Tuner#2 - zrušená registrace
17:35:53
07.05.2007
07.05.2007

DuriQ
osobne by som odporucil teraz nieco na styl LR uchytu ale na LR uchyt to nedas pretoze ma ine odklony pre ten unibal :)) ale kto je sikovny ten si to spravy ;) kto ne moze sa zabit a co je horsie aj ostatnych na ceste je to risk ...
17:32:26
07.05.2007
07.05.2007

DuriQ
Labros: jj ma ale asi si nevies predstavit ake Mega Acka tam mal predtym :)) a potom :))
17:26:59
07.05.2007
07.05.2007

DuriQ
ak ti este dobre pamatam tak max. sa to dvyhnut 10-12mm to je trochu problem potom dotahovat rameno :) ale da sa to a znize som to mal vo volnej dlzke pruziny z 425mm na 385mm = 40mm a ked si to sadlo tak to islo dole este o 30mm :))
vid foto ale Acka tam boli aj tak :)) sice male ale boli :))
vid foto ale Acka tam boli aj tak :)) sice male ale boli :))
13:57:12
07.05.2007
07.05.2007

Labros
-> Vojtik: Stejně ale na fotkách ty áčka na tom autě má, tak na něj zapomeňme.
13:52:32
07.05.2007
07.05.2007

Tuner#2 - zrušená registrace
A asi nejlépe to má Štěpán: skoda.stable.cz/cz/index.
php?id=4&i...
Ten měl ale výhodu erka, že tam dával vlečk a tak ty patky rovnou navařil výš, takže tam má příčku bez zásahu a má zatím pod ní podložky a až to začne třeba časem únavou (což u něj nehrozí :o)) dělat Áčka, tak to jen vyhodí a nebo zmenší podložku. Může tak pohodlně dělat odklon kola i vzadu
Ten měl ale výhodu erka, že tam dával vlečk a tak ty patky rovnou navařil výš, takže tam má příčku bez zásahu a má zatím pod ní podložky a až to začne třeba časem únavou (což u něj nehrozí :o)) dělat Áčka, tak to jen vyhodí a nebo zmenší podložku. Může tak pohodlně dělat odklon kola i vzadu

13:49:27
07.05.2007
07.05.2007

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Peca: Takhle nějak: skoda.stable.cz/cz/index.
php?id=4&i...
13:47:47
07.05.2007
07.05.2007

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vojtik: Já to tehdy taky přesně nepochopil a nikdy žádná fotka co vím tak nebyla...
13:41:02
07.05.2007
07.05.2007

Vojtik
a to ho pootáčeli jako kolem svislé osy, nebo podle příčné, nebo podle podélné? Si nedokážu představit jaké by takovéto pootáčení mohlo mít vliv na geometrii

13:35:20
07.05.2007
07.05.2007

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vojtik: Foto nedali nikdy, takže vlastně pořádně nevím jak s tím hnuli a o kolik ° ale bylo to tuším o 8mm, ale to už fakt hádám.
13:34:20
07.05.2007
07.05.2007

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vojtik: Pootáčeli to "ucho" na příčce převodovky co drží šikmé rameno. Už je to nějaký ten pátek.
13:32:53
07.05.2007
07.05.2007

Vojtik
-> Labros: hmm, tak mezi užofkama jsem vlečku zatim nehledal
stejně tam ale fotky " pootáčení " nejsou


13:29:39
07.05.2007
07.05.2007

Labros
-> Vojtik: skoda.stable.cz/cz/index.
php?id=4&i...
13:27:56
07.05.2007
07.05.2007

Vojtik
-> Tuner#2: asi jsem natvrdlej, ale co pootáčeli, nějak si to nedokážu vysvětli, ani žádný chookiho auto jsem zatim nenašel, že bych so mrknul na fotku
13:20:35
07.05.2007
07.05.2007

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vojtik: Kdysi se to taky řešilo, že to pootáčeli, aby to nemělo Áčka a když jsem jim psal, že žádné pootáčení, ale jen to "ucho" dát trochu výš, ale pod stejnýma úhlama, tak jsem byl za debila.
-> lubor: Tak to je jasné, že na silnici to trpí méně než třeba na rally, ale zas křistek nemůže přece dělat stejné pružiny a tlumiče pro silnici a pro rally. Ty jeho okruhovky jsou jako beton, tak to musí rozlámat jak ramena, tak hlavně kasli při špatném povrchu.

-> lubor: Tak to je jasné, že na silnici to trpí méně než třeba na rally, ale zas křistek nemůže přece dělat stejné pružiny a tlumiče pro silnici a pro rally. Ty jeho okruhovky jsou jako beton, tak to musí rozlámat jak ramena, tak hlavně kasli při špatném povrchu.
13:09:54
07.05.2007
07.05.2007

lubor
-->Tuner2:No Molčana fakt rád nemám,a mám s ním pořád nevyřízené účty-to už bych se ale dookola opakoval;).
Prostě jsem Křístkovi volal kvuli tlumičům na kyvku,a on sám od sebe začal sondovat jestli namám ten Molčanův svařenec,když jsem se ho ptal proč ho to tak zajímá, tak mi tvrdil něco v tom smyslu co jsem tady napsal.Počítám že jako výrobci tlumičů si mu stěžovali lidé,kteří tyto ramena vlastní a asi jim to v závodech-sezóně (kopce tu pevnost moc neprověří-na to nezapomeň) prostě popraskalo.
Evidentně byl po hlase rád,že ty tlumiče nechci pro tuhle sestavu-a tak se trochu rozpovídal.
Jak ale říkám,já tu Molčanovu nápravu nemám,mít ji nikdy nebudu(to bych si už raději dal nechat vážně udělat u Bauera šíleně drahé repliky origo ramen),takže mě v podstatě tuhost moc nezajíma.
Pokud teď dělá Molčan z něčeho lepšího-to nevím,ale počítám že hledí taky vydělat s co nejnižšími náklady(to je přirozené).Buď jak buď netvrdím že je to špatná náprava,ale pouze informuji o tom,že to nemusí vydržet tolik,kolik by si třeba mohl někdo myslet to je celé-bez ohledu na moji averzi k Molčanovi a vůbec jeho výrobkům danou už tak nějak z historického hlediska
Prostě jsem Křístkovi volal kvuli tlumičům na kyvku,a on sám od sebe začal sondovat jestli namám ten Molčanův svařenec,když jsem se ho ptal proč ho to tak zajímá, tak mi tvrdil něco v tom smyslu co jsem tady napsal.Počítám že jako výrobci tlumičů si mu stěžovali lidé,kteří tyto ramena vlastní a asi jim to v závodech-sezóně (kopce tu pevnost moc neprověří-na to nezapomeň) prostě popraskalo.
Evidentně byl po hlase rád,že ty tlumiče nechci pro tuhle sestavu-a tak se trochu rozpovídal.
Jak ale říkám,já tu Molčanovu nápravu nemám,mít ji nikdy nebudu(to bych si už raději dal nechat vážně udělat u Bauera šíleně drahé repliky origo ramen),takže mě v podstatě tuhost moc nezajíma.
Pokud teď dělá Molčan z něčeho lepšího-to nevím,ale počítám že hledí taky vydělat s co nejnižšími náklady(to je přirozené).Buď jak buď netvrdím že je to špatná náprava,ale pouze informuji o tom,že to nemusí vydržet tolik,kolik by si třeba mohl někdo myslet to je celé-bez ohledu na moji averzi k Molčanovi a vůbec jeho výrobkům danou už tak nějak z historického hlediska

13:08:15
07.05.2007
07.05.2007

Vojtik
-> Tuner#2: jaký pootáčení dělal chooki? o tom nic nevim
12:19:06
07.05.2007
07.05.2007

Tuner#2 - zrušená registrace
-> lubor: A to už se jako někomu stalo? a nebo to pramení z Tvé averze vůči výrobci. Nechci se Molčana zastávat, ale když boural Niky, tak těm ramenům nic nebylo a to je měl ještě ze starých šikmých ramen. Teď už to dělá z nového matroše komplet a myslím si, že to musí držet. Koneckonců Petros je má s Pro tlumem už na autě, tak sezóna ukáže
K tématu, koukni třeba jak to má Vrba. Pokud to posuneš výš, tak to není problém a je to při takovém zpracování co má Vrba i relativně bezpečné řešení, ale pootáčet jak to dělal Mr. chooki, tak to ani náhodou. bude tam pnutí a měl bych strach, že to rupne.

K tématu, koukni třeba jak to má Vrba. Pokud to posuneš výš, tak to není problém a je to při takovém zpracování co má Vrba i relativně bezpečné řešení, ale pootáčet jak to dělal Mr. chooki, tak to ani náhodou. bude tam pnutí a měl bych strach, že to rupne.
11:07:00
07.05.2007
07.05.2007

Labros
-> Peca: Bych rovnou uvažoval o LR nápravě, nebo tý nápravě co někdo vyrábí po vzoru LR, jednak vyřešíš áčka při snížení a jednak získáš lepší nápravu.
08:27:52
07.05.2007
07.05.2007

lubor
-->Vojtik:No to má ještě další nevýhody-třeba to,že při použití tvrdých tlumíčů(např. ProTlum se ti ta náprava postupem času rozláme).Holt plátovat ty spoje plechem,to je fakt málo.
Mluvil jsem přímo s Křístkem,a ten mi ty svoje tlumiče na tenhle typ nápravy vůbec nedoporučil.Já osobně bych si to určitě nekoupil,ale věřím že je spousta lidí kteří mají jiný názor a když dají tlumiče skoro sériové,tak pak se to možná tak rychle nezničí.
Rozhodně je to šité horkou jehlou,a LR nebo RS ramenům se to nemůže rovnat nikdy.
Mluvil jsem přímo s Křístkem,a ten mi ty svoje tlumiče na tenhle typ nápravy vůbec nedoporučil.Já osobně bych si to určitě nekoupil,ale věřím že je spousta lidí kteří mají jiný názor a když dají tlumiče skoro sériové,tak pak se to možná tak rychle nezničí.
Rozhodně je to šité horkou jehlou,a LR nebo RS ramenům se to nemůže rovnat nikdy.
06:33:56
07.05.2007
07.05.2007

Vojtik
-> D00little: auto, který neprojde STK
To mě zatím od nákupu téhle nápravy odrazuje


19:01:06
06.05.2007
06.05.2007

D00little
-> pistaa: no neviem co sa ti na mojej rade nepaci. myslim ze molcan vyraba solidne produkty. chystam sa tiez konecne si tuto vecicku zaobstarat. da sa nastavovat v sirokom pasme a myslim ze z toho je po montazi a nastaveni ine auto

17:43:21
06.05.2007
06.05.2007

Peca
-> Saky: No ja mam napravu celkem ve stavu provozuschopnem (2 roky po GO a vystuzeni). Acka ted nemam, ale chci to trochu snizit tak aby se tam ty acka pak neudelaly ... Takze se prevaruji jenom uchyty ramen na pricce a nic vic? Co podelny ramena a pruziny?
14:29:49
06.05.2007
06.05.2007

Saky
aha tak to sem nejak nepostrehl..
11:39:39
06.05.2007
06.05.2007

Vojtik
-> Saky: jenže on chtěl snížit zadek auta tak, aby to neudělalo áčka a to se povede jen převařením úchytů
11:12:56
06.05.2007
06.05.2007

Saky
osobne si myslim ze kdyz das napravu do provozuschopneho stavu nebudes muset resit Acka.. pokud uz mas prohnute ramena a presunes ulozeni na pricce tak to sice kratkodobe vyresis ale bude se to zhorsovat porad.. ale o tomto tady bylo napsano dost.. ve zkratce.. zavery lidi kteri to vyhodili repasovaly a vyztuzili jsou je to potom OK.. pak jsou tady lidi kteri si mysli ze je naprava OK a rozhodnou se jit cestou druhou tzn neresit pricinu ale resit problem a odsouvat ho dal a dal a pak se resi bud podkladani pruziny a nebo prevarovani uchyceni sikmeho ramene vys.. taky sem videl uz jednoho co mel podelny rameno do vrtule a posunoval vys a vys az nebylo kam-) ten to vyresil o neco lip ten mel LRovej drzak takze to slo stelovat plynule... trvalo mu docela dlouho nez to pochopil...
23:56:35
05.05.2007
05.05.2007

Pavel P@nkáč
-> Vojtik: Chocki a Kabal co me tak napada..