Tak, tedka jsem byl na serizeni sve skodovky u odbornika. Nechapu, jak to vubec mohlo jet a uz vubec nechapu, jaktoze to jelo tak dobre :-) Teda myslel jsem si, ze to jelo dobre, ale to jsem jeste nevedel, jak by to spravne jet melo :-)
Pro informaci ... pred serizenim nameren obsah CO2 9.95% a predstih presne 0° ( takze zadnej ;-) ). I presto to jelo 170kmph a vytocilo 8000rpm. Proste nechapu. Ale na druhou stranu chapu, proc se motor probouzel az ve 4000rpm a chapu i spotrebu 12-13l :-(
Ted, po serizeni na CO2 2.5% a predstihu na 4.5-5° (ted nevim presne), se to chova uplne jinak. Motor tahne uz od spodu a jede az do konce otackomeru. Proste parada (na skodovku) ;-)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaka ma byt provozni teplota oleje ...
prohledat
23 příspěvků (zobrazeno 1 až 23) od 21.01.2004 do 29.01.2004, založil/a
12:31:41
29.01.2004
29.01.2004
I.C.
11:11:21
24.01.2004
24.01.2004
Koči
Stejně jako Racyk - na emisích sondu místi měrky, ale teplotu oleje jsem měl jen 50°C - voda byla v té chvíli asi 70°C. Ono se to při stání ani nechce moc hřát. To bych to tam musel nechat běžet tak půl dne.
22:48:21
23.01.2004
23.01.2004

Racyk
tu teplotu měřil sondou na emisích tak, že vyndal měrku oleje a zasunul tam misto ni tu svoji sondu a co jsem viděl na monitoru bylo 60°C, tak nevim co člověk to názor, ja osobně jsem to neměřil a je mi to jedno!:)
22:20:46
23.01.2004
23.01.2004
I.C.
Niky, no prave proto me ta teplota oleje stve. Ja si na to dost davam bacha a dokut nema voda 80°C a olej 50°C, tak to netocim nad 4000rpm. A to je prave ten problem. Jezdit s 280 vackou v malejch otackach, to je fakt utrpeni. A proto se taky pram na tu teplotu oleje, protoze voda se mi ohriva normalne rychle (80°C po asi 4km), ale olej se mi ohreje na tech 50°C az po asi 10km a ted v zime je to jeste mnohem horsi. Ale zalepit ten olejovej chladic, to je dobrej napad. Zkusim to a uvidime. Kazdopadne dik moc za rady. Jako ja tohle auto mam jenom jako rezervni a na jezdeni do prace a tak. Koupil jsem to uz upraveny, ale v silenym stavu. Byla na tom tuna plastu, ktery sly samozrejme do haje ;) Nechal jsem jenom narazniky, prahy a lemy. Motor, podvozek a brzdy jsou super, ale neni to serizeny a zere to jak prase. Tedka to necham seridit a uvidime, jak to pojede potom. Jinak kdyby to nekoho zajimalo, tak par informaci a nejaky fotky s videama jsou na my.gsi.cz/ic/s130la
20:38:05
23.01.2004
23.01.2004

Niky
Já mám 6.5 litru oleje.¨mazaní ze suchou skříní /"vysávací" a "tlačné čerpadlo"/+ olejový chladič.Když chladněji nebo prší chladič se zalepuje /třeba jen jeho část/ Po mém motoru nechci žádný pořádný výkon pokuď olej nemá 60 a voda 80.Samozřejmně že existují i termostaty pro olej např. většina WRC tak i některé kitové Feldy.
10:47:30
23.01.2004
23.01.2004
I.C.
Saky: Vsak ja mam taky chladic oleje :-)
Niky: Odpoved od tebe jsem ani necekal, potesil's me. No pokud se tobe ohreje pri zavodech olej na 110°C, tak to znamena, ze ja bych v normalnim provozu mel byt spokojenej kdyz to budu mit tak 60-80°C :-)
Niky: Odpoved od tebe jsem ani necekal, potesil's me. No pokud se tobe ohreje pri zavodech olej na 110°C, tak to znamena, ze ja bych v normalnim provozu mel byt spokojenej kdyz to budu mit tak 60-80°C :-)
10:30:49
23.01.2004
23.01.2004

Saky
jenze ty mas jeste olejovej chladic ne? vlastne ty mas suchou skrin a aspon sestilitrovou bandasku oleje ne-) to je uplne neco jinyho-) nicmene kdyz ty na 110 tak normalni motor se muze dostat klidne na tech 130 coz uz je problem, na to uz musi byt kvalitni olej..
22:26:24
22.01.2004
22.01.2004

Niky
Mi se olej při závodu ohřeje i na 110 stupnů-Používám Castrol TWS Motorsport /10W-60/.
20:56:02
22.01.2004
22.01.2004

Milošek
no na emisich sme vzdycky merily teplotu tak ze jsme tam strcily misto merky cidlo a merak(bosch FSA 560)jsme nastavily na 60 stupnu protoze cekat nez se to ohreje na osmdesat...
u stary 120to je jiny to to dlabnes zmeris si elektriku(zapalovani)dola dis a mezitim se ti to ohreje ale strikacka.....
u stary 120to je jiny to to dlabnes zmeris si elektriku(zapalovani)dola dis a mezitim se ti to ohreje ale strikacka.....
18:25:32
22.01.2004
22.01.2004
I.C.
Saky: No je to takova pojebana krizovatka. V podstate neco jako S130L/A, ale par veci je na tom jinak. Navic je tedka rozstelovanej, takze to moc nejede. Neco malo o tom sepisuju a pak sem hodim link na stranky.
18:04:00
22.01.2004
22.01.2004

Saky
I.C co mas za motor? protoze pokud ten motor umoznuje provoz na 5-8000 tak olej pujde pres 100stupnu urcite.. nicmene 5-8 zas tak ledajakej motor neda..
18:02:00
22.01.2004
22.01.2004

Pohan
Provozní teplota oleje je asi 80°C. Při emisích musí být teplota oleje min. 70°C, jinak Vám to našteluje blbě. Často se to nedodržuje.
16:04:36
22.01.2004
22.01.2004
I.C.
No tak vcera jsem vyhnal teplotu oleje na 70°C, ale az pri dlouhodobejsi jizde skoro na hranici moznosti motoru, tedy jizda mezi 5 a 8 tisici rpm. Jinak cidlo na teplotu oleje mam na zacatku hadice ktera vede olej do chladice.
15:33:29
22.01.2004
22.01.2004

CHIP
-> Palic: Kolego budiky na olej od Conrada nejsou jako u 110R ... tyhle budiky jsou ovladany elektronickym cidlem ... takze dopredu k budiku ti vede jenom nejakej ten dratek .... Jinak myslim ze ty budiku jsou od firmy Eqqus ...
15:24:29
22.01.2004
22.01.2004

Palic - zrušená registrace
-> Bery: to ze maji mensi prumer to neni problem, dalo by se to prehodit do skodovackych budiku, ale me jde spis o tu funkcnost....... takze rikazt ze to neslape jo???? a co je za problem.........???
15:13:39
22.01.2004
22.01.2004

Bery
-> Palic:
Měřák od konráda má kámoš v obouch škůdkách,já ho taky mám,ale jěště to s ním neběhalo.Jinak čidlo funguje a to je asi vše co napsat...Ta cena no...a menší průměr budíků-to trošku zamrzí
Měřák od konráda má kámoš v obouch škůdkách,já ho taky mám,ale jěště to s ním neběhalo.Jinak čidlo funguje a to je asi vše co napsat...Ta cena no...a menší průměr budíků-to trošku zamrzí
15:05:20
22.01.2004
22.01.2004

Palic - zrušená registrace
-> CHIP: to jsem taky nekde cetl, ja to asi takhle udelam,
-> ALL: nemate nekdo skusenosti s merakem tlaku, a teplomerem od conrada???? nechci tahnout kvuli tlakomeru hadici az dopredu k budikum.......... thanx....
-> ALL: nemate nekdo skusenosti s merakem tlaku, a teplomerem od conrada???? nechci tahnout kvuli tlakomeru hadici az dopredu k budikum.......... thanx....
09:55:19
22.01.2004
22.01.2004

CHIP
Mela by se merit v hlavnim olejovem kanalu ... docetl jsem se ze vyhodne je udelat redukci jak je zasroubovane cidlo tlaku oleje a umistit ho tam zaroven s tlakomerem ....
09:44:31
22.01.2004
22.01.2004

Palic - zrušená registrace
no mozna ze to je cidlem, ale spis zalezi gde tu teplotu oleje meri, pokud ve vane a ma to cidlo zasroubovany do vany tak mu to ukazuje teplotu vany a ne oleje, olej bude mit vissi teplotu na hladine, jelikoz se od spodu chladi......... to si myslim teeda ja, osobne ani nevim kde by se mela teplota oleje merit aby bylo mereni objektivni a neco o sobe rekla...........
09:30:53
22.01.2004
22.01.2004

CHIP
Mam dojem ze teplota oleje je vyssi nez teplota vody a pri ostrejsim provozu muze dosahnout 120C ... Ja bych spis rekl, ze nekdo ma spatny cidlo .....
09:16:50
22.01.2004
22.01.2004

Racyk
olej kolem 60°C, tak to mam ja, když jsem byl v lete na emisích, tak jsem si všim, že ta jeho sonda sníma i tu teplotu a mě to psalo 60, myslím že víc asi ne, ale na 100% to nevim
16:30:35
21.01.2004
21.01.2004
King
Rek bych, ze by mela bejt o neco vys, tek zhruba na teplote vody, ale mozna kecam...
15:01:28
21.01.2004
21.01.2004
I.C.
Mam mozna trochu stupidni dotaz. Mam S130L/A a mam problem s teplotou oleje. Vetsinou se mi olej ohreje na 40°C a pri delsi jizde, nebo kdyz delsi dobu stojim a nebo tomu dam trosku pokourit, tak se dostane na 60°C, ale vic ani ranu. Dokonce ani kdyz to vytacim nad 7000rpm, tak se teplota oleje ani nehne.
A proto se ptam ... jaka ma byt bezna provozni teplota motorovyho oleje?
Jen pro upresneni, je to polosyntetika 10W40, ale to neni az tak dulezity.
A proto se ptam ... jaka ma byt bezna provozni teplota motorovyho oleje?
Jen pro upresneni, je to polosyntetika 10W40, ale to neni az tak dulezity.