Měl jsem kolegu - šikulu a ten si za třeskutých mrazů topil v 120tce etavírou,měl ji pěkně na kousku azbestu,s dlouhým prodlužovákem,no a jekmile někde zastavi,tak vyhledal ekektrický proud - no a za málo pěněz lepší než klima v medvědu.
No né,teď ale vážně dečka pomáhá v každém případě,neb teorie s termostatem jest zcela dobrá,ale jestli se voda ochlazuje o 5,10,nebo 15 stupňů je také hodně znát.Největší efekt udělá v kazdém případě perfektní seřízení klapek v topení (což je docela pakárna a dělám to jenom,když musím na radiátor).Ještě se do auta dostává studený vzduch druhou dírou na náhon tachometru (oni jsou tam totiž dvě vedle sebe a dvě za sebou podle typu budíků a jedna je ejhle volná) - ucpat gumovou záslepkou,nebo plastovým víčkem od oleje (pozor-jedna je ze strany kapsy u kufru,druhá od palubky).Taky určitě pomůže izolace gumových hadic topení takovou tou srandou na navlečení na trubky - nebude se to ochlazovat tolik po cestě.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jak na teplo v zimě
prohledat
7 příspěvků (zobrazeno 1 až 7) od 26.09.2002 do 14.10.2002, založil/a
09:53:58
14.10.2002
14.10.2002
Luděk
22:46:55
03.10.2002
03.10.2002

Bob
no žrát to bude dost ale jenom než se vohřeje voda abych vyďel na cestu
22:28:48
03.10.2002
03.10.2002

Dan
Vychcaně..... :o)
No jo, eletrikář, nooo......
Aby to ale nežralo moc prúdu :o)
Viděl sem takovej zevnitř nalepovací, co lepil ke stěračům, aby nepřimrzaly.
Zbytečný, to je rači urvu a je to rychlejší :o)
No jo, eletrikář, nooo......
Aby to ale nežralo moc prúdu :o)
Viděl sem takovej zevnitř nalepovací, co lepil ke stěračům, aby nepřimrzaly.
Zbytečný, to je rači urvu a je to rychlejší :o)
22:46:52
01.10.2002
01.10.2002

Bob
teď chci vyřešit nějakej topnej drát do výdecu pod voknem aby tam sěl teplej vzduch hnedle po startu a já nemusel šmrdlat vokno hadrou :-))
22:08:24
01.10.2002
01.10.2002
impact
hehe
a nebo stačí koupit elektrické topné tělísko do auta, zapojit do zásuvky v autě a instantní teplý vzduch je tu!
a nebo stačí koupit elektrické topné tělísko do auta, zapojit do zásuvky v autě a instantní teplý vzduch je tu!
21:54:50
01.10.2002
01.10.2002

Dan
Ó Bobíku, jak hodnotný a účinný nápad !
Budiž pochválena důvtipnost tvá, jakož i osoba tvá !
Však slyš toto : my v zimě aplikovali jsme nápad ze soudku rozličného : tedy věz, že jsme soudek vzali (ne příliš velký, rozměru střízlivého, asi jako půl jedné třetiny barelu celého), i opatřili jej dírkami a doň polínek jsme naštípali, řádně papírem proložili a za použití Pe-Pa zažehli. Vozem celým teplo se rozšíří a osádka trpěti mrazem nebudeť.
Však je třeba dbáti na topení toto, střízlivě a bedlivě hlídat plamen, by se vozem nešířil. Baže komín také uplatnění své najde.
Levná je varianta tato a účelná jest dosti.
Budiž pochválena důvtipnost tvá, jakož i osoba tvá !
Však slyš toto : my v zimě aplikovali jsme nápad ze soudku rozličného : tedy věz, že jsme soudek vzali (ne příliš velký, rozměru střízlivého, asi jako půl jedné třetiny barelu celého), i opatřili jej dírkami a doň polínek jsme naštípali, řádně papírem proložili a za použití Pe-Pa zažehli. Vozem celým teplo se rozšíří a osádka trpěti mrazem nebudeť.
Však je třeba dbáti na topení toto, střízlivě a bedlivě hlídat plamen, by se vozem nešířil. Baže komín také uplatnění své najde.
Levná je varianta tato a účelná jest dosti.
23:14:43
26.09.2002
26.09.2002

Bob
LIODI NEBLBNĚTE !!! nedávejte před chladič nedejbože přez masku různý kusy papundeklu, koberců, igelitů, deček a jinejch věcí co patřej do popelnice je to zbytečný :-(( a může vás hřát akorát tak váše podvědomí že tam něco máte (to je jako když dáte těžce nemocnýmu aspirýn a řeknete mu že to je speciámí prášek mnohokrát se stane že se jeho stav zlepší :-)) ale to není lékem vnašem případě zakrytím chladičě ale jeho vnitřním pocitem že dostal něco speciálního tak to musí zabrat ale ůčinek vlastního léku není žádný:-()
Do chladiče vede voda přes termostat kterej votvírá cca při 80°C což je už dosti teplá voda na topení a když teplota klesne pod 80°C zase přívod do chadiče utne takže je zbytečný hyzdit šade těmy výše jmenovanými věcmi
K tomu proč je vám zima vzduch nyní o teplotě asi tak 5 - 10°C (nevim kolik je je u vás tohle beru kolik je teďka u mě :-)) čím nižší teplota tím to platí výc) se prožene rychlostí 60Km/h a více (jak váz znám stejně mýň nejezdíte ani po městě :-)) přez nasávání vzduhu na kapotě dále větrákem pak topením a nakonec na vás nějakým průducem vydechne pěkně studeně :-(( protože se nestačí při tom průletu topením vůbec vohřát.
A jak vyzrát na ten hnusej studenej vzduch?
Jak mu zabránit aby navás nefuněl?
Bude jiřík furt takovej prasoid?
Nainstaluje si konečně tu konferu?
Jednoduše nepusťte ten studenej vzduch vůbec do auta a zarazte mu přístup hned na začátku.
Utěsněte pořádně vaše nasávání vzduchu Ať ani váneček neprojde když to bude málo dejte těsnění na všechny místa kudy do prostoru kde ventilátor se nachází zafukuje a pouze malou ponechte aby vzduch studený neprofukoval ale nasáván ventilátorem byl
Poté stačí zahřát motor a spustit ventylátor topení ve chvíli je v kabině i za jízdy takové teplo že vokýnka boční votevírat budete
A budete za tento nápad mi blahořečit jako jiní minulou zimu už blahořečili mi před vámi
Vyzkoušejte a pak více s papundeklama už blbnout nebudete
Do chladiče vede voda přes termostat kterej votvírá cca při 80°C což je už dosti teplá voda na topení a když teplota klesne pod 80°C zase přívod do chadiče utne takže je zbytečný hyzdit šade těmy výše jmenovanými věcmi
K tomu proč je vám zima vzduch nyní o teplotě asi tak 5 - 10°C (nevim kolik je je u vás tohle beru kolik je teďka u mě :-)) čím nižší teplota tím to platí výc) se prožene rychlostí 60Km/h a více (jak váz znám stejně mýň nejezdíte ani po městě :-)) přez nasávání vzduhu na kapotě dále větrákem pak topením a nakonec na vás nějakým průducem vydechne pěkně studeně :-(( protože se nestačí při tom průletu topením vůbec vohřát.
A jak vyzrát na ten hnusej studenej vzduch?
Jak mu zabránit aby navás nefuněl?
Bude jiřík furt takovej prasoid?
Nainstaluje si konečně tu konferu?
Jednoduše nepusťte ten studenej vzduch vůbec do auta a zarazte mu přístup hned na začátku.
Utěsněte pořádně vaše nasávání vzduchu Ať ani váneček neprojde když to bude málo dejte těsnění na všechny místa kudy do prostoru kde ventilátor se nachází zafukuje a pouze malou ponechte aby vzduch studený neprofukoval ale nasáván ventilátorem byl
Poté stačí zahřát motor a spustit ventylátor topení ve chvíli je v kabině i za jízdy takové teplo že vokýnka boční votevírat budete
A budete za tento nápad mi blahořečit jako jiní minulou zimu už blahořečili mi před vámi
Vyzkoušejte a pak více s papundeklama už blbnout nebudete