
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co kontrolovat po kolkych km...
09:52:32
03.11.2006
03.11.2006

Syny
no a kdyz sunad palec rozdelovace tak pod tim je taky plstena vlozka a ta se ma maznout taky

23:28:38
02.11.2006
02.11.2006

haso
-> Nwkt:
to som ale dobrýýýýý


22:26:08
02.11.2006
02.11.2006

Nwkt
-> haso: Jo je to 17
22:14:19
02.11.2006
02.11.2006

haso
-> formalin: a uz viac takto narychlo vtej knihe najst neviem, to ostatne ti hadam poradia ostatny, kedysi som tu knizku cital ale uz si to nepamatam

22:09:46
02.11.2006
02.11.2006

haso
-> formalin: ta plstenna vlozka v rozdelovaci bude na 90% cislo 17 na tomto obrazku, v legende ktomu pisu ze cislo 17 sa maze par kvapkami oleja

22:00:01
02.11.2006
02.11.2006

haso
-> formalin: tato knizka je tvoja nocna mora
inak ku tym tukom zas nazreme do odbornej literatury z roku 1973
a vidime nasledovne:

inak ku tym tukom zas nazreme do odbornej literatury z roku 1973

17:30:18
02.11.2006
02.11.2006

formalin
chalani potrebujem vysvetlit co mi haso odfotil. Po 5000km:premazeme mazacie miesta na podvozku? to su kde a co? tlacne vypinacie lozisko spojky je kde? plstenna vlozka v rodelovaci? taktiez kde je? Po10 000km :olej v prevodovych skupinach?po 20 00km:1bod to mam vymenit olej v prevodovke?2bod toje kde?3bod to sa kde doplna ten tuk a ako? coje to za tuk?4bod. vy tiez menite sviecky po 20 000km? ci toplati rpre stare sviecky? dufam ze mi nato aj niekto odpovie
ved je tam toho iba trosku


11:39:12
02.11.2006
02.11.2006

haso
-> VeTëV:



10:36:51
02.11.2006
02.11.2006

Labros
to bych nazval Horor pro škodovkáře aneb Škodovkářova noční můra


10:32:21
02.11.2006
02.11.2006

VeTeV
-> Labros: po 250 tis - 200 to jeste vydrzi
je to tak ze po 10tis si libujes - auto krasne jede, nic nehrka, pomalu si nan zvykas - kupujes andrta a zjistujes ze si neco propasl, ale co jeste to vydrzi
nasleduje 25 tis - prezouvas gumy, tlumice stale makaji a olej menit netreba
50tis- tak tlumici jednotky uz moc netlumi¨, ale stale to jeste jede, dolejes fridex neb jsi posledne uvaril pri ceste do kopce
75 tis - tlumice uz nemakaji - menit nema cenu - rez zacina uradovat..objevuji se prvni rezaty mapy - olej v motoru uz menit netrebva - stava se z nej vazelina apo odsroubovani vypustniho ventilu nic netece...start systemu ej uz hlucnejsi a ozyvaji se zvuky
100tis - menis gumy, premejslis co by jsete stalo za uvahu - kdyz zjistis ze to nebrzdi tak vymenis aspon ty desky a pakny
125tis - potreba stk - vymenis zarovky - do prevodovky sypes piliny - aby nehucela, motor - klepe, ale jede - dolivas dalsi 4 litry oleje co od 100tis nekam se vytratily
150tis - zacinas pocitovat stari autoimobilu - straci se nejen olej, ale i casti prahu
175tis - citis ze konec se blizi - start se zda cim dal vic obtizni - spotreba oleje se blizi spotrebe benzinu - 15 na 100...prichazi prvni oprava vypadavajicich veci - pena na prahy, ipa pres ni, shanis vhodnou lopatzu misto podlahy a take kupujes pixlu kitu - doplnujes chybejici lemy zadnich blataku
200 tis - start systemu se podoba traktoru - baterka uz nemaka, svetla vyrezla - púrahy v podstate vypadaji jako scifi,,,,spotreba oleje i benalu se ustalila na 18/1000
225 - zaconas shanet auto - razeni se stava cim dal vesti problem - piliny v prevodovce zpusobuji jeji zadirani, radit lez jen 2-4 vic to uz nejde - 1ka je naprosto odebrana - vytaceni motoru je nemozne - nema cenu neb rany ozyvajici se z prostoru za ruidicem jsou neskutecne
250tis - posledni start, prislapnuti plynu - rana - motor se odporoucel, upadlo kolo a propadla i ta lopata na podlaze....kufr uz davno nemas a tak zjistujes ze KOvosrot je tvuj pritel
je to tak ze po 10tis si libujes - auto krasne jede, nic nehrka, pomalu si nan zvykas - kupujes andrta a zjistujes ze si neco propasl, ale co jeste to vydrzi
nasleduje 25 tis - prezouvas gumy, tlumice stale makaji a olej menit netreba
50tis- tak tlumici jednotky uz moc netlumi¨, ale stale to jeste jede, dolejes fridex neb jsi posledne uvaril pri ceste do kopce
75 tis - tlumice uz nemakaji - menit nema cenu - rez zacina uradovat..objevuji se prvni rezaty mapy - olej v motoru uz menit netrebva - stava se z nej vazelina apo odsroubovani vypustniho ventilu nic netece...start systemu ej uz hlucnejsi a ozyvaji se zvuky
100tis - menis gumy, premejslis co by jsete stalo za uvahu - kdyz zjistis ze to nebrzdi tak vymenis aspon ty desky a pakny
125tis - potreba stk - vymenis zarovky - do prevodovky sypes piliny - aby nehucela, motor - klepe, ale jede - dolivas dalsi 4 litry oleje co od 100tis nekam se vytratily
150tis - zacinas pocitovat stari autoimobilu - straci se nejen olej, ale i casti prahu
175tis - citis ze konec se blizi - start se zda cim dal vic obtizni - spotreba oleje se blizi spotrebe benzinu - 15 na 100...prichazi prvni oprava vypadavajicich veci - pena na prahy, ipa pres ni, shanis vhodnou lopatzu misto podlahy a take kupujes pixlu kitu - doplnujes chybejici lemy zadnich blataku
200 tis - start systemu se podoba traktoru - baterka uz nemaka, svetla vyrezla - púrahy v podstate vypadaji jako scifi,,,,spotreba oleje i benalu se ustalila na 18/1000
225 - zaconas shanet auto - razeni se stava cim dal vesti problem - piliny v prevodovce zpusobuji jeji zadirani, radit lez jen 2-4 vic to uz nejde - 1ka je naprosto odebrana - vytaceni motoru je nemozne - nema cenu neb rany ozyvajici se z prostoru za ruidicem jsou neskutecne
250tis - posledni start, prislapnuti plynu - rana - motor se odporoucel, upadlo kolo a propadla i ta lopata na podlaze....kufr uz davno nemas a tak zjistujes ze KOvosrot je tvuj pritel
10:23:47
02.11.2006
02.11.2006

Labros
-> VeTëV: čili po 10.000km nový olej, po 50.000 nový tuk do dynama, po 200.000 nový vůz
23:23:50
01.11.2006
01.11.2006

Racyk
no ja dolivam olej co 2000:) jinak podle potřeby:) je to různe:) sice mám měsíčně 2000km ale někdy na něja ani nešáhnu:)
ale co měním co 3000-3500km je vzduchový filtr:) je to často, ale dělám to kvůli spotřebě:) Když je do tech 3000 tak se dá jezdit v pohodě za 7,5L na LPG ale jakmile je více zaprášen, jako že po 3500 už je dost tak jde spotřeba klidně o litr:) ale u LPG. u benálu to tak narkantní není:)
ale co měním co 3000-3500km je vzduchový filtr:) je to často, ale dělám to kvůli spotřebě:) Když je do tech 3000 tak se dá jezdit v pohodě za 7,5L na LPG ale jakmile je více zaprášen, jako že po 3500 už je dost tak jde spotřeba klidně o litr:) ale u LPG. u benálu to tak narkantní není:)
23:23:21
01.11.2006
01.11.2006

kuko
-> minno:
ako ta sledujem v poslednej dobe, tak sa mi zda ze na teba ide ruja
ako ta sledujem v poslednej dobe, tak sa mi zda ze na teba ide ruja

23:21:05
01.11.2006
01.11.2006

minno
-> U-Geen: aj v slovenčine, aj v slovenčine panáčik, sranda musí byť, aj písmena v slovách treba občas zamieňať :)
23:18:10
01.11.2006
01.11.2006

U-Geen
minno: co je to vyňadrovať , v cestine je to rozhodne zajimave :-)
23:17:15
01.11.2006
01.11.2006

minno
-> haso: tak to sa potom ten ujo čo písal tú knihu nevedel asi vyňadrovať, lebo to čo je na obrázku je dľa mňa zámena kolies medzi sebú, a nie výmena pneumatík

23:14:18
01.11.2006
01.11.2006

haso
-> minno: iba pre teba som vyfotil aby si kazdych 10 000km mohol tie gumy menit, aj s navodom


21:09:45
01.11.2006
01.11.2006

formalin
-> minno: 01.11.06 09:28:40 ano kazdych 5000 aj skor ak sa da -> VeTëV: ciboze
-> haso: dik
-> Labros: dik uz mi to ukazal haso
-> Bery: nemam v aute servisnu knizku





19:01:40
01.11.2006
01.11.2006

Nwkt
-> minno: Tolik jsem ještě nenajel
ale blížim se k tom

19:01:29
01.11.2006
01.11.2006

minno
a taktiež obnovujem po 50tis. km tuk v ložiskách dynama

18:59:32
01.11.2006
01.11.2006

minno
priznajte sa, kto vykonáva toto? (údržba je údržba
)
- po najazdení každých 10000km: vymeníme pneumatiky
JA teda ÁNO

- po najazdení každých 10000km: vymeníme pneumatiky
JA teda ÁNO


18:57:17
01.11.2006
01.11.2006

minno
-> VeTëV:

18:31:54
01.11.2006
01.11.2006

Labros
-> VeTëV:
tys to zase rozlousknul


17:57:18
01.11.2006
01.11.2006

VeTeV
a po 250 tis nasleduje kovosrot

16:21:58
01.11.2006
01.11.2006

haso
a pokracovanie 20 000 a konecne aj 50 000km

16:21:13
01.11.2006
01.11.2006

haso
po 10 000 a 20 000km
16:20:36
01.11.2006
01.11.2006

haso
-> formalin:
taaakze som ti to vyfotil
taaakze som ti to vyfotil

11:35:42
01.11.2006
01.11.2006

Syny
to ja myslim ze to zalezi na tom jak auto pouzivas a je to vice mene na tobe to zkouknout... ja to dycky zkouknu kdyz mam cas

11:05:04
01.11.2006
01.11.2006

Labros
v knize třeba od Macha je taková tabulka která všechno zodpoví... kdybys nemohl sehnat tak ti pošlu obrázek ;)
09:28:40
01.11.2006
01.11.2006

minno
no tak dobre
ja robím udržbu tiež keď ma to chytí a vtedy sa pozriem na takmer všetky bežné veci.
Vodná pumpa sa maže sama, sem tam skontrolujem, prípadne doplním zásobu maziva. Nič ale nerobím v kilometrových intervaloch, to sú len také čísla pre sprostých
No a ostatné tie bežné veci, ktoré robím keď ma to chytí je vyčistenie odkalovača paliva, vyklepanie vzduchového filtra, kontrola, namazanie ramienka rozdeľovača, možno očista sciečok, kontrola maziva v kĺbe stieračov....Zvisláky na prednej náprave mažem tak raz ročne na jar. Občas sa mrknem na stav podvozku, skontrolujem uchytenie náprav atď. Keď sa hrabem v motorovom priestore, ešte poskúšam podoťahovať sk-pášky na hadiciach.
Brzdy kontrolujem keď mám pocit, že sa už od poslednej kontroly toho veľa najazdilo (teraz je na to najvyšší čas, rok a asi 10tkm ako som ich videl naposledy). Zámky dverí mažem väčšinou pri príležitosti rozoberania dverí pre niečo iné
Btw. ty menis olej po 5000km?

ja robím udržbu tiež keď ma to chytí a vtedy sa pozriem na takmer všetky bežné veci.
Vodná pumpa sa maže sama, sem tam skontrolujem, prípadne doplním zásobu maziva. Nič ale nerobím v kilometrových intervaloch, to sú len také čísla pre sprostých

Brzdy kontrolujem keď mám pocit, že sa už od poslednej kontroly toho veľa najazdilo (teraz je na to najvyšší čas, rok a asi 10tkm ako som ich videl naposledy). Zámky dverí mažem väčšinou pri príležitosti rozoberania dverí pre niečo iné

Btw. ty menis olej po 5000km?
09:16:06
01.11.2006
01.11.2006

Bery
a namazal jsem se pěkně včera....
Máš v autě servisní knížku??Tam to bývá popsaný,když už chceš být punťa...Ale doporučuju to dělat spontáně,nebo až se něco posere:-)nebo před technickou
Máš v autě servisní knížku??Tam to bývá popsaný,když už chceš být punťa...Ale doporučuju to dělat spontáně,nebo až se něco posere:-)nebo před technickou
09:12:42
01.11.2006
01.11.2006

Bery
já dělám po 300 km olej v převodovce

00:07:47
01.11.2006
01.11.2006

formalin
nikto nic viac?

16:58:40
31.10.2006
31.10.2006

FORM - zlomená ojnice
Já dělám udržby vždy když mne chtí rapl, nebo při nějakých větších opravách, ale průměrně tak každých 5000 namazat svisláky, vodní pumpu a vyčistit odkalovací nádobku benzínu každých 500 - 1000, výměna filtru vzduchu stačí tak 1x za 10000
16:54:38
31.10.2006
31.10.2006

formalin
Nemam na mysli ze stale kontolovat vodu a olej.to je jasne.Ale napriklad ako casto mazete vodnu pumpu[aspon myslim ze sa to tak vola] olej je mi jasne po5000km. Ale take nieco ako vzduchovy filter, ten filter co je na palivo [ta biela nadobka], co skontrolovat ci sa nekyve, co namazat atd.....

