
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Razovy utahovak vzduchovy
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To věru 

Stačí tam mít ventil...
-> COL: Voda se poradne vyfoukne 

-> StepaNoFUN 06.04.24 14:25:19:
- to u toho mého moc nefunguje... každopádně nevidím moc prinos toho mít tam při téhle operaci tlak.

-> StepaNoFUN 06.04.24 14:25:19: Jo no :-D
-> COL 06.04.24 13:13:16: to taky nesmis vysroubovat. Jen povolit.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 06.04.24 10:15:17: To snad raději dělat bez tlaku. Jednou jsem zapomněl, že mám plný tlak, šroub kamsi odletěl, vsude rozprskana rezata voda a jako bonus to ještě na chvilku zamrzlo 

-> Bukaj: Hele na hasičárně máme kompresor Schneider, kde nádoba minulej rok oslavila 20let - je na něm napsáno, že vevnitř je lakovanej a kondenzát je jenom mastnej, rezavej vůbec
Natlakovaný je to furt a svého času se to dofukovalo několikrát denně, odkaluje se to maximálně jednou za měsíc. Vysoušeč předtím není, jen obyč filtr...
Natlakovaný je to furt a svého času se to dofukovalo několikrát denně, odkaluje se to maximálně jednou za měsíc. Vysoušeč předtím není, jen obyč filtr...
-> darklord: Pokud kompresor použiješ dvakrát do roka, tak ho vypusť a vyvětrej kondenzát.
To je velká nevýhoda těch tlakových nádob, že velmi rychle uvnitř zkorodují - ne, že by prorezly, ale ten bordel pak lítá ven se vzduchem, kterým ženeš stroj, tlakuješ pneu, foukáš do stříkací pistole...
Škoda, že ty nádoby nedělají zevnitř smaltované nebo aspoň lakované...
Když tu používám kompresor k vyfukování karburátorů po čištění v ultrazvukové vaně, tak pak po pár hodinách použití vypustím z kompresoru třeba decku rezavé vody
To je velká nevýhoda těch tlakových nádob, že velmi rychle uvnitř zkorodují - ne, že by prorezly, ale ten bordel pak lítá ven se vzduchem, kterým ženeš stroj, tlakuješ pneu, foukáš do stříkací pistole...

Škoda, že ty nádoby nedělají zevnitř smaltované nebo aspoň lakované...

Když tu používám kompresor k vyfukování karburátorů po čištění v ultrazvukové vaně, tak pak po pár hodinách použití vypustím z kompresoru třeba decku rezavé vody

-> darklord: Me osobne uchazi ten kompresor, tak ho nechavam bejt nafoukanej. Starej kompresor jsem vyfoukaval...
Kazdopadne obcas po pouziti, dokud je nafoukanej, tak otevri dole na bombe ten ventilek na odtok kondenzatu...
Kazdopadne obcas po pouziti, dokud je nafoukanej, tak otevri dole na bombe ten ventilek na odtok kondenzatu...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: prehodil som to a normalne funguje, auto prezute za 10 minut
Len je este otazka, nechavat ho pod tlakom, alebo uvolnit?

Len je este otazka, nechavat ho pod tlakom, alebo uvolnit?
-> Tomaso435 05.04.24 19:00:49: Jako jo no, ale... 

-> Matthes, záškodník z TechWebu 05.04.24 17:59:58: šroubem na koncaku to na těch 10 vytahnes taky.
-> darklord 05.04.24 13:28:31: Pokud se prohodi N a PE, mel by padat jen chranic... Chtelo by to vic prozkoumat. Kazdopadne koukam, ze mas kompresor jen do 8 baru? Mels koupit na 10 bar... tam pak je prave vetsi rezerva s tim tlakem a dofukovanim, jak tu pisou ostatni boys.
-> palinator: pokud bude sroub dotazenejsi, tak musis pockat az kompresor dofouka,protoze pak to da vetsi ranu.
-> palinator 05.04.24 14:16:10: no právě ty 4-5 jich dá ale pak bude muset dofoukat 

-> Jarda/felda:
Nesmysl... Je to pět šroubů a ne výrobní linka.
Nesmysl... Je to pět šroubů a ne výrobní linka.
-> palinator 05.04.24 13:38:55: ten kompresor nebude stíhat dofukovat v "nonstop" šroubování 

Toto je asi dovod preco kompresor sklada chranic a vsetky istice po ceste, ze? Kokoti si prehodili zem s nulakom...
-> gim: dik, ale uz som objednal kompresor a vzduchac co som posielal nizsie, tak snad to bude stacit, a mozem aj zahodit pumpu na kolesa :D
-> darklord: na chalupách mám na přezouvání toto razove-utahovaky.heureka.
cz/mar-pol-m80490a
Těch 800Nm je asi jen sen, ale když ho podržím déle při dotahování, tak mám co dělat je ručně povolit metrovou trubkou.
Těch 800Nm je asi jen sen, ale když ho podržím déle při dotahování, tak mám co dělat je ručně povolit metrovou trubkou.
Ono je taky potreba obcas vypustit vodu z ty tlakovy nadoby kompresoru a to ne kazdej dela a vlastne ne kazdej to vi...
-> darklord 31.03.24 22:30:32: Ano. Plus ideálně mazadlo... Koukám, že Redats je slušná kopie IRka.
-> darklord: odlucovac snad ani nepotrebujes. To spis mazani pred ten utahovak. Nebo do nej obcas kapnout trochu oleje.
Jen si proste mezi sroubama chvilicku pockas, nez kompresor dofouka.
Jen si proste mezi sroubama chvilicku pockas, nez kompresor dofouka.
Ok, cize pre mna moze byt toto? Na fukanie kolies este treba odlucovac?
www.kraftdele.sk/d/olejov y-kompresor-50l-kd1484-100 3312
www.profigaraz.sk/razove- utahovaky/profesionalny-na razovy-kluc-pneumaticky-1- 2--1900nm-p-180
www.kraftdele.sk/d/olejov y-kompresor-50l-kd1484-100 3312
www.profigaraz.sk/razove- utahovaky/profesionalny-na razovy-kluc-pneumaticky-1- 2--1900nm-p-180
-> Tomaso435: ale ja jsem si to tim Milwauke po sobe povolil a bez jakejchkoli problemu. Takze netusim, proc bych to mel zkouset opacne. Chtel jsem podotknout,ze to co udava vyrobce je casto jeho sen a realny je to mozna v laboratori za nejakejch nerealnejch podminek.
A proste malickej utahovak,kterej ma psanejch 339Nm neco dotahne a po sobe taky povoli. Naproti tomu razovej utahovak, kterej ma psano 400Nm ten spoj 20 vterin predtim nepovolil.
EDIT: Je teda pravda, ze za cenu toho Milwauke bez baterky mam 2 ty Lidlacky s baterkou a nabijeckou...
A proste malickej utahovak,kterej ma psanejch 339Nm neco dotahne a po sobe taky povoli. Naproti tomu razovej utahovak, kterej ma psano 400Nm ten spoj 20 vterin predtim nepovolil.
EDIT: Je teda pravda, ze za cenu toho Milwauke bez baterky mam 2 ty Lidlacky s baterkou a nabijeckou...
-> StepaNoFUN 31.03.24 21:26:22: zkus to samé ale opačně. Ten Lidl má dvojí sílu. Utáhne většinou víc než sám povolí
Ono hodně záleží na pruznostech a vaklech všude na cestě od utahovaku k protisetrvacnosti na spoji. Jakmile je tam cokoliv co pruzi, včetně ořechů a čehokoliv na protistrane spoje, jsou ty Nm jen nedosažitelný číslo na papíře.
-> Jarda/felda: Jak rikam - neni nM jako nM. Kamarad vozil na zavody Parkside, utahnul jsem mu kola malickym Milwauke, ktery ma papirove min a nepovolil to tim.
-> Jarda/felda: Tak kolo má prd moment a nebejva to zarezly. Ale třeba letity spoj ramen na vlecce nebo nakonec i matice na hřídeli bývá orisek.
-> COL 31.03.24 20:38:23: ani ne, koupil jsem aku párksajda se 400Nm a kolo to dá
ale to dal i malej černej s 220Nm 


-> COL: tak ono by 300Nm asi stacilo. Kdyby ten popis na krabici casto nebyl jen vlhkej sen konstruktera.
300Nm? To je nějak pramálo, ne? Já si to tehdy pořizoval na rozborku obtížně rozebiratelnych spojů...
-> darklord: ten můj vypadá stejně jako tenhle www.uni-max.cz/utahovak-r
azovy-elektricky--850-w--1
-2-330nm jen na něm není žádny jméno, a jestli si dobře pamatuju tak na krabici bylo psany 300Nm
Je to tu jak někde v parlamentu.. chtělo by to referendum.
Osobně s kabelama a hadicema nemám problém - a ten utahovák z Lidlu mi s hobby kompresorem (ale hadicí acetylénovou) funguje při 6 barech na škodovkách v pohodě.. Křížovej klíč jsem za posledních cca 5 let použil jen na dvě matice..
A tlakovejch nádob se bojím spíš těch novejch, než těch 50 let starejch.. bohužel jsou to často šmejdy stejně jako mnohé další novodobé..
Osobně s kabelama a hadicema nemám problém - a ten utahovák z Lidlu mi s hobby kompresorem (ale hadicí acetylénovou) funguje při 6 barech na škodovkách v pohodě.. Křížovej klíč jsem za posledních cca 5 let použil jen na dvě matice..

A tlakovejch nádob se bojím spíš těch novejch, než těch 50 let starejch.. bohužel jsou to často šmejdy stejně jako mnohé další novodobé..
-> Matthes, záškodník z TechWebu 31.03.24 16:21:52: obvykle píšou 6.3 bar. Mně lidlackej ani nějakej jinej low cost moc nechodily, tak jsem koupil IR 2235Timax (bez Q) a to už celkem šlo, ale musel jsem to tehdy koupit v USA, protože tady to stálo nějaký nesmysl.
-> darklord 31.03.24 11:48:24: Mam takovejhle nejakej kompresor: kompresory.heureka.cz/gud
e-400-10-50n-50015
Utahovak z Lidlu a jsem s tim spokojenej.
Jediny co, je potreba mit poradnou tlustou hadici a ne nejakou 8mm tkanicku a nebat se do toho utahovaku pustit treba 8 bar (pisou mene tusim).
Jakmile pptrebuju delsi hadici a dam tam nejakou dalsi tenkou, tak uz to taky neni ono...
Utahovak z Lidlu a jsem s tim spokojenej.
Jediny co, je potreba mit poradnou tlustou hadici a ne nejakou 8mm tkanicku a nebat se do toho utahovaku pustit treba 8 bar (pisou mene tusim).
Jakmile pptrebuju delsi hadici a dam tam nejakou dalsi tenkou, tak uz to taky neni ono...
Ja som ochotny kupit aj kompresor a vzduchovy utahovak, len aby to nestalo 1000€, ani 400V neni problem, lenze vsetko co som videl a stalo ako-tak za uvazovanie bolo minimalne 1000€ len za kompresor
Takže aký 230v uťahovák viete pánovy doporučiť?
-> StepaNoFUN 30.03.24 22:52:08: mam od Boscha malu aku vrtacku asi 10rokov.
Pouzivam ju len doma prilezitostne ale kazdy tyzden nieco povrta alebo utiahne.
Baterky v pohode a stale povodne. Vydrz az na pocudavanie slusna.
Drzi asi preto ze som to dostal od dodavatela zadarmo....keby ze ju kupim asi mam smolu
Ale tiez radsej pouzivam klasicke naradie. Na doma pohoda a kabel je vzdy po ruke.
Na montaze to je ina piesen. V praci idemem tiez na aku uz roky ta volnost je na nezaplatenie.
Pouzivam ju len doma prilezitostne ale kazdy tyzden nieco povrta alebo utiahne.
Baterky v pohode a stale povodne. Vydrz az na pocudavanie slusna.
Drzi asi preto ze som to dostal od dodavatela zadarmo....keby ze ju kupim asi mam smolu

Ale tiez radsej pouzivam klasicke naradie. Na doma pohoda a kabel je vzdy po ruke.
Na montaze to je ina piesen. V praci idemem tiez na aku uz roky ta volnost je na nezaplatenie.
Koupil jsem si utahovák na 230V z Lidlu a nepovolí to ani kolo na škodovce.... v práci mám nějakej starej na 230 od Bosche, navíc tomu ještě jiskřej uhlíky a ten šrouby na kole povolí bez problemu.
Ja vcera pouzival na zahrade vertikutator, posledni vec co jeste mam na 230v. Ty pico rozkopal a zapalil bych to cely po 5 minutach tahani toho posranyho kabelu
natoz se tak jeste s nejakym kabelem plést po dílně

-> darklord: Já mám povolovák/utahovák na 230V už asi přes 10 let, kupovanej z uni-maxu (jestli si dobře pomatuju) a na utahování kol to zrovna není. Je to velká kráva, která váží asi 3-4kg, kabel věčně zavazí a utahovací moment to má asi 150Nm bez možnosti regulace. Dobře to funguje na povolování tlumičů, poloos a trhání zarezlejch šroubů.
V práci máme dvě aku, "malý" dewalt, přrvážně pro utahování věcí na fréze na dřevo (velká mašina) a "velký" milwaukee na kola u náklaďáků. Ten dewalt je fajn, velikostně se hodí na věci kolem auta (kola tím dělám docela často) a za skoro 10 let co tam dělám odešla jedna baterka a jedna pistole (obsluha se k tomu chová jak prasata, ale taky se to používá každý den). To milwaukee máme asi 5 let a použije se to tak jednou za dva měsíce, baterka vydrží klidně půl roku nabytá pokud to člověk nepoužívá, ale na normální práci mi to přijde jako overkill.
Aku vrtačka a aku utahovák jsou podle mě dvě věci který se vyplatí koupit oproti kabelové verzi.
V práci máme dvě aku, "malý" dewalt, přrvážně pro utahování věcí na fréze na dřevo (velká mašina) a "velký" milwaukee na kola u náklaďáků. Ten dewalt je fajn, velikostně se hodí na věci kolem auta (kola tím dělám docela často) a za skoro 10 let co tam dělám odešla jedna baterka a jedna pistole (obsluha se k tomu chová jak prasata, ale taky se to používá každý den). To milwaukee máme asi 5 let a použije se to tak jednou za dva měsíce, baterka vydrží klidně půl roku nabytá pokud to člověk nepoužívá, ale na normální práci mi to přijde jako overkill.
Aku vrtačka a aku utahovák jsou podle mě dvě věci který se vyplatí koupit oproti kabelové verzi.
-> darklord: tak s tim Boschem asi jo. Bracha mel od Bosche nekolik vrtacek a postupne vsechny umrely na baterky. Po 3-4 letech. A to je pouzival porad. Ja mam v aute od Bosche 3 veci na 12V baterky a jedna uz se mi zda jako nic moc. Spis nic, nez moc. A to jsou 2 roky stary.
-> StepaNoFUN: nepamatam volaky bosch nie z tych najlacnejsich. Ako vrtacka, tak flxea po troch rokoch baterky na zahodenie, vydrz prvy rok (2x pouzite) asi dve hodiny, druhy rok pol hodina (1x pouzite, kedze nakoniec som musel pre normalny vercajk), treti rok ani tuk.
-> darklord: Nepresvedcuju Te. Jen pisu svoji zkusennost. A taham ten vercajk v aute. Takze to vymrazovani se kona vic, nez v dilne.
Jen pro info - co jsi mel za aku naradi, ktery se neosvedcilo. A hlavne typ baterek.
Jen pro info - co jsi mel za aku naradi, ktery se neosvedcilo. A hlavne typ baterek.
-> darklord: Kup si aku vercajk Parkside - tam mi u všech baterk umřel ten ukazatel stavu nabití a je po problému se zkoumáním, jestli je baterka nabitá nebo ne 
Si dělam pdel. Já to chápu. Sám mám vše aku jen proto, že v garáži zatím elektrika není a na to abych jí dal nějak dokupy to aku nářadí mít musim. Ale být tam ta elektrika od začátku, tak jsem zůstal asi jen u aku šroubováku. Byť tedy to motání kabelu všude možně a tahání prodlužovačky mi úplně nechybí :)

Si dělam pdel. Já to chápu. Sám mám vše aku jen proto, že v garáži zatím elektrika není a na to abych jí dal nějak dokupy to aku nářadí mít musim. Ale být tam ta elektrika od začátku, tak jsem zůstal asi jen u aku šroubováku. Byť tedy to motání kabelu všude možně a tahání prodlužovačky mi úplně nechybí :)