
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lidl a jiné akční nabídky
prohledat
3571 příspěvků (zobrazeno 2301 až 2350) od 06.12.2013 do 04.06.2025, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
-> Nwkt: To je možný, ale překvapilo mne i to, co psal -> Milan 136: , že si někdo odpálil elektroniku pájením zásuvky tažného - v nedávných dobách jsem běžně trafopáječkou pájel na základních eskách počítačů a nikdy se mi nepodařilo je odpálit. A že by v dnešních vozech byla tak málo odolná elektronika, to pochybuji, spíš naopak. Tedy pokud to dotyčný nepájel svářečkou... 

-> Milan 136: Kabely od baterie a startéru do toho netahat, ty letuje proboha kdo ? 
Jinak mám zkušenosti přesně opačný, za posledních 30 let jedinej odvibrovanej letovanej spoj (ovšem byl blbě provedenej už ve stádiu vzniku) a takových 40-50 nefunkčních lisovaných kvůli oxidaci. Když konektor správně proletuju a smáčknu, je uklepání z principu prostě vyloučený.
Je to všechno samozřejmě složitější, tam kde je nějaká elekronika, musí být správný načiní a ne nějaký "kopyto", někde fakt nelze vůbec (ať už díky EU fóbii z olova, nebo konstrukci spoje) - ale pokud se nebavíme o zapouzdřených a nastříbřených přesných konektorech, kleštích za tisíce a podobných fajnovostech, je (správně provedený) letování dlouhodobě funkčně lepší, než běžnejma lisovanejma konektorama, vč. některejch typů podělanejch dutinek. Letování je ale nepopulární hlavně pro pracnost a náročnost na zručnost - i když i lisování má svý úskalí, když spoje lisuje nějakej kretén, co si neumí seřídit nářadí.. (zkušenost z fy, která dodávala I+C systémy).
Ovšem ta Lidl aku pájka se mi zdá trochu pochybná - ale možná pouze předsudek.

Jinak mám zkušenosti přesně opačný, za posledních 30 let jedinej odvibrovanej letovanej spoj (ovšem byl blbě provedenej už ve stádiu vzniku) a takových 40-50 nefunkčních lisovaných kvůli oxidaci. Když konektor správně proletuju a smáčknu, je uklepání z principu prostě vyloučený.
Je to všechno samozřejmě složitější, tam kde je nějaká elekronika, musí být správný načiní a ne nějaký "kopyto", někde fakt nelze vůbec (ať už díky EU fóbii z olova, nebo konstrukci spoje) - ale pokud se nebavíme o zapouzdřených a nastříbřených přesných konektorech, kleštích za tisíce a podobných fajnovostech, je (správně provedený) letování dlouhodobě funkčně lepší, než běžnejma lisovanejma konektorama, vč. některejch typů podělanejch dutinek. Letování je ale nepopulární hlavně pro pracnost a náročnost na zručnost - i když i lisování má svý úskalí, když spoje lisuje nějakej kretén, co si neumí seřídit nářadí.. (zkušenost z fy, která dodávala I+C systémy).
Ovšem ta Lidl aku pájka se mi zdá trochu pochybná - ale možná pouze předsudek.
-> Bukaj: Jenže nový auta jsou spíš počítačový sítě. Takže tam bude to pájení vadit, protože může potom docházet ke zkreslení signálů
-> Milan 136: Co se uklepání letovaných spojů týče, tak dovedu si představit, že některé těžší součástky se uklepou vibracemi, ale spoj na vodiči těžko. Spíš pájené spoje kolabují na vyhřátí, případně kombinaci vyhřátí a vibrací.
Ono jde o to, jak je který celek navržen a zkonstruován, pochopitelně u aut je větší namáhání, než u domácí elektroniky (vibrace, chemikálie, změny teplot) a přesto velká část poruch u domácího elektra má původ právě ve studeňácích v pájených spojích, přes které tečou velké proudy...
U aut moc poruch v důsledku závad v letovaných spojích nebývá (Favorit je vyjímkou)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: No, jediný silový spoj, který si umím představit, že roztaví pájku, je ten startér. Jinak v autě sna nic podobného není, ne? Možná ještě tak u "traktorů" žhavičky...
Ono jde o to, jak je který celek navržen a zkonstruován, pochopitelně u aut je větší namáhání, než u domácí elektroniky (vibrace, chemikálie, změny teplot) a přesto velká část poruch u domácího elektra má původ právě ve studeňácích v pájených spojích, přes které tečou velké proudy...
U aut moc poruch v důsledku závad v letovaných spojích nebývá (Favorit je vyjímkou)

-> Tuner#2 - zrušená registrace 13.12.15 08:22:19: Tak ja zrovna rolovatka pouzivam, ale necumim na vsechna temata zejo :-)
-> Milan 136 13.12.15 11:38:36: Presne tak. Nerikam, ze jsem si nic v aute nepajel, ale urcite ne silovy a dulezity spoje...
-> Milan 136 13.12.15 11:38:36: Presne tak. Nerikam, ze jsem si nic v aute nepajel, ale urcite ne silovy a dulezity spoje...
-> Milan 136 13.12.15 11:38:36: môžeme si otvorene povedať , že síce aj ja používam wurth dutinky /škoda kufor/ , izolované alebo zmršťovačku s lepidlom samostatne , ale letované spoje by som neodsudzoval , oficiálne sa síce používať nemajú ale skôr je to o tom že polovička ludí nevie urobiť dobrý letovaný spoj , prípadne ho nevedia správne zaizolovať a upevniť aby sa neuklepal ... v interiéry by som sa toho toľko nebál , a niekedy iná možnosť ani nie je ... a posledné školenia čo som počúval tak sa letuje bežne všetko , aj káble k airbagom kde boli vždy zákazy a prísne podmienky sa už opravujú bežne ... dnešná doba 0,35mm vedení v aute , blbom umiestnení a pod. núti opravovať viac a viac , nehovoriac o tom že bežne nový kábel je už zoxidovaný a na zväzkoch nápisy made in poland , made in ukraina ... Taká najväčšia chuťovka boli posledné OII predané u nás ktoré sa vrátili v jeden deň presne po necelom mesiaci od predaja , na oboch prehnité komplet vedenie k snímaču tlaku dole na trubke od turba /potom tam urobili aj opravnú sadu / ...
-> Jozka: tak ona to až tak pitomost není. Například napříč celým koncernem jsou naprosto přesně dané pokyny pro opravy vodičů a instalace - jen na tohle je celá SSP.
Tam je i popsáno, v jaké vzálenosti od svorkovnice, kolik smí bý spojů na vedení, jak opravit CAN atd. A oprava pájením je výslovně zakázaná. Protože za prvé to není pořádně jak utěsnit a za druhé je to dávno překonané. Uklepání taky není blbost-často předělávám takové opravy provedené kdesi jinde.
Třeba takový oko na startér jen připájet je super. Dýl podržíš startér a máš odletováno hned.
A aby to nebyla jen teorie.
Řešili jsme octavii, kde frajer pájel instalaci na tažný a krásně odpálil všechny řídící jednotky napojené na CAN komfortu...
Tam je i popsáno, v jaké vzálenosti od svorkovnice, kolik smí bý spojů na vedení, jak opravit CAN atd. A oprava pájením je výslovně zakázaná. Protože za prvé to není pořádně jak utěsnit a za druhé je to dávno překonané. Uklepání taky není blbost-často předělávám takové opravy provedené kdesi jinde.
Třeba takový oko na startér jen připájet je super. Dýl podržíš startér a máš odletováno hned.
A aby to nebyla jen teorie.
Řešili jsme octavii, kde frajer pájel instalaci na tažný a krásně odpálil všechny řídící jednotky napojené na CAN komfortu...
-> Tuner#2: Taky když předělávám některé lisované spoje, tak pro sichr zapájim

-> Bukaj 13.12.15 11:10:53: Asi tak, na Zlutce mam 99% dodelavek letovanych.
-> Jozka 13.12.15 01:20:52: Neznám auto, ve kterém by nebylo z výroby pájených spojů...

-> Matthes, záškodník z TechWebu 13.12.15 00:08:45: NJ U-Geen me tady udelal specialni upozorneni a vzdy me prijde sms na mobil abych nic nepropasnul...
...a pritom staci umet pouzivat rolovatka a nevymyslet vymyslene.
...a pritom staci umet pouzivat rolovatka a nevymyslet vymyslene.

-> Pavell 12.12.15 23:35:06: Já pájel taky kde co a nikdy nic neupadlo. Fastony a konektory se používaj kvůli tomu, aby šel díl co nejjednodušeji vyměnit, než že by něco upadávalo.
Koukám, že ta naprostá pitomost s nutností lisování kvůli otřesům, hlásaná z nejmenovaného časopisu docela zakořenila..



-> Tuner#2: Hele a ted mi rekni, sledujes vsechna temata, jestli te nekdo nekde nahodou neosocil nebo jsi ten muj prispevek videl na hlavni strance? Jinak pokud to neznas, tak google ma takovou funkci, ktera ti na internetu sama sleduje zminky co kde kdo napsal. Jmenuje se to google alert: www.google.cz/alerts Pokud si tam nastavis treba klicový slovo Tuner#2, tak vzdy, kdyz google zaindexuje novou stranku s timhle textem, posle ti email s url dany stranky. Treba by ti to pomohlo a nemusel bys to hlidat rucne... Ty emaily muzes nastavit treba jen 1x denne, abys nemel zaspamovanou schranku atd. Da se s tim docela vyhrat.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 12.12.15 23:47:57: Dobre to je, kdyz to tady psal i Petr s. To jen ty mas neustalou potrebu rejt a blbnout neznalym hlavy...
-> Tomaso435: Tak JenikZahradkaDva má taky nahovno krátký rozpěrný trubičky a jezdí, žejo, ale to neznamená, že to je dobře :-)
-> Pavell: pájím všechno a nemám jedinej problém už léta.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: jj plinovka je dobra vec
-> ZZ__Top: pokukaj sa po spajkovacke na 12v do auto zapalovacu 


-> ZZ__Top: V autě by se správně nemělo nic pájet kvůli otřesům. Pokud to není pojištěno nějakým lepidlem nebo voskem. Ale někdy hold není zbytí....
-> ZZ__Top: uplně se na to vyser. vyndej z vrakáče z dýzláka nějakou žhavičku. přidělej si k ní dřevěnou rukojeť na pilník, připoj plus nahoru a mínus na závit a pájka na 12V je hotová. pájím tak v terénu uplně všechno a funguje to jak svině. jenom je dobrý k tomu přidělat nějakou šlapku - spínač co snese hodně velikej odběr, protož když to přeženeš se žhavením - s teplotou, tak cín se stíhá vypařit a nějak to nechce pájet :D:D:D
-> ZZ__Top: Tak samořezný spojky jsou ještě větší píčovina, správný řešení jsou lisovaný spoje.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: no nevím jestli ty nemáš co pájet, ale já se třeba chystám pořádně připojit DO k centrálu a hlavně vývody na blinkry a samořezné spojky se mi líbí míň než tohle. Pravda jsou levnější
-> ZZ__Top:
a) kundovina
b) v autě nemáš co pájet až na vyjímky
c) kup si plynovou, která funguje
a) kundovina
b) v autě nemáš co pájet až na vyjímky
c) kup si plynovou, která funguje
Nevím jestli zde uspěji s tímto dotazem, ale zkusím to. Nemám garáž, nemůžu dotáhnout elektřinu k autu no a teď jsem viděl v letáku lidlu na příští týden takovouto hračku:
www.lidl.cz/cs/nabidka.ht m?action=sho...
Co myslíte dá se s tím reálně něco spájet nebo je to na ho*no?
www.lidl.cz/cs/nabidka.ht m?action=sho...
Co myslíte dá se s tím reálně něco spájet nebo je to na ho*no?
-> Mr._Nosferatu: Tak na vesnici, ve dvoře, alarm v autě i v baráku, kamera, světla na čidlo... Snad to stačí... Jo zapoměl jsem na GPS v případě že by to zmizelo celý...
-> Stepan FUN: Já sem se kolikrát divil, a docela bál, když jsem přivezl pikapa, abych ho nenašel před domem s vysypaným oknem. I když ze začátku bylo vidět, že v něm nic není. Ale běžně se tu vykrádaj dodávky neznámých firem, jsou chopný vykrást i na parkovišti hotelu....
-> Mr._Nosferatu: Mám Transit Conect. Vykradení se trochu bojím (přece jen hodnota nářadí je tak 3x vyšší, než hodnota auta), ale přes noc parkuju doma u baráku (ve dvoře) pod kamerou a je v tom alarm. A přes den si to při chvilkovým nepravidelným stání ve městě snad nikdo nelajzne. Navíc na zadních sklech jsou bezpečnostní fólie a má to alarm...
-> Stepan FUN: Co to máš za forda ? Nebojíte se že ho vykradou ?
-> Mr._Nosferatu: Díly se berou dle potřeby (až na univerzální díly jako hadice, spojky na vzduch, nějaký řemeny, pár běžnejch malejch dílů co se serou pravidelně), nicméně nářadí je tam všechno co jsem kdy potřeboval. Včetně sváření (COčko) a podobnejch pikačovin...
-> Stepan FUN: To naozaj tam máš tolko na stálo ? Co jezdí kamarád u autodopravy, tak na stálo tam má jen 50L nafty, rezervu na kamion a špalky, zbytek se bere podle poruchy, takže se kolikrát čeká, až mu jinej kamion převeze díly.
-> Mr._Nosferatu: No u služebáka bojuju s každým kilem váhy, když potřebuju něco naložit... Přece jenom je to Ford... :-D
Aneb servisní vůz vybavenej na opravy aut, stavebních strojů, přetrženejch kabelů a hromadu dalších věcí...
Aneb servisní vůz vybavenej na opravy aut, stavebních strojů, přetrženejch kabelů a hromadu dalších věcí...
-> Tomaso435: Tos mi připoměl kamaráda, co vozil náhradní motor v autě, s tím že mu neveří, že neví kdy se potká. Ale takhle vybavená jako tvoje fáčko není ani pojízdná dílna většiny kamionový dopravy.
-> Stepan FUN: 

-> castrol: To víš... Když máš pravidelně servisovaný auto v rozumným stavu, tak mu můžeš věřit a nepotřebuješ druhý auto v kufru. Ale u vraků na odpis se hromada dílů a nářadí převyšující cenu vozu hodí. ;-)
-> Tomaso435: toto by som zobral keby idem okolo sveta ale nie motanie okolo kominu 

-> castrol: nooo, já tam mám .... klíče, golu, sikovky, několikatery kleště, rozdělovač, altík, kabely, nějaký díly drobný... čepy silenty klíňák víčko spony šrouby matice podložky... no prostě kdyby náhodou .. :D
-> Milan 136: to řešim u fábie do kterej sem si dal i menší rezervu v rámci hmotnosti :-D
u fáva to je jedno tam zbejvá jen do kufru přidělat svěrák a nějakej dobrej měnič 12->220V 2000W abych na to roztočil i flexu
u fáva to je jedno tam zbejvá jen do kufru přidělat svěrák a nějakej dobrej měnič 12->220V 2000W abych na to roztočil i flexu

-> Tomaso435: tak ja mam len náradie co je v sade nist viac
-> Milan 136:
-> CHIP: já mam ty celoočkový a zatím vše ok

-> CHIP: já mam ty celoočkový a zatím vše ok
-> Tomaso435: nejlepší je, jak furt řešíš spotřebu a přitom vozíš v autě sklad a autodílnu

-> castrol: no já jelikož vozim všechno furt sebou protožě mě nebaví někam chodit pro nářadí a tak je to stabilně v autě tak prostě se vozej :D a to drncání to nedáváno :D
-> Tomaso435: to je na prácu a nie aby si ich rozvazal

-> CHIP: jo. nevydrželo to neustále drncání v autě a rozložily se 

-> CHIP: mam ich a zatiaľ fungujú všetky
Hele .. koupil si někdo v minulosti tyhle klíče ? www.lidl.cz/cs/nabidka.ht
m?action=sho...
-> palinator: je to stejný jako kdyby dělaly rádio bez reproduktoru. prostě k ničemu.. a tak to pudeš vrátit. je to demence výrobce. všechno je poddimenzovaný. nabíječky na mobily co snesou 1000mA a mobil odebírá 1,2A. ono to 2 roky vydrží a pak se zakouří. hold se musí jednou stát to , že si někdo řekne takhle to nejde 90% se toho vyhodilo. a třeba se nad tim nějakej eurozmrd zamyslí že produkce hoven je nejvěčí katastrofa co se týče ovzduší zdrojů těžby atd oproti ted tak hojně probíranýmu wv a neustálému zvyšování emisních norem nejen u aut ale i u kotlů uplně hovnu.
-> Tomaso435:
Ten přístup dojebej a vrať se mi nelíbí. Je to sice ekonomický pro ty, co to uměj, ale přijde mi to debilní takhle šeredit se zdrojema a tvořit mraky odpadu. Radši si koupim dražší krám, co vydrží.
Ten přístup dojebej a vrať se mi nelíbí. Je to sice ekonomický pro ty, co to uměj, ale přijde mi to debilní takhle šeredit se zdrojema a tvořit mraky odpadu. Radši si koupim dražší krám, co vydrží.
-> vhml: furt lepší něco než nic
no co až se zakouří ta to vrátíš

-> Gryzly 14.11.15 09:00:04: není 75A pro startování trapně málo?
Teď bude ta velká nabíjecka co má i startování.