skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lidl a jiné akční nabídky
prohledat
3494 příspěvků (zobrazeno 2201 až 2250) od 06.12.2013 do 11.03.2025, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
-> Milan 136: kliešte mam len spojky dokupit :)
-> Milan 136 14.12.15 19:08:01: njn , ale zaberá to menej miesta a spoj bude ešte lepší ...
-> suri: Jo, to je taky fajn. Jenže ta šedá smršťovačka je o dost dražší, než ta spojka od normfestu, takže používáme to.
-> Milan 136 14.12.15 17:51:50: eshop.wurth.sk/Stykova-sp
ojka-s-lemovacou-pripojkou
-SPOJKA-STYKOVA-KRIMPSPOJE
NIE-VZN/.../EUR?VisibleSea
... toto a zmršťovačka šedá s lepidlom je lepšia a menšia
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : -> Tuner#2: spojky používáme dvoje. Na garanční opravy origo, jinak levnější myslím od Normfestu. Ale je to na stejném principu. Zalisovat a prohřát. Ty volné části se smrští a hlavně z toho vyleze lepidlo, které to utěsní a když se to udělá pořádně, tak se tam voda nedostane.
Ty spojky jsou různých barev dle průřezů vodičů. Používáme čiré, červené nebo spíš růžové, modré a žluté.
www.gme.cz/vodotesna-kabe lova-spojka-nichifu-sb-181 6-p834-225
Kleště na to jsou origo VAG ze servisního kufru, ale stejnou funkci splní kolegovo od Würthu, nebo od Knipexu, které vypadají totožně
www.cbn.cz/knipex-975236- lisovaci-kleste-preciforce -na-izol-kabelova-oka-a-ko nektory/d-74798
Ty spojky jsou různých barev dle průřezů vodičů. Používáme čiré, červené nebo spíš růžové, modré a žluté.
www.gme.cz/vodotesna-kabe lova-spojka-nichifu-sb-181 6-p834-225
Kleště na to jsou origo VAG ze servisního kufru, ale stejnou funkci splní kolegovo od Würthu, nebo od Knipexu, které vypadají totožně
www.cbn.cz/knipex-975236- lisovaci-kleste-preciforce -na-izol-kabelova-oka-a-ko nektory/d-74798
-> Milan 136 13.12.15 23:13:31: Stejný dotaz jako dna, včetně kleští.
-> Milan 136: Můžeš mi prosím poslat odkaz, jaké používáš ty lisovací vodotěsné spojky?
-> Tuner#2: Čuňačinku s kostřícíma kablíkama přímo na pláštích žárovek používal ex-kolega na svých kilech léta bez jedinýho problému i při použití Eumetolu - fakt je, že jako specialista na slaboproud uměl letovat s opičí zručností..

-> Tuner#2: musíš taky vzít v potaz, že jsi za těch 10 let najel míň, než najedou některý služebáky za půl roku.
A nejezdíš s tím v soli a v dešti výjimečně.
Když máš pak takovej spoj ve smršťovačce v nárazníku, je to oprava s výdrží v řádu týdnů. Nejhorší jsou pak ty černý dráty daleko od místa činu.
Jinak proti pájení-když to není nějaká hrozná prasárna v místech, co nejsou vystaveny povětrnostním vlivům nic nemám.
Ale od doby, co jsem zvyklej používat lisovací vodotěsný spojky už to jinak nedělám
A nejezdíš s tím v soli a v dešti výjimečně.
Když máš pak takovej spoj ve smršťovačce v nárazníku, je to oprava s výdrží v řádu týdnů. Nejhorší jsou pak ty černý dráty daleko od místa činu.
Jinak proti pájení-když to není nějaká hrozná prasárna v místech, co nejsou vystaveny povětrnostním vlivům nic nemám.
Ale od doby, co jsem zvyklej používat lisovací vodotěsný spojky už to jinak nedělám
-> King 13.12.15 23:00:37: Asi tak, navíc od doby co jsem zahodil kalafunu a používám tuhle pastu: vikiwat.com/userfiles/...
/product_large_50341.jpg by uměl pájet i můj tříletý prcek
Letované spoje mám ve Žlutce víc jak 10 let, podvozek zrovna komfotní nemám a zatím se nic neuklepalo a to jsem řadu spojů při loňské přestavbě upravoval (nestačila délka kabelu, tak jsem spoj udělal dříve a použil delší kabel) apod. Základ je jak dobré letování, tak správné zapáskování jak už tu zaznělo.
Jen taková perlička. Mám v zadních světlech dvouvlákna a když jsme různě bastlili patice, tak mě vadilo, že vibracema to vždy po čase ztratilo kontakt. Takže jsem vzal kousky kablíku a napájel trafem přímo na žárovku. Na konci mám konektory, takže napíchnu, zatáhnu páskou a fertig. Od té doby mám x let klid.

Jen taková perlička. Mám v zadních světlech dvouvlákna a když jsme různě bastlili patice, tak mě vadilo, že vibracema to vždy po čase ztratilo kontakt. Takže jsem vzal kousky kablíku a napájel trafem přímo na žárovku. Na konci mám konektory, takže napíchnu, zatáhnu páskou a fertig. Od té doby mám x let klid.
-> Stepan FUN: Jenom by me zajimal ten mechanismu, na zaklade kteryho staci pobliz FETu jenom cvaknout trafopajkou a tim ho poslat do kremikovyho nebe ;-)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To je sice pravda, ale plati to pro FET s malou kapacitou hradla a bez ochran. Bezne pouzivany vykonovy FETy maji kapacity hradel v radu nF a tam uz je potreba docela slusnej naboj na nabiti na napeti, ktery by G-S prorazilo. Za poslednich 25 let mi prosla rukama spousta soucastek rizenejch polem, vsechny jsem pajel osklivou zlou trafopajkou s nejtupejsi triakovou regulaci a nikdy zadnej problem. Muj ex-sef ze me bejval zoufalej, protoze kombinace trafopajecky, oloveny pajky a kalafuny je ve firme s ISO neco jako pouziti vyrazu "cernoch" na CNN :-)
Problem pajeni v aute (potazmo jakyhokoliv pajeni) je v tom, ze pajet se musi umet...
Problem pajeni v aute (potazmo jakyhokoliv pajeni) je v tom, ze pajet se musi umet...
Většinou se v autech snažím vše lisovat (jak již bylo řečeno letování v dopravních prostředcích nám tvrdili že je zakázaný už na škole před víc jak 15ti lety)... Vybavení pro lisovaný spoje mám docela slušný včetně "bižuterie" v podobě spojek, oček a dutinek, tak to docela jde.
Případně mám vyzkoušeno, že "motákův spoj" zataženej do smršťovačky (s lepidlem - obyčejný už skoro nepoužívám) vydrží o dost víc, než letovanej spoj, (navíc není problém s oxidací a správným pocínováním drátu) takže kde je prostor, tak často jenom zamotat, zatáhnout do smršťovačky a funguje to pár let. :-)
Nicméně není to tak dlouho, co jsem napojoval kolegovi na autě svazek v 5tejch dveřích a tam jsem prostě letovat musel (když jsem nechtěl rozebrat půl auta - nechtěl), protože nic jinýho by se do tý průchodky nevešlo. Tak uvidíme, jak dlouho to vydrží...
Ad odpálení elektorniky - na 100% to byla trafopájka. Nemusí ani prasknout očko, stačí ji zapnout/vypnout v blízkosti toho mosfetu a je vymalováno... Vše letuju buď plynem, nebo mikropájkou. Trafo až na kabely 4mm2+ a to ještě dost nerad...
Případně mám vyzkoušeno, že "motákův spoj" zataženej do smršťovačky (s lepidlem - obyčejný už skoro nepoužívám) vydrží o dost víc, než letovanej spoj, (navíc není problém s oxidací a správným pocínováním drátu) takže kde je prostor, tak často jenom zamotat, zatáhnout do smršťovačky a funguje to pár let. :-)
Nicméně není to tak dlouho, co jsem napojoval kolegovi na autě svazek v 5tejch dveřích a tam jsem prostě letovat musel (když jsem nechtěl rozebrat půl auta - nechtěl), protože nic jinýho by se do tý průchodky nevešlo. Tak uvidíme, jak dlouho to vydrží...
Ad odpálení elektorniky - na 100% to byla trafopájka. Nemusí ani prasknout očko, stačí ji zapnout/vypnout v blízkosti toho mosfetu a je vymalováno... Vše letuju buď plynem, nebo mikropájkou. Trafo až na kabely 4mm2+ a to ještě dost nerad...
-> Bukaj 13.12.15 13:19:14: Tak fetovy soucastky z principu nejsou vybojum odolny...
-> Bukaj 13.12.15 13:19:14: tipnul bych trafopájku a přepálenej drát hodil výboj 

-> Milan 136: Zprasit se dá všechno.. ono jak tu už níže padlo, problém u novější produkce není letování vs. lisování, bude spíš v kvalitě provedení a v těch několika nitích neurčité barvy a původu, který se dneska skrývají pod izolací tam, kde byly dřív k vidění lanka z mědi..

-> Jozka 13.12.15 13:18:36: bohuzel i to jsem videl. Nezalisovany, jen prolity cinem. Ke mne se to dostalo az ve fazi nefunkcnosti

-> Bukaj 13.12.15 13:23:16: Že by? Já ti už ani nevím - mám dost dlouho všechno povyměňovaný (většinou v rámci montáže odpojovače baterie) za nový měděný lana s "průmyslově" lisovanejma koncovkama.
A za chvíli budu muset vyrazit přeletovat kablík v předním blinkru, původní lisovanej spoj ve čtvrtek zemřel..
A za chvíli budu muset vyrazit přeletovat kablík v předním blinkru, původní lisovanej spoj ve čtvrtek zemřel..

-> vhml: Jsem si představil, jak beru svářečku, jedničku elektrodu a ju měnit kondenzátory na MB... 

-> Bukaj 13.12.15 13:27:58: to není. To já jen, že i svářečkou se nechá ,,pájet" :-)
-> vhml:
Ale tam není žádná elektronika, to je čistá mechanika.

Ale tam není žádná elektronika, to je čistá mechanika.
-> Bukaj 13.12.15 13:19:14: hele mě jednou upadnul konektor z jackový rozdvojky. Jelikož mi první strojařské pravidlo říká: ,,Soustruž, frézuj, ale nikdy nepájej" tak jsem vzal COčko, dal je na nejmíň a jakpa to dodnes funguje :-D
-> Jozka: No, kabely k baterii a startéru jsou také proletované už z fabriky, ne?
Jinak souhlas.
A k té bateriové páječce asi tolik: fungovat to bude, otázkou je spíš výdrž baterií, ovšem když je to na klasické tužkovky, tak není problém jich mít pár s sebou v rezervě pro případ, že by bylo potřeba letovat druhý spoj...

Jinak souhlas.
A k té bateriové páječce asi tolik: fungovat to bude, otázkou je spíš výdrž baterií, ovšem když je to na klasické tužkovky, tak není problém jich mít pár s sebou v rezervě pro případ, že by bylo potřeba letovat druhý spoj...

-> Nwkt: To je možný, ale překvapilo mne i to, co psal -> Milan 136: , že si někdo odpálil elektroniku pájením zásuvky tažného - v nedávných dobách jsem běžně trafopáječkou pájel na základních eskách počítačů a nikdy se mi nepodařilo je odpálit. A že by v dnešních vozech byla tak málo odolná elektronika, to pochybuji, spíš naopak. Tedy pokud to dotyčný nepájel svářečkou... 

-> Milan 136: Kabely od baterie a startéru do toho netahat, ty letuje proboha kdo ? 
Jinak mám zkušenosti přesně opačný, za posledních 30 let jedinej odvibrovanej letovanej spoj (ovšem byl blbě provedenej už ve stádiu vzniku) a takových 40-50 nefunkčních lisovaných kvůli oxidaci. Když konektor správně proletuju a smáčknu, je uklepání z principu prostě vyloučený.
Je to všechno samozřejmě složitější, tam kde je nějaká elekronika, musí být správný načiní a ne nějaký "kopyto", někde fakt nelze vůbec (ať už díky EU fóbii z olova, nebo konstrukci spoje) - ale pokud se nebavíme o zapouzdřených a nastříbřených přesných konektorech, kleštích za tisíce a podobných fajnovostech, je (správně provedený) letování dlouhodobě funkčně lepší, než běžnejma lisovanejma konektorama, vč. některejch typů podělanejch dutinek. Letování je ale nepopulární hlavně pro pracnost a náročnost na zručnost - i když i lisování má svý úskalí, když spoje lisuje nějakej kretén, co si neumí seřídit nářadí.. (zkušenost z fy, která dodávala I+C systémy).
Ovšem ta Lidl aku pájka se mi zdá trochu pochybná - ale možná pouze předsudek.

Jinak mám zkušenosti přesně opačný, za posledních 30 let jedinej odvibrovanej letovanej spoj (ovšem byl blbě provedenej už ve stádiu vzniku) a takových 40-50 nefunkčních lisovaných kvůli oxidaci. Když konektor správně proletuju a smáčknu, je uklepání z principu prostě vyloučený.
Je to všechno samozřejmě složitější, tam kde je nějaká elekronika, musí být správný načiní a ne nějaký "kopyto", někde fakt nelze vůbec (ať už díky EU fóbii z olova, nebo konstrukci spoje) - ale pokud se nebavíme o zapouzdřených a nastříbřených přesných konektorech, kleštích za tisíce a podobných fajnovostech, je (správně provedený) letování dlouhodobě funkčně lepší, než běžnejma lisovanejma konektorama, vč. některejch typů podělanejch dutinek. Letování je ale nepopulární hlavně pro pracnost a náročnost na zručnost - i když i lisování má svý úskalí, když spoje lisuje nějakej kretén, co si neumí seřídit nářadí.. (zkušenost z fy, která dodávala I+C systémy).
Ovšem ta Lidl aku pájka se mi zdá trochu pochybná - ale možná pouze předsudek.
-> Bukaj: Jenže nový auta jsou spíš počítačový sítě. Takže tam bude to pájení vadit, protože může potom docházet ke zkreslení signálů
-> Milan 136: Co se uklepání letovaných spojů týče, tak dovedu si představit, že některé těžší součástky se uklepou vibracemi, ale spoj na vodiči těžko. Spíš pájené spoje kolabují na vyhřátí, případně kombinaci vyhřátí a vibrací.
Ono jde o to, jak je který celek navržen a zkonstruován, pochopitelně u aut je větší namáhání, než u domácí elektroniky (vibrace, chemikálie, změny teplot) a přesto velká část poruch u domácího elektra má původ právě ve studeňácích v pájených spojích, přes které tečou velké proudy...
U aut moc poruch v důsledku závad v letovaných spojích nebývá (Favorit je vyjímkou)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: No, jediný silový spoj, který si umím představit, že roztaví pájku, je ten startér. Jinak v autě sna nic podobného není, ne? Možná ještě tak u "traktorů" žhavičky...
Ono jde o to, jak je který celek navržen a zkonstruován, pochopitelně u aut je větší namáhání, než u domácí elektroniky (vibrace, chemikálie, změny teplot) a přesto velká část poruch u domácího elektra má původ právě ve studeňácích v pájených spojích, přes které tečou velké proudy...
U aut moc poruch v důsledku závad v letovaných spojích nebývá (Favorit je vyjímkou)

-> Tuner#2 - zrušená registrace 13.12.15 08:22:19: Tak ja zrovna rolovatka pouzivam, ale necumim na vsechna temata zejo :-)
-> Milan 136 13.12.15 11:38:36: Presne tak. Nerikam, ze jsem si nic v aute nepajel, ale urcite ne silovy a dulezity spoje...
-> Milan 136 13.12.15 11:38:36: Presne tak. Nerikam, ze jsem si nic v aute nepajel, ale urcite ne silovy a dulezity spoje...
-> Milan 136 13.12.15 11:38:36: môžeme si otvorene povedať , že síce aj ja používam wurth dutinky /škoda kufor/ , izolované alebo zmršťovačku s lepidlom samostatne , ale letované spoje by som neodsudzoval , oficiálne sa síce používať nemajú ale skôr je to o tom že polovička ludí nevie urobiť dobrý letovaný spoj , prípadne ho nevedia správne zaizolovať a upevniť aby sa neuklepal ... v interiéry by som sa toho toľko nebál , a niekedy iná možnosť ani nie je ... a posledné školenia čo som počúval tak sa letuje bežne všetko , aj káble k airbagom kde boli vždy zákazy a prísne podmienky sa už opravujú bežne ... dnešná doba 0,35mm vedení v aute , blbom umiestnení a pod. núti opravovať viac a viac , nehovoriac o tom že bežne nový kábel je už zoxidovaný a na zväzkoch nápisy made in poland , made in ukraina ... Taká najväčšia chuťovka boli posledné OII predané u nás ktoré sa vrátili v jeden deň presne po necelom mesiaci od predaja , na oboch prehnité komplet vedenie k snímaču tlaku dole na trubke od turba /potom tam urobili aj opravnú sadu / ...
-> Jozka: tak ona to až tak pitomost není. Například napříč celým koncernem jsou naprosto přesně dané pokyny pro opravy vodičů a instalace - jen na tohle je celá SSP.
Tam je i popsáno, v jaké vzálenosti od svorkovnice, kolik smí bý spojů na vedení, jak opravit CAN atd. A oprava pájením je výslovně zakázaná. Protože za prvé to není pořádně jak utěsnit a za druhé je to dávno překonané. Uklepání taky není blbost-často předělávám takové opravy provedené kdesi jinde.
Třeba takový oko na startér jen připájet je super. Dýl podržíš startér a máš odletováno hned.
A aby to nebyla jen teorie.
Řešili jsme octavii, kde frajer pájel instalaci na tažný a krásně odpálil všechny řídící jednotky napojené na CAN komfortu...
Tam je i popsáno, v jaké vzálenosti od svorkovnice, kolik smí bý spojů na vedení, jak opravit CAN atd. A oprava pájením je výslovně zakázaná. Protože za prvé to není pořádně jak utěsnit a za druhé je to dávno překonané. Uklepání taky není blbost-často předělávám takové opravy provedené kdesi jinde.
Třeba takový oko na startér jen připájet je super. Dýl podržíš startér a máš odletováno hned.
A aby to nebyla jen teorie.
Řešili jsme octavii, kde frajer pájel instalaci na tažný a krásně odpálil všechny řídící jednotky napojené na CAN komfortu...
-> Tuner#2: Taky když předělávám některé lisované spoje, tak pro sichr zapájim

-> Bukaj 13.12.15 11:10:53: Asi tak, na Zlutce mam 99% dodelavek letovanych.
-> Jozka 13.12.15 01:20:52: Neznám auto, ve kterém by nebylo z výroby pájených spojů...

-> Matthes, záškodník z TechWebu 13.12.15 00:08:45: NJ U-Geen me tady udelal specialni upozorneni a vzdy me prijde sms na mobil abych nic nepropasnul...
...a pritom staci umet pouzivat rolovatka a nevymyslet vymyslene.
...a pritom staci umet pouzivat rolovatka a nevymyslet vymyslene.

-> Pavell 12.12.15 23:35:06: Já pájel taky kde co a nikdy nic neupadlo. Fastony a konektory se používaj kvůli tomu, aby šel díl co nejjednodušeji vyměnit, než že by něco upadávalo.
Koukám, že ta naprostá pitomost s nutností lisování kvůli otřesům, hlásaná z nejmenovaného časopisu docela zakořenila..



-> Tuner#2: Hele a ted mi rekni, sledujes vsechna temata, jestli te nekdo nekde nahodou neosocil nebo jsi ten muj prispevek videl na hlavni strance? Jinak pokud to neznas, tak google ma takovou funkci, ktera ti na internetu sama sleduje zminky co kde kdo napsal. Jmenuje se to google alert: www.google.cz/alerts Pokud si tam nastavis treba klicový slovo Tuner#2, tak vzdy, kdyz google zaindexuje novou stranku s timhle textem, posle ti email s url dany stranky. Treba by ti to pomohlo a nemusel bys to hlidat rucne... Ty emaily muzes nastavit treba jen 1x denne, abys nemel zaspamovanou schranku atd. Da se s tim docela vyhrat.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 12.12.15 23:47:57: Dobre to je, kdyz to tady psal i Petr s. To jen ty mas neustalou potrebu rejt a blbnout neznalym hlavy...
-> Tomaso435: Tak JenikZahradkaDva má taky nahovno krátký rozpěrný trubičky a jezdí, žejo, ale to neznamená, že to je dobře :-)
-> Pavell: pájím všechno a nemám jedinej problém už léta.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: jj plinovka je dobra vec
-> ZZ__Top: pokukaj sa po spajkovacke na 12v do auto zapalovacu 


-> ZZ__Top: V autě by se správně nemělo nic pájet kvůli otřesům. Pokud to není pojištěno nějakým lepidlem nebo voskem. Ale někdy hold není zbytí....
-> ZZ__Top: uplně se na to vyser. vyndej z vrakáče z dýzláka nějakou žhavičku. přidělej si k ní dřevěnou rukojeť na pilník, připoj plus nahoru a mínus na závit a pájka na 12V je hotová. pájím tak v terénu uplně všechno a funguje to jak svině. jenom je dobrý k tomu přidělat nějakou šlapku - spínač co snese hodně velikej odběr, protož když to přeženeš se žhavením - s teplotou, tak cín se stíhá vypařit a nějak to nechce pájet :D:D:D
-> ZZ__Top: Tak samořezný spojky jsou ještě větší píčovina, správný řešení jsou lisovaný spoje.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: no nevím jestli ty nemáš co pájet, ale já se třeba chystám pořádně připojit DO k centrálu a hlavně vývody na blinkry a samořezné spojky se mi líbí míň než tohle. Pravda jsou levnější
-> ZZ__Top:
a) kundovina
b) v autě nemáš co pájet až na vyjímky
c) kup si plynovou, která funguje
a) kundovina
b) v autě nemáš co pájet až na vyjímky
c) kup si plynovou, která funguje
Nevím jestli zde uspěji s tímto dotazem, ale zkusím to. Nemám garáž, nemůžu dotáhnout elektřinu k autu no a teď jsem viděl v letáku lidlu na příští týden takovouto hračku:
www.lidl.cz/cs/nabidka.ht m?action=sho...
Co myslíte dá se s tím reálně něco spájet nebo je to na ho*no?
www.lidl.cz/cs/nabidka.ht m?action=sho...
Co myslíte dá se s tím reálně něco spájet nebo je to na ho*no?
-> Mr._Nosferatu: Tak na vesnici, ve dvoře, alarm v autě i v baráku, kamera, světla na čidlo... Snad to stačí... Jo zapoměl jsem na GPS v případě že by to zmizelo celý...
-> Stepan FUN: Já sem se kolikrát divil, a docela bál, když jsem přivezl pikapa, abych ho nenašel před domem s vysypaným oknem. I když ze začátku bylo vidět, že v něm nic není. Ale běžně se tu vykrádaj dodávky neznámých firem, jsou chopný vykrást i na parkovišti hotelu....
-> Mr._Nosferatu: Mám Transit Conect. Vykradení se trochu bojím (přece jen hodnota nářadí je tak 3x vyšší, než hodnota auta), ale přes noc parkuju doma u baráku (ve dvoře) pod kamerou a je v tom alarm. A přes den si to při chvilkovým nepravidelným stání ve městě snad nikdo nelajzne. Navíc na zadních sklech jsou bezpečnostní fólie a má to alarm...