skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
podval..jak na to ?
-> petr s: Koukni co jsem psal tady -> Luky. 04.11.09 14:16:37: , myslim že z toho je to pochopitelný. Případně v kombinaci s tím, co psal -> Fén 04.11.09 15:47:23:
-> petr s: nebo za Hummera :)
proste je to jak sem psal staci cist v tom vyjadreni od fena to je na prikladech vysvetlene a mam to i overene u komisare ze to tak je
jednoduse pokud splnis "a" nebo "b" nebo "c" tak s tim muzes jet
nemusis splnopvat vsecko najednou, ale jakoukoliv jednu variantu z tech 3 !->
-> Fén 04.11.09 18:11:11: chapes to naprosto spravne
proste je to jak sem psal staci cist v tom vyjadreni od fena to je na prikladech vysvetlene a mam to i overene u komisare ze to tak je
jednoduse pokud splnis "a" nebo "b" nebo "c" tak s tim muzes jet
nemusis splnopvat vsecko najednou, ale jakoukoliv jednu variantu z tech 3 !->
-> Fén 04.11.09 18:11:11: chapes to naprosto spravne
-> Fén: Zatím to chápu tak že jenom za mikrobus s celkovou 3500 mohu dát ještě vlek do 750 a ostatní mohu jenom do 3500 neberu traktory Tak jediná vyjímka je u těch mikrobusů
-> petr s: Asi napíšu na MD, protože mám v tom naprostý hokej.
Podle tohoto by teda znamenalo:
Skupina B - Může vlek nad 750 kg, ale nesmí být více než pohotovostní hmotnost auta a zároveň celková hmotnost auta i s vlekem může být maximálně 3500 kg.
Skupina B+E - Auto může mít maximálně 3500 kg a vlek 5250 kg.
Přitom v obou případech platí, že nesmí být překročeny povolené hmotnosti udávané výrobcem auta.
Podle tohoto by teda znamenalo:
Skupina B - Může vlek nad 750 kg, ale nesmí být více než pohotovostní hmotnost auta a zároveň celková hmotnost auta i s vlekem může být maximálně 3500 kg.
Skupina B+E - Auto může mít maximálně 3500 kg a vlek 5250 kg.
Přitom v obou případech platí, že nesmí být překročeny povolené hmotnosti udávané výrobcem auta.
-> Fén: stejně je to nějaké divné
podle toho chápu že za mikrobusem můžeš táhnout vlek 750
Za dalším nesmím překročit 3500
a zbytek se vztahuje na traktory nebo prcovní stroje
podle toho chápu že za mikrobusem můžeš táhnout vlek 750
Za dalším nesmím překročit 3500
a zbytek se vztahuje na traktory nebo prcovní stroje
-> Luky.: Je to stanovisko MD z roku 2006.
-> Fén: Super elaborát. To ty sám, nebo je to odněkud půjčené?
Takže si to celou dobu myslím správně. Jsem na sebe hrdej 


Skupina B :
Podle § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, přicházejí v úvahu v zásadě dva možné způsoby řízení jízdních souprav s řidičským oprávněním skupiny B. Písmena a) až c) totiž představují samostatné alternativy vozidel, resp. jejich souprav, jež lze s oprávněním skupiny B řídit.
Podle písmene a) cit. ustanovení motorové vozidlo, které má kromě místa řidiče nejvýše osm míst k sezení a jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg. K tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg. Souprava tedy může mít následující složení: motorové vozidlo 3 500 kg + přípojné vozidlo až 750 kg = jízdní souprava 4 250 kg (ve všech uvedených případech se jedná o maximální přípustnou hmotnost).
Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.
Skupina B+E :
Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje podle § 81 odst. 10 zákona o silničním provozu k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písmeno c). Po převedení do normálního jazyka to znamená následující. V rámci řidičského oprávnění B+E můžete řídit motorové vozidlo, k jehož řízení postačuje skupina řidičského oprávnění B, přičemž k němu můžete připojit přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nad 750 kg. Odkaz na odstavec 4 písmeno c) v cit. ustanovení je nutno chápat tak, že v případě řidičského oprávnění skupiny B+E neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti soupravy do 3 500 kg.
Podotýkáme, že je ale nutné dodržet podmínky pro zapojování vozidel do jízdních souprav. Předně se jedná o technické podmínky vztahující se k tažnému vozidlu, kde zpravidla bude výrobcem dané omezení hmotnosti pro brzděné a nebrzděné přívěsy. Tyto hodnoty nesmí být překročeny. Dále zde platí § 14 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, v němž jsou upraveny technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz. Je zde dáno, že okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla. Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km.h-1 nejvýše 2,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla (zprav. zde půjde o traktory). Hypoteticky si tedy lze představit, že s řidičským oprávněním skupiny B+E lze řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost je 12 250 kg, jestliže je konstrukční rychlost tažného vozidla nejvýše 40 km.h-1. U tažných vozidel s vyšší konstrukční rychlostí se lze dostat na 8 750 kg hmotnosti soupravy. Jde zde samozřejmě o extrémní případy.
Podle § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, přicházejí v úvahu v zásadě dva možné způsoby řízení jízdních souprav s řidičským oprávněním skupiny B. Písmena a) až c) totiž představují samostatné alternativy vozidel, resp. jejich souprav, jež lze s oprávněním skupiny B řídit.
Podle písmene a) cit. ustanovení motorové vozidlo, které má kromě místa řidiče nejvýše osm míst k sezení a jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg. K tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg. Souprava tedy může mít následující složení: motorové vozidlo 3 500 kg + přípojné vozidlo až 750 kg = jízdní souprava 4 250 kg (ve všech uvedených případech se jedná o maximální přípustnou hmotnost).
Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.
Skupina B+E :
Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje podle § 81 odst. 10 zákona o silničním provozu k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písmeno c). Po převedení do normálního jazyka to znamená následující. V rámci řidičského oprávnění B+E můžete řídit motorové vozidlo, k jehož řízení postačuje skupina řidičského oprávnění B, přičemž k němu můžete připojit přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nad 750 kg. Odkaz na odstavec 4 písmeno c) v cit. ustanovení je nutno chápat tak, že v případě řidičského oprávnění skupiny B+E neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti soupravy do 3 500 kg.
Podotýkáme, že je ale nutné dodržet podmínky pro zapojování vozidel do jízdních souprav. Předně se jedná o technické podmínky vztahující se k tažnému vozidlu, kde zpravidla bude výrobcem dané omezení hmotnosti pro brzděné a nebrzděné přívěsy. Tyto hodnoty nesmí být překročeny. Dále zde platí § 14 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, v němž jsou upraveny technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz. Je zde dáno, že okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla. Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km.h-1 nejvýše 2,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla (zprav. zde půjde o traktory). Hypoteticky si tedy lze představit, že s řidičským oprávněním skupiny B+E lze řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost je 12 250 kg, jestliže je konstrukční rychlost tažného vozidla nejvýše 40 km.h-1. U tažných vozidel s vyšší konstrukční rychlostí se lze dostat na 8 750 kg hmotnosti soupravy. Jde zde samozřejmě o extrémní případy.
-> Zazaa: Přesně tak, ostatně jak jsem psal už tady: -> Luky. 04.11.09 14:16:37:
to plati kdyz mas samotne B a jedes s privesem TEZSIM nez 750kg
potom je to omezene na 3500 celkova
petr s 04.11.09 15:19:46 napsal: A proč tam píší tohle? maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg
potom je to omezene na 3500 celkova
petr s 04.11.09 15:19:46 napsal: A proč tam píší tohle? maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg
je pro upresneni § 81 odstavec 4.a. znamena opravdu 3500+750pripojne takze 4250 souprava
-> petr s: ano ale B+E je uz neco jine .... tam muzes klidne s tema 8.5 tunama co sem psal
to co je na te e-autoskole je nesmysl
a ted sem se o tom bavil se zkusebnim komisarem a tak jak pisu me to potvrdil a upresnil to ze omezeni B+E je dane az spojovanim tech vozidel a ze zakona tam vlastne zadne omezeni neni
tak se prosim nehadejte ze nekde na netu pise nekdo neco jine
to co je na te e-autoskole je nesmysl
a ted sem se o tom bavil se zkusebnim komisarem a tak jak pisu me to potvrdil a upresnil to ze omezeni B+E je dane az spojovanim tech vozidel a ze zakona tam vlastne zadne omezeni neni
tak se prosim nehadejte ze nekde na netu pise nekdo neco jine
A proč tam píší tohle? maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg
a ted vyklad .... je to jak sem psal !
samotne B plati pro ty 3 moznosti tam je to snad jasne
skupina B+E z hlediska tohohle zakona kde sou definovane skupiny ridicaku NEMA ZADNE OMEZENI ! co se tyka maximalni hmotnosti soupravy !! to omezeni je dano az ve vyhlasce nebo cem kde jsou definovane povolene hmotnosti tech casti soupravy (prakticky ten 1.5 nasobek hm tazneho vozidla)
takze shrnuto B+E znamena tazne vozidlo do 3500 kg a za nim cokoliv co vyhovi tem technickejm predpisum (povolena hmotnost na kouli atd viz vyse)
samotne B plati pro ty 3 moznosti tam je to snad jasne
skupina B+E z hlediska tohohle zakona kde sou definovane skupiny ridicaku NEMA ZADNE OMEZENI ! co se tyka maximalni hmotnosti soupravy !! to omezeni je dano az ve vyhlasce nebo cem kde jsou definovane povolene hmotnosti tech casti soupravy (prakticky ten 1.5 nasobek hm tazneho vozidla)
takze shrnuto B+E znamena tazne vozidlo do 3500 kg a za nim cokoliv co vyhovi tem technickejm predpisum (povolena hmotnost na kouli atd viz vyse)
-> Zazaa: Ale u B je všechno do 3500 nic víc
takze plne zneni primo ze zakona a ne z nejakejch vzkladu autoskol .....
Skupiny a podskupiny řidičských oprávnění
(1) Řidičské oprávnění k řízení motorových vozidel se dělí podle skupin a podskupin.
(2) Řidičské oprávnění skupiny A opravňuje k řízení motocyklů s postranním vozíkem nebo bez něj.
(3) Řidičské oprávnění podskupiny A1 opravňuje k řízení lehkých motocyklů o objemu válců nepřesahujícím 125 cm3 a o výkonu nejvýše 11 kW.
(4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a 15 a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg,
c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost2) motorového vozidla.
(5) Řidičské oprávnění podskupiny B1 opravňuje k řízení motorových tříkolových a čtyřkolových vozidel uvedených v odstavci 4, jejichž maximální konstrukční rychlost převyšuje 45 km.h-1 nebo jsou poháněná spalovacím motorem o objemu válců převyšujícím 50 cm3 nebo jsou poháněná jakýmkoli jiným zařízením srovnatelného výkonu. Pohotovostní hmotnost těchto vozidel nesmí být vyšší než 550 kg; do pohotovostní hmotnosti vozidla elektricky poháněného se nezapočítává hmotnost akumulátorů.
(6) Řidičské oprávnění skupiny C opravňuje k řízení motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 8 a 9, jejichž maximální přípustná hmotnost převyšuje 3 500 kg; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo, jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 750 kg.
(7) Řidičské oprávnění podskupiny C1 opravňuje k řízení motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 8 a 9, jejichž maximální přípustná hmotnost převyšuje 3 500 kg, avšak nepřevyšuje 7 500 kg; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo, jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 750 kg.
(8) Řidičské oprávnění skupiny D opravňuje k řízení motorových vozidel určených pro přepravu osob s více než 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo, jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 750 kg.
(9) Řidičské oprávnění podskupiny D1 opravňuje k řízení motorových vozidel určených pro přepravu osob s více než 8 místy k sezení, kromě místa řidiče, avšak ne s více než 16 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo, jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 750 kg.
(10) Řidičské oprávnění skupiny B + E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písm. c).
(11) Řidičské oprávnění skupiny C + E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 6 a přípojného vozidla, jehož maximální přípustná hmotnost převyšuje 750 kg.
(12) Řidičské oprávnění podskupiny C1 + E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 7 a přípojného vozidla, jehož maximální přípustná hmotnost převyšuje 750 kg. Maximální přípustná hmotnost soupravy však nesmí převyšovat 12 000 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nesmí převyšovat pohotovostní hmotnost motorového vozidla.
(13) Řidičské oprávnění skupiny D + E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 8 a přípojného vozidla, jehož maximální přípustná hmotnost převyšuje 750 kg.
(14) Řidičské oprávnění podskupiny D1 + E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 9 a přípojného vozidla, jehož maximální přípustná hmotnost převyšuje 750 kg a nejsou v něm přepravovány osoby. Maximální přípustná hmotnost soupravy však nesmí převyšovat 12 000 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nesmí převyšovat pohotovostní hmotnost motorového vozidla.
(15) Řidičské oprávnění skupiny AM opravňuje k řízení mopedů a malých motocyklů s maximální konstrukční rychlostí 45 km.h-1.
(16) Řidičské oprávnění skupiny T opravňuje k řízení traktorů a pracovních strojů samojízdných; k motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo.
Skupiny a podskupiny řidičských oprávnění
(1) Řidičské oprávnění k řízení motorových vozidel se dělí podle skupin a podskupin.
(2) Řidičské oprávnění skupiny A opravňuje k řízení motocyklů s postranním vozíkem nebo bez něj.
(3) Řidičské oprávnění podskupiny A1 opravňuje k řízení lehkých motocyklů o objemu válců nepřesahujícím 125 cm3 a o výkonu nejvýše 11 kW.
(4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a 15 a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg,
c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost2) motorového vozidla.
(5) Řidičské oprávnění podskupiny B1 opravňuje k řízení motorových tříkolových a čtyřkolových vozidel uvedených v odstavci 4, jejichž maximální konstrukční rychlost převyšuje 45 km.h-1 nebo jsou poháněná spalovacím motorem o objemu válců převyšujícím 50 cm3 nebo jsou poháněná jakýmkoli jiným zařízením srovnatelného výkonu. Pohotovostní hmotnost těchto vozidel nesmí být vyšší než 550 kg; do pohotovostní hmotnosti vozidla elektricky poháněného se nezapočítává hmotnost akumulátorů.
(6) Řidičské oprávnění skupiny C opravňuje k řízení motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 8 a 9, jejichž maximální přípustná hmotnost převyšuje 3 500 kg; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo, jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 750 kg.
(7) Řidičské oprávnění podskupiny C1 opravňuje k řízení motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 8 a 9, jejichž maximální přípustná hmotnost převyšuje 3 500 kg, avšak nepřevyšuje 7 500 kg; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo, jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 750 kg.
(8) Řidičské oprávnění skupiny D opravňuje k řízení motorových vozidel určených pro přepravu osob s více než 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo, jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 750 kg.
(9) Řidičské oprávnění podskupiny D1 opravňuje k řízení motorových vozidel určených pro přepravu osob s více než 8 místy k sezení, kromě místa řidiče, avšak ne s více než 16 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo, jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 750 kg.
(10) Řidičské oprávnění skupiny B + E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písm. c).
(11) Řidičské oprávnění skupiny C + E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 6 a přípojného vozidla, jehož maximální přípustná hmotnost převyšuje 750 kg.
(12) Řidičské oprávnění podskupiny C1 + E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 7 a přípojného vozidla, jehož maximální přípustná hmotnost převyšuje 750 kg. Maximální přípustná hmotnost soupravy však nesmí převyšovat 12 000 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nesmí převyšovat pohotovostní hmotnost motorového vozidla.
(13) Řidičské oprávnění skupiny D + E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 8 a přípojného vozidla, jehož maximální přípustná hmotnost převyšuje 750 kg.
(14) Řidičské oprávnění podskupiny D1 + E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 9 a přípojného vozidla, jehož maximální přípustná hmotnost převyšuje 750 kg a nejsou v něm přepravovány osoby. Maximální přípustná hmotnost soupravy však nesmí převyšovat 12 000 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nesmí převyšovat pohotovostní hmotnost motorového vozidla.
(15) Řidičské oprávnění skupiny AM opravňuje k řízení mopedů a malých motocyklů s maximální konstrukční rychlostí 45 km.h-1.
(16) Řidičské oprávnění skupiny T opravňuje k řízení traktorů a pracovních strojů samojízdných; k motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo.
-> David29: A taháš vlek?
do 3500kg vozidlo ak sa jedna o supravu s vahou do 3500 staci B+E, ak sa jedna o vozidlo nad 3500 treba C a ak suprava nad 3500 treba CE, potom podla toho ci je vozidlo alebo suprava kategorizacie N1 nad 3500 treba platit cestnu dan a podobne :) a aj to je dovod preco idem 27.11.09 na skusky pre vodicak typu C a E :) aby ste mali jasno
-> petr s: To je divný, ne?
Naše auta jsou 3,5 tunky, a max. přípustná hmotnost soupravy je asi 8t...
Naše auta jsou 3,5 tunky, a max. přípustná hmotnost soupravy je asi 8t...
-> petr s 04.11.09 13:46:52: No do 3500kg - protože táhneš velký vlek, aniž bys měl E
To co je v těch odstavcích (a., b., c.) napsáno umožňuje s Bčkem řídit buď:
a. osobák do 3500 kg s vlekem do 750 kg (tedy celkem 4250 jak píše Zazaa)
b. samohyb
c. osobák nebo samohyb s libovolným vlekem (s těmi podmínkami o poměru hmotností co tam jsou samozřejmě), avšak celková hmotnost soupravy max. 3500kg.
-> petr s 04.11.09 14:09:01: Nebo naopak to v té e-autoskole přebývá

a. osobák do 3500 kg s vlekem do 750 kg (tedy celkem 4250 jak píše Zazaa)
b. samohyb
c. osobák nebo samohyb s libovolným vlekem (s těmi podmínkami o poměru hmotností co tam jsou samozřejmě), avšak celková hmotnost soupravy max. 3500kg.
-> petr s 04.11.09 14:09:01: Nebo naopak to v té e-autoskole přebývá

-> spartra: Tak jim tam chybí že nesmí překročit 3500 do celkové 3500 to může být
-> petr s: teď koukám do knížky autoškoly, je tam jak píše zaza,
B max přípustná hmotnost mot. vozidla do 3500kg 8míst + řidič - smí být připojeno přípojné vozidlo do max. přípustné hmotnosti do 750kg
piče vole to sou zmatky
B+E vozdilo sk. B do3500kg a přípojné vozidlo nad 750kg
B max přípustná hmotnost mot. vozidla do 3500kg 8míst + řidič - smí být připojeno přípojné vozidlo do max. přípustné hmotnosti do 750kg

piče vole to sou zmatky

B+E vozdilo sk. B do3500kg a přípojné vozidlo nad 750kg
-> petr s: takhle to chápu taky
i když ten výklad co dal -> Zazaa: by se mi líbil víc
i když ten výklad co dal -> Zazaa: by se mi líbil víc
-> Luky.: Osobní vozidla, skupina B:
podskupina B1 (od 17 let) - opravňuje k řízení motorových tříkolových a čtyřkolových vozidel, jejichž maximální konstrukční rychlost nepřevyšuje 45 km/h nebo jsou poháněná spalovacím motorem o objemu válců nepřevyšujícím 50 cm3 nebo jsou poháněná jakýmkoli jiným zařízením srovnatelného výkonu. Pohotovostní hmotnost těchto vozidel nesmí být vyšší než 550 kg; do pohotovostní hmotnosti vozidla elektricky poháněného, se nezapočítává hmotnost akumulátorů
skupina B - vozidlo do hmotnosti 3500kg s maximálně 8 místy k sezení bez místa řidiče
podskupina B+E - Skupina B + přívěs bržděný o hmotnosti větší než 750kg, avšak souprava nesmí překročit maximální přípustnou hmotnost 3500kg
Odtud to pochází www.e-autoskola.cz/ridics ky-prukaz
podskupina B1 (od 17 let) - opravňuje k řízení motorových tříkolových a čtyřkolových vozidel, jejichž maximální konstrukční rychlost nepřevyšuje 45 km/h nebo jsou poháněná spalovacím motorem o objemu válců nepřevyšujícím 50 cm3 nebo jsou poháněná jakýmkoli jiným zařízením srovnatelného výkonu. Pohotovostní hmotnost těchto vozidel nesmí být vyšší než 550 kg; do pohotovostní hmotnosti vozidla elektricky poháněného, se nezapočítává hmotnost akumulátorů
skupina B - vozidlo do hmotnosti 3500kg s maximálně 8 místy k sezení bez místa řidiče
podskupina B+E - Skupina B + přívěs bržděný o hmotnosti větší než 750kg, avšak souprava nesmí překročit maximální přípustnou hmotnost 3500kg
Odtud to pochází www.e-autoskola.cz/ridics ky-prukaz
-> Luky.: To chápu obráceně proč je tam napsáno celkově do 3500?
-> petr s: Bod c. umožňuje za dodržení tam popsaných podmínek táhnout za osobákem přívěs těžší než 750kg i bez ŘP skupiny E 

-> Zazaa: -> petr s 02.11.09 22:29:32: A proč je tam bod C?
-> spartra: Musí si to vyzkoušet sami
-> Zazaa: tak ještě aby k 1,2,3 nebylo 4,5 někde

-> Zazaa: Díky, tak nějak jsem se to tady snažil interpretovat, ale halt nemam takové rétorické schopnosti 

jinak motate tu dokupy jizdu s vozidlem do 3500kg(B), nad 3500 (C) a privesem nad 750kg (E) s celkovou hmotnosti soupravy ...
B mas do 3500kg vozidlo
E je prives nad 750kg
takze treba s B+E muzes jet teoreticky s taznym vozidlem max 3500kg a za nim vozejk (tusim max 1.5nasobek tazneho ??) takze celkem muzes jet s vic nez 8 tunovou soupravou jen s ridicakem B+E a vubec nepotrebujes C protoze tazne vozidlo je do 3500kg !
B mas do 3500kg vozidlo
E je prives nad 750kg
takze treba s B+E muzes jet teoreticky s taznym vozidlem max 3500kg a za nim vozejk (tusim max 1.5nasobek tazneho ??) takze celkem muzes jet s vic nez 8 tunovou soupravou jen s ridicakem B+E a vubec nepotrebujes C protoze tazne vozidlo je do 3500kg !
definice :
Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
1. motorových vozidel s max. přípustnou hmotností do 3 500 kg a max. 8 místy k sezení kromě místa řidiče; smí být připojeno přípojné vozidlo o max. přípustné hmotnosti do 750 kg ..... tudiz 3500kg vozidlo + 750kg prives = max hmotnost celkem 4250kg
2. traktory a samojízdné pracovní stroje s max. přípustnou hmotností do 3 500 kg
3. jízdní souprava s max. přípustnou hmotností soupravy do 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla..... tudiz treba 2000kg vozidlo + 1500kg prives za predpokladu splneni te podminky s pohotovostni hmotnosti
Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
1. motorových vozidel s max. přípustnou hmotností do 3 500 kg a max. 8 místy k sezení kromě místa řidiče; smí být připojeno přípojné vozidlo o max. přípustné hmotnosti do 750 kg ..... tudiz 3500kg vozidlo + 750kg prives = max hmotnost celkem 4250kg
2. traktory a samojízdné pracovní stroje s max. přípustnou hmotností do 3 500 kg
3. jízdní souprava s max. přípustnou hmotností soupravy do 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla..... tudiz treba 2000kg vozidlo + 1500kg prives za predpokladu splneni te podminky s pohotovostni hmotnosti
-> Montér: Ale i na transita i malej vlek do 750Kg. Nevim kolik váží Transit ale Trafic váží tuším 2800kg + 750kg vlek = 3550kg => musíš mít C+E
-> Tampajs: Však to jo, to je jasný 

-> Montér: Na transita a velkej vlek musíš mít C+E :)
-> Montér: Odzkoušej si to policie ti to vysvětlí B řidičák je do 3500 víc ani kilo
petr s 03.11.09 11:14:48 napsal: → Luky.: Tak si to odzkoušej B je jenom do 3500 nic více i když potáhneš třeba prázdý vlek tak máš smůlu bere se celková povolená váha
když potáhneš prázdnej vlek nad 750 kilo, a auto má celkem 3,5t tak musíš mít E..když bude do 750, tak podle mě můžeš i s B
když potáhneš prázdnej vlek nad 750 kilo, a auto má celkem 3,5t tak musíš mít E..když bude do 750, tak podle mě můžeš i s B
-> petr s: No jo, ale z a) vyplývá, že máš-li hmotnost auta 3,5 celkem, můžeš tam hodit ještě 750 kilo vlek, páč tan nezmiňujou celkovou soupravy...tu píšou až v c), ale to si myslím nemůžeme míchat dohromady.. To bych jinak třeba s Transitem a B řidičákem nemohl táhnout ani malej vlek...
-> petr s: Já se na to právě někde informoval, a tam mě bylo řečeno že rozhoduje tažné vozidlo, nikoliv celá souprava. Ještě po tom zapátrám
-> Luky.: Tak si to odzkoušej B je jenom do 3500 nic více i když potáhneš třeba prázdý vlek tak máš smůlu bere se celková povolená váha
-> petr s: S prvním odstavcem souhlasím, ostatně myslím že tak nějak jsem to psal.
Ale to C+E ve druhém odstavci mě nějak nesedí...
Ale to C+E ve druhém odstavci mě nějak nesedí...
-> Luky.: Ale B je jenom do 3500 je to tam jasně napsáno
K tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg anebo musí být splněna podmínka, že maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. Pokud tato podmínka splněna není, musí mít řidič řidičské oprávnění skupiny B+E.
Při kontrole to stejně probíhá tak že se podívá celková hmotnost auta 2000 celková hmotnost vleku1600 tak musíš mět C-E
K tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg anebo musí být splněna podmínka, že maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. Pokud tato podmínka splněna není, musí mít řidič řidičské oprávnění skupiny B+E.
Při kontrole to stejně probíhá tak že se podívá celková hmotnost auta 2000 celková hmotnost vleku1600 tak musíš mět C-E
-> petr s: Ééé, touhle poznámkou jsem neřešil nutnost E, ta je v této situaci jasná, já myslel jestli B+E nebo C+E. Tedy že i když je celková hmotnost soupravy nad 3500kg tak to neznamená nutnost mít C+E, pokud je auto do 3500kg. Jinak dle mě nadále platí to co jsem napsal.
Ještě mrkněte sem: www.autoweb.cz/pravni-por adna-bezplatna/.../4923
Ještě mrkněte sem: www.autoweb.cz/pravni-por adna-bezplatna/.../4923
-> Luky.: nebere se podle tažného vozidla ale podle celkové váhy soupravy Bod c
-> Nwkt: Ano, na auto nad 3500kg potřebuješ C, ale na auto do 3500kg + vlek (celková hmotnost soupravy je nad 3500kg) ti stačí B+E
Řekl bychže Montér to napsal správně
Řekl bychže Montér to napsal správně
-> petr s: Ale vždyť v písmenu c. je napsáno, že jsi oprávněn k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost2) motorového vozidla.
Neboli: můžeš řídit osobák nebo malý traktor s vlekem těžším než 750 kg za podmínek:
1) celková hmotnost soupravy je max. 3500 kg
2) celková hmotnost vleku není větší než pohotovostní hmotnost tažného vozidla.
O 750kg limitu tam neni ani zmínka.
Navíc ono jestli C nebo B se bere podle tažného vozidla. Já mam B+E, můžu tedy řídit 3500 kg osobáka a táhnout za tim vlek, jehož hmotnost je limitována pouze údaji v TP od auta... (teda aspoň myslim že je to tak
)
Neboli: můžeš řídit osobák nebo malý traktor s vlekem těžším než 750 kg za podmínek:
1) celková hmotnost soupravy je max. 3500 kg
2) celková hmotnost vleku není větší než pohotovostní hmotnost tažného vozidla.
O 750kg limitu tam neni ani zmínka.
Navíc ono jestli C nebo B se bere podle tažného vozidla. Já mam B+E, můžu tedy řídit 3500 kg osobáka a táhnout za tim vlek, jehož hmotnost je limitována pouze údaji v TP od auta... (teda aspoň myslim že je to tak

a s C+E můžeš všechno 

-> Montér: Ne s B můžeš řídit maximálně auto do 3,5t a soupravu maximálně do 3,5t s vozejkem max 750 kg
s B+E můžeš řidit soupravu max do 3,5 tuny vozejk nad 750 kg
auto nad 3,5t potřebuješ C
s B+E můžeš řidit soupravu max do 3,5 tuny vozejk nad 750 kg
auto nad 3,5t potřebuješ C
Prostě si myslím, že s Béčkem můžu..:
auto do 3,5 tuny + 750 kilo vlek (tedy souprava celkem 4250 kg) což je dle a)
auto + vlek dohromady do 3,5 tuny s tím že to je podle toho c) tedy ne 750 kilo
a potom B+E situace kdy má vozík celkovou hmotnost vyšší než pohotovostní auta, ale má to do 3,5t
auto do 3,5 tuny + 750 kilo vlek (tedy souprava celkem 4250 kg) což je dle a)
auto + vlek dohromady do 3,5 tuny s tím že to je podle toho c) tedy ne 750 kilo
a potom B+E situace kdy má vozík celkovou hmotnost vyšší než pohotovostní auta, ale má to do 3,5t
-> Montér: Co ti není jasné
(4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg,
c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost2) motorového vozidla.
Jedná se o traktor nebo soupravu osobák vlek a nesmíš mít více jak 750 kilo vlek
(4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg,
c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost2) motorového vozidla.
Jedná se o traktor nebo soupravu osobák vlek a nesmíš mít více jak 750 kilo vlek