charakteristiky motoru

prohledat
17 příspěvků (zobrazeno 1 až 17) od 05.08.2009 do 08.08.2009, založil/a Suchos
řadit dle data
15:12:11
08.08.2009
StepaNoFUN
-> Suchos: Odesláno na E-mail...
15:10:38
08.08.2009
StepaNoFUN
Tak jsem se to sem pokusil dát... Ale bohužel je to nečitelný. :-(
23:26:23
07.08.2009
Suchos
Díky všem... Ted bych ještě potřeboval najít ty převodový poměry... Nevěděli byste kde je najít? Našel jsem jen na Fabii. No a pak hurá do počitání...8
22:32:21
07.08.2009
Honzik105S
Suchos 05.08.09 23:24:59 napsal:

Potřebuju to na nějaký výpočty…





to mi připomina sestrojeni trakcniho diagramu, to jsme kdysi delali ve skole a presne tyhle udaje k tomu byly potreba



pricemz se tam uvazoval tusim pouze odpor vzduchu, mozna bych to nekde i nasel bylo to tusim delane v normalnim excelu
15:07:09
07.08.2009
Montér
-> jerzy: -> Labros: Kdyžtak tady to jde stáhnout.. offroadvw.net/exceldyno
upraveno 1x, naposled 07.08.2009 15:28:24
13:40:02
07.08.2009
jerzy
-> Labros: na to byl někde program, myslím že i tady ve fóru byly odkazy, zkusim to najít
11:09:35
07.08.2009
Labros
-> Montér: Já nevím co přesně zamýšlí, ale já už nějakou dobu přemýšlím nad softem, co by dostal jako vstup momentovou nebo výkonovou charakteristiku motoru, hmotnost auta a a převodový poměry, a vypočítal by graf zrychlení a ideální řazení. Takže taková teoretická kalkulace maximálního zrychlení, při zanedbání odporů a těch rotačních setrvačností. Resp.horní hranice výkonu auta.
16:21:03
06.08.2009
Montér
-> Labros: Jsem to asi blbě pochopil 4 V tom případě by bylo nejjednoduší při znalosti charakteristiky motoru a převodů spočíst okamžity zrychlení a z něj pak rychlost..tak si to asi myslel?

Jinak ten součinitel jsem osobně většinou ošulil hodnotou 1,05 a tak nějak to vyšlo..Přinejhorším to stačí spočíst pro momenty setrvačnosti kol, ty jsou přece jen větší než převodovejch koleček 6
15:19:12
06.08.2009
Labros
-> Montér: No při akceleraci stačí uvažovat hmotnost auta. Z odporů se počítá potřebnej výkon pro dosažení maximální rychlost, ne pro zrychlení dejme tomu 0-100. Uvažovat i momenty setrvačností jednotlivejch dílů motoru, převodovky, náhonu a kol by bylo samozřejmě lepší, ale vůbec ne jednoduchý.
upraveno 1x, naposled 06.08.2009 15:19:24
14:49:55
06.08.2009
Montér
-> Labros: No ale jaký odpory..? Vždyt potřebnej výkon se počítá právě z jízdních odporů, nebo to myslíš jinak? Jediný co se do toho blbě zjišťuje je součinitel rotačních hmot pro odpor zrychlení..
11:19:39
06.08.2009
Labros
Chceš udělat simulaci akcelerace auta? Numerickou? Nad tím pořád přemýšlím, ale není to tak jednoduchý. Odpory bych zanedbal.
11:18:02
06.08.2009
Labros
co se týká první otázky - závislosti otáček, výkonu a motoru: P=M.w, w=2Pi.f, f=RPM/60. Takže výkon=0.105*RPM*M (na klikovým hřídeli.)



Třeba favo: krouťák 88Nm při 5000ot, takže výkon=0,105*5000*88=46200 W=46kW.
23:57:32
05.08.2009
Montér
23:55:49
05.08.2009
StepaNoFUN
Převodový poměry bych možná v práci našel v seřizovacích tabulkách... Ale teď si nejsem jistej, jestli u OCT tam jsou...
23:52:55
05.08.2009
Montér
Součinitek odporu vzduchu maji na ofiko škoda stránkách, akorát ty převody tam moc nebejvají, ale dají se vygůglit, dost toho bylo na stranách kam dávaji ty reklamní pdf-ka..
23:47:38
05.08.2009
StepaNoFUN
Docela odpovídající charakteristiky motorů má na stránkách Janda, neboli Mr. Cimbu. Třeba TDI PD je na www.cimbu.cz/index.php?pa ge=ecu&a...
23:24:59
05.08.2009
Suchos
Zdravim, prosim vás pěkně, nevíte někdo kde bych na netu našel nějakou tabulku závislostí otáček, výkonu a momentu motoru. Dále bych potřeboval převodové poměry,součinitel odporu vzduchu,čelní plochu. Neni tak důležitý na jaký by to bylo auto. Potřebuju to na nějaký výpočty... Já bych udělal třeba octavku Tdi. Jen nevim kde bych měl začit hledání...
Extreme Tyres