skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
montaz lpg-pry nejsou dily..
-> King: jo ja sem mel tky trapeni se 130kou.... pak sem dal 136 motor s felda hlavou a 70 tis km na to nechmatl, teda ventily jsem steloval po +- 15 tis. km a ani nebylo moc potreba
-> MOLSO nepojazdný: O tom, není sporu, ale to štelování prostě beru jako takovou daň za levnější provoz. Obvykle jsem to musel dělat tak jednou do měsíce, ale při prachách, který to ušetřilo při 35-40tkm/rok, jsem to shade odpouštěl :)
Jinak se to dá omezit třeba snížením hlavy, pak samozřejmě dbát na správnej předstih + jeho průběh a nakonec, kdo je línej, má možnost si nechat nalisovat tvrdý ventily.
Narazil jsem i na hrstku LPGistů, co tvrdily, že ventily vůbec štelovat mimo servisní interval nemusej. Je to možná daný taky způsobem jízdy - při piánko jízdě je to zaklepávání daleko menší, než při ježdění po dálnici - to si pamatuju naprosto přesně, protože při každodenním zdolávání 150km D1 jsem po tejdnu musel dolaďovat ventily, páč to mělo za studena problém kvůli nulovejm vůlím :)
Jinak se to dá omezit třeba snížením hlavy, pak samozřejmě dbát na správnej předstih + jeho průběh a nakonec, kdo je línej, má možnost si nechat nalisovat tvrdý ventily.
Narazil jsem i na hrstku LPGistů, co tvrdily, že ventily vůbec štelovat mimo servisní interval nemusej. Je to možná daný taky způsobem jízdy - při piánko jízdě je to zaklepávání daleko menší, než při ježdění po dálnici - to si pamatuju naprosto přesně, protože při každodenním zdolávání 150km D1 jsem po tejdnu musel dolaďovat ventily, páč to mělo za studena problém kvůli nulovejm vůlím :)
-> King: ved prave o tych sedlach hovorim ... budu sa zaklepavat a zaklepavat .... bude treba casto nastavovat ventily a ked sa zaklepu moc tak praskne hlava 

-> MOLSO nepojazdný: Jediný, co bude trpět budou sedla výfukovejch ventilů, zbytek motoru ocení nadstandardní odolnost LPG vůči detonačnímu spalování
Těsnění pod hlavu je pokud vím kolem 100Kč a hlava 105tky má cenu litiny ve sběrně, možná ani to ne. životnost mejch hlav byla kolem 30tkm, ale některejm lpgistům vydržela i víc....

Těsnění pod hlavu je pokud vím kolem 100Kč a hlava 105tky má cenu litiny ve sběrně, možná ani to ne. životnost mejch hlav byla kolem 30tkm, ale některejm lpgistům vydržela i víc....
-> kfw+: a to tam nechaš ten 105 motor ? LPG mu asi robiť dobre nebude 

-> spartra: Tak taky mě to bolelo, protože u starýho multiventilu bylo i snímání hladiny pro budík na palubce, ale na druhou stranu zase byl KO plovák, takže nádrž se nekompromisně tankovala až na doraz :)
-> King: potom, je nejlepší čas na změnu
nebo tam dokoupit multiventil, když si nedaj říct

nebo tam dokoupit multiventil, když si nedaj říct
-> spartra: Ano, taky vím o firmě, která bez mrknutí oka vymění jenom proexpirovanou nádrž, ale na informovanějších STK s tím může bejt problém, protože je to stejná "závada" jako nádrž s prošlou tlakovou zkouškou....
-> King: teda já jedne low cost, znám, je to legální v tp, na stk kontrolujou pouze číslo na nádržích
-> Jarda: Proexpirovaná nádrž se podle předpisů musí měnit vč. multiventilu, plynotěsnýho krytu a někdy je potřeba přelisovat koncovky trubek, popř. výměna trubek. Jsou i firmy, co na přání provedou low-cost výměnu jenom nádrže samotný, ale je to ojebávka a na STK na tou s velkou pravděpodobností můžou přijít a pá,pá :)
-> Jarda: jěžiš
s multiventilem, pouze 2500kč mo.cena
lpg-shop.elpege.cz/launch .php?s=product&...
bez multiventilu, pouze 4350kč mo.cena
lpg-shop.elpege.cz/launch .php?s=product&...
lpg-shop.elpege.cz/launch .php?s=product&...
+ případně 200kč za
lpg-shop.elpege.cz/launch .php?s=product&...

s multiventilem, pouze 2500kč mo.cena
lpg-shop.elpege.cz/launch .php?s=product&...
bez multiventilu, pouze 4350kč mo.cena
lpg-shop.elpege.cz/launch .php?s=product&...
lpg-shop.elpege.cz/launch .php?s=product&...
+ případně 200kč za
lpg-shop.elpege.cz/launch .php?s=product&...
-> King: jak dal sparta odkaz, tak tam je nadrz za 2500, ja ji nekde videl za 2200 dokonce, to si jako za vymenu berou sumu, co za montaz?

Je to standardní typová přestavba na auto s karbem. Všechny díly jsou standard, akorát rám na uchycení nádrže je tuším spešl, ale pochybuju, že by se nedal sehnat.
Svojí shade jsem nechal "zplynovat" v Autosport LPG v Poděbradech, můžeš to zkusit, za optání nic nedáš.
Varianta je i kuchnout to z jiný shade (podmínkou je homologace R01 - 2001 a mladší) a nechat si to za nějakej rozumnej peníz namontovat a papírově vyřídit u montážní firmy. Je třeba ale počítat, že životnost nádrže s multiventilem nějaký pako stanovilo zákonem na 10 let a výměna za novou příjde na 5-6tisíc. Takže asi tak :)
Svojí shade jsem nechal "zplynovat" v Autosport LPG v Poděbradech, můžeš to zkusit, za optání nic nedáš.
Varianta je i kuchnout to z jiný shade (podmínkou je homologace R01 - 2001 a mladší) a nechat si to za nějakej rozumnej peníz namontovat a papírově vyřídit u montážní firmy. Je třeba ale počítat, že životnost nádrže s multiventilem nějaký pako stanovilo zákonem na 10 let a výměna za novou příjde na 5-6tisíc. Takže asi tak :)
koupil jsem krasne zachovalou 105 uzovku.31let-42000km.chci ji nechat prekopat na plyn,ale uz ve vice firmach jsem nepochodil-prej uz na to nejsou dily.nemate nekdo kontakt na nekoho kdo by to delal.okoli m.boleslav.dik