
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaky kompresor pro lakovani
-> JoseA: tu malou prdlavku mám taky, blatníky s tím jdou nastříkat

-> anubis: Já stříkal auto taky nějakým kámošovým veteránským kompresorem se vzdušníkem z autobusu nebo co to bylo zač a šlo to vcelku dobře
no já mám doma takovou starou velkou dílenskou šílenost na 380:-D nestěžuju si nafoukal by i 12 ale lakovat jsem s ním nezkoušel:-D
-> Max: něco málo přes 30tis
No ten ten bezolejový je že nemá písty který tlačí vzduch. Jestli víš jak vypadá vyložník na kombajnujak je tam ten šnek co tlačí obilí přez rouru ven tak tak nějak to vypadá v tom kompresoru a vzuch tlačí šnekem. a jak tady byl odkaz na Ty orlíky tak tam to máš i ty bezolejový ty šnekový.
-> JoseA: co tě teda stál ? já bych šel spíš do atmose....
ale až bude hotová dílna a nějakej peníz navíc. momentálně bude takovej "samodomo"
ale oleják,pomaloběžnej a 2x40l nádoby.
ale až bude hotová dílna a nějakej peníz navíc. momentálně bude takovej "samodomo"
ale oleják,pomaloběžnej a 2x40l nádoby.
Tak sem se nakonec rozmyslel a dneska koupil toho schneidera 500-10-90 D. Chtěl sem ho cpát do auta, ale nabídli se na bezplatný dovoz ještě dnes a před hodinou mi ho přivezli. Díky všem zúčastněným v diskusi za rady a připomínky. Doufám, že jsem vybral dobře a bude dlouho sloužit. Dovezli ho tak jak stál na dílně s prázdnýma kolama, přitom sem jim ještě říkal ať to dofoukají, ale prej neměli pumpu
, přitom byl vzdušník natlakovaný naplno když sem ho dosmýkal do baráku, ale asi neměli ani plnící pistol. Kdyžtak přidám fotky co sem před chvíli udělal mobilem, kdyby měl někdo zájem mrknout.

-> Vasa-Mach: Nemáš třeba odkaz co je to zač, kolik stojí atd... Ale mám pocit, že to pro mě nebude. Na profi lakovnu stejně nemám výbavu ani prostory.
-> Vasa-Mach: To ani nevím co mají v lakovnách, ale to je zase jenom vyloženěk komproser ke stříkání? Přes odlučovač vody a oleje se dostane olej? To je teda věc za celkem velká prachy k ničemu nebo s 50% účinností?
Tak když chceš stříkat auta tak je nejlepší bezolejový kompresor který mají v lakovnách. Protože se Ti nemůže stát že si stříkneš olej na auto to topak můžeš dělat znova ale takový kompresor má i svojí cenu.
-> Pilot 105: No furt je tam rozdíl cca 10tis kč. Životnost mi říkali už v prodejně, že bude u toho levnější nižší (nečekaně), ale jestli bude životnost jedna třetina nebo polovina oproti tomu schneideru nevím. Ale zase pokud je na celý kompresor záruka dva nebo tři roky, je jisté, že se mi za tu dobu aspoň půlka investice vrátí a pak můžu uvažovat o zase lepším stroji. Navíc teď mám tolik nutných investic do dílny, že by bylo nejlepší zatím nějaký kompresor pučit a stříknout to tím, ale kdo by to pučoval.
-> JoseA: Pokud už chceš utratit takové peníze za kompresor, tak si pořiď takový na který seženeš náhradní díly a kvalitní servis, tzn.:
www.schneider-bohemia.cz/ Web/.../ArtList.asp?MID=1& amp;...
www.atmos-chrast.cz/produ cts.php?skupina_ke...
www.orlik.cz/cs/produkty. aspx
Časem potřebuje GO každý kompresor, levné s nápisem "profi" toho moc nevydrží a nedokážu si představit, kde na to seženu za 5 let ND. Nejlepší životnost má asi ten schneider, servis také bezproblémů, orlík to je u nás taková klasika, na kterou seženeš všechno, ale životnost není nijak závratná. Většinou co vidíš v inzercích staré orlíky ze 70tých let, tak buď mají za sebou několik GO, nebo jsou to vyběhané hujdy, nebo to měl někdo doma na foukání pneu a je jako nový, tady pokud ho neznárodnil někde z fabriky.:)
www.schneider-bohemia.cz/ Web/.../ArtList.asp?MID=1& amp;...
www.atmos-chrast.cz/produ cts.php?skupina_ke...
www.orlik.cz/cs/produkty. aspx
Časem potřebuje GO každý kompresor, levné s nápisem "profi" toho moc nevydrží a nedokážu si představit, kde na to seženu za 5 let ND. Nejlepší životnost má asi ten schneider, servis také bezproblémů, orlík to je u nás taková klasika, na kterou seženeš všechno, ale životnost není nijak závratná. Většinou co vidíš v inzercích staré orlíky ze 70tých let, tak buď mají za sebou několik GO, nebo jsou to vyběhané hujdy, nebo to měl někdo doma na foukání pneu a je jako nový, tady pokud ho neznárodnil někde z fabriky.:)
Tak nakonec tady je i ten 400/10/100. Je tam 350L/min, ale nevím jestli sací nebo výtlačný výkon. Ale asi sací a je stejný i u 400/10/50, jenom ten s větším vzdušníkem má nižší otáčky.
Ještě bych k němu musel zrovna vzít nějaký odkalovač, takže cca 2tisíce navíc za nějaký obyč. Takže celkem 17tis. To je taky uplný strop co můžu dát, ale mohl by stát za to. Teoreticky by se mi mohl za ty dva roky, co bude v záruce zaplatit na tom stříkání. Jo a ještě tam bylo myslím made in italy
. Vím že se říká, že italové umí jenom tančit a zpívat, ale nic slušného neudělají, tak nevím jestli to má cenu nebo jestli čumět spíš po jiné variantě do 20tis. Viděl sem i nějaký einhell, ale to taky není nic extra značka.

tak to tady obnovím. Kupoval sem loni kompresor na nastříkání blatníků na feldu. Chtěl sem neco levného, malého. Koupil sem tenhle:
www.gude.cz/naradi-techni ka/.../kompresor-215-8-24- 6-dilna-sada-gude.html
Na ty blatníky v pohodě, ale ke konci už to prsklo kapku vody nebo oleje a to jak se rozstříkne je plno malých ďubek, ale skoro to nešlo vidět. Chtělo to odkalovač, slušný ale stojí téměř to samé co kompresor, tak sem na to kašlal, jelikož výhledově sem měl v plánu silnější. Pak sem potřeboval ještě po návštěvě zloděje a vandala stříknout celou kastli na fáčku, tak sem se do toho pustil s tím malým kompresorkem, ale tlačil v kuse a stejně nestíhal, takže nic takového na stříkání celého auta nedoporučuju. Ale myslím, že jenom s tím 50ti litrovým vzdušníkem si moc nepomůžeš, kámoš ho má a taky nestíhá na stříkání, při nižších teplotách se mu nechce rozběhnout. Každopádně bych nebral kompresor ke stříkání celého auta na 230V.
Teď ale podstatná věc. Stavím si dílnu, budu potřebovat nastříkat střechu i boky (plechová konstrukce i opláštění). Na to rozhodně nemůžu použít ten svůj malý kompresorek, tak sem ho už nabídnul v práci za dvojku a kámoš si ho asi vezme a já musím sehnat silnější. Dneska sem byl projít obchody. Líbil se mi nějaký tuším tenhle, hlavně má odlučovač kondenzátu a olejovač, z každého zvlášť vývod, což by se hodilo ke stříkání i k pneumatickému nářadí a odlučovač musím stejně koupit.
www.elposnaradi.cz/0/.../ prenosny-kompresor-schneid er-univmaster-650-10-90-d- 2.html
Ale měli tam ještě jeden modrý dvouválec, taky pomaloběžný s řemenem, vzdušník 100L, max 10bar, 400V, 2,2 KW, víc info tam nebylo ani prodavač mi nedokázal odpovědět jaký má výtlačný výkon. Měl regulátor a dva vývody vzduchu bez odlučovače. Na stránkách ho prodavač nenašel ani na netu ten typ. Bylo na něm napsané PROFI AIR typ 400/10/100 (asi napětí/tlak/zásobník). Zásobník modrý (podobný jako GUDE). Měli tam od této značky i menší kompresory 24l vzdušník kolem 4tis Kč. Ten velký je prej poslední a po slevě na 14 999,-. Ta cena mě velice láká, ale našel sem na netu jenom tohle
www.frey-ebensee.at/kompr essor.html
Je tam jediný podobný ten typ 400/10/50, jenom s menším vzdušníkem, ale stejný příkon 2,2kW, výtlak při sedmi barech 210L/min, na stříkání stačí 5-6 barů, což by mohl mít tak 250L/min a to je spotřeba běžné stříkací pistole. Když vezmu v potaz, že ten co sem dneska mlsně okukoval měl dvakrát větší vzdušník, tak by asi měl větší výdrž, tím pádem i trochu výtlak, ale asi ne o moc. Podle příkonu bude mít motor stejnou sílu a tím pádem stejně dvakrát dýl tlakovat, a o to zase vzdušník dvakrát víc vydá ne? Jinak německy neumím, co tam ještě je psané? Váha 48 kg sem pochopil, ten 100L měl psaných 68kg. A hlavně ta cena odpovídá v přepočtu zhruba stejné ceně, za který sem dneska viděl ten větší. Ve slevě je asi proto, že ho tam mají delší dobu jeden na prodejně a všiml sem si, že je vzdušník bez zátky, která ale prej možná bude v krabici nebo mi dají novou. Brali byste to?
www.gude.cz/naradi-techni ka/.../kompresor-215-8-24- 6-dilna-sada-gude.html
Na ty blatníky v pohodě, ale ke konci už to prsklo kapku vody nebo oleje a to jak se rozstříkne je plno malých ďubek, ale skoro to nešlo vidět. Chtělo to odkalovač, slušný ale stojí téměř to samé co kompresor, tak sem na to kašlal, jelikož výhledově sem měl v plánu silnější. Pak sem potřeboval ještě po návštěvě zloděje a vandala stříknout celou kastli na fáčku, tak sem se do toho pustil s tím malým kompresorkem, ale tlačil v kuse a stejně nestíhal, takže nic takového na stříkání celého auta nedoporučuju. Ale myslím, že jenom s tím 50ti litrovým vzdušníkem si moc nepomůžeš, kámoš ho má a taky nestíhá na stříkání, při nižších teplotách se mu nechce rozběhnout. Každopádně bych nebral kompresor ke stříkání celého auta na 230V.
Teď ale podstatná věc. Stavím si dílnu, budu potřebovat nastříkat střechu i boky (plechová konstrukce i opláštění). Na to rozhodně nemůžu použít ten svůj malý kompresorek, tak sem ho už nabídnul v práci za dvojku a kámoš si ho asi vezme a já musím sehnat silnější. Dneska sem byl projít obchody. Líbil se mi nějaký tuším tenhle, hlavně má odlučovač kondenzátu a olejovač, z každého zvlášť vývod, což by se hodilo ke stříkání i k pneumatickému nářadí a odlučovač musím stejně koupit.
www.elposnaradi.cz/0/.../ prenosny-kompresor-schneid er-univmaster-650-10-90-d- 2.html
Ale měli tam ještě jeden modrý dvouválec, taky pomaloběžný s řemenem, vzdušník 100L, max 10bar, 400V, 2,2 KW, víc info tam nebylo ani prodavač mi nedokázal odpovědět jaký má výtlačný výkon. Měl regulátor a dva vývody vzduchu bez odlučovače. Na stránkách ho prodavač nenašel ani na netu ten typ. Bylo na něm napsané PROFI AIR typ 400/10/100 (asi napětí/tlak/zásobník). Zásobník modrý (podobný jako GUDE). Měli tam od této značky i menší kompresory 24l vzdušník kolem 4tis Kč. Ten velký je prej poslední a po slevě na 14 999,-. Ta cena mě velice láká, ale našel sem na netu jenom tohle
www.frey-ebensee.at/kompr essor.html
Je tam jediný podobný ten typ 400/10/50, jenom s menším vzdušníkem, ale stejný příkon 2,2kW, výtlak při sedmi barech 210L/min, na stříkání stačí 5-6 barů, což by mohl mít tak 250L/min a to je spotřeba běžné stříkací pistole. Když vezmu v potaz, že ten co sem dneska mlsně okukoval měl dvakrát větší vzdušník, tak by asi měl větší výdrž, tím pádem i trochu výtlak, ale asi ne o moc. Podle příkonu bude mít motor stejnou sílu a tím pádem stejně dvakrát dýl tlakovat, a o to zase vzdušník dvakrát víc vydá ne? Jinak německy neumím, co tam ještě je psané? Váha 48 kg sem pochopil, ten 100L měl psaných 68kg. A hlavně ta cena odpovídá v přepočtu zhruba stejné ceně, za který sem dneska viděl ten větší. Ve slevě je asi proto, že ho tam mají delší dobu jeden na prodejně a všiml sem si, že je vzdušník bez zátky, která ale prej možná bude v krabici nebo mi dají novou. Brali byste to?
Když Peca lakoval auto tak měl půjčenej pořádnej kompresor - 4 válcový, vzdušník 220l, pohon na 400V. K tomu profi lakýrnická pistole a uz se jelo.
no dá se slušně stříkat i s vzdušníkem 50L já mám doma orlíka -orfi cena kolem 6000 ale musíš mu někdy dát pauzu aby trochu zchladnu. Jina k než sem koupil tohle tak sem měl orlíka takovou starou krávu a ten měl 200l a bomba nafoukal a vydrželo to hodně dlouho, ale jak tady bylo řečeno jestli budeš stříkat blatník stačí ta 50 jinak si kup větší
Tak diky za rady...
-> sega: Jinak obecné pravidlo je, zjistit si potřebné množství vzduchu pro dané nářadí (stříkací pistole, pískovací pistole, bruska atd.), toto množství zvětšit o jednu třetinu a podle toho vybírat kompresor. Velikost vzdušníku a zda koupit pomaloběžný nebo rychloběžný záleží na tom jak moc chceš kompresor využívat a jakou od něj očekáváš životnost.
-> sega: Taky si uvědom, že tyhle malé rychloběžné kompresory (cca 3 000 ot./min.) smí běžet cca 50 % provozního času a sepnout by měly max. několikrát do hodiny, z důvodu chlazení, jinak hrozí zadření. Je to jak píše aDAm, na malé plochy použitelné jsou, ale na větší plochy potřebuješ vzdušník alespoň 50 l a cca 250 - 350 l (podle zvolené stříkací pistole, každá má jinou spotřebu vzduchu) dodávaného vzduchu za min. (neplést si s nasávaným množství, které většinou levní výrobci uvádí), ideál je pomaloběžný kompresor (cca 1200 ot./min.), který může běžet nepřetržitě a má větší životnost, bohužel takový kompresor nepořídíš pod 20 tis.
-> sega: tak male plochy s tim udelas, ale pokud chces strikat karu bude mu dochazet dech
Nasel jsem tenhle inzerat, je docela levnej, tak jsem se chtel informovat, jestli by nestacil na nejaky kloudnejsi lakovani, nic profi...
-> sega: bych rek zasobnik aspon na 100l a max 10bar... stim strikat auto.. jedna basen

-> sega: Velkej a silnej - PROMIN ale nemohl jsem odolat - uz kdyz jsem videl nadpis tematu ta kme to napadlo.
Jako jestli jednou neco nalakujes a pak uz nikdy nic tak se ti to moc nevyplati chce to opravdu neco trosku s vetsi nadobou aby stihal udrzovat staly tlak a s vetsim vykonem. A pak jak pise gabo00000 s temi x vecmi.
A propo co chces lakovat nebo na co ho vlastne vyuzivat?

A propo co chces lakovat nebo na co ho vlastne vyuzivat?
No je to z bauhausu...A jakej by mel byt na nejaky dobry lakovani...
-> sega: no tak to se upsal...je to nejaka klasika z obi nebo pod obchodu asi. na kvalitni lakovani nestaci....
No, tak to tam psal ten prodavajici...Jestli to nema byt 25L. Ted na podruhe mi napsal toto: 220v, max 8bar, 1,5 Hp obs25L.
neupsal ses s tou nulou? 250l to uz je slusna cisterna
-> sega: tak ked uz z 250L zaasobnikom a ked to nie je domorobo tak by to urcite malo by t ok...potrebujes tam mat regulator a nejaky oddelovac vlhkosti ,spiny a oleja...tie vecsie to u zvyknu mat

Ahoj, chci se zeptat, jaky bych mel mit kompresor na lakovani. Aby to k necemu vypadalo. Mam ke koupi s 250L zasobnikem. Na co bych se mel ptat?