skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lakovani auta
-> Stepan FUN: díky za upřesnění..takže jedině celolak "současným" stylem aby to vypadalo slušně...já bych potřeboval hlavně dveře nalakovat, zbytek auta je ok
-> oojirka: Tak to budeš mít asi trochu problém...
1. Nikdy se to nelakovalo nitrokombinací, ale syntetickou vypalovací barvou (do klasický syntetiky se přidal samovypalovací lak, kterej byl nitrokombinační a dále se to ředilo už jenom nitrem). Nitro má totiž životnost úplně na ho... Navíc dneska už (ještě s docela velkejma problémama) seženeš jenom akrylkombinační barvu a to ještě jenom v některejch odstínech.
2. Dneska už to nikdo nedělá, protože to dlouho schne, blbě se s tím dělá a hlavně - nikde už ten samovypalovací lak dneska nekoupíš.
3. Odstín jedině namíchat sám, nebo koupit základní odstín, kterej se ještě šarži od šarže trochu liší...
1. Nikdy se to nelakovalo nitrokombinací, ale syntetickou vypalovací barvou (do klasický syntetiky se přidal samovypalovací lak, kterej byl nitrokombinační a dále se to ředilo už jenom nitrem). Nitro má totiž životnost úplně na ho... Navíc dneska už (ještě s docela velkejma problémama) seženeš jenom akrylkombinační barvu a to ještě jenom v některejch odstínech.
2. Dneska už to nikdo nedělá, protože to dlouho schne, blbě se s tím dělá a hlavně - nikde už ten samovypalovací lak dneska nekoupíš.
3. Odstín jedině namíchat sám, nebo koupit základní odstín, kterej se ještě šarži od šarže trochu liší...
Měl bych dotaz.Rád bych si nechal nalakovat svoji tisícovku, ale chci ji lakovat "postaru" nitrokombinací. Aby zbytečně "nesvítila", ale aby, pokud možno ,stále vypadala, jako v roce 65. Máte s tím někdo nějakou zkušenost a víte třeba i o nějaké lakovně kde to tímto způsobem dělají? Díky
-> OndraST: Podle názvu to zjistit nejde. Na tý trysce by mělo bejt číslo vyražený číslo, tak zkus hledat.
RD by měla bejt universál (jde předělat na horní i spodní nádobku a je novější), RH je jedna z nejstarších kovofinišáckejch pistolí.
Edit: Co vím, tak by se v Kovofiniši měly trysky a opravný sady nechat koupit. Minimálně na to RD. Ale je to skoro za cenu nějaký sračkový pistole z OBI, nebo Baumaxu... (cca 1500-2500)
RD by měla bejt universál (jde předělat na horní i spodní nádobku a je novější), RH je jedna z nejstarších kovofinišáckejch pistolí.
Edit: Co vím, tak by se v Kovofiniši měly trysky a opravný sady nechat koupit. Minimálně na to RD. Ale je to skoro za cenu nějaký sračkový pistole z OBI, nebo Baumaxu... (cca 1500-2500)
Zeptámse jde z názvu stříkací pistole určit jakou má trisku, popřípadě která je vhodnější, jedná se o Kovofiniš RD 18, RH 12
Nebo je to nereálné zjistit.
Nebo je to nereálné zjistit.
-> tami: vokartáčuj to, natáhni to kytem se skelným vláknem, obruš co pujde a pretri základní barvou, plnič nebo jakékoliv jiné pokusy bez vyvaření v tomhle případe nebudou mít žádnej smysl si myslím ..
Jarda/felda 02.04.10 21:19:33 napsal:
→ tami: vem to ještě odrezovačem
to bude odrezovat montážní pěnu ? myslím že tomu autu je to už jedno i kdyby vzal kbelík gumoasfaltu a natřel to do půlky dveří celý štetkou ..
→ tami: vem to ještě odrezovačem

Když chci použít plnič tak pod něj se dává stříkací tmel na obroušený povrch?Tak jak píše Tomaso435 ?
-> tami: osobně si myslím že na takovou opravu je škoda i plnič použít, ale samozřejmě pro lepší finální povrch klidně. Já bych to asi jenom přetřel štětkou, u takových aut je to běžné a lepší než díry v blatnících.
-> tami: vem to ještě odrezovačem 

-> tami: podobnou blbost sem taky zadělával, vobrousil sem to lamelákem leštícím. pak stříkací tmel, pak plnič pak asi 6x řádně zaschnout sprej a 2 roky cajk,, a bylo by asi i dál, kdybych ti nevodřel
Chci to jen na STK,tak to mám vybrousit,nerovnosti přetmelit a stříknout nějakým plničem?Nebo by tam měla jít i základovka (na obroušený plech)?
-> tami: já mám zkušenost, že pokud jenom zatmelíš a přetřeš rezavou část, tak to bude korodovat dál a do dvou let to je při nejlepším znova jak teď. Trochu to obrus, případné díry zatmel nebo jakkoliv zalep a zatři podobnou barvou ať tím zbytečně neprovokuješ. Nebo pokud to chceš opravit líp, tak vyřezat a navařit nový lem.
-> tami: Tak tohle stříkni sprejem, nebo natři štětcem... Nic jinýho se nevyplatí, protože pokud je to v tomhle stavu a takhle opravený, tak jakejkoli postup je k ničemu. Nejdřív zdravej plech a potom přemejšlet o laku. Tohle stejně vyleze ven, ať uděláš co uděláš...
-> tami: Pravdepodobne by stacilo vymenit lem. Delaj je dost siroky, tak by to mohlo dat.
-> tami: Vyměnit blatník
Nechci zakládat další vlákno,tak bych se přifařil se svým problémkem,jak to co je na foto nejlépe opravit?Byl tam nekvalitně přivařený lem,a tak v místě vznikla díra,kterou jsem očistil a vnitřní dutinu vyplnil montážní pěnou a překytoval,to bylo před cca 2 roky.teď bych to rád nějak povrchově upravil.Prosím o nějaký technologický postup.Díky.
-> kwiko: jaký máš nastavený provozní tlak na tu HVLP pistoli?
Na akryl 1,3 (1,4), a k tomu PUR. Striekam s PUR bezne, vyrobca Millesi HVLP Schneider pistol, 1,5 tryska. A rozlieva sa prekrasne, ovela lepsie ako akryl

-> Discovera: 1.3 

No a jaká je tak nejlepší velikost trysky pro Akryl? 1,5?
Ty kovofinišácký pistole se dneska jmenují EST je to v Ledči n.S. . Prodávají tam trysky, nádobky i nový pistole. Ceny jsou rozumný za novou pistoli, máme doma i starou kovofinišáckou (KVSAR) no a ještě DevillBiss jenže tam je cena někde jinde, no a jak už tu bylo řečeno je to všecko o tryskách, druhu barvy a zkušenostech, fakt to je laborování.
-> JoseA: tys mluvil o pur barve, ja o akrylu. Jinak to bylo mysleno tak ze kdyz se redidlo odparuje tak sebou tahne i barvu a ta ac cerstve po nalakovani vypada hrbolate, se po uschnuti vytahne a je hladka. Ale v tom ti spis poradi stepan nez ja ;-)
-> Stepan FUN: hmm já si koupil dvě kila plniče, to sem zvědavý kolik s tím nastříkám, ale tak hlavně sem to koupil kvůli kapotě a pár místečkům kde byl jakoby popraskaný lak a vybrousil sem to pod vodou. Tak ale zase ušetřím na střeše 

-> Stevie: 3-4kila špricu, 4 kila plniče, 2,5l barvy (+1,25l tužidla)...
já myslel, že bych bodykytem nastřík spodek auta po okna (tam kde to bude potřeba) a plničem celé auto. Barvou pak vnějšek auta, vnitřky dveří
-> Stevie: U stříkacího tmelu záleží na tom, kolik toho s ním chceš stříkat a jaký vrstvy... Tím se nestříká celý auto... (Neříkám, že se to nesmí. Ale necháš na tom ruce a je to zbytečný.) A u plniče a laku je to zase závislý na tom, jestli je to opravdu komplet lak včetně vnitřků (motorovýho prostoru, vnitřků dveří..) z důvodu změny barvy, nebo jestli chceš stříkat jenom povrch...
Jaká je prosím spotřeba cca stříkacího kytu, plniče a barvy (ne metalíza) na škodu 1000?
-> JoseA: Tak Kovofiniš je značka, která je světově uznávaná. Dokonce (prej) jdou ještě v jejich podnikový prodejně koupit nový trysky i do starejch pistolí. :-) Ale dneska už se výrobou ručních stříkacích pistolí asi nezabejvaj (alespoň jsem to na jejich stránkách nenašel), ale až pojedu do Ledče n. S. pro plasty, tak se tam zkusím stavit. Je to hned naproti. :-) Nicméně jestli někdo z bejvalejch zaměstnanců udělal nějakou menší firmu, kde stejný pistole dělá znovu, tak by to asi nebyla špatná volba... ;-)
Ale jak říkám - spíš než na typu pistole záleží na velikosti trysky, barvě a rukách...
I tím RD z roku 73 (s tryskou 22 :-O) se mi povedlo polejt auto a to tak že celkem slušně...
Ale jak říkám - spíš než na typu pistole záleží na velikosti trysky, barvě a rukách...
I tím RD z roku 73 (s tryskou 22 :-O) se mi povedlo polejt auto a to tak že celkem slušně...
-> Stepan FUN: Ta pistol jak mi nabízel prodejce v prodejně kde beru barvy, tak říkal, že vlastně dřív to byla kovofiniš, teď se to jinak jmenuje, ale buď je to stejný výrobce, nebo stejný typ.
-> Stepan FUN: Určitě něco i v rukách bude. Jak už jsem kdysi psal, nejhladší a snad i nejlesklejší povrch se mi zatím podařilo udělat s tou hobby pistolí a syntetikou :-). PUR mi přijde opravdu celkem hrubá barva a sem si vědom, že to s autolaky nemá nic společného. Ten akryl asi opravdu zkusím jak si to psal i s předepsaným tlakem na HVLP. Nicméně barvu na cabrio už mám koupenou PUR, tak se s tím budu muset nějak poprat. Akorát sem měl pocit při tlaku kolem 2,5-3,5atm s tou hvlp pistolí že stříkala jak elektrická pistol, malý rozprach, velké kapky. Podle toho taky vypadal povrch. Ale začínám chápat že moje strategie trénovat lakování s levnějšími barvami není ideální.
-> JoseA: Tak než tu pistoli úplně zavrhneš, tak si nech namíchat 2 deci akrylátu, připrav si nějakej kousek plechu do plniče (opravdu poctivě vybroušenýho) a zkus to s akrylátem. Já jsem ještě dokonale slitej PUR snad ani neviděl. Je to hlavně průmyslovina, takže tam se hraje na odolnost (mechanickou, chemickou), cenu, zpracovatelnost... A většinou se pod to nepoužívá plnič (ale o5 PUR základ), neborusí se to před vrchním lakem (a když, tak jenom strojně a hodně zhruba)... Takže tam jde spíš o to, že to je nastříkaný, nějak to vypadá, něco to vydrží, ale naprosto dokonalej vzhled to nevyžaduje. PUR s autařinou nemá v podstatě nic společnýho (snad jenom že je to 2K), takže bych problém hledal spíš v barvě a ne v pistoli. Nebo je ještě jedna možnost - v rukách... :-) (Nebylo to myšleno nijak zle... Jen se pokouším najít příčinu problému.)
Jinak určitě se budu opakovat. Já mám pistole 2, Honza taky 2. V každý je jiná tryska. 2 jsou Kovofiniš RH (z roku 1973 a 1975 :-) ), jedna je Kovofiniš RD a jedna je noname. Ty RH chtěj tlak cca 4atm, RD potřebuje cca 3,5atm a ta noname tak kolem 4,5atm. Pokud dáš na kteroukoli víc jak 5 - 5,5atm tak už stříkaj přerušovaně (proud vzduchu je větší, než stíhá dotejkat barva a ten vzduch se jakoby "vrací" do nádobky) a jsou nepoužitelný.
Nicméně viděl bych to zkusit stříkat akrylátem a až potom řešit jinou pistoli...
Jinak určitě se budu opakovat. Já mám pistole 2, Honza taky 2. V každý je jiná tryska. 2 jsou Kovofiniš RH (z roku 1973 a 1975 :-) ), jedna je Kovofiniš RD a jedna je noname. Ty RH chtěj tlak cca 4atm, RD potřebuje cca 3,5atm a ta noname tak kolem 4,5atm. Pokud dáš na kteroukoli víc jak 5 - 5,5atm tak už stříkaj přerušovaně (proud vzduchu je větší, než stíhá dotejkat barva a ten vzduch se jakoby "vrací" do nádobky) a jsou nepoužitelný.
Nicméně viděl bych to zkusit stříkat akrylátem a až potom řešit jinou pistoli...
-> gim: Nechápu, více naředěná barva způsobila lepší slívání, pomalejší tuhnutí, hladší povrch, ale samozřejě větší náchylnost ke stékání. Nicméně ani s maximálně naředěnou barvou jsem s HVLP pistolí na předepsaný tlak nedosáhnul požadovaného povrchu.
-> JoseA: pokud jsi víc naředil barvu, tak to nemusí být tlakem. Čím víc ředidla se dá, tím víc se lak vytáhne, ale zase do rozumný míry, protože pak to může stékat. Není to z mojí hlavy, takle mi to popsal kamarád lakýrník.
nebudu zakládat nové téma když už je tady takové s hezkým názvem. Doufám že ho najde Limak nebo StepanFUN a zase mi poradí. Původně jsem Vám chtěl napsat SZ, ale zkusím to napřed veřejně. Pomalu chystám cabrio na nástřik, poprvé budu stříkat i plnič, protože ta karoserie je celá hodně nekvalitně stříkaná, povrch není hladký atd... Ten plnič bych snad stříknul obyčejnou pistolí z hobby sady s tryskou 1,5mm. Spíš si dělám starost čím stříkat vrchní vrstvu, barvu už mám namíchanou, opět PUR. Jenže jak už jsem kdysi psal, koupil jsem přes internet údajně profi stříkací pistoli nízkotlakou HVLP značky MAGG, vše včetně krabice česky popsané a údajně česká výroba, odkaz zde: www.prag-info.cz/_shop/in
dex_.php?shop=MTI1O...
V papírech je psaný provozní tlak tuším 2,5-3,5. Zkoušel jsem to s tímhle tlakem, ale nevyladil jsem to natolik, aby byl nastříkaný povrch hladký. Pořád to byl trochu pomerač. Čím víc sem přidával tlaku, tím hladší byl povrch, ač větší rozprach od pistole, což je asi hlavní cíl HVLP (úspora barvy díky malému rozstřiku?). To znamená že jsem nakonec auto nastříkal na mnohem vyšší tlak, než na jaký je pistol dělaná a výsledek bych hodnotil celkově jako uspokojivý, ač právě ten začátek byl nejhorší, naopak konec, kdy jsem čím více ředil barvu byl tím lepší. Tak by mě zajímalo jestli je vůbec rozumné používat HVLP pistol s vysokým tlakem ač to mám tak trochu ověřené že to funguje. Nebo bude lepší koupit jinou pistoli? Případně jakou? Právě z těhle zkušeností mám špatný pocit z těch HVLP, na druhou stranu sem se dnes bavil s prodejcem barev a ten mi tvrdil že HVLP je ideální na hladký povrch a hlavně má vyšší účinost (úsporu barvy). Nabízel mi hned nějakou pistoli, jenže se mi nechce experimentovat způsobem koupím pistol za 4tisíce a zkusím jak stříká, když nic moc, koupím další atd.... Právě s tou moji HVLP se mi stříkalo při 5atm stejně jako s pistolí co mám z hobby sady na stejný tlak, takže vubec nemám představu v čem je rozlišná konstrukce HVLP pistole, jestli je ten magg jenom šmejd, nebo to chce jinak míchat/ředit barvu, nebo snad jen více zlušeností. Neživí mě to, takže do toho nechci investovat velké peníze, ale kdybych aspoň měl jistotu, že ta pistole co mi nabízeli bude hezky stříkat, tak si ji koupím.
V papírech je psaný provozní tlak tuším 2,5-3,5. Zkoušel jsem to s tímhle tlakem, ale nevyladil jsem to natolik, aby byl nastříkaný povrch hladký. Pořád to byl trochu pomerač. Čím víc sem přidával tlaku, tím hladší byl povrch, ač větší rozprach od pistole, což je asi hlavní cíl HVLP (úspora barvy díky malému rozstřiku?). To znamená že jsem nakonec auto nastříkal na mnohem vyšší tlak, než na jaký je pistol dělaná a výsledek bych hodnotil celkově jako uspokojivý, ač právě ten začátek byl nejhorší, naopak konec, kdy jsem čím více ředil barvu byl tím lepší. Tak by mě zajímalo jestli je vůbec rozumné používat HVLP pistol s vysokým tlakem ač to mám tak trochu ověřené že to funguje. Nebo bude lepší koupit jinou pistoli? Případně jakou? Právě z těhle zkušeností mám špatný pocit z těch HVLP, na druhou stranu sem se dnes bavil s prodejcem barev a ten mi tvrdil že HVLP je ideální na hladký povrch a hlavně má vyšší účinost (úsporu barvy). Nabízel mi hned nějakou pistoli, jenže se mi nechce experimentovat způsobem koupím pistol za 4tisíce a zkusím jak stříká, když nic moc, koupím další atd.... Právě s tou moji HVLP se mi stříkalo při 5atm stejně jako s pistolí co mám z hobby sady na stejný tlak, takže vubec nemám představu v čem je rozlišná konstrukce HVLP pistole, jestli je ten magg jenom šmejd, nebo to chce jinak míchat/ředit barvu, nebo snad jen více zlušeností. Neživí mě to, takže do toho nechci investovat velké peníze, ale kdybych aspoň měl jistotu, že ta pistole co mi nabízeli bude hezky stříkat, tak si ji koupím.
-> Nwkt:
.....




-> Syny: Nech se překvapit

-> Nwkt: A des do toho?

-> bitmap: No já počítal tak 20-25 tak sem moc vedle nebyl
-> Syny: pocitej 20-100K u profi lakyry, pokud to ma za neco stat.
Nebo si to nech udelat matnou a pak si pripravu pod lak muzes udelat i sam.
Nebo si to nech udelat matnou a pak si pripravu pod lak muzes udelat i sam.
-> Nwkt: Vic nez bys za to chtel dat.
Když už je tu řeč o lakování, na kolik vyjde novej bílej celolak? S tim že nechal lakýru ať dělá i přípravu pod lak
-> p.b.: no rekneme ze metla te vyjde jednou tak draz nez obyc barva(akrylat)
Taková blbá otázka. O kolik je dražší metla na celolaku auta oproti normální barvě? Díky
-> Mr.Din: nevim co beres jako normal ale pokud tam vedou barvy na auta tak ano
-> Esso: a ten plnic se dá sehnat normal v obchodě barvy laky?
-> Mr.Din: zakitovat zabrousit pak plnic zase zabrousit a pak lak
no já jenom když třeba mam holej plech vobroušenej a chci ho nasříkat a dát na auto tak se musí nejdřív tam dát nějakej ten kit a pak až lak ne?
-> Mr.Din: ja sem uz par veci nastrikal a myslim ze takovych lidi je tu dost neni nad to si vsechno vyzkouset

Už jste někdo lakoval, celý auto, nebo jenom součastky, sám, kompresorem???