-> hans1 25.10.24 19:20:13: ano vdaka,
Teraz pozeram ze asi musim oprasit kniznicu kde tu knizku urcite mam
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tesnenie hadice palivovej nádrže
07:52:14
27.10.2024
27.10.2024
SO545
09:28:47
26.10.2024
26.10.2024
Bukaj
-> Boco 25.10.24 13:04:33: Ano, to souhlasí, že v tom katalogu 73-76 je chyba
00:51:37
26.10.2024
26.10.2024
Boco
-> Bukaj 25.10.24 06:24:05: Tak som to pozrel a asi máš pravdu už sa začína rovnať do kruhového tvaru, takže zdá sa že záhada vyriešená
V každom prípade fungovala super vyše 30 rokov
V každom prípade fungovala super vyše 30 rokov
16:32:26
25.10.2024
25.10.2024
SO545
slusim to tu nieje to tak celkom off.
Nema niekto vykres podvozku S100 s rozmermi ?
Priecka motora ... ulozenie naprav , prevodovky vsetko co sa hodi k rovnaciemu ramu.
Vdaka za info pripadne nasmerovanie.
Nema niekto vykres podvozku S100 s rozmermi ?
Priecka motora ... ulozenie naprav , prevodovky vsetko co sa hodi k rovnaciemu ramu.
Vdaka za info pripadne nasmerovanie.
13:04:33
25.10.2024
25.10.2024
Boco
-> Bukaj 25.10.24 06:20:31: Tak som pozrel ten doplnok katalogu, vyzerá že je to ako si písal (týmpádom v KND 1973-1975 je chyba!), prvomodely aj prechodový model (séria 30-33?) mali 110-... a až prechodom na posledné prevedenie od 34 série to zmenili na 111-...
Viac foto v mojej karte
Viac foto v mojej karte
12:48:48
25.10.2024
25.10.2024
Boco
-> Bukaj 25.10.24 06:24:05: no... možné to teoreticky je, ale žeby tam tak super pasovala? Mám ju už cca 2 týždne vonku tak pozriem či sa jej nejako zmenil tvar. Spravím aj nejaké foto
06:24:05
25.10.2024
25.10.2024
Bukaj
-> Boco 21.10.24 00:54:30: Čím víc na tu fotku koukám, tím víc si myslím, že na tom Tvém autě někdo nesehnal originál průchodku, tak tam natvaroval průchodku hrdla nádrže z eMka a místo malé (3 mm?) dirky na hadičku odvětrání tam udělal velkou díru dle průměru hadice u kila...
06:20:31
25.10.2024
25.10.2024
Bukaj
-> Boco: Určitě se nevraceli k staršímu provedení. Hadice modelu 72 a pozdějších modelů je už řešená stejně - tedy tvarovaný odlitek se stejnou tloušťkou stěny.
To, co máš na autě - nemůže to být klasická průchodka, jen "vytahaná" od hadice?
Na autech ta hadice obvykle vytvarovala plochou průchodku do prostorově výraznější formy - ale běžně v dolní části směrem ven a v horní části dovnitř - přesně tak, jak průchodkou prochází hadice zešikma. Ale že by byla celá takto vyhřezlá ven, to jsem ještě neviděl...
To, co máš na autě - nemůže to být klasická průchodka, jen "vytahaná" od hadice?
Na autech ta hadice obvykle vytvarovala plochou průchodku do prostorově výraznější formy - ale běžně v dolní části směrem ven a v horní části dovnitř - přesně tak, jak průchodkou prochází hadice zešikma. Ale že by byla celá takto vyhřezlá ven, to jsem ještě neviděl...
23:00:57
24.10.2024
24.10.2024
Boco
-> Bukaj: Ono tam asi bude v katalógu 1973-1975 chyba. V katalógu na 110R (dodatek 1972) som našiel že tam uz bolo 111-... Alebo, nebolo 111 len na prechodový model (hranaté viečko nízko v blatníku?) a následne sa vrátili späť k 110-...? V garáži mám zaujímavý súhrn vštkých zmien vo výrobe Š100 v rokoch 1969-1975, tak kuknem ešte tam
V každom prípade to stále nevysvetľuje prechodku čo som našiel na aute ..
V každom prípade to stále nevysvetľuje prechodku čo som našiel na aute ..
19:26:45
24.10.2024
24.10.2024
Bukaj
-> Boco 24.10.24 16:03:46:
Tak toto je velmi zajímavý důkaz, který mne donutil zalovit v katalogách (zaujalo mne to předčíslí 111-, měl jsem za to, že tomuto dílu zůstalo "MBčkové" předčíslí 110- a ono ne!).
Zatímco katalog modelu 1970 a též katalog pro modely 1973-1974-1975 svorně uvádějí toto těsnění pod stejným číslem, jaké měly tisícovky (110-691801), tak jediný doplňkový katalog ("Dodatek seznamu náhradních dílů vozů Škoda 100, 100L, 110L") z roku 1977 uvádí, že do 33. série bylo to původní těsnění a od 34. série těsnění nové, s číslem 111-691802. To by bylo i logické, neboť 34. série je počátek modelu 73 - tedy došlo ke změně nalévacího hrdla i tloušťky jeho hadice (původní hadice od MB až po stovky modelu 72 byla tenká jednovrstvá hadice z metráže, nová hadice byla tvarovaný odlitek se silnější stěnou). Také došlo ke změně průměru hadice odvětrání palivové nádrže. Tedy nové gumové těsnění je nasnadě...
A co se týče tvaru původního MB (a kila do 72) těsnění, tak to mělo ještě vyztužující rantlík u středního otvoru - tak, jako tato druhovýroba:
www.autotypautodily.cz/pr uchodka-hadice-hrdla-nadrz e-skoda-1000-100-110r-110- 691801
Tak toto je velmi zajímavý důkaz, který mne donutil zalovit v katalogách (zaujalo mne to předčíslí 111-, měl jsem za to, že tomuto dílu zůstalo "MBčkové" předčíslí 110- a ono ne!).
Zatímco katalog modelu 1970 a též katalog pro modely 1973-1974-1975 svorně uvádějí toto těsnění pod stejným číslem, jaké měly tisícovky (110-691801), tak jediný doplňkový katalog ("Dodatek seznamu náhradních dílů vozů Škoda 100, 100L, 110L") z roku 1977 uvádí, že do 33. série bylo to původní těsnění a od 34. série těsnění nové, s číslem 111-691802. To by bylo i logické, neboť 34. série je počátek modelu 73 - tedy došlo ke změně nalévacího hrdla i tloušťky jeho hadice (původní hadice od MB až po stovky modelu 72 byla tenká jednovrstvá hadice z metráže, nová hadice byla tvarovaný odlitek se silnější stěnou). Také došlo ke změně průměru hadice odvětrání palivové nádrže. Tedy nové gumové těsnění je nasnadě...
A co se týče tvaru původního MB (a kila do 72) těsnění, tak to mělo ještě vyztužující rantlík u středního otvoru - tak, jako tato druhovýroba:
www.autotypautodily.cz/pr uchodka-hadice-hrdla-nadrz e-skoda-1000-100-110r-110- 691801
16:03:46
24.10.2024
24.10.2024
Boco
Našiel som fotku originálneho tesnenia/priechodky na aukre (teda predpokládam že ide o originál podľa tej nálepky na nej), podľa toho to vyzerá že tá čo na na mojej fotke vpravo je tá správna
22:15:22
23.10.2024
23.10.2024
Jozka
-> SO545: Nenapadlo mě, i když kde co už jsem takhle patlal (regumem).. U původních hladkých dílů to fungovat bude, jestli ještě bude nějaká další, budu aplikovat.
19:59:51
23.10.2024
23.10.2024
SO545
-> Jozka 21.10.24 23:14:23: ja tu hadicu natriem napr jarou...a ide to celkom pekne.
-> Boco 21.10.24 22:45:26: tak na toto ti neviem odpovedat ...auto uz par rokov nemam.
A dalsie ktore staviam je v stave ze ta guma lezi niekde v krabici...a este dlho bude.
-> Boco 21.10.24 22:45:26: tak na toto ti neviem odpovedat ...auto uz par rokov nemam.
A dalsie ktore staviam je v stave ze ta guma lezi niekde v krabici...a este dlho bude.
23:14:23
21.10.2024
21.10.2024
Jozka
-> SO545 21.10.24 19:23:41: Nu, já používám chemoprenový lepidla originalisticky a ty až tak nedržej - takže se mi několikrát povedlo tu gumu nasouváním nebo laděním polohy hadic (těch tlustejch současnejch) zas vytrhnout.
Blatníkový gumy (kurfová dtto) jsou taky noční můra chemoprenem - ty lepím na 2x.. Nechápu, jak to dělali v AZNP. I proto jsem opustil originální umístění těch profilů vzadu - ty to máš správně, já zjistil, že mnohem snažší je dát šikmou vcelku, tu přibližně vodorovnou taky a tomu zlomu se vyhnout..
Blatníkový gumy (kurfová dtto) jsou taky noční můra chemoprenem - ty lepím na 2x.. Nechápu, jak to dělali v AZNP. I proto jsem opustil originální umístění těch profilů vzadu - ty to máš správně, já zjistil, že mnohem snažší je dát šikmou vcelku, tu přibližně vodorovnou taky a tomu zlomu se vyhnout..
22:45:26
21.10.2024
21.10.2024
Boco
-> SO545 21.10.24 18:40:15: a ktorý typ si mal? Ten vľavo (väčší otvor) alebo vpravo na mojej foto?
19:23:41
21.10.2024
21.10.2024
SO545
-> Jozka 21.10.24 18:42:38: ani nie....co bol neskutocny oser....tak nalepit tesnenie zadnych blatnikov....to bolo cosi...
18:42:38
21.10.2024
21.10.2024
Jozka
-> SO545: Ale ty jseš šikovnej..
18:40:15
21.10.2024
21.10.2024
SO545
-> Jozka 21.10.24 03:30:04: ja som ho nalepil lepidlom na gumu a hadicku natrel jarou...slo to ako .... po masle.
12:22:07
21.10.2024
21.10.2024
Jozka
-> Bukaj 21.10.24 06:25:58: Co zmiňuješ, jsem vždy pokládal jen za náhradu doslouživší formy, ne za změnu dílu..
11:22:16
21.10.2024
21.10.2024
Boco
-> Bukaj: Nie, neni to žiadna ľudová tvorivosť, to tesnenie je presne na tvar diery, ta vytrhnutá časť mala dieru na odvzdušňovaciu hadicu.. Podľa toho čo píšeš by to mohlo byť práve to pôvodné čo malo viac gumy, v každom prípade to tesnilo na 100%, z tých nových nemám dobrý pocit. Skúsim asi obe a dám čo bude lepšie tesniť
06:25:58
21.10.2024
21.10.2024
Bukaj
-> Boco 21.10.24 00:58:31: Takovéto těsnění neznám, pravděpodobně to bude lidová tvořivost - původně kulaté těsnění nacpané do tvaru té díry v podběhu...
...jinak "originály" byly dva typy (ke změně došlo v průběhu výroby stovek), číslo dílu zůstalo nezměněné. Starší provedení bylo celé takové masivnější (tlustší, více gumy), novější bylo trochu subtilnější (při výrobě nové formy po dosloužení té staré se už zjevně myslelo na úsporu materiálu).
Vnitřní otvor ale měla obě těsnění stejný, jen starší provedení mělo menší dírku na hadici odvzdušnění nádrže. To těsnění vpravo na obrázku -> Boco 21.10.24 00:49:20: je ten novější tenčí typ.
To těsnění vlevo vidím poprvé - asi to bude novodobá výroba, jak píše Jozka -> Jozka 21.10.24 03:30:04:
...jinak "originály" byly dva typy (ke změně došlo v průběhu výroby stovek), číslo dílu zůstalo nezměněné. Starší provedení bylo celé takové masivnější (tlustší, více gumy), novější bylo trochu subtilnější (při výrobě nové formy po dosloužení té staré se už zjevně myslelo na úsporu materiálu).
Vnitřní otvor ale měla obě těsnění stejný, jen starší provedení mělo menší dírku na hadici odvzdušnění nádrže. To těsnění vpravo na obrázku -> Boco 21.10.24 00:49:20: je ten novější tenčí typ.
To těsnění vlevo vidím poprvé - asi to bude novodobá výroba, jak píše Jozka -> Jozka 21.10.24 03:30:04:
03:30:04
21.10.2024
21.10.2024
Jozka
-> Boco: Když jsem těsnění kupoval dobově v Mototechnách a dokonce i potom, vždycky jsem dostal embéčkový = správně i podle katalogu (stejný číslo), tohle skoro 20 let nezměnili. A nikdy moc nepasovalo ani do tisícovky, ani do kila. Montáž byla vždy opruz, udržet ho v pozici chce fakt trpělivost.
To hubený se mi líbí - vypadá jako novodobej speciál pro soudobý tlustý hadice, který se prodávaj pro tisícovky, na origo pro 100/110 hadici se mi ten otvor taky zdá moc velkej..
To hubený se mi líbí - vypadá jako novodobej speciál pro soudobý tlustý hadice, který se prodávaj pro tisícovky, na origo pro 100/110 hadici se mi ten otvor taky zdá moc velkej..
00:58:31
21.10.2024
21.10.2024
Boco
A ešte z druhej strany
Vie niekto čo je to zač? Podľa katalogu ND mal prvomodel aj posledný model tesnenie rovnaké, možno by to bolo tesnenie z prechodového modelu '72?
Vie niekto čo je to zač? Podľa katalogu ND mal prvomodel aj posledný model tesnenie rovnaké, možno by to bolo tesnenie z prechodového modelu '72?
00:54:30
21.10.2024
21.10.2024
Boco
A tu je to staré tesnenie v porovaní s tým od Lišku, je oveľa masívnejšie, bohužial sa mi pri demontáži podarilo poškodiť...
00:49:20
21.10.2024
21.10.2024
Boco
Postupne riešim výmenu palivovej nádrže a s tým aj nové tesnenie spojovacej hadice z nalievacieho hrdla do nádrže.
Mám doma 2, majú byť obe na Š100, ale majú rozdielny vnútorný otvor pre hadicu. To vľavo je od Lišku, to vpravo som kúpil včera na burze v Brne od pána Ježka. To od p. Ježka mi príde že má malú dieru, hadica tam ide dať len veľmi ťažko keď som to skúšal len tak narýchlo v rukách, naopak to od Lišku mi príde že ani nebude poriadne tesniť...A čo je úplne divné to čo som mal na aute je zase iné a nikde som sa nedopátral čo je to zač. Dávali sme ho tam niekedy v 90 rokoch keď sa robila karoséria a zmena z prvomodelového predného blatníku na ten posledný typ.
Foto tesnení
Mám doma 2, majú byť obe na Š100, ale majú rozdielny vnútorný otvor pre hadicu. To vľavo je od Lišku, to vpravo som kúpil včera na burze v Brne od pána Ježka. To od p. Ježka mi príde že má malú dieru, hadica tam ide dať len veľmi ťažko keď som to skúšal len tak narýchlo v rukách, naopak to od Lišku mi príde že ani nebude poriadne tesniť...A čo je úplne divné to čo som mal na aute je zase iné a nikde som sa nedopátral čo je to zač. Dávali sme ho tam niekedy v 90 rokoch keď sa robila karoséria a zmena z prvomodelového predného blatníku na ten posledný typ.
Foto tesnení