skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Prahové držáky heveru
-> ajok: tak kaky mat. Což je pro mně ideál mám rád zelenou a mat. Možná bych střechu nechal bílou.
-> George_S 07.06.24 08:11:01: jj, cernou mat bych nedaval, bude se do toho strasne opirat slunce...
-> Jumbo: Nojo, ale to bych musel k Volvu mít originál hever...

-> Jumbo 07.06.24 13:24:54: Přesně. I čtyřkolku to zvedne v pohodě celou stranu. Ještě se mi líbilo u Cromaňonce, tam byly zespodu orámovaná taková místa, kam se vložila kostka na originál heveru. Žena má na Fífovi taky vyznačená zesílená místa, kam se hever zaklesne. Někde se holt přemýšlelo.
-> Bukaj: Volvo V70 bylo jediné auto, které jsem zvedal originálním zvedákem v určeném místě. Přesně v těžišti auta pod prahem je háček, kam originální hever přesně sedne (má misku ve tvaru U) a zvedne bez problémů celou jednu stranu auta... Tam fakt nemá cenu vymýšlet nic jiného...
-> vhml 05.06.24 14:05:59: No, rozhodně je to u škodovky bezpečnější, než zvedat originálním "trhačem prahů"...
Samozřejmě při zvedání si člověk musí dávat bacha a když se na autě něco dělá (kromě pouhé výměny kola), tak je samozřejmostí podložení nějakého nosného bodu/bodů karoserie a povolení heveru...
-> Syny 05.06.24 14:12:05: U škodovky pružiny nepraskají - to jsem zažil jen jednou...
...zato u moderních vozů jsou prdlé pružiny už poměrně standardní závadou...
-> Jozka 05.06.24 15:15:36: S tím kolem a podběhem mám problémy u Volva - tam je tvar zadního blatníku podobnej, jako u T613, takže pokud chci kolo sundavat, tak musím podložit pod nápravou a hever popustit níž. Nebo zvedat rovnou za nosník nápravnice...
-> Kilián 07.06.24 09:22:49: Pokud zvedám auto celé, tak hydraulický zvedák vyjde akurát pod držák tlumiče na konci podélného ramena. Pokud je píchlé kolo, může to být trochu problém tam zvedák dostat. V tom případě zvedám za podélné rameno víc vpředu. U kyvky případně za nohavici nebo pod buchtou, ale tam to nemám moc rád - tam spíš podkládám špalky.
Jinak takhle nějak podkládám kastli, když dělám na autě něco "většího" (pokud je v autě motor, tak ty kozičky dávám pod kraje příčky, pokud jde příčka ven, tak takhle vedle, abych se dostal ke šroubům...

Samozřejmě při zvedání si člověk musí dávat bacha a když se na autě něco dělá (kromě pouhé výměny kola), tak je samozřejmostí podložení nějakého nosného bodu/bodů karoserie a povolení heveru...

-> Syny 05.06.24 14:12:05: U škodovky pružiny nepraskají - to jsem zažil jen jednou...
...zato u moderních vozů jsou prdlé pružiny už poměrně standardní závadou...

-> Jozka 05.06.24 15:15:36: S tím kolem a podběhem mám problémy u Volva - tam je tvar zadního blatníku podobnej, jako u T613, takže pokud chci kolo sundavat, tak musím podložit pod nápravou a hever popustit níž. Nebo zvedat rovnou za nosník nápravnice...
-> Kilián 07.06.24 09:22:49: Pokud zvedám auto celé, tak hydraulický zvedák vyjde akurát pod držák tlumiče na konci podélného ramena. Pokud je píchlé kolo, může to být trochu problém tam zvedák dostat. V tom případě zvedám za podélné rameno víc vpředu. U kyvky případně za nohavici nebo pod buchtou, ale tam to nemám moc rád - tam spíš podkládám špalky.
Jinak takhle nějak podkládám kastli, když dělám na autě něco "většího" (pokud je v autě motor, tak ty kozičky dávám pod kraje příčky, pokud jde příčka ven, tak takhle vedle, abych se dostal ke šroubům...

-> Kilián: Kde se ti to hodí. Pokud jsem potřeboval sundat tlumič, podpíral jsem pod SB ramene. Jinak je to jedno
Vzadu u zadomotorových škodovek je myšleno zvedat za ramena co přesne? Zvedák umístit na konec ramena pod tlumic nebo na začátek pod buchtu?
-> ajok: při koupi jsem na barvu nekoukal, rozhodl stav a cena a možnost mít zase tereňáka. Já jí stejně budu přestřikavat buď kaky zelená nebo černá mat.
-> George_S 05.06.24 00:17:59: tak konečně vidím tu Tvou nivu, zrovna nedávno mi jeden člověk říkal, že schránek bílou a nakonec koupil červenou, tak jsem mu říkal, že já teda vždy auto kupuju podle stavu/cena a ne podle barvy :)
-> vhml 05.06.24 14:05:59: aha, já myslel kvůli silentum nebo poskoditelnym části ramen
Např. v DP Octavia to je...
-> vhml 05.06.24 14:05:59: aha, já myslel kvůli silentum nebo poskoditelnym části ramen
Např. v DP Octavia to je...
S tím originál zvedákem mám špatnou zkušenost, jednou když jsem dával rezervu u krajnice tak se zvedák nějak zpříčil a začal mi tlačit do dveří respektive tím výstupkem kliky do spáry mezi dveřmi. Tak mně napadlo jestli by šlo vyztužit falc prahů na krajích a používat nůžkový zvedák z Favorita.
-> Bukaj 05.06.24 13:49:58: Taky jsem nikdy neslyšel.. limitující je ale někdy málo vykrojenej blatník.. třeba zadní u embéčka, do kterýho při zvedání za rameno moc vzadu kolo zaleze a nejde vyndat.
-> vhml 05.06.24 14:05:59: Ale jako u mnohého, co se bezpečnosti týká - když víš, co děláš..
U škodovek s motorem vzadu jsem origo hever použil naposled začátkem 90., jinak jen hydraulickej nebo nůžkovej doprostřed pod nápravnici nebo nosnou rouru (např. při přezouvání), tu a tam pod zadní ramena.. vždycky líp a bezpečnějc, než s továrním vrtichvostem
-> vhml 05.06.24 14:05:59: Ale jako u mnohého, co se bezpečnosti týká - když víš, co děláš..
U škodovek s motorem vzadu jsem origo hever použil naposled začátkem 90., jinak jen hydraulickej nebo nůžkovej doprostřed pod nápravnici nebo nosnou rouru (např. při přezouvání), tu a tam pod zadní ramena.. vždycky líp a bezpečnějc, než s továrním vrtichvostem
-> Bukaj: Prave ta stale zmacknuta pruzina by me dost znervoznovala.
-> Bukaj 05.06.24 13:49:58: kvuli bezpecnosti. z ramene muze hever zklouznout
-> ajok: O tom jsem nikde nečetl ani neslyšel - proč by se nemělo zvedat za ramena? Vždyť je to pro auto nejpřirozenější a na sundání kola nejsnazší - nemusíš čekat, až se vyvěsí náprava a zvedat o 40 cm výš...

Asi né všude, protože o tom jsem neslyšel. Já taky zvedám za ramena, za nápravnici nebo u Nivy a Transita v zadu za nápravu. A v práci jsem auta zvedal ještěrkou s hranolem pod prahama.
-> Bukaj 02.06.24 18:41:13: Ono se vsude uvadi, ze se nikdy auto nema zvedat za ramena, ale taky to delam, treba felda se vzadu pekne zveda pod tlumicem, tendle lidlovej hever jsem nejvic znicil u nivy, ale stale funguje, u ni je bez sance se dostat az k prahu, tak zvedam taky pod zadni napravou nebo vpredu pod miskou pruziny, ono je to nejrychlejsi, kdyz to clovek zveda primo za "pevnou" neodpruzenou cast.
-> George_S: Všechny škodovky i jiné vozy při servisních úkonech doma zvedám hydraulickým pojízdným zvedákem z Lidlu (před asi 10 lety stál 399 Kč) - zvedám vždy přímo za rameno nápravy, případně pod převodovkou/motorem - podle toho, co zrovna potřebuju servisovat (zda je třeba sundat kolo, zvedat celý vůz nebo jen nějakou část...). Tento hever vozím i na delší cesty, předtím jsem vozil hever z Feldy a v případě potřeby na cestě (tak jednou za 5 let) zvedal za prahy přes silnou gumovou podložku...
-> George_S 01.06.24 20:12:44: ja zvedam pod origo drzakem zlutyho rapida uz 20 let - hydraulickym heverem z lidlu, origo hever je naprd, ze se to vylamuje
Jinak predek jde celkem felda felda heverem, zadek je naprd. BAZe zvedali vzadu pod silentama ramen a to taky neni ideal, jeden jsem menil, ze se odtrhl, tak jestli to nesouvisi.
Jinak predek jde celkem felda felda heverem, zadek je naprd. BAZe zvedali vzadu pod silentama ramen a to taky neni ideal, jeden jsem menil, ze se odtrhl, tak jestli to nesouvisi.
Zdravím já mám špatnou zkušenost s originálním heverem tak jsem se chtěl zeptat jestli lze použít novodobý do lemu a jestli to nějak upravit?
-> King: 

-> King:



-> Matthes, záškodník z TechWebu 13.06.22 19:34:45: Ja tam mam teda na zvedani 4 takovy "sylembloky " :-)
Jednou jsem silnici zastavil odvazne cikansky rodince, ktera stepovala kolem S120 s pichlym zadnim kolem. Dežo pohorel na absenci heveru, tak jsem mu ho pujcil. Prah to sice ustal, ale zadek se jaksi ne a ne odlepit od zeme. Tak jsem znalecky kouknul do interieru - a tam vzadu na spolujezdci sedela jeste oplacana Aranka s deckem v naruci

Jednou jsem silnici zastavil odvazne cikansky rodince, ktera stepovala kolem S120 s pichlym zadnim kolem. Dežo pohorel na absenci heveru, tak jsem mu ho pujcil. Prah to sice ustal, ale zadek se jaksi ne a ne odlepit od zeme. Tak jsem znalecky kouknul do interieru - a tam vzadu na spolujezdci sedela jeste oplacana Aranka s deckem v naruci


-> Matthes, záškodník z TechWebu: Na jednom aute som to tak mal,je to praktické.
Nebo to udelat jako u biemdabliju a dat ty trubky 4 - na oba konce obou prahu 

Já bych je určitě ponechal/vrátil, bez nich to vypadá divně.
Auto originál sice je, ale říkám si že netknutá voňavka už to není. Už je přece jenom vyvařované, takže nějaká absence držáků už nijak extra neuškodí. Také si říkám, že bez toho by to asi mohlo vypadat i líp... Tak fakt nevím
Taky bych je tam dal, když bude auto originál.
kvuli originalitě bych je vrátil
-> Bukaj: A máme dva dva.
-> stanleyAT: Aj keď to nepoužiješ daj to.
-> stanleyAT: Aj keď to nepoužiješ daj to.
Pokud jsi spíš originalista, tak nad čím váháš? Když tu předchozí přispěvatelé píší, abys je zrušil, tak já napíši, abys je nerušil. Tak!


-> stanleyAT: Neřešil bych to a zrušil je.
ja som to zrusil, a nechybalo to nikomu... ale teoreticky to moze byt problem na stk
Ahoj. Jelikož jsem musel na stodvacítce vyřezat staré držáky (trubky) heveru na zvedání auta, protože byly zrezlé, tak teď váhám, jestli tam mám vracet nové (mám je), nebo to zavařit bez nich. Origo hever už nepoužívám, takže držáky již využité nebudou. Takže anketa: Co byste zvolili vy? Je to auto s rodinnou historií, které chci zachovat a občas se s ním svézt. Osobně zastávám víc originalitu ale u tohoto váhám. Bude to moc bít do očí když tam nebudou? Díky