skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
zatéká přes zadní sklo škoda 120
prohledat
31 příspěvků (zobrazeno 1 až 31) od 16.10.2020 do 29.04.2022, založil/a john simple
-> Bukaj: Liška tam má i klínkovou.Ale origo to asi nebude.Zkrátit,to by asi šlo.Dík.
-> Polyš: Sháněj originál "klínkovou" (tu snad nikdo v replice nedělal), případně bezklínkovou. Nebo tu druhošku, co jsi koupil lepenou z metráže, rozřízni a o kousek (5 cm) zkrať a opět slep (vtewřinové lepidlo)...

-> Polyš: mě to pak opravili zde: autosklotrinec.cz/ Novou bezklínkovou gumu sehnali odněkud ze Slovenka vyměnili za původní "varhankovou" zakoupenou v autotyp autodíly.
Oživím téma.Měl jsem gumu zadního okna Š 120 od Lišky(chrudim) a udělalo varhánky v rohách.Nevíte o ověřené firmě,kde by měli,co opravdu sedne?
-> john simple: To mi připomnělo, že jsem nedávno v autodílech dostal k nákupu reklamovanou zmetkovou originál (klínkovou) gumu zadního skla - byla svařená "do osmičky" (překroucená)
Tak jsem ji ve sváru řízl a slepil rovně. jednou přijde její čas

Tak jsem ji ve sváru řízl a slepil rovně. jednou přijde její čas

ačkoliv guma netěsnila na straně skla, tak do auta zatím při dešti zatím neteklo. Nicméně kdo ví, jak by vypadala po zimě a mrazech. Takže zdemontováno a vráceno zpět prodejci jako reklamace.
-> Bukaj 27.10.20 07:45:23: Mě se zdá že právě nesedí, okno by mělo jít ještě více do kasle. Někde to sponuje a proto to udělá varhanky. Jak jsem psal, dával jsme od nich přední a sedí perfektně.
-> Tuner#2: Lubrikace tady v tom případě nepomůže - ta guma je sedlá, ale ve všech rozích zjevně zvarhánkovatěla...
-> john simple 26.10.20 09:51:32: Tak vskutku tohle nebude originál bezklínková guma, ta vypadá trošku jinak. A ty rohy jsou zvláštní - vypadá to jako příliš dlouhá guma...

-> john simple 26.10.20 09:51:32: bylo to řádně namazáno mýdlovou vodou??? Protože dával jsem od nich přední a sedí krásně. Jediné je ten spoj nic moc, ale to už lepší nebude. 

-> john simple: Já od nich bral semišky do R sloupků a je to krásná guma, podle toho jsem usuzoval, že i ostatní věci budou ok. A cenově to samý, co od Svobody.
-> john simple: Souhlas. Taky ji mam doma a od pohledu ok. Ale jak se na to šáhne, hrůza. Guma je sice tvárná, ale působí "plastově" a není ochotná se jemně tvarovat - viz. ty ohyby...o sváru se ani zmiňovat nebudu....vyhozený peníze.... 

-> Eidy: tak tuhle gumu jsem si u tohoto prodejce zakoupil a nedoporučuji. Podle servisu, kde mi to přehazovali není guma české výroby a je velmi nekvalitní. V rozích tu udělalo "varhánky" a mezi gumou a sklem to teda moc netěsní.
-> Bukaj: to těsnění co myslíš - s přesahem přes rámy - se ale začalo dávat poslední rok užovek, i v katalogu to je 10/82 až 89
Určitě od modelu 84 (tedy M1) - se slabšími skly souvisela i změna všech těsnicích profilů bočních skel (nově s přesahem přes rámy oken i přes nový vodicí sloupek)

-> David.: Slabší skla pokud vím jsou od M1. Na mojí M1 jsou už tenký.
slabší skla byla od modelu MII
-> Bukaj: Tuším 2018 tohle řešil kamarád pro svou GLS 1977 - snad se bál, že má těsnění pro starý tlustý sklo, který mu prasklo (?) a nebude to sedět na "M".. takže si ještě pamatuju, že už jen užovky mají dvoje různý těsnění ("rámy") a 4 různý P okna (RHD / LHD).
Ale už si nevybavuju žádný detaily a přesnej výsledek - jen pak hlásil, že se vyřešilo nějak asi skoro samo.. To auto jezdí a okna má..
Ale už si nevybavuju žádný detaily a přesnej výsledek - jen pak hlásil, že se vyřešilo nějak asi skoro samo.. To auto jezdí a okna má..

-> Enggik: Tak jo, ale jsem přesvědčen, že těsnění zůstalo stejné.
Ne, že by se tomu dalo úplně věřit, ale katalogy uvádějí stejný profil těsnění pro všechny vozy do 84 a dále pro sedany do roku 87. Ten druhý profil (bezklínek) je pro Rapidy a pro některé sedany (GL) od 87...
Bohužel užovkové katalogy pro srovnání nemám...
Ne, že by se tomu dalo úplně věřit, ale katalogy uvádějí stejný profil těsnění pro všechny vozy do 84 a dále pro sedany do roku 87. Ten druhý profil (bezklínek) je pro Rapidy a pro některé sedany (GL) od 87...
Bohužel užovkové katalogy pro srovnání nemám...
-> Enggik: no právě, abych koupil vhodné těsnění... Ten popis je fakt zavádějící...
-> Bukaj: Měnila se tloušťka všech oken, tedy i předního a zadního ;-) užovky mají tloušťku 6,6mm a eMko 5,2mm. Boční z 5mm na 4mm. Váhově ten rozdíl předních je fakt znát
Zaroveň s tím měl být upraven i těsnící profil. (to nepotvrdím, ale ty okna jsou 100%
)


-> john simple: Pokud vím, měnilo se jen boční zasklení, jak říká Bukaj. 

-> john simple: Tloušťka čelního a zadního skla snad byla stejná, lišila se jen tloušťka bočního zasklení, ne? Respektive těsnění jsou jen dvě varianty - klínkové a bezklínkové - to s nulou na konci je klínkové a s jedničkou bezklínkové.
-> Eidy: díky za tip. Akorát tohle mi příjde zavádějící 1979-1989. V kterém roce se měnila tlouštka skla ? Mám dojem, že při přechodu na eMko, ne ? V názvu mají označení dílu 113 794 210 ok, dole je pak ale 113794200 ....
-> john simple: www.autotypautodily.cz/te
sneni-skla-zadniho-skoda-1
05-120-130-113-794-210
Je to to samý, co prodává Svoboda. O pár korun dražší, ale máš to doma za 2-3 dny.
Je to to samý, co prodává Svoboda. O pár korun dražší, ale máš to doma za 2-3 dny.
-> john simple: presne na taketo zistenie som prišiel dnes aj ja , a mne ešte pekne nasákol aj Andrt ktoreho vozim na zadnom plate
takže ma zaujima ako to zatial na prasáka "opraviť" 


obmazej těsnění/kastli a taky těsnění/sklo :)
Zatéká mi do auta kolem zadního skla a to dost. Zadní plato už je pěkně nasáklé vodou. Obmazal jsem to na sprosťáka šmýrem, ale pořád to někudy teče. Dá se ještě koupit slušné origo těsnění, nebo to na sprosťáka podmaznout nějakým silikonem ? zpuchřené to těsnění není. spíš jaksi volnější