skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zadní světla
prohledat
17 příspěvků (zobrazeno 1 až 17) od 25.05.2014 do 12.09.2021, založil/a marek.latr
Zevnitř je to zbytečné leštit, bohatě stačí jar a kartáček na zuby
Docela dost efektu přidá i znovunalakování parabol, fajnšmekři mohou nechat pokovit, ale pak se tam zaručeně nevyplatí dávat staré kryty

Docela dost efektu přidá i znovunalakování parabol, fajnšmekři mohou nechat pokovit, ale pak se tam zaručeně nevyplatí dávat staré kryty

-> Hurdis: z vnutra som to nemal potrebu niksy riesit, stacilo len otriet handrou ale uznavam 

-> castrol: Není pravda. Vyplatí se poslední postup provést i uvnitř. Jelikož do krytů 100-136M dost často zatéká (pokud byly po dobu životnosti někdy rozdělány, nebo prostě proto, že tenké válečkové těsnění po obvodu degradovalo) tak je z vnitřní strany často jakási (nepřesně řečeno) "biovrstva", která si zaslouží trošku 2000ky a očištění.
-> RoboSK 25.05.14 19:18:17: tak ne ,vzdy sa to robi z vonku
Někde by se možná dalo dohledat, už jsem se zde dělil o poznatky s pokusy na několika sadách zadních svítilen na 100/110R.
Rozhodně se nedá mluvit o renovaci. Polymery starého typu degradované UV zářením a přirozenou oxidací nelze uvést do stavu podobnému z výroby.
Základní a hlavní parametry úspěchu, tj. použitelnosti (stav A) = použitelnost v provozu a bez připomínek na STK, stav B) vyhnouti se připomínkám na srazech - to obojí lze, stav C) dělat parádu - ne), závisí hlavně na stavu před, tzn. degradaci a co ovlivnit lze, tak hlavně na pečlivosti odstranění degradovaných vrstev.
Degradované vrstvy lze odstranit pouze vrchní nejvíce napadené oxidací. (Oxidace není pouze koroze kovů, týká se i plastických hmot, pouze je z větší části způsobena rozkladem pod vlivem záření).
Lze se bavit o manuálním odstranění vrstvičky v řádu až desetin mm.
Nejsnadnější je broušení papírem pod vodou. Na značně zašlé kryty lze zprvu použít i papír s tříčíselnou zrnitostí. (Na krytech které byly KO a navíc porostlé mechem z vraku jsem zkoušel až 600 - to už ale řádně nerozleštíte, takže začátek klidně 900).
Dále postupně pokračovat po velkých skocích (např. 1000, 1500, 2000) broušením pod vodou. Na vnitřní stranu stačí jen nejjemnější.
Na času a pečlivosti závisí výsledek.
Rozleštění - Tempo ne. Silichrom. Nicméně bude nutné pravidelně opakovat.
MNOHEM vhodnější je použít leštící pastu bez křemičitého základu (bez silikonové báze). To lze poté opatrně odmastit (např. troškou technického lihu) a po odpaření stříknout transparentním lakem s UV filtrem.
Výsledek je na první pohled stejný, ale po dobu předpokládané použitelnosti trvalý - na rozdíl od silichromu.
Pokud se tu ovšem bavíme o eM krytech - to už bych dal pár korun za druhošku, jelikož čas strávený na obnově je dražší než nákup.
U krytů na "kila" to má smysl, neboť jich lze sehnat v "obnovitelném stavu" dostatek za přiměřenou cenu, což s originálem nesnese na rozdíl od eMka srovnání.
Rozhodně se nedá mluvit o renovaci. Polymery starého typu degradované UV zářením a přirozenou oxidací nelze uvést do stavu podobnému z výroby.
Základní a hlavní parametry úspěchu, tj. použitelnosti (stav A) = použitelnost v provozu a bez připomínek na STK, stav B) vyhnouti se připomínkám na srazech - to obojí lze, stav C) dělat parádu - ne), závisí hlavně na stavu před, tzn. degradaci a co ovlivnit lze, tak hlavně na pečlivosti odstranění degradovaných vrstev.
Degradované vrstvy lze odstranit pouze vrchní nejvíce napadené oxidací. (Oxidace není pouze koroze kovů, týká se i plastických hmot, pouze je z větší části způsobena rozkladem pod vlivem záření).
Lze se bavit o manuálním odstranění vrstvičky v řádu až desetin mm.
Nejsnadnější je broušení papírem pod vodou. Na značně zašlé kryty lze zprvu použít i papír s tříčíselnou zrnitostí. (Na krytech které byly KO a navíc porostlé mechem z vraku jsem zkoušel až 600 - to už ale řádně nerozleštíte, takže začátek klidně 900).
Dále postupně pokračovat po velkých skocích (např. 1000, 1500, 2000) broušením pod vodou. Na vnitřní stranu stačí jen nejjemnější.
Na času a pečlivosti závisí výsledek.
Rozleštění - Tempo ne. Silichrom. Nicméně bude nutné pravidelně opakovat.
MNOHEM vhodnější je použít leštící pastu bez křemičitého základu (bez silikonové báze). To lze poté opatrně odmastit (např. troškou technického lihu) a po odpaření stříknout transparentním lakem s UV filtrem.
Výsledek je na první pohled stejný, ale po dobu předpokládané použitelnosti trvalý - na rozdíl od silichromu.
Pokud se tu ovšem bavíme o eM krytech - to už bych dal pár korun za druhošku, jelikož čas strávený na obnově je dražší než nákup.
U krytů na "kila" to má smysl, neboť jich lze sehnat v "obnovitelném stavu" dostatek za přiměřenou cenu, což s originálem nesnese na rozdíl od eMka srovnání.
-> marek.latr: v tomto článku je názorná ukážka ako na zažltnuté plasty, nové to nebude ale nejaký čas to vydrží
www.skoda110r.cz/article. php?id=416
www.skoda110r.cz/article. php?id=416
normálne som sa opýtal....
-> RoboSK: môžeš sa toto opýtať ?
-> castrol:
-> marek.latr: samozrejme že z vonkajšej strany

-> castrol:


-> marek.latr: samozrejme že z vonkajšej strany

JJ děkuji, vše vyzkouším ale jeste jestli zvenku nebo zevntir toto všechno
-> RoboSK: no jasne ze brusil to vrubkovanie zvnutra 

-> marek.latr:
Jak píšou kluci - Tempem a pokud jsou hodně zvětralé, tak nejdřív 2000 smirkem a pak Tempem.
Potom hned omýt teplou vodou a vydrbat zbytky Tempa kartáčkem z nápisů, jinak to tam ztvrdne a je to hnusně bílé. Po omytí otřít do sucha a ošetřit oživovačem plastů, nebo voskem.
Pak už jen pravidelně obnovovat ochranu.
Jinak nečekej, že zažloutlý plast zpátečky bude zase bílý....
...ale lesklé to vypadá daleko lépe, než matné a u barvených plastů (koncové, brzdové a blinkr) skoro nepoznáš rozdíl od nového
Jak píšou kluci - Tempem a pokud jsou hodně zvětralé, tak nejdřív 2000 smirkem a pak Tempem.
Potom hned omýt teplou vodou a vydrbat zbytky Tempa kartáčkem z nápisů, jinak to tam ztvrdne a je to hnusně bílé. Po omytí otřít do sucha a ošetřit oživovačem plastů, nebo voskem.
Pak už jen pravidelně obnovovat ochranu.
Jinak nečekej, že zažloutlý plast zpátečky bude zase bílý....
...ale lesklé to vypadá daleko lépe, než matné a u barvených plastů (koncové, brzdové a blinkr) skoro nepoznáš rozdíl od nového

-> TAZ1500: to si brúsil z venku či z vnútra ? 

u bejvalyho auta sem je zbrousil smirgl papirem tušim 1200 a byly jako nový
tempom to ide ale dlho to nevydrzi
Tempo nebo Silichrom, ale já to zatím nezkoušel.
Zdravím, je nějaký způsob jak očistit, oživit nebo vyleštit typicky zašlé zadní světla (š120). Přes ty mé už pomalu není poznat že ty světla svítí a nové jsou všude vyprodané a po inzerátech už také nejsou. A druhovýroba zřejmě nějak nefunguje. Děkuji