skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Broušení-dotaz
jo diky uz ho mam iba v obchode my tvrdili ze to je na lesteni nereze a ide stim celkom dobre ale asi budu muset prvne pouzit drateni a potom tenhle lôebo mam tam asi 4 vrstvy barvy a hodne tmele a dost toho kotouce mizne
-> bajla: třeba tohle. ;-) www.cominvest.cz/produkty
/.../lestici-kotouc-dup-12
2-125-22-a-c-s54589681
mohel byste sem dat nekdo fotku alebo odkaz jak vypada ten kotouc urceny na odstranenibarvy lebo nikde v obchode nevedi co chcu
-> djmaso: akurat to frka vsade na okolo 

-> Koblet: doporučuji co doporučuje castrol, cca za 3hod jsem měl obroušenej celej spodek auta na kov ( 4 kotouče :)
-> Koblet: povodny nater najprv oskrabat dlatom az potom dobrusit kartacom na bruske ..
-> Koblet: pouzi tento kotuc www.anakra.sk/internetovy
-obchod/.../kartac-miskovy
-m14-vrkocovy-ocelovy-drot
-0-5mm a urcite dat zakladovku
Můžete mi poradit jakej kotouč tedy na flexu použít? Pročetl jsem tady na foru co se dalo a pořád nějak nevím. Nechci čistit blatníky ani lak, ale komplet podvozek a podběhy. Barva na podvozku nevypadá na gumoasfalt, je tvrdá a drží jako hrom. Když už je někde špatná, tak se loupe celá jako pevná krusta.
Kartáč na vrtačku není nic moc. Přepokládám očištění podlahy na plech, pak nějakej odrezovač a nakonec nátěr. Poptal jsem se odborníků a dostal doporučené BODY rovnou na plech. Prý se dělá i v plechovce k nátěru štětkou, takže bych asi dal to. AKorát nevím jestli pod to nedat základovku.
Kartáč na vrtačku není nic moc. Přepokládám očištění podlahy na plech, pak nějakej odrezovač a nakonec nátěr. Poptal jsem se odborníků a dostal doporučené BODY rovnou na plech. Prý se dělá i v plechovce k nátěru štětkou, takže bych asi dal to. AKorát nevím jestli pod to nedat základovku.
www.motoiq.com/magazine_a
rticles/.../project-ls-s13
-part-1-getting-the-chassi
s-ready.aspx jen tak zhruba pro představu jak jde suchým ledem sundat protihluková izolace...
To je samozřejmě na zvážení a preferencích. 4 podběhy a blatníky byly za hodinu a kus hotové ve stavu 1A. Ručně bych to dělal minimálně den, nehledě na ten nepořádek při odstraňování asfaltu a spotřebě kotoučků a energií.
Ten suchý led by nemusel být špatný akorát bych řekl že je to krapet drahé..
Narazil jsem na tyto stránky tak trochu omylem, ale zaujalo mne toto téma. Na odstranění nánosů asfaltových nátěrů a nečistot (nedělám si iluze, že pisatel má podběhy v originál laku a chce je brousit), se mi osvědčilo tryskání suchým ledem. Jde o neabrazivní metodu, kdy díky silnému bodovému podchlazení dojde ke zkřehnutí materiálu a následné odloupnutí. Při troše šikovnosti se s tím dá jít po vrstvách a sundat např, asfaltový nátěr a zachovat původní lak pod ním. Případně očistit na holý plech bez poškození. Vyrezlá místa lze pak snadno dobrousit. Pokud by to někoho zajímalo, dohledal bych fotky podběhů před a po.
Jinak na níže uvedený kotouček na odstranění starých laků také nedám dopustit a tím by šlo také podběhy očistit. Jen se s ním nedostanete do malých prolisů a rohů. A doporučuji jich koupit pro začátek více. Je to jako kotouček do mikrobrusky, první zkrátka hned zničíte
Jinak na níže uvedený kotouček na odstranění starých laků také nedám dopustit a tím by šlo také podběhy očistit. Jen se s ním nedostanete do malých prolisů a rohů. A doporučuji jich koupit pro začátek více. Je to jako kotouček do mikrobrusky, první zkrátka hned zničíte

a čo tak to najskôr oškrabať dlátom a potom s ježkom a flexou dokončiť
-> Eidy: To jo, třeba na sundání barvy kolem něčeho, co se bude svářet je to super.
-> Eidy: jj je to kotouč co vypadá jak houba a bere to jen barvu... bežně se to prodává ale když s tim vezmeš hrany nebo něco ostrýho tak dost rychle ubejvá, je to dobrý na hladký velký plochy.

-> havlik, stepan: Tak gumoasfalt každopádně horkovzduškou nebo plamenem a oškrábat. Tím kotoučem jsem myslel sundat jenom základovku, abys nemusel lamelákem ubírat plech.
já to ani neškrabal, mam doma 2,5kW flexu z CCCP , na tu jsem nacpal
www.bosch-naradi-cz.cz/Us erFiles/.../BL97010.jpg
a během chvíle bylo hotovo a to ,až na plech :)
ps (hlavně štít na gesicht - dost to bolí )
www.bosch-naradi-cz.cz/Us erFiles/.../BL97010.jpg
a během chvíle bylo hotovo a to ,až na plech :)
ps (hlavně štít na gesicht - dost to bolí )
-> Eidy: Já sem je kupoval za asi 120kč kus. Na barvu dobrý, ale gumoasfaltem se to ucpalo.
-> Eidy: když ty specialní kotouče asi nebudou uplně správne fungovat s věcí na podvozky. Na barvu super
-> Peťa Klíč: S flexou ne, ale občas jsem chytal vrtačku 

-> Petr Volfik: tobě nepovedlo se? mně obojí,, vyskočí z ruk a během čtvrt sekundy je dvoumetrový starý prostěradlo dokonale zasukováno, pak to hodinu rozmotáváš



-> Peťa Klíč: To snad je lepší to pustit a rychle utíkat 

a úplně nejlepš když flexa chytí do ježka vlastní přívodní šňůru nebo kus hadru
Dělají se i speciální kotouče, který berou jen barvu a ne plech. Ale nevím jak se to jmenuje a kolik to koštuje. Viděl jsem to na předváděčkách a makalo to hezky.
Mám vyzkoušeno že když flexa a dráták, tak to jde docela dobře a rychle, ale bordel je fakt všude a hlavně se tlumex mazal do obroušené plochy. Horkovzduškou to trvalo díl a smrad, pak jsem to beztak vzal na čisto drátákem.
Též se mi povedlo na předním čele, a to byl už hodně jetej... Ale při troše opatrnosti i to jde.
-> Eidy: lamelak to obrusi dost hrbolato... alebo prebrusi tensi plech az na skrz... 

-> Eidy: s lamelovým opatrně aby to nebrousil i s kastlí :-D
Horkovzduškou a špachtlí oškrábat na plech nebo aspoň na základovku. Pak kartáč nebo lamelovej kotouč do flexy.
drateny kartac do flexy. Vrtacka je k nicemu
-> Winnie: ja som pouzil kefovy kotuc do karbobrusky...
Zdravím všechny,
potřeboval bych poradit jak brousit spodek karoserie, podběhy především. Zkoušel jsem kartáče na vrtačce, ale nijak závratného výsledku jsem nedosáhl. Za odpověď díky ;-)
potřeboval bych poradit jak brousit spodek karoserie, podběhy především. Zkoušel jsem kartáče na vrtačce, ale nijak závratného výsledku jsem nedosáhl. Za odpověď díky ;-)