Puzivam vosk od terosonu alebo od VW SKoda .... ten teroson lepsie zateka fakt super.
Ale ani jeden nesmrdi.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dutiny, dutiny....
-> Milan 136: ani ne, max pár dnů/tydnů. to ten rezistin tam vydrží i rok smrdět
-> Tomaso435 22.02.25 16:16:14: To pak vevnitř smrdí nonstop tím olejem ne?
Do dutin jedině olej na konzervaci zbraní. Zatím mi přes něj ještě žádný auto neshnilo. Akorát trvanlivost je tak přes jednu zimu
-> ajok 22.02.25 08:28:15: tenhle nebrat ?
-> Robert 106 21.02.25 20:43:17: dnesni resistin vubec nebrat, v tom je silikon, odlupuje se....
pravdu mas v tom, ze mi u rapida hniji dolni falcy prahu, protoze uz to je z vrchu zalepeny a mezi plechy se to nedostane :(. Kanalky v prazich prostouchnu drivkem.
Korozi starej rezistin umel zastavit tak na ty 3 roky. Spary je problem, ale zas si rikam, ze ten "rezistin" se dostane tam, kam voda, zvlast treba ten ridkej dinitrol.
pravdu mas v tom, ze mi u rapida hniji dolni falcy prahu, protoze uz to je z vrchu zalepeny a mezi plechy se to nedostane :(. Kanalky v prazich prostouchnu drivkem.
Korozi starej rezistin umel zastavit tak na ty 3 roky. Spary je problem, ale zas si rikam, ze ten "rezistin" se dostane tam, kam voda, zvlast treba ten ridkej dinitrol.
Já bych to vystříkávání zas moc nepřeceňoval. Dělal jsem pár pokusů řekl bych:
- Ošetření Rezistinem, nebo jiným sajrajtem funguje 100% jen u nového auta a na čistý nerezavý povrch
- Rezistin je vyloženě vhodný k ošetření čistých suchých spár a to pouze malým množstvím
- nastříkání na povrchovou rez je diskutabilní
A potom co jsem koupil Modrou také můžu říci:
- naprosto nevhodné je nanést nástřik na šupinatou rez, nebo hůř bláto a pod. - opačný účinek.
- Chorobné každoroční doplňování nástřiku působí tlustou vrstvu, která zabrání odtékání vody, spolu s blátem vytvoří bazénky a korozi na místech jinak nevídaných.
- vystříkávání vnitřních, kabinových, nebo kufrových míst působí smrad v létě a vytékání do interiéru a auto stejně shnije.
- Ošetření Rezistinem, nebo jiným sajrajtem funguje 100% jen u nového auta a na čistý nerezavý povrch
- Rezistin je vyloženě vhodný k ošetření čistých suchých spár a to pouze malým množstvím
- nastříkání na povrchovou rez je diskutabilní
A potom co jsem koupil Modrou také můžu říci:
- naprosto nevhodné je nanést nástřik na šupinatou rez, nebo hůř bláto a pod. - opačný účinek.
- Chorobné každoroční doplňování nástřiku působí tlustou vrstvu, která zabrání odtékání vody, spolu s blátem vytvoří bazénky a korozi na místech jinak nevídaných.
- vystříkávání vnitřních, kabinových, nebo kufrových míst působí smrad v létě a vytékání do interiéru a auto stejně shnije.
-> minno 03.12.24 13:09:09: jak pise- 11mAjA11 diky te tekutosti to dobre funguje i s dvojnasobne dlouhou hadickou... ale vic by se vyplatilo to litrove baleni, roto bych bral nejakou pistoli

Úplně v pohodě , on je hodně tekutý ale velice rychle odvetra rozpouštědla a ulpívá na povrchu ošetřované dutiny. Bílou variantu používám pod kotouče, na středy ráfků a šestihray kolových šroubů. Funguje za ty peníze bezvadně
-> ajok: Už neviem, či si mi to písal, ale myslím hadičku ako je aj na fotke na tom linku. Vyskúšané to nemám, ale príde mi, že zo spreja to musí mať malý tlak na to, aby vosk rozprášilo aj cez tak dlhú hadicu.
-> minno 02.12.24 20:34:28: myslis origo? ta je kratka, je prodluzuji - spojim 2 dohromady a celej prah treba u rapida vystrikam z jednoho otvoru uprostred, nepsal jsem Ti to na mess?
Kolega me premluvil na vystrikani dutin na i10, ac hnujde nemusim, tak jsem cumel, jak je to dobre postavene auticko, zadne silene dutiny jak u VW a slo to s tim paradne, prahy ani nebylo potreba delat, ale ty pomocne nosniky pod podlahou to uz mel pekne rezave, tak jsem kazdy 2x projel. Osetrene to maji klasicky, dnesnim stylem, aby auto z venku stale vypadalo pekne, ale rozpadlo se pod pr.... teda zadkem
Kolega me premluvil na vystrikani dutin na i10, ac hnujde nemusim, tak jsem cumel, jak je to dobre postavene auticko, zadne silene dutiny jak u VW a slo to s tim paradne, prahy ani nebylo potreba delat, ale ty pomocne nosniky pod podlahou to uz mel pekne rezave, tak jsem kazdy 2x projel. Osetrene to maji klasicky, dnesnim stylem, aby auto z venku stale vypadalo pekne, ale rozpadlo se pod pr.... teda zadkem

-> ajok 01.12.24 13:43:41: Tá dlhá hadička so sprejom funguje nejako rozumne?
ja letos vystrikal, jak byla ta vedra asi 10 aut, ale kupuji todle: www.prumyslove-cistice.cz
/katalog/.../boll-prostred
ek-na-konzervaci-uzavrenyc
h-profilu-karoserii-jantar
-ochrana-dutin-s-voskem-50
0ml-001010.html
Tadle kdyby sla doplnit hadickou na dutiny www.lidl.cz/p/.../p100377 832
Jinak je alternativa neco jako ma Bukaj a k tomu menic, ale beteriova nejlip na tyto parkside by byla najlepsi.
Tadle kdyby sla doplnit hadickou na dutiny www.lidl.cz/p/.../p100377 832
Jinak je alternativa neco jako ma Bukaj a k tomu menic, ale beteriova nejlip na tyto parkside by byla najlepsi.
Díky za odpovede a tipy, hľadám ďalej
-> Boco 18.11.24 23:12:02: Já mám třeba pistoli na dutiny z Lidlu, tu se spodní nádobkou. A na to, že to stálo pár korun to funguje. Dokáže to vycucnout i poměrně hustej vosk, hadičká má asi metr a aplikuje to dobře. Je teda docela spotřeba vosku, ale to je konečně u dutin spíš asi plus ...
-> minno 19.11.24 13:04:21: A přesně tak to i funguje - stačí mi prodlužka a kanystr s benzínem na ředění "vosku" do dutin a čištění pistole po práci
Kdysi touhle pistolí táta na chatě stříkal celou užovku - a výsledek vypadal celkem dobře - na to, že v půlce práce vypnuli proud a zapnuli až za dvě hodiny...

Kdysi touhle pistolí táta na chatě stříkal celou užovku - a výsledek vypadal celkem dobře - na to, že v půlce práce vypnuli proud a zapnuli až za dvě hodiny...

-> Boco: Ja používam už 6 rokov toto. Bolo to drahé ako sviňa, ale funguje to výborne. Hliníková tlaková nádoba, do ktorej nalejem "preparát" a striekam. Sú k tomu dve hadičky. Jedna s rozprašovacou tryskou do dutín a druhá s "háčikom" - tú som ešte nepoužil.
www.fluidfilm.sk/Tlakova- zasobnikova-pistol-d29.htm
www.fluidfilm.sk/Tlakova- zasobnikova-pistol-d29.htm
-> Bukaj: To vyzerá slušne, jednoducho.
-> Boco: Přijde mi, že má příliš tlustou a krátkou hadičku.
Doporučil bych hledat podle délky a průměru hadičky s tryskou.
Já sám používám už 100 let na dutiny švýcarskou elektrickou pistoli Everspray h (aukro.cz/elektricka-strik aci-pistole-wagner-everspr ay-h-1980-nepouzita-698321 4346)
ke které jsem v 90. letech za nekřesťanskou sumu (tehdy 700 Kč) koupil ve značkové prodejně Wagner (původní firma se jmenovala SPRAYTECH A.G., později Wagner) originální trysku na dutiny (délka "šlauchu" 80 cm, průměr 7 mm) , kterou používám dodnes.
Doporučil bych hledat podle délky a průměru hadičky s tryskou.
Já sám používám už 100 let na dutiny švýcarskou elektrickou pistoli Everspray h (aukro.cz/elektricka-strik aci-pistole-wagner-everspr ay-h-1980-nepouzita-698321 4346)
ke které jsem v 90. letech za nekřesťanskou sumu (tehdy 700 Kč) koupil ve značkové prodejně Wagner (původní firma se jmenovala SPRAYTECH A.G., později Wagner) originální trysku na dutiny (délka "šlauchu" 80 cm, průměr 7 mm) , kterou používám dodnes.
Ahojte nechcem vytvárať nové vlákno tak sa spýtam tu - aku pistoľ odporučíte na nástrek dutín dinitrolom ML? Priamo tú od Dinitrolu? www.dinitrol.sk/ubs-pisto
l
Tak dneska vyzvednuto, teď jen vymyslet kam to uklidím, aby mi to děti neomlátily, rozhodnout se nad pár chybějícíma věcma a pak nazdobit... už aby to bylo 

-> palinator: Hlíníkový rámy údajně (není to úplně exaktní disciplína) časem ztrácej tuhost a většina z nich dřív nebo později někde praskne - a svařit to ne vždy lze (resp. to brzo rupne znova). A celkově proti slušné oceli zas tak moc výhod nemá - krom pár top značek/typů to o moc lehčí není. Možná je to o trochu levnější....
Karbon je v tomhle trochu neznámá, na měknutí by trpět neměl, ale není karbon jako karbon, hrozně záleží z čeho a jak je to upečený, takže o tom materiálu říct něco obecnýho je složitý. A dřív nebo později u nich taky k nějakej zradě dojde - ale oproti hliníku je to relativně dobře opravitelný (většinou). Jenže cenově jsou pořád někde jinde než ocel.
Ale jak říkám, není to čistě rozumová volba, mám prostě pro ocelový trubky slabost
Karbon je v tomhle trochu neznámá, na měknutí by trpět neměl, ale není karbon jako karbon, hrozně záleží z čeho a jak je to upečený, takže o tom materiálu říct něco obecnýho je složitý. A dřív nebo později u nich taky k nějakej zradě dojde - ale oproti hliníku je to relativně dobře opravitelný (většinou). Jenže cenově jsou pořád někde jinde než ocel.
Ale jak říkám, není to čistě rozumová volba, mám prostě pro ocelový trubky slabost

-> dragon_cb_cz:
A co se děje s těma rámama co nejsou "na vždy"?
A co se děje s těma rámama co nejsou "na vždy"?
-> palinator: Ani ne... má to svoje důvody, některý čistě osobní a iracionální (mám pro ocel prostě slabost), jiný vcelku racionální - krom titanu asi není jiný materiál víc "na vždy", jenže titan je cenově cca o řád jinde - od toho kolegy mám možnost koupit rám Morati SC 1.2, ale tam by místo 3.5 tisíce ta cenovka byla tak 30-35 tisíc odhaduju.
A proč "navždy" je taky celkem prostý, ke kolům většinou přilnu ještě o dost víc než k autům a zabíraj míň místa - takže politika "kupuju, neprodávám" je daleko snadněji realizovatlná
A proč "navždy" je taky celkem prostý, ke kolům většinou přilnu ještě o dost víc než k autům a zabíraj míň místa - takže politika "kupuju, neprodávám" je daleko snadněji realizovatlná

-> dragon_cb_cz:
Jestli pak není lepší se na celej ocelovej rám vysrat.
Jestli pak není lepší se na celej ocelovej rám vysrat.

-> Vojťas: Gramy neřeším, nebo minimálně ne zásadně - což je patrný i z volby materiálu rámu
Pravděpodobný využití bude kolo sice do dobrýho počasí, ale takový, který se zásadně nebojím chvíli nechat stát před školkou, když ráno pojedeme s malou... takže to nebude úplně hvězdně osazený, spíš takový trochu co dům dal, kliky mám doma nejetý 105 5700 double, od kolegy mám přislíbený šaltry a brzdy ze starší ultegry, řazení ještě není rozhodnuto (včetně volby typu, jestli duály nebo dole na rámovce... možností je řada).
A ten vosk po vyschnutí bude pár gramů bych odhadoval... ta vrstva bude docela tenká a povrch trubek zas takovou plochu nemá.

A ten vosk po vyschnutí bude pár gramů bych odhadoval... ta vrstva bude docela tenká a povrch trubek zas takovou plochu nemá.
-> dragon_cb_cz: tak pokud to mas v planu na dozivoti, a je to takova ulozenka, tak to asi pomuze. Ale pokazis si tim hmotnost
docela by me zajimalo jakej rozdil to udela

-> Vojťas: Tak hliníku se tohle netýká (a karbonu pochopitelně taky ne), u (některý) oceli to smysl dává... "Obyčejnej" ocelovej rám má tloušťku stěny trubky 1mm i víc, to jen tak neprohnije.
Tohle je ale dvakrát zeslabovaná Sanko ocel, přesný specifikace neznám, ale u srovnatelných trubek od Columbusu je v těch nejslabších místech tloušťka stěny 0.5-0.6mm - to už prohnije (do fáze kdy to nemá potřebný pevnostní vlastnosti) vcelku snadno - speciálně právě v těch zadních šavlích a podobných místech.
jako pokud ten rám chceš mít na pár let, tak je to úplně šumák - to vydrží. Ale u starších (20 a více let, ale občas i mladších) lehkých ocelových rámů jsou prohnilý zadní šavle vcelku běžná záležitost. Tenhle je "novej" - stará zásoba, nikdy nejetej - a stejně je uvnitř na některých místech liška a když s ním točím v rukou tak se tam přesejpá takovej ten "korozní prach"... takže to radši proleju, stojí to hovno a pomůže to docela dost. V zimě s tím sice jezdit neplánuju, ale i tak.
Kolega v práci má od Štěrby na míru stavěnou cyklokrosku z Ritchey trubek a když jí nedávno nechával přestavět (místo cantileverů kotoučový brzdy, úprava na Di2) a přelakovat, tak byl docela nepříjemně překvapený, co je uvnitř... říkal, že další ocelový rám by si nechal stavět jen z Columbus XCr nebo jiných "nerez" trubek....
Tohle je ale dvakrát zeslabovaná Sanko ocel, přesný specifikace neznám, ale u srovnatelných trubek od Columbusu je v těch nejslabších místech tloušťka stěny 0.5-0.6mm - to už prohnije (do fáze kdy to nemá potřebný pevnostní vlastnosti) vcelku snadno - speciálně právě v těch zadních šavlích a podobných místech.
jako pokud ten rám chceš mít na pár let, tak je to úplně šumák - to vydrží. Ale u starších (20 a více let, ale občas i mladších) lehkých ocelových rámů jsou prohnilý zadní šavle vcelku běžná záležitost. Tenhle je "novej" - stará zásoba, nikdy nejetej - a stejně je uvnitř na některých místech liška a když s ním točím v rukou tak se tam přesejpá takovej ten "korozní prach"... takže to radši proleju, stojí to hovno a pomůže to docela dost. V zimě s tím sice jezdit neplánuju, ale i tak.
Kolega v práci má od Štěrby na míru stavěnou cyklokrosku z Ritchey trubek a když jí nedávno nechával přestavět (místo cantileverů kotoučový brzdy, úprava na Di2) a přelakovat, tak byl docela nepříjemně překvapený, co je uvnitř... říkal, že další ocelový rám by si nechal stavět jen z Columbus XCr nebo jiných "nerez" trubek....
-> dragon_cb_cz: tak to asi vidim prvne ze by s ramem nekdo delal takovy veci 

-> radekra: To by se mohlo vlézt... nemám ten rám u sebe, rovnou jsem do něj nechal v obchodě nalisovat hlavový složení a zafrézovat domeček na středový složení, ale snad se to vleze.
Dám vědět, díky za tipy pánové, ušetřili jste mi hodně zkoumání.
Dám vědět, díky za tipy pánové, ušetřili jste mi hodně zkoumání.
-> dragon_cb_cz: Tryska má tak 4mm
-> Tuner#2: Super, tak snad ta koncovka bude dostatečně malá, aby do tý zadní stavby prolezla... kluci od FORT-a tam nenechali moc velký díry
Ale je to funglovka rám, tak bych ho chtěl pořádně ošetřit, ať je s trochou štěstí "na pořád".
Pro představu o co se jedná
:

Pro představu o co se jedná

-> dragon_cb_cz 21.12.17 20:17:22: Používám leta ten co radekra a je super.
-> radekra: Aaaa, perfekt, tady je to i vyfocené! Díky moc.
-> Pavel P..: Jo, na ten jsem taky koukal, ale nikde nebyla ta hadička vidět... zkusím ještě konkrétně ten Motip pohledat, jestli to někde nenajdu... ale to co poslal Radek bude nejspíš ideál.
-> Pavel P..: Jo, na ten jsem taky koukal, ale nikde nebyla ta hadička vidět... zkusím ještě konkrétně ten Motip pohledat, jestli to někde nenajdu... ale to co poslal Radek bude nejspíš ideál.
-> dragon_cb_cz: měl jsem kdysi od Motipu a byla k tomu stočená plastová trubička cca 40cm a na konci roztřikovací tryska.
-> dragon_cb_cz: www.oleje-pema.cz/valvoli
ne-tectyl-ml-spray-s-prisl
usenstvim-600ml_34631.html
?gclid=EAIa... Něco takového?
Máte někdo zkušenost s voskem do dutin "ve spreji" ? Konkrétně jestli je tam nějaká rozumná aplikační hadička, nebo je to jen klasický rozprašovač jako u olejů ve spreji? Důvod proč nechci řešit klasickou aplikaci stříkací pistolí je ten, že to nechci na auto - zamýšlený účel je ošetření ocelového rámu kola a i to malé balení "ve spreji" (400g nebo a podobně) je pravděpodobně násobně víc, než budu potřebovat... ale zase vzhledem k ošetřovanému prostoru to asi tu hadičku bude chtít, hlavní rámový trubky bych třeba ještě nějak prolil, ale do zadních šavlí už se bez ní dostanu těžko....
Případně nemáte někdo v Praze "rozděláno", že bych se zastavil?
Případně nemáte někdo v Praze "rozděláno", že bych se zastavil?
-> J3STER: taky se muzu primluvit... Strikal sem s tim kapsy na fabii a nejake blbosti na škodné a fcajku 

-> J3STER: Mám s tým skúsenosti, kupoval som to už niekoľkokrát...Fajn prípravok, ale je to len sprej, takže do takých dutín ako sú napr. prahy, sa to strieka blbo...
Má někdo zkušennosti s tímhle přípravkem? www.colorshop.cz/spreje-c
251/dinitrol-ml-spray-500m
l-i827
Někdo tady použil Dinitrol 750 tak by ta značka měla být kvalitní.
Někdo tady použil Dinitrol 750 tak by ta značka měla být kvalitní.
-> Kadelus: projel sem malé díry na větší průměr a že by to byla nějaká škoda....
Představit si to je docela jednoduché, vezmeš vrtačku, vrták patřičného rozměru a jedeš dírku po dírce. Ale pokud se ti chce raději vyrábět menší koncovku, shánět jinou hadičku a v podstatě to celé předělat tak prosím i to jde ;)
Představit si to je docela jednoduché, vezmeš vrtačku, vrták patřičného rozměru a jedeš dírku po dírce. Ale pokud se ti chce raději vyrábět menší koncovku, shánět jinou hadičku a v podstatě to celé předělat tak prosím i to jde ;)
Napadlo , ale to fakt nechci.
Přece radši upravim nářadí než auto - né? A ani si to nedokážu představit. To by podle mně bylo víc škody než užitku.......
Ale jestli si to už tady někdo dělal tak to dá vědět.
Přece radši upravim nářadí než auto - né? A ani si to nedokážu představit. To by podle mně bylo víc škody než užitku.......
Ale jestli si to už tady někdo dělal tak to dá vědět.
-> Kadelus: a zvětšit díry tě nenapadlo?
Tak já si u nás v unimaxu koupil pistoli na dutiny a když jsem celej natěšenej chtěl začít tak jsem zjistil že se mi to nevleze do otvorů - do žádnýho (teda zase do jednoho jo ale je to velmi nepříjemné
). Možná na to už taky přišli a tak jí momentálně prodávaj za 50% ceny. Já dával plnou pálku. Možná by šla dát menší hadička , ale ta koncovka tam neproleze stejně. Leda si koncovku udělat taky ....

-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): když vyteče už hodně voleje tak se mi rozsvítí :D
-> Tomaso435: a máš na budíkách kontrolku mazání prahů? 

-> Jirik_Tuňák1983: ani né, jenom následky po zaparkování budou jetě dlouho drsný :D