skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Uložení volantové tyče - snížení volantu
-> Syny: tak v igelitce hledal kapesníček semenáček aby Ti zamával , a ty jsi mu frnknul zbaběle před nosem...
-> Nwkt: Ja videl pípáka ve vitaminu v Plzni 2x z toho ani jednou se nevenoval rizeni
Jednou telefonoval a podruhy se hrabal v igelitce na sedadle spolujezdce, az kdyz v perifernim videni zmercil cervenou smouhu, ktera kolem nej proletela, tak se kouknu pred sebe 


-> Jirik_Tuňák: trpaslík



-> Kapřík: Byl to dobrej vůs.
Teď je to rozebrané torzo. 


-> Jirik_Tuňák: na tom videu to vypadá vpoho.. no uvidíš až do toho sedneš
Buď to bude ok, nebo to bude nízko


-> Nwkt: To je velkej vůs.
Sedačku mám přizvednutou, tak akorát.

-> Kapřík: Je to cca 4 roky, možná víc, starý video. Teď je auto ještě nižší + nižší sedačky. Jsem sám zvědav.
-> Jirik_Tuňák: Když jsem tě viděl ve vitamínu v Plzni tak si seděl na podlaze ne
půl metru místa nad tebou a skoro jsem tě neviděl 


-> Jirik_Tuňák: ty seš blázen. Já mám 184 a budu to mít akorát. To z toho auta nic neuvidíš...
-> Kapřík: Mám cca 168 až 170 cm.
-> Jirik_Tuňák: ještě níž? to už přes ten volant nevidíš vez z auta ne? 

-> Nwkt: No, jsem na to sám zvědavej. Ku,a se mě špatně píše, házím čínkou a te%d mám pauzu. 

-> Jirik_Tuňák: Ty by sis je měl spíš dávat vejš ne 

-> Kapřík: U mě je to nutnost, mám sedačky ještě nižší a níž než ty.
Doufám, že z toho werku uvidím aspoň ven. 


-> Jirik_Tuňák: určitě pak nahoď fotky

Pak dodám svoje fotky s jiným způsobem aplikace, jak jsem popisoval níže. 

-> ondie: zatím nevím, až to všechno poskládám, začnu řešit ty plasty. Třeba to tam nějak napasuju, popř. lehce upravím a bude to vypadat normálně...doufám v to
Nechce se mi tam vymýšlet nic jinýho



-> Kapřík: nápad je to dobrej,dobrá inspirace ;) ..jj,plasty držej vlastně na volantovce,ale společně zapadaj do toho plastu pod kapličkou,kterej se šroubuje do kostry palubky...no uvidíš jak to tam bude vycházet..
-> ondie: no já to potřebuji snížit z toho důvodu, že mám dost nízko sedačky a volant kvůli odsazení je hodně vysoko... a ty 2 cm jsou celkem znát. Hned jak jsem do toho sednul, cítil jsem se v tom líp a volant mi líp sednul do rukou. Takže já to hodnotím pozitivně
Plasty kolem volantu doufám že budou pasovat původní zpátky bez úprav. Sice je to snížené, ale tak plasty drží kolem volantové tyče, tak snad se to na ni nějak dotáhne
Zatím jsem to neřešil...
-> Kaprof: děkuji


-> Kaprof: děkuji

-> Kapřík: vypadá to dobre

-> Kapřík: tak nápad zajímavej...je to v reálu subjektivně skutečně natolik znát..že je nižší posez ? ...takhle z tepla domova by se mi i zdálo,že 2cm neudělaj tolik
..A jakpak budeš řešit ty plasty okolo volantové tyče aby to bylo trochu vzhledný ?
..A jakpak budeš řešit ty plasty okolo volantové tyče aby to bylo trochu vzhledný ?
provizorní výsledek.... nevšímejte si bordela v autě, pracuje se..
Takže dneska jsem se do toho pomaličku pustil... Největší problém byl u sundání brýlí co drží spínačku. Na levé straně je šroub, na druhé ten ulamovací šroub bez hlavice. Takže nejdříve jsem ho zkoušel povolit kleštěma, pak jsem do něj vypiloval drážku a snažil se ho povolit šroubovákem. Všechno bez šance. Pak mě napadlo povolit 4 držáky volantové tyče, tím pádem šlo pohybovat volantovou tyčí a také brýlema. Takhle jsem to "rozviklal" a po chvíli šroub povolil skoro rukou
Na obrázku je vidět zatím provizorní řešení (pouze na zkoušku). Vypodložení je provedeno pomocí 2 matic M10. Vypodložení je tedy kolem 2 cm na všech 4 úchytech. Co jsem zkoušel, nejlepší varianta je vypodkládat všechny úchyty souměrně. Ty 2 cm jsou v mých podmínkách maximum. Jinak už bych do auta kvůli volantu asi nenalezl
Snížení volantu dosahuje těch 2 - 2,5 cm a je pro moje podmínky ideální a dostačující. Hned je v tom lepší pocit... takže tahle to nějak bude.
Pro vypodložení zatím nevím co použít. Šlo by tam nechat matky M10 tak jak je to na obrázku. Ale lepší bude vyrobit z nějaké silnostěnné trubky válečky. Řešení uchycení brýlí budu realizovat pomocí návrhu o pár příspěvků níž.
Brýle co jsem zjistil jdou klidně otočit vzhůru nohama, není problém a funkčnost všeho zůstane zachována. Ale moji situaci to neřeší a lépe se mi bude vymýšlet úchyt při origo poloze brýlí..
Narazil jsem na jediný problém na který je potřeba myslet. S volantovou tyčí, funkcí kloubu atd. není vůbec žádný problém. Funkce je při snížení volantové tyče vypodložením stále stejná. Jediným problémem je, že při snižování volantové tyče vypodkládáním dochází k jejímu posunování směrem k řidiči. V situaci na obrázku kdy je provedeno vypodložení 2cm, dojde k posunutí směrem k řidiči o 0,8 cm. Pokud chceme zachovat funkčnost zámku volantu, musíme brýle také posunout také kousek od držáku v kastli (vypodložením). V mém případě bude vypodložení zároveň držákem (viz. pár příspěvků níže).

Na obrázku je vidět zatím provizorní řešení (pouze na zkoušku). Vypodložení je provedeno pomocí 2 matic M10. Vypodložení je tedy kolem 2 cm na všech 4 úchytech. Co jsem zkoušel, nejlepší varianta je vypodkládat všechny úchyty souměrně. Ty 2 cm jsou v mých podmínkách maximum. Jinak už bych do auta kvůli volantu asi nenalezl

Pro vypodložení zatím nevím co použít. Šlo by tam nechat matky M10 tak jak je to na obrázku. Ale lepší bude vyrobit z nějaké silnostěnné trubky válečky. Řešení uchycení brýlí budu realizovat pomocí návrhu o pár příspěvků níž.
Brýle co jsem zjistil jdou klidně otočit vzhůru nohama, není problém a funkčnost všeho zůstane zachována. Ale moji situaci to neřeší a lépe se mi bude vymýšlet úchyt při origo poloze brýlí..
Narazil jsem na jediný problém na který je potřeba myslet. S volantovou tyčí, funkcí kloubu atd. není vůbec žádný problém. Funkce je při snížení volantové tyče vypodložením stále stejná. Jediným problémem je, že při snižování volantové tyče vypodkládáním dochází k jejímu posunování směrem k řidiči. V situaci na obrázku kdy je provedeno vypodložení 2cm, dojde k posunutí směrem k řidiči o 0,8 cm. Pokud chceme zachovat funkčnost zámku volantu, musíme brýle také posunout také kousek od držáku v kastli (vypodložením). V mém případě bude vypodložení zároveň držákem (viz. pár příspěvků níže).
Tak mám to nakreslené....prosím nesmát se mému výtvarnému umění vytvořenému ve Win malování a pomocí touchpadu

Takže brýle upravím takto: odpiluji z koncových částí 5 mm materiálů, čím vykompenzuji zdvih vzniklý dodatečním přidáním pásoviny 5 mm se závitem na uchycení brýlí.
Z obrázku je patrné kterou část mám v plánu odbrousit
Z obrázku je patrné kterou část mám v plánu odbrousit
-> darklord: otázkou jestli by pasoval krycí plast. To teď nevím. Spínačka jde otočit? Je to možné, nezkoumal jsem to
Už mám z dvou zdrojů potvrzeno, že snížení pomocí vypodložení o cca 2 cm je naprosto funkční. Takže touto cestou půjdu i já. Otázku zda vypodkládat jak předek tak zadek, popř. kterou stranu jak moc nebo souměrně budu řešit až na samotném autě v průběhu týdne. Uchycení držáku spínačky (brýle) už mám taky zhruba v hlavě. Budu vycházet z nákresu který jsem dal o nějaký příspěvek níž. Při tomto stavu by byly celé brýle o šířku té 5 mm pásoviny posunuty směrem k řidiči. To by mi an nevadilo, ale zase by možná vylézala spínací skříňka zbytečně z krycího plastu. Proto mě napadlo odpilovat 5 mm z krajních držáků brýlí, tak aby do těchto míst zapadla zmiňovaná pásovinka... Pokusím se udělat jednoduchý nákres jak to myslím

Už mám z dvou zdrojů potvrzeno, že snížení pomocí vypodložení o cca 2 cm je naprosto funkční. Takže touto cestou půjdu i já. Otázku zda vypodkládat jak předek tak zadek, popř. kterou stranu jak moc nebo souměrně budu řešit až na samotném autě v průběhu týdne. Uchycení držáku spínačky (brýle) už mám taky zhruba v hlavě. Budu vycházet z nákresu který jsem dal o nějaký příspěvek níž. Při tomto stavu by byly celé brýle o šířku té 5 mm pásoviny posunuty směrem k řidiči. To by mi an nevadilo, ale zase by možná vylézala spínací skříňka zbytečně z krycího plastu. Proto mě napadlo odpilovat 5 mm z krajních držáků brýlí, tak aby do těchto míst zapadla zmiňovaná pásovinka... Pokusím se udělat jednoduchý nákres jak to myslím
-> Kapřík 13.03.10 14:29:08: lavou rukou je to pohoda...sak vravim ferrari, tam by ti to nevadilo? a zamok sa predsa da namontit aj opacne, nebudes mat klucik dolu hlavou
No a další věc jak to vypodkládat?
Pokud uvažuju správně, pokud vypodložím vepředu (směrem k nápravě) 1cm, vzadu 2 cm, dosáhnu výsledného snížení volantu většího než 2 a 2 cm? Protože při 2 a 2 zůstane úhel volantové tyče zachován, jen se to celkově sníží. Kdežto při 1 a 2 se celá volantová tyč naklopí krapet dolů. Otázkou ale je co na to kloub, uchycení atd..
Pokud uvažuju správně, pokud vypodložím vepředu (směrem k nápravě) 1cm, vzadu 2 cm, dosáhnu výsledného snížení volantu většího než 2 a 2 cm? Protože při 2 a 2 zůstane úhel volantové tyče zachován, jen se to celkově sníží. Kdežto při 1 a 2 se celá volantová tyč naklopí krapet dolů. Otázkou ale je co na to kloub, uchycení atd..
Co to udělat takto: vyrobit si z 5tky pásoviny dva úzké pásky (na každou sranu jeden). V horní straně sešroubovat s kastlí do origo díry pro brejle, a podle snížení volantu naměřit nové díry do té pásoviny, vyřiznout do toho závit a chytit brejle do této pásovinky. Je to takové nouzové řešení ale fungovat by to mohlo a pevnost tam snad taky bude. V 5tce pásovině už se pár závitů udělá a držet by to mohlo. No a vzhledem k předpokládanému snížení tak 2 - 2,5 cm max bude ta pásovinka tak krátká, že bude snad i dost pevná..
-> Jirik_Tuňák: nojo ale stejně by byla spínačka vzhůru nohama. Bylo by to divný nehledě na startování levou rukou

-> darklord: nebo v žigule



-> Kapřík: spinacku nalavo , budes to mat jak ferrari
www.caradvice.com.au/wp-c ontent/.../2008_ferrari_61 2_interior2.jpg
www.caradvice.com.au/wp-c ontent/.../2008_ferrari_61 2_interior2.jpg
-> Kapřík: A co upravit spodní plast a přendat spínačku doleva ? 

-> Jirik_Tuňák: no když koukám na ty fotky co jsem teď nahodil, aspoň je tam konečně pěkně vidět ten systém uchycení. Zdá se, že v podložení problém nebude a mělo by to být ok. Jediný problém vidím v uchycení těch brýlí. Pokud zůstanou v origo poloze, posunutím níž o ty 2 cm vychází díry (uchycení) zrovna na místo těch držáků (silentů).. zrovna blbá poloha. Takže ty říkáš, že tyto brejle otočíš. Pak pokud přemýšlím správně už lze dodělat pomocné držáčky, protože otočením brýlí se bude uchycení realizovat o dost níž a za pomoci nějakých těch držáčků už by to šlo vyřešit. Pravda... vadí něčemu otočení těch brýlí? Pak nastane možná problém se spínačkou, která možná nepůjde otočit...
Ideální by bylo nechat brýle v origo poloze, jen vymyslet jejich uchycení. Sakra mít možnost tam svařovat, není to problém. Ale v hotovým interiéru už si prskat nebudu
Ideální by bylo nechat brýle v origo poloze, jen vymyslet jejich uchycení. Sakra mít možnost tam svařovat, není to problém. Ale v hotovým interiéru už si prskat nebudu

Nahodím pár fotek co jsem našel po virtu jen pro představu jak to tam vypadá 

-> Kapřík: Když nenarazím na jinej problém, tak ano. Podložit a delší šrouby. Ty brejle se bohužel musí zachovat, páč jen ty 4 šroubky s gumama mi nepřijdou dostatečný. Když otočíš brejle vzhůru nohama, tak je výhoda v tom, že máš víc místa na náhradní držáčky a nemusíš posouvat hřídel moc nízko, kdežto když zůstanou nahoru, tak je problém s matkama, který jsou nabodovaný hned za na karoserii na držáku. Co odstranit tyto dvě matky a upravit si díry podle sebe ?
-> Jirik_Tuňák: no tím že nebudeš mít u volantu spínačku ti odpadá jeden problém. Já ji tam ale chci zachovat. Stejně tak zamykání volantu. Sice je to naprd, ale být to tam může.
K těm problémům které mohou nastat. Větší lomení volantové tyče..nad tím jsem taky uvažoval. Ale pak jsem to prohlížel a myslím, že pokud to snížení bude v řádu těch 2 cm, nemělo by to mít snad žádný vliv. O víc jak o 2 cm to ani nechci..
No a jak tedy budeš řešit to snížení? Budeš vypodkládat origo 4 spodní úchyty?
K těm problémům které mohou nastat. Větší lomení volantové tyče..nad tím jsem taky uvažoval. Ale pak jsem to prohlížel a myslím, že pokud to snížení bude v řádu těch 2 cm, nemělo by to mít snad žádný vliv. O víc jak o 2 cm to ani nechci..
No a jak tedy budeš řešit to snížení? Budeš vypodkládat origo 4 spodní úchyty?
Zase na štěk. Já totiž nebudu mít spínačku (klíček) pod volantem, ale na tunelu.
Takže díky tomu budu moci brejle od spínačky otočit vzhůru nohama a použít původně horní úchyty jako spodní na přidané držáky. Tím pádem budu mít místo jak na držáky, tak na matky a šrouby. Taky nad tím koumám aby se nemuselo dovařovat.
Problém může vzniknout ještě s jinou věcí.
- Hřídel bude možná moc lomená, tak snad jí to nebude vadit.
- Pravděpodobně nevyjde přesně na díry držák (objímka) volantové tyče. Ono se to snížením posune i trochu k tobě. Na to se budu muset ještě podívat.
Takže díky tomu budu moci brejle od spínačky otočit vzhůru nohama a použít původně horní úchyty jako spodní na přidané držáky. Tím pádem budu mít místo jak na držáky, tak na matky a šrouby. Taky nad tím koumám aby se nemuselo dovařovat.
Problém může vzniknout ještě s jinou věcí.
- Hřídel bude možná moc lomená, tak snad jí to nebude vadit.
- Pravděpodobně nevyjde přesně na díry držák (objímka) volantové tyče. Ono se to snížením posune i trochu k tobě. Na to se budu muset ještě podívat.
-> Jirik_Tuňák: dobře díky 

Mezi kapličku a tunel volantu použiju pravděpodobně takovej ten kartáček jak se dává pod dveře.
U Fabky je taky takovej něco jako kartáček proti prachu. 


-> Kapřík: Mám to rozpracované, ale nemám možnost to vyzkoušet, mám vyndanou tyč řízení, víc budu vědět až při skládání. Napíšu víc, teď dělám oběd a piořád odbíhám..
Zdravím dobří lidé
Jelikož jsem žádné podobné téma na virtu nenašel, zakládám nový topic. Jde mi o prostou věc. Jakým způsobem změnit uložení volantové tyče tak, aby ve výsledku byl volant cca o 2 cm níž?? Chci toho docílit pokud možno bez použití flexky a svářečky
Co jsem dneska koukal, volantová tyč je uložena na 4 šroubech přes nějaký silentblok nebo gumu (nevím co to je) ke karoserii. Co se mi zdálo, nebyl by problém toto uložení vypodložit např. ke straně nápravy o 1 cm a na straně volantu o 2 cm a snížení by bylo docíleno? Ale nastává problém s uchycením držáku spínací skříňky. Ten co jsem si všiml je uchycen samostatně (tedy je nasunut na volantové tyči), ale uchycení má samostatně do plechu. Zde by opět šlo převrtat díry o něco níž a bylo by to...ovšem všiml jsem si, že bohužel pokud tento držák a jeho uložení posunu o cca 1 - 2 cm níž, už tam nedostanu matku, protože v těcho místech už je umístěn držák (silentblok) volantové tyče (ten přední)...
Resumééé... řešil to prosím někdo?
A za druhé, nemá prosím někdo nákres nebo schéma uložení volantové tyče?
Děkuji za rady


Co jsem dneska koukal, volantová tyč je uložena na 4 šroubech přes nějaký silentblok nebo gumu (nevím co to je) ke karoserii. Co se mi zdálo, nebyl by problém toto uložení vypodložit např. ke straně nápravy o 1 cm a na straně volantu o 2 cm a snížení by bylo docíleno? Ale nastává problém s uchycením držáku spínací skříňky. Ten co jsem si všiml je uchycen samostatně (tedy je nasunut na volantové tyči), ale uchycení má samostatně do plechu. Zde by opět šlo převrtat díry o něco níž a bylo by to...ovšem všiml jsem si, že bohužel pokud tento držák a jeho uložení posunu o cca 1 - 2 cm níž, už tam nedostanu matku, protože v těcho místech už je umístěn držák (silentblok) volantové tyče (ten přední)...
Resumééé... řešil to prosím někdo?
A za druhé, nemá prosím někdo nákres nebo schéma uložení volantové tyče?
Děkuji za rady