skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Hliníkové dveře a kapoty
-> Bery: rám jsme vzhledem k zatékání nechali být, ale panty mají místo obdélníku tvar trojúhelníku, mají poloviční sílu a jsou ještě odvrtaný. Místo klasických šroubů jsme použili zápustné hlavy, aby jsme mohli odvrtat i díru pro šroub. V profilu dvěří jsou po obvodu vyřezané díry 4x10 cm ve vzdalenosti cca 5ti. Bohužel, vzhledem k tomu že chci auto otestovat na R značky, bude nutné udělat dveře nové bez těhle děr :-(
-> Peklo-Evo-Luboš: nafotim svoje a budem porovnávat..:-).já už dělal třetí evoluci v odlehčování a doufám že i poslední...včetně pantů a rámu okna,který je zakázaný....ale na to moje ježdění....
Jinak - určitě pěkná práce,nejsme žádný tuneří,přeci!
Jinak - určitě pěkná práce,nejsme žádný tuneří,přeci!
hlavne na nektere souteze sou predni laminatove dvere vyslovne zakazane
-> Bery: připadá ti, že jsme nic nevyřezali? :-D
Laminát jde udělat téměr v jakékoliv pevnosti a tuhosti. Ale hlavní rozdíl mezi plechem a laminátem je způsob deformace. Plech se ohne kdežto laminát popraská do ostrých střepů
-> Borin - Král tuzerů: Mluvím pouze o hmotnosti.
-> Bedřich: konkurovat v pevnosti, nebo váze ?
-> radekp: Ano
-> Borin - Král tuzerů: Třeba -> Peklo-Evo-Luboš: má potah tuším z 0,6mm.Já mám z 0,8mm.A neveřím tomu, že laminát může takovámu alobalu konkurovat.Ale možné to je.S laminátem v těchto tloušťkách zkušenost nemám.

-> Borin - Král tuzerů: Třeba -> Peklo-Evo-Luboš: má potah tuším z 0,6mm.Já mám z 0,8mm.A neveřím tomu, že laminát může takovámu alobalu konkurovat.Ale možné to je.S laminátem v těchto tloušťkách zkušenost nemám.
-> Bedřich: Na vyklepání kliky si necháš udělat dřevěnou formu?
já bych teda udělal ty plochy dveří z laminátu...jedna, nebo 2 vrstvy tkaniny je lehčí než ten hliník a není s tím takový sraní...pak se to nalepí a přišroubuje nebo přinejtuje..
-> Luky.: taky si tuhle větu moc dobře pamatuju :-D
Proto se chci zaměřit spíše na větší celky, než hledání gramu na každým nesmyslu :-)
Proto se chci zaměřit spíše na větší celky, než hledání gramu na každým nesmyslu :-)
Ohledně odlehčování - chápu je halíře dělají talíře, a tedy že když se odlehčí milion míst o zlomek gramu, může to trochu být znát, ale vždycky, když se začne mluvit o odlehčování odvrtáváním, vyvstane mi na mysli deník Žáby Honzy Šustra.
Cituji: "Pokouším se o odlehčení zadní kapoty. Z jedné starší jsem vyřízl vnitřní kříž a pokoušel se ho odlehčit pro pozdější použití vrtáním velkých děr všude, kam se jen vešly. K ruce jsem si však tentokrát vzal i váhu, která mě posléze z dalšího podobného počínání vcelku vyléčila. Po asi třech a půl hodině vrtání jsem díl odlehčil o zhruba 130 gramů. Nemyslím si, že by se takové odlehčení někde projevilo. Když říkám a nemám to nikde ověřené, že 10 kg je na Korábu vteřina, tak jsem po půldenním úsilí auto na této trati zrychlil o asi 0,013 sekundy? Myslím, že za tu námahu to nestálo. Od dalšího vrtání tedy pravděpodobně již ustoupím."
Cituji: "Pokouším se o odlehčení zadní kapoty. Z jedné starší jsem vyřízl vnitřní kříž a pokoušel se ho odlehčit pro pozdější použití vrtáním velkých děr všude, kam se jen vešly. K ruce jsem si však tentokrát vzal i váhu, která mě posléze z dalšího podobného počínání vcelku vyléčila. Po asi třech a půl hodině vrtání jsem díl odlehčil o zhruba 130 gramů. Nemyslím si, že by se takové odlehčení někde projevilo. Když říkám a nemám to nikde ověřené, že 10 kg je na Korábu vteřina, tak jsem po půldenním úsilí auto na této trati zrychlil o asi 0,013 sekundy? Myslím, že za tu námahu to nestálo. Od dalšího vrtání tedy pravděpodobně již ustoupím."

-> TTomas: tahle ,,LR,, měla zadní rám okolo okna vyříznutej tak, že zbyla jen ta venkovní pohledová část :D skoda110r.ic.cz/garde/ram
.jpg
-> Peklo-Evo-Luboš: Jednou, kdyz jsem se byl podivat na 130Lr/H, tak krome kompletne lehkeho ramu, hlinikoveho potahu a makrolonu byl i horni ram kolem okna laminat. Solo dvere jsem teda v ruce nemel, ale pri manipulaci s nima na karoserii bylo citit, ze maji opravdu jen par kg - takovej papir:)
-> Peklo-Evo-Luboš: pěkná práce :-D
-> Peklo-Evo-Luboš: vrtání je zdlouhavý,lepší je metoda vyřezání větších ploch flexou a pak to dovrtat,nebo odkroužit nějakou frézkou.A co působí dojmem že se uklepe a není nosný - to odstranit úplně
taky přemejšlim vo lehkejch dveřích a kapotách na rapida ale chtěl bych aby to nějak vypadalo..nedokážu si představit jak ten hliníkovej plech vypadá na živo..abych nebouchnul s dveřma a celý se to nepokroutilo
-> Peklo-Evo-Luboš: na to bych neměl trpělivost se stim vrtat


-> Bery: Ne, myslel jsem moje přední.Ale spíše jde o to sklo.I když jsem použil M-kové ,hodně tomu přidalo.Přední neustrojené na sedan vážily 8 kg.S tím, že i omezovač dveří jsem nahradil.
-> Bedřich: na rapida?
-> Peklo-Evo-Luboš: jak si se dokázal dostat až na 4 kila? Zbylo z těch dveří něco? :-)
Kudy do toho?
Kudy do toho?

-> Bery: Ustrojené přední dveře se sklem,stahovačkou a vším kolem mají 14 kg.
-> Nwkt: Moje zadní dveře, vč. klik, pantů, laku, táhel a 5mm makrolonu několik mikrogramů pod 4kg :-)
poměr váhy a pracnosti podle toho co tu čtu - když si dám záležet na ořezání klasiky a dostanu se za minimální náklady na váhy alu potažených dveří.Když zůstane potah plechový,jsou dveře tužší a o to víc mohu odebrat na rámu,pantech.Moje Rapidí dveře mají 11kilo.a jsou plechový...ustrojený mají asi 23...na laminátový přední kapotě to bylo asi 8 kilo dolů?? cena 1500?hlína by asi vyšla na víc,ne?

-> TTomas: Moje přední jakš takš šly.Zadní byly horší.Někde mám možná i fotku nalakovaných kde jsou vidět spáry.Výrobu prolisu na kliku jsem už vymyslel.
-> Bedřich: No tak licovani nebylo dokonale, ale je mi jasny, ze by to spousta lidi ani neresilo.
-> TTomas: Material je 0,8 a prolis pro kliku jsem jednoduše nedělal.Co bylo špatně na vašich dveřích spáry?Tu horní hranu jsem právě neohýbal a je to jedna z věcí kterou by jsem a asi budu dělat jinak.
-> Nwkt: Ja bych tipnul tak 10kg a to i vcetne odlehceni ramu.
-> Nwkt: hele nevim, musel bych zvážit origo potah, kterej je někde ve šrotě :/
-> Bedřich: Takto z fotky se na prvni pohled zdaj pekne. Tu horni hranu jsme si predohnuli v ohybacce a zaklepavali jenom tri strany. Kazdopadne po nasazeni na auto to nebylo uplne ono. Z jak tlustyho materielu jsi to delal a jak jsi resil kliky?
jinak sem našel tuto: skoda130lr.webzdarma.cz/
-> m8rinek: Kolik je váhovej rozdíl oproti plechu?
-> venni: mam laminátový potahy a bezokolků je nanejtuju ;) a nejty přiznám ;)
Zadní kapota na 120 není rovná.Prolis na kliku jsem u dveří nedělal.
Sehnal jsem si dvě trubky podle rádiusů na dveřích.Udělal jsem si šablonu tvaru dveří z lepenky. Nasříhal tabuli hliníku na obdelníky (potřeboval jsem dvě tabule 2*1m), naohýbal rádiusy podle vzdálensosti na šabloně a jemně projel rovné plochy v zakružovačče.Udělal jsem si přípravek na dveře tak když je položím na stůl naohýbaným profilem ať necestujou po stole.Zastříhl podle dveří a zaklepal.Nejvetší problém byl s tím, že dveře jsou zaklepané i v horním rádiusu pod oknem.Ten když začnete ohýbat pokazí celý rádius.Po zahnustíse musí celý rádius okolo ohýbané hrany překlepávat.
Tehdy jsem to dělal takto teď už by jsem to děla úplně jinak.
Hlavní zasada u takového alobalu je nepoužívat kladivo je moc tverdé a vše se otiskne do Al plechu.A nenechávat si moc materiálu na ohýbání.Hladně v rádiusujinak můžete začít znovu.
Přední kapota by vyrobit šla, ale pouze na dřevěném koprytu (ne celodřevěném) a musela by být svařovaná za použití hodně velkého úslí laminátová popř. Al koupená ale taky nic neřeší protože třeba dveře které jsem dělal se ve tvaru dost lišily.
Zadní kapota je podle mě stejný oříšek jako přední protože je to jakoby mírný lavor.A to bez kolečka neuděláte.
EDIT: Ještě jsem pozapoměl na to, že je dobré si před samotnou výrobou vymyslet to jak bude držet guma na okno.To pozaklepání už jde velmi těžko cokoliv udělat.
Sehnal jsem si dvě trubky podle rádiusů na dveřích.Udělal jsem si šablonu tvaru dveří z lepenky. Nasříhal tabuli hliníku na obdelníky (potřeboval jsem dvě tabule 2*1m), naohýbal rádiusy podle vzdálensosti na šabloně a jemně projel rovné plochy v zakružovačče.Udělal jsem si přípravek na dveře tak když je položím na stůl naohýbaným profilem ať necestujou po stole.Zastříhl podle dveří a zaklepal.Nejvetší problém byl s tím, že dveře jsou zaklepané i v horním rádiusu pod oknem.Ten když začnete ohýbat pokazí celý rádius.Po zahnustíse musí celý rádius okolo ohýbané hrany překlepávat.
Tehdy jsem to dělal takto teď už by jsem to děla úplně jinak.
Hlavní zasada u takového alobalu je nepoužívat kladivo je moc tverdé a vše se otiskne do Al plechu.A nenechávat si moc materiálu na ohýbání.Hladně v rádiusujinak můžete začít znovu.
Přední kapota by vyrobit šla, ale pouze na dřevěném koprytu (ne celodřevěném) a musela by být svařovaná za použití hodně velkého úslí laminátová popř. Al koupená ale taky nic neřeší protože třeba dveře které jsem dělal se ve tvaru dost lišily.
Zadní kapota je podle mě stejný oříšek jako přední protože je to jakoby mírný lavor.A to bez kolečka neuděláte.
EDIT: Ještě jsem pozapoměl na to, že je dobré si před samotnou výrobou vymyslet to jak bude držet guma na okno.To pozaklepání už jde velmi těžko cokoliv udělat.
nebo holt par kolecek betonu, obtisknout tam kapotu, dvere strechu a pak protikus a vylisovat to do tabule hliniku :)
polotovary by pak mohly slouzit jako moderni zahradni architektura :)
polotovary by pak mohly slouzit jako moderni zahradni architektura :)
Co mi tu zase pomlouváte
, jo venni jedeš teda tomu svobodovy snáma?

-> venni: ja myslím že úplně bohatě. Spíš by bylo věda to pořádněš vyšponovat, ale na vzhled veskrze ....
Hlavně aby to jelo rychle
Hlavně aby to jelo rychle

-> vhml: že by to stačilo?asi jo kdyby se to podmázlo nějakým lepidlem.
-> venni: na přichycení tam asi necháš lem jako je to sériovým potahu a zaklepeš.
-> m8rinek: eRkový dveře to už je oříšek.Mimochodem jak je to vubec přichycený na rámu?Nýty?přijde mi to jako prasečina...
-> vhml: jj on chce mít auto pojízdný už konec dubna
PS:Bedřichovo dveře vypadaj pěkně.
-> vhml: jj on chce mít auto pojízdný už konec dubna

PS:Bedřichovo dveře vypadaj pěkně.
napište Bedřichovi ;-)
-> venni: nemám plánů o nic míň, jenom moje realizace není tak akční :-D
taky mam dvě tabule 0,7 alu plechu, ale jak na horní radius erkovejch dveří nevim, leda začít na ohýbačce, pak na svinovačce kousel radiusu a natáhnout celek na dveře...
-> vhml: zrovna se mi tady neválí žádná 120tkový dveře baych vyzkoumal rádius :) PS:Jenda má tolik plánu že neví kam dřív 

-> venni: už tam nažeň 8 kousků, Jenda je určitě bude chtít taky :-)
-> vhml: to by se mi do ohejbačky vešlo 

-> venni: dveře maj cca 90x70cm
-> vhml: svépomocí vyjde laminát taky na pěknou raketu.Laminátovací seda taková drobet větší ,která by mi možná nestačila ani na filtrbox k webrum stojí asi 600kč
A ty prolisi na dveřích by se dali v cajku udělat na ohýbačce.Kolik maj dveře na délku cm?

-> vhml: Material je levnej, ale prace je to taky slusna a je potreba kopyto, ktere nema cenu kvuli jednomu kusu delat. Laminat jsem poridil od profiku. Povoleni asi jak kde a na jake auto. Na 130 La to povolene neni, stejne jako zadni sklo musi byt sklenene a ne makrolon. Lr jde v tomto asi dal. Ten potah co jsem sundali ze dveri bude mit sam osobe stezi 3kg. Usporu bych od boku tipoval tak 1.5 max 2kg. Ja na svoje kilo mam laminatove vsechny blatniky a kapoty. Planuju i dvere, ale nakonec nejspis jenom zadky.
Pokud ti za tu praci stoji tech par kilo a nevadi ti vzhled popelnice, pak s chuti do toho. Neni to zadna veda.
Pokud ti za tu praci stoji tech par kilo a nevadi ti vzhled popelnice, pak s chuti do toho. Neni to zadna veda.