skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
čím to je, když kit praska???
-> Enginer: tak přesně tak jsem to udělal jednou a popraskalo to. Taky jsem si myslel, že to bude lépe ochráněný před korozí :)) Teďka už dávám radši kyt na plech, jak je normálně zvykem. Kyt s vláknama, jemnej kyt, plnič a barva. Ale pokud je toho kytu extrémně tlustá vrstva - třeba centimetr - tak už tomu od praskání nepomůže asi nic.
-> LiMaK - 742 forever: no je to jasný, že by se měl míchací poměr 1:50 dodržet, ale jak to děláš ty? Vážíš to snad? Já to prostě nějak frknu odhadem a neřeším. Pokud je to narůžovělý, tak to už je moc tvrdidla, ale toho se dá snad celkem snadno vyvarovat.
-> Enginer: já být tebou, tak bych se kombinace základovka a pak NA NÍ kit sakra vyvaroval.
teda pokud chces pouzit nejakou kvalitní akrylový základ, nejlepe s tužidlem ... (tam kde míchají barva na auta-akryl-vodovky) tak to možná jo...
ale pokud myslis obycejnou zakladku na plech, kterou koupis...to je hovadina.
1) pokud tu zakladku nenechas aspon mesic vyzrát, tak ti ji kit 100% naleptá.
zakladka pod kitem zmekne, kit zatvrdne jako první a brání tak zatuhnutí zakladky, která je vpodstatě z jedné strany uzavřená plechem a z druhé kitem --> nemá kam prosychat, nezatuhne a kit se ti normalne pri brouseni loupe, jako by byl nalepeny na zvykacce..
2) kit je delanej, aby se spojil s kovem, respektive kit je delanej, aby držel na kovu.
tím ale že ho das až na jakoukoli barvu, tak oslabujes jeho držící schopnosti, jelikož se ti klidně odlepí barva spolu s kitem. barva zas tak moc na plechu nedrží, jak by mel držet kit hned na plechu
Jako plech-kit-zaklad je asi nejpevnejsi kombinace, ale plech- barva-kit tak to už moooockrat sem videl, jak se barva odloupla(ve spoji plech-barva),a zustal holy plech. proste se barva strhla z plechu. nerikam ze to nemuze i kit, ale kit proste drží na plechu asi 100x pevneji nez zakladka na plechu.
jo a jinak, kit taky rad praská, když je v nem blbej pomer tužidla....
pokud tam narves moooc tužidla, je to nahovno, kit jakoby rychle vyschne je sice brzo brousitelný, ale pak praská velmi rad....
no a pokud je zas tužidla extremne malo, tak kit nejen dlouho schne, ale vyvetravaji z neho i latky, ktere jsou duležite pro tu chemickou reakci s tužidlem a kit je pak křehčí....proste i pomer tužidla dela dobrej bordel....
teda pokud chces pouzit nejakou kvalitní akrylový základ, nejlepe s tužidlem ... (tam kde míchají barva na auta-akryl-vodovky) tak to možná jo...
ale pokud myslis obycejnou zakladku na plech, kterou koupis...to je hovadina.
1) pokud tu zakladku nenechas aspon mesic vyzrát, tak ti ji kit 100% naleptá.
zakladka pod kitem zmekne, kit zatvrdne jako první a brání tak zatuhnutí zakladky, která je vpodstatě z jedné strany uzavřená plechem a z druhé kitem --> nemá kam prosychat, nezatuhne a kit se ti normalne pri brouseni loupe, jako by byl nalepeny na zvykacce..
2) kit je delanej, aby se spojil s kovem, respektive kit je delanej, aby držel na kovu.
tím ale že ho das až na jakoukoli barvu, tak oslabujes jeho držící schopnosti, jelikož se ti klidně odlepí barva spolu s kitem. barva zas tak moc na plechu nedrží, jak by mel držet kit hned na plechu
Jako plech-kit-zaklad je asi nejpevnejsi kombinace, ale plech- barva-kit tak to už moooockrat sem videl, jak se barva odloupla(ve spoji plech-barva),a zustal holy plech. proste se barva strhla z plechu. nerikam ze to nemuze i kit, ale kit proste drží na plechu asi 100x pevneji nez zakladka na plechu.
jo a jinak, kit taky rad praská, když je v nem blbej pomer tužidla....
pokud tam narves moooc tužidla, je to nahovno, kit jakoby rychle vyschne je sice brzo brousitelný, ale pak praská velmi rad....
no a pokud je zas tužidla extremne malo, tak kit nejen dlouho schne, ale vyvetravaji z neho i latky, ktere jsou duležite pro tu chemickou reakci s tužidlem a kit je pak křehčí....proste i pomer tužidla dela dobrej bordel....
takže když ten popraskanej kit omlatim dolu,(až na kov...) a dam zakladovku, pak kit s vlaknem. a pak jemným kitem to vyrovnat. melo by to držet. ja si totiž myslim že muj predchudce dal priliš velikou vrstvu kitu a jen v jedné vrstve takže to ted vlivem počasi a otresu praska...ja mam doma ten kit se skelným vlaknem a tim jsem kitoval dvere u řidiče a jsou tomu 2 roky a drži to paradne...
Před rokem a půl jsem taky kitoval zadní celou stěnu pětek na fáčko...byli trochu promáčklé a nerovné. Na řádně odmaštěný povrch jsem nanesl vrstvu středního kitu od BKP, vybrousil a pak už jemný od Novolu. Hrál jsem si s nima sice měsíc, ale vyrovnal jsem to parádně. Dneska se i divim co ty dveře zažily, a furt vypadají jak "nové". Když si řeknu, černá barva (sluníčko) na pětkách a ještě pod tím kus kitu a ono nic, tak musím zaťukat že nikde nic neleze. Jinak osobně v garáži mám kit (s vláknem, střední a jemný) tohle bohatě stačí pro kitování...
Na pretesneni motoru ti staci desitka klicek
Pokud teda nebudes menit gufero za remenici

jediný do čeho se nemontuju je motor, pač nemam potrebne naradi ani informace k tomu abych to rozebiral...radeji to necham odbornikovi ale zbytek si nya favoritovi delam svepomocí:-D
-> Enginer: motor si pretesni sám to máš za obed hotové
no a kdybych to obrousil až na kov, a dal na to novej kit- ten s tim skelnym vlaknem, ten je pevnej dost- tak ten by taky popraskal?
me se totiž do toho nechce cpat moc penez. musim dat nový lpg a jeste nechat pretesnit motor, je toho nejak moc ted
ale chci to nejak vyresit než začne být zima, a nerjak jednodusse. tak aby to vydrželo cca 2roky. pak pujde autíko pryč...
me se totiž do toho nechce cpat moc penez. musim dat nový lpg a jeste nechat pretesnit motor, je toho nejak moc ted

ale chci to nejak vyresit než začne být zima, a nerjak jednodusse. tak aby to vydrželo cca 2roky. pak pujde autíko pryč...

-> spartra: laminátový nedoporučuju,, praskaj,, teda lak praská nedrží v nich sklo a plynový vzpěry se musej koupit nějaký slabší aby to nevyrvalo ten laminát,,,,,,,,,,, no je to na prd.... spíš na rally na odlehčení ale na normální ježdění a používání na prd
-> mb136gl: to je ovsem luxus
no ja jak jsem odloupnul ten kit trochu, tak je videt že v miste te praskliny ta vrstva kitu se odlepuje od toho plechu...
a k tem malým prasklinkam bych rekl toto: zpočatku byli i ty veliký jen malými prasklinkami, ktere se postupne zvetsili, a začalo se to dít až po tom co jsem jednu zimu negaražoval auto.tutdíž od letosniho jara to začalo pomalu praskat...
no a jiný dvere by taky byli řešení, ale do toho se me moc nechce. a ten díl misto spz mi tam ted už asi neopujde pač tam mam navarenej ten plech...
a kolik stoji 5.dvere v dobrem stavu (když pominu koupi nejakých nových)
a k tem malým prasklinkam bych rekl toto: zpočatku byli i ty veliký jen malými prasklinkami, ktere se postupne zvetsili, a začalo se to dít až po tom co jsem jednu zimu negaražoval auto.tutdíž od letosniho jara to začalo pomalu praskat...
no a jiný dvere by taky byli řešení, ale do toho se me moc nechce. a ten díl misto spz mi tam ted už asi neopujde pač tam mam navarenej ten plech...
a kolik stoji 5.dvere v dobrem stavu (když pominu koupi nejakých nových)
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Plně souhlasím... Na praslkiny ve tmelu je to moc plošný a nepravidelný. Tmel většinou praská v dlouhejch čárách nebo do hvězdice. Vypadá to jenom jako roztrhaná barva na plniči, nebo což je ještě pravdepodobnější stříkací tmel (nebo plnič) ze spreje....
-> Enginer 29.08.09 14:45:52: nemůžu si pomoct ale tohle vypadá že praská nevytvrdlej plnič pod barvou, asi blbě natuženej, tak se zdrcává
-> mb136gl: presne tenhle dekl jsem myslel....nekdo to delal jako díl, kterej se narsouboval misto puvodniho plastu pod spz...
presne tehle díl jsem myslel.... a miliony problemu usetrene s praskajicim lakem...
Byt jím, tak bych sehnal toto, normalni vrata, pridelal a měl by holou prdel, ale bez praskacího kitu...navíc by ziskal ohromnou vyhodu v tom, že na TK to muze kdykoli vratit zpatky, at nepíčujou...
a tadyk bych zkončil z radama , co s tema dvéřama máš zrobit. Vše ostatní je podle mě blbost a černá díra na prachy a úsilí.
presne tehle díl jsem myslel.... a miliony problemu usetrene s praskajicim lakem...
Byt jím, tak bych sehnal toto, normalni vrata, pridelal a měl by holou prdel, ale bez praskacího kitu...navíc by ziskal ohromnou vyhodu v tom, že na TK to muze kdykoli vratit zpatky, at nepíčujou...
a tadyk bych zkončil z radama , co s tema dvéřama máš zrobit. Vše ostatní je podle mě blbost a černá díra na prachy a úsilí.
Ja bych sehnal normální vrata.
todle je podle me docela hnusné, když kolem celého auta jde linka, a vzadu na 5. vratech je nasilne prerusená rovným plechem.
no a když už bych chtel mit spz na narazniku a hladké vrata, sehnal bych ten plast, jak je na značku, ale ten rovný....někdo to dělal, že to vypadalo takhle zahlazeně, ale spára tam tím padem byla...to se mi líbí víc a mraky problému by sis usetril.
Dle me takovádle plocha, s 3-4mm kitu po ploše, na tenkem plechu, kterej pružit bude vždy (teda když pominu 3mm železo) ...to podle mě více či meně bude praskat pořad.
todle je podle me docela hnusné, když kolem celého auta jde linka, a vzadu na 5. vratech je nasilne prerusená rovným plechem.
no a když už bych chtel mit spz na narazniku a hladké vrata, sehnal bych ten plast, jak je na značku, ale ten rovný....někdo to dělal, že to vypadalo takhle zahlazeně, ale spára tam tím padem byla...to se mi líbí víc a mraky problému by sis usetril.
Dle me takovádle plocha, s 3-4mm kitu po ploše, na tenkem plechu, kterej pružit bude vždy (teda když pominu 3mm železo) ...to podle mě více či meně bude praskat pořad.
tak jsem na jednom miste sloupnul ten kit, cca 3-4mm je kit a pak je plech, ale jestli je to nekde zprohybaný tak ta vrstva kitu muže být jiná - vetší X menší... co s tim? když bych ten kit sundal vsude jak docilim toho aby to nevybravalo a opet nepopraskalo? napada me jedine navareni nekolika prepažek ale zevnitr se k tomu plechu nedostanu, když sundam to polstrovani uvnitr tak tam pod tim je zase plech a pak mezera a pak navarenej ten novej plech.a z venku ty prepažky navarit je kravina...
beru vrtak a akku a jdu se podívat tomu problemu pod ,,slupku :-D
tedy je možna nejaká oprava na trvalo? jen tak letmo to nastinim... asi opracovat ten kit až na plech. a pyak na ten plech navarit nejaké rozpery aby byl mwene nachylný k ropzvybrování a pak vše vykitovat znovu...hrubá, jemný,...plnič, zakladovka a vršek? tedy za predpokladu že tam úpod tim co ted praska je vubec nejaký navarený plech...ja to budu muset nejak omrknout a zjistit nejakým setrnym zpusobem jak to je pod tou barvou navrstvený vubec...
mno, jemný kit by se mel davat do tluštky tak maximalne 5mm...
pro vetsi vrstvy je dobré použít vláknitý kit, a na něj jemný....
tohle je podle mě celý tvuj problém...pokud nekdo natáhne 1cm v jemném kitu a jedné vrstvě..tak je problém na svetě.
A vypraskává ti to pořád, že prasklina se udela tím, že se kit odlepí od podkladu...tim že zahladíš jen tu prasklinu, tak tím ten kit nepřilepíš ke kovu.
Další věc, co je treba zohlednit je tloušťka a celkové řešení plechu pod tím kitem....pokud je tam z 0,4mm plechu udelaná jen holá plocha, tak to musí pružit jak blázen....tím že na to napatlal 1cm kitu, aby vyrovnal pokroucení toho plechu při bodování, tak ten plech nijak nevyztužil a jak víme, plech pruží, ale kit praská, bo kit jak zaschne, tak nemá rád vibrace podkladu...kit je tvrdý a proste praskne, když plech pod tím pruží....
No a nemalá zásluha na vypraskavaní kitu je i to, že v extremnich situacích, na slunci apod se plechy jakoby zmenou teplot natahují, rozpínají a kit opět má jiné teplotně-roztažné vlastnosti...takže 1cm plechu se ti pri ohřátí natáhne o 2 mikrometry, ale kit jen o mikrometr....no a prasklina, popripade odloupnutí kitu je na svete...
pro vetsi vrstvy je dobré použít vláknitý kit, a na něj jemný....
tohle je podle mě celý tvuj problém...pokud nekdo natáhne 1cm v jemném kitu a jedné vrstvě..tak je problém na svetě.
A vypraskává ti to pořád, že prasklina se udela tím, že se kit odlepí od podkladu...tim že zahladíš jen tu prasklinu, tak tím ten kit nepřilepíš ke kovu.
Další věc, co je treba zohlednit je tloušťka a celkové řešení plechu pod tím kitem....pokud je tam z 0,4mm plechu udelaná jen holá plocha, tak to musí pružit jak blázen....tím že na to napatlal 1cm kitu, aby vyrovnal pokroucení toho plechu při bodování, tak ten plech nijak nevyztužil a jak víme, plech pruží, ale kit praská, bo kit jak zaschne, tak nemá rád vibrace podkladu...kit je tvrdý a proste praskne, když plech pod tím pruží....
No a nemalá zásluha na vypraskavaní kitu je i to, že v extremnich situacích, na slunci apod se plechy jakoby zmenou teplot natahují, rozpínají a kit opět má jiné teplotně-roztažné vlastnosti...takže 1cm plechu se ti pri ohřátí natáhne o 2 mikrometry, ale kit jen o mikrometr....no a prasklina, popripade odloupnutí kitu je na svete...
to me nanapdalo že by to mohlo být jen vykitované...asi udelam hloubkový vrt:-D a uvidim co vyvrtam:-D ale pravda ty dvere sou dopst težke, ani ty tlumiče to nekdy neudrží zvednuté jen když je vedro...
-> Enginer: vibrace hlavně....i když vzadu u fava je to divné....ja jsem něco pokytoval na křídle pro škodovku nalakoval.....a po tydny ježdění praskance...takže zbytečné no
-> Enginer: len aby to bolo zavarene aby to nebolo len tak zagitované 

mam zavarený 5. dvere u favorita( ale zavaroval je predchozí majitel, takže nevim jak to je presne porešené) ale predpokladam že tam je nejaká kovova deska, ktera je pokitovaná, ale ten kit pravdepodne nasledkem otresů pri zavirani praska, delaji se trhliny cca nekdy až 1mm. takže docela veliké trhliny. (nekteré vetsi jine menší) zkousel jsem to opravit kitem který jsem natlačil do spár, ale po velice kratke dobe cca 1 mesic to prasklo ve stejnem miste ...divne je že pod tou trhlinou nepozoruju nic jako nejaký kovový podklad. netušim jak to je zavarené...tak jestli nekdo vite jak se bežne zavaruji 5. dvere tak budu rad za každe info...a dystak pomoct jak to opravit...