Cínování

prohledat
9 příspěvků (zobrazeno 1 až 9) od 27.08.2009 do 01.09.2009, založil/a Tuzemák
řadit dle data
07:40:00
01.09.2009
Jozka
-> Dieter Bonrath: Dobré.. takže jsem to vzdal příliš brzo, když jsem to jednom odpoledni "zahodil i s rukama"..
21:40:08
31.08.2009
Dieter Bonrath
Já když jsem si cínoval kastli, tak jsem prováděl takto:

1, co nejlépe očistit plech (použival jsem drátěný kartáč ve flexe) 2, očistit KVALITNÍ kyselinou plech (když člověk použije nějákou starou, tak nevytvoří vrstvu) 3, pomocí cínovacího nástroje (nevzpomenu se jak se mu říká) se vytvoří slaboulinká vrstvička 4, ta se očistí ředěnou kyselinou 5, následně na to se můžou nanášet další vrsty ale vždy tak aby se materiál kolem moc nezahřál (může dojít ke zkroucení plechu nebo odlití celé vrstvy cínu), chce si s tím hrát a hlavně si to nejdřív nechat ukázat od klempíře co to umí, já jsem se to učil asi 3 víkendy a stejně to stálo za prd... každopádně jsem tím dokázal zakrýt díru cca 4cm v průměru.
12:45:43
31.08.2009
Jozka
-> Tuzemák: Zajímavej nápad.. ale asi jen nějakou tou pastou, což jsem nedělal. Klasicky bys totiž nejspíš dřív roztavil ten cín, co už je hlavně pod spodními rohy oken na autě z fabriky, než bys plechy ohřál natolik, aby se tam chytl další.
09:52:20
30.08.2009
spartra
je problém najít pastu(vodičku), která je neutrální158 bez kyselin
09:30:35
30.08.2009
Tuzemák
No, úplně novej ten rantl neni, ale zase ne úplně schnilej. Počítam, že to vybrousim co to jde nejlíp a pak pocínuju kvůli životnosti. Jen se bojim tý pájecí pasty, obsahuje 70%cínu a 30%kyseliny, která mi sice pomůže s přichycením cínu na plech, ale pak asi zateče do spojů kastle a může tam udělat neplechu, tzn. bude mi to dál reznout z druhé strany. Toho se právě bojím. Ta pájecí voda prý kyselá neni, proto sem se ptal, jestli už to takhle někdo dělal a má zkušenosti.
13:16:47
29.08.2009
LiMaK - 742 forever
-> jerrom: tak jako ja predpokladam, že pokud chce ošetřit rantl pod gumou aby mu nereznul, tak predpokladam, že ten cín nebude lepit na zbytky rantlu....



sem to pochopil tak, že to chce vysklít, ošetřit a pak to pocínovat na výdrž.



ale jako cínovat na rez? to jako k čemu?? nechapu?



to je jako kdybych vysklil wokno a rezlý rantl zatřel barvou...k ničemu.
12:14:04
29.08.2009
jerrom
ale zase bez nějaký pájecí kapaliny na lechce zrezlý plech se nechytneš, nebo alepsoň mě se to doma při cínování nepovedlo. Takže jedině vypískovat na čistý plech a pak cínovat, nebo nějakou pájecí kapalinu
16:29:33
28.08.2009
LiMaK - 742 forever
ja mam pod gumou strikly zinkovy sprej, pak na to hozená guma a dotěsněná pur lepidlem na okna. voda nikde nestojí, bo nema kam pod tu gumu vlezt, je to krasne slepene s oknem dohromady. Jo horší bude, jak budu chtít menit okno, ale to se snad nejak zpracuje :-)



Osobně bych ti radil variantu č1 akorat nevim co s tou pajecí vodou... proste bych vzal velkou pajku na plechy, a cín tím roztahal po rantlu.

Pokud si dobre pamatuju, tak special pajecí roztok se používá jen na pozinkované okapové nebo parapetové plechy...ale na obyčejný plech bych si s tim starost nedelal...cin na pozink chytá blbě, tak možná proto se používá ten naleptávač, ale pokud mas kastli bez pozinku, tak podle me neni duvod shanet neco extra...
upraveno 1x, naposled 28.08.2009 16:30:15
23:31:13
27.08.2009
Tuzemák
Zdar, rád bych pocínoval lemy u oken, v tý gumě pořád stojí vlhkost a začíná mi to tam trochu reznout. Máte s tím někdo zkušenosti? Někdo mi doporučoval nějakou pájecí vodu a pak tam prostě velkou pájkou roztahat cín, druhej zase že stačí pájecí pasta roztavit malym plamenem.

Dík
Extreme Tyres