Co vydrží motor

prohledat
14 příspěvků (zobrazeno 1 až 14) od 11.11.2024 do 12.11.2024, založil/a Jakub05
řadit dle data
09:11:05
12.11.2024
Tomaso435
-> Jirik_Tuňák1983 11.11.24 19:18:05: ještěrka desta ekonor zdvižka ... Aneb ještěrkář destař ekonorista zdvižkař. 4 slovíčka se kterýma se domluvíš po celé ČR v jakýkoliv firmě3
upraveno 1x, naposled 12.11.2024 09:12:00
08:43:23
12.11.2024
Jakub05
-> Jirik_Tuňák1983: Taky z východu republiky slýchám pojem trafera/traferista (ještěrkář)1
08:42:14
12.11.2024
Jakub05
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Jo, to jsem taky zapomněl napsat, kouř dostávala skoro furt, protože je od přírody hrozně pomalá a tak se jezdilo skoro furt na plný plyn.

A taky ji skoro celý život po zahřátí svítí mazání, někdy v celém otáčkovém spektru. Ale to bude možná jen čidlo, které nejde povolit a vzhledem k umístění ho nechci utrhnout, protože pak bych snad musel vyndat motor.
upraveno 1x, naposled 12.11.2024 08:46:34
06:05:33
12.11.2024
11mAjA11
Jo tak to dává smysl, vyrobeno ve spanelsku..
upraveno 1x, naposled 12.11.2024 06:20:10
23:28:39
11.11.2024
Jarda/felda
-> 11mAjA11 11.11.24 19:45:10: navara 2.5dci nemá s renaultem nic společnýho 4 motor si vymysleli japonci a vyrobili jim to španělé 3 3 3
19:45:10
11.11.2024
11mAjA11
Zdvižka říkáme..podobný motor sme rozebrali ze sOpelu Insignia 2.0 turbo benzín, tam se tedy olej ztrácel po litrech a nikde z motoru netekl, vyletěl komínem..rozebrali sme a už to složit nešlo, rozsypalo se to pod rukama, stejně tak teď nedávno Nissan Navara 2.5 DCI motor René, vyzobane vydrolene válce, jezdilo to kupodivu bez znatelné spotřeby oleje, akorát to teda v konečném tažení hůře startovalo..ale jinak jezdilo..někdy sou to zvláštní úkazy..
19:33:35
11.11.2024
Syny
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ono se tomu říká i jinak, než ještěrka? 1
19:26:48
11.11.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jirik_Tuňák1983 11.11.24 19:18:05: Tyjo mozna u vas na zapade pouzivate jiny termity, ale my v Prahe rikame furt jesterka. Krom stary, ktera rika VZV, pac delala v Tojote...
upraveno 1x, naposled 11.11.2024 19:27:03
19:18:05
11.11.2024
Jirik_Tuňák1983
Jsem to tak četl v duchu si jen tak uvažuji, kdy jsem naposledy mluvil s někým, kdo používá označení ještěrka a nebo taky jsem dříve občas slýchával desta obecně pro jakýkoliv vozík bez ohledu na značku. 1
18:52:03
11.11.2024
Jozka
Mi připomnělo legendu z vojny: odbornej náčelník tvrdil, že když se na vojenský VŠ potřebovali zbavit stroje T-34, tak vypustili všechny oleje, nahodili a čekali. Když nic, vyjeli na tankodrom a tam ho proháněli až do večera, než se konečně motor zadřel. Ale nebyl jsem u toho, náčelník nejdřív tvrdil, že jezdili celej den, pak ubral, že "do večera" byly asi tři motohodiny. Víc slevit odmítal 3
17:56:14
11.11.2024
Jarda/felda
17:42:12
11.11.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
Zalezi taky dost na zatezi, otackach a tak... Kdybyste tomu davali ceres, tak je ten motor za chvili v prdeli. Jesterka stejne jezdi furt na bublaka.
17:16:55
11.11.2024
Jarda/felda
jo v práci zetor 16145 z výroby má budík na tlak oleje a na něm byla vždycky 0 což jsem přikládal tomu že prostě odešel až mi to jednoho dne nedalo a odpojil jsem hadičku k němu a tam sucho 9 9 ten motor regulérně nemazal vůbec a bůhví jak dlouho a stejně se nekousnul 9 9
17:11:26
11.11.2024
Jakub05
Mám tady jeden případ, ze kterého mi jde hlava kolem. Mám ještěrku, kterou jsem vzal pod křídla před rokem, kdy můj původní zaměstnavatel a taky její první majitel skončil. Jak čas dovolí, tak se v ní hrabu a vychytávám provozní mouchy.

A čím dál víc se divím, jak je možné, že to ten stroj dodnes přežil. Má najeto 8500 mth (analogicky cca 350 000 km městského provozu nebo 600 000 km mimoměstského). Je v tom motor Nissan H15 LPG, což je taková celolitinová robusnější obdoba motoru ze Š1203.



- nepamatuju, že by kdy na budíku vylezla teplota motoru (mimo situací, kdy nějak přišel o vodu)- až teď po výměně termostatu se to zlepšilo

- zjistil jsem, že od poslední výměny těsnění pod hlavou cca 5 let nazpět nemazala vahadla - obráceně nasazené těsnění pod hlavou, neprůchozí mazací kanálek

- výměny olejů velmi sporadické

- na filtru hydropřevodovky fixou poslední výměna 2011

- ventilové vůle někde hrozné, jinde žádné

a spousta jiných drobností



... a on neklepe, jede, vahadla bez vůle, ventily nepodpálené. Jen na válcích už jsou od kroužků trochu schůdky, ale nehulí.



Máte taky zkušenosti, kdy jste si říkali, jak je možné, že to pořád žije a dávno nezdechlo?
Extreme Tyres