skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zrezla mi koule
prohledat
147 příspěvků (zobrazeno 101 až 147) od 01.11.2023 do 02.10.2024, založil/a Matthes, záškodník z TechWebu
19:23:35
02.03.2024
02.03.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
Tak sem ji konecne sundal. Bylo to k posrani. Zkusim ji otryskat svepomoci a uvidim...
15:06:45
13.11.2023
13.11.2023
ajok
-> palinator 13.11.23 14:52:13: pokud zustane ohnuty, tak OK, ale cyklickym namahanim take drive nebo pozdeji ulitne kdysi jsem delal zkousky cyklickych ohybu kycelnich implkantatu a vydrzely 200tis. - 15 mil. cyklu, predpis je min. 5 mil. cyklu, uvazovan 80kg clovek, v dynamice /podle nejake ASTM/ cca 2400 N sinus s frek. do 10Hz samo jsem daval tech 10Hz, abych tu zkousku nedelal mesic...
14:52:13
13.11.2023
13.11.2023
palinator
-> ajok:
Nemám jak měřit tvrdost.. Nakonec zajímala mě hlavně ta popisovaná křehkost, která zásadním způsobem určuje bezpečnost toho spoje. Pokud se šroub ohne, v podstatě to ničemu nevadí, může být asi i celkem měkký, nemá se jak vydřít.
Nemám jak měřit tvrdost.. Nakonec zajímala mě hlavně ta popisovaná křehkost, která zásadním způsobem určuje bezpečnost toho spoje. Pokud se šroub ohne, v podstatě to ničemu nevadí, může být asi i celkem měkký, nemá se jak vydřít.
14:12:05
13.11.2023
13.11.2023
ajok
-> palinator 13.11.23 12:51:29: a meril jsi tvrdost? ikdyz tvrdost a houzevnatost nemusi uplne korespondovat, psal jsem tu uz kdysi o zkouskach, co jsme delali s technologem k dosazeni co nejvyssi houzevnatosti pri zachovani vysoke tvrdosti, vysledky jsme meli, ale byly by prilis vysoke vyrobni naklady
HRC tvrdost Ti na tom zmerit mohu, mikrotvrdost bohuzel uz moc ne, to by bylo na dlouho, nez bych se k tomu dostal...
HRC tvrdost Ti na tom zmerit mohu, mikrotvrdost bohuzel uz moc ne, to by bylo na dlouho, nez bych se k tomu dostal...
12:51:29
13.11.2023
13.11.2023
palinator
-> Bukaj:
Ale prd, to je výsledek testů na lisu. Je to M6 a je to čep sklápění řidítek. Originál čep praskl při tlaku 1 tuny, šroub se ohl a při 5 tunách se vždy rozletěly příložky.
Ale prd, to je výsledek testů na lisu. Je to M6 a je to čep sklápění řidítek. Originál čep praskl při tlaku 1 tuny, šroub se ohl a při 5 tunách se vždy rozletěly příložky.
12:46:33
13.11.2023
13.11.2023
Bukaj
-> palinator 13.11.23 10:46:14:
To je M8? Co na koloběžce může bejt tak namáhaný, že to udělá tohle se šroubem? To jste na té koloběžce jezdili ve dvou?
To je M8? Co na koloběžce může bejt tak namáhaný, že to udělá tohle se šroubem? To jste na té koloběžce jezdili ve dvou?
10:46:14
13.11.2023
13.11.2023
palinator
-> MVM 12.11.23 17:20:39:
Onehdy jsem tu řešil pevnosti šroubů na koloběžku, kupoval jsem toto a křehkost je znázorněna na této fotce. Ten prasklý čep je originální provedení, nevim z jakého materiálu.
www.sroubyonline.cz/spojo vaci-material/.../din-912- ocel-12-9-bez-povrchove-up ravy
Onehdy jsem tu řešil pevnosti šroubů na koloběžku, kupoval jsem toto a křehkost je znázorněna na této fotce. Ten prasklý čep je originální provedení, nevim z jakého materiálu.
www.sroubyonline.cz/spojo vaci-material/.../din-912- ocel-12-9-bez-povrchove-up ravy
06:37:45
13.11.2023
13.11.2023
MVM
-> ajok: Mě to kdysi poradil jeden mechanik co byl starší než já. Od ty doby se toho držím. Ovšem doba se mění a kvalita taky.. co bylo pred 35lety není. Ale oni jezdili hobby motocross a furt jim něco praskalo ve sroubech. Tak zjistili toto.. ze jim "desítky" neprasknou..
01:58:17
13.11.2023
13.11.2023
ajok
-> MVM 12.11.23 17:20:39: -> Matthes, záškodník z TechWebu 12.11.23 17:25:38: bohuzel ne uplne vzdy, ale od stejneho dodavatele by to melo byt, jak rikas, ono zalezi jakym technologickym postupem se k te pevnosti dojde a jaky je pouzit material, takze i 12.9 muze byt houzevnatejsi.
Kdyz jsem daval neco zarove zinkovat (cca 470°C), tak jsem do zavitu dal pevnejsi srouby, nejcasteji 8.8 a z nekterych se stalo uplne blato a nektere zustaly tvrde Ty ktere nezmekly jsem normalne vytocil a ty mekke jsem odvrtaval a celkem to slo, ale samo by bylo byvalo lepsi tam nic nedavat a provrtak a vyriznout zavit. Ty co zustaly tvrde jsem pak dokonce pouzival opakovane a nezmekly
Nekde jsem mel navarene nerez stefty jako opravu za puvodni cerne a tem se nic nestalo, ta potravinarska nerez mekne az nekde nad 800°C.
Kdyz jsem daval neco zarove zinkovat (cca 470°C), tak jsem do zavitu dal pevnejsi srouby, nejcasteji 8.8 a z nekterych se stalo uplne blato a nektere zustaly tvrde Ty ktere nezmekly jsem normalne vytocil a ty mekke jsem odvrtaval a celkem to slo, ale samo by bylo byvalo lepsi tam nic nedavat a provrtak a vyriznout zavit. Ty co zustaly tvrde jsem pak dokonce pouzival opakovane a nezmekly
Nekde jsem mel navarene nerez stefty jako opravu za puvodni cerne a tem se nic nestalo, ta potravinarska nerez mekne az nekde nad 800°C.
17:25:38
12.11.2023
12.11.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> MVM: Zajimava poznamka
17:20:39
12.11.2023
12.11.2023
MVM
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak dej zase 10.9. Ta se v případě nouze ohne a drží pořád. Kdežto 12ka praskne a uleti.
17:07:41
12.11.2023
12.11.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> MVM: Mame na Nachodsky firmu Utech se spojovakem. Tam bravam do prace a zatim nebyl problem Origo bylo 10.9, tak bych vzal 12.9 a hlavne pevnostni matici a idealne jemnej zavit no.
16:08:44
12.11.2023
12.11.2023
MVM
-> Matthes, záškodník z TechWebu 12.11.23 13:29:18: No hlavně se snaž sehnat kvalitní šrouby. Protože dnska spojovací materiál stojí za velký kulový. A ze tam v Číně daji 10.8 nebo 12.8 je jim úplně jedno. Kvalitní spojovací materiál (šrouby a pod.) jsou převážně pro automobilový průmysl. Tzn nápravy, držáky motoru atd. To, co je z Bauhaus a pod - to je tak na trámy pergoly. Tohle bych kupoval treba Fabory a pod prodejny. Možná origo tam kde dělají tažný. Řešil jsem to kdyz jsem daval novou "žehličku" na vlek..
16:02:49
12.11.2023
12.11.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda/felda: Nekradu
16:00:38
12.11.2023
12.11.2023
Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 12.11.23 13:29:18: to bych snad koupil nový tažný
14:49:41
12.11.2023
12.11.2023
ajok
-> Matthes, záškodník z TechWebu 12.11.23 13:29:18: hmm, to Ti nezavidim, to pujde pekne blbe, ja ho u nivy taky urval - pri povolovani matice se ukroutil, ale pak jsem ho normalne vyklepl
13:52:29
12.11.2023
12.11.2023
Milan 136
13:29:18
12.11.2023
12.11.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
Tak jsem prezouval focuse a rikam si, kdyz uz je nafoukanej kompresor, tak sundam tu kouli a otryskam ji venku... Dole kouli drzej dva srouby, to bude ok... Matky jsem povolil, ale srouby skrz nesly ani utahovakem, ani rucne. Tak jsem vzal trhak a na druhym konci jsem ho vyheveroval az se zvedlo auto, tak jsem poskakal na kouli a cejtil jsem, ze se sroub pohnul. Tak jsem dal pryc hever a zabral jsen rukama. Samozrejme jse urval hlavu sroubu Tak to asi budu odvrtavat
04:30:06
03.11.2023
03.11.2023
ajok
-> isti 02.11.23 14:22:13: a ja cekal tuhou predni napravu
22:52:38
02.11.2023
02.11.2023
Syny
-> Milan 136: No, že je na to krytka blbost, to je mi právě jasný :) Ale tím, že to není nijak krytý a lítá tam na to všechen bordel, vodní tříšť atd., tak by mi právě zajímalo, jestli to není za pár let na kaši i bez krytky...
22:44:16
02.11.2023
02.11.2023
Milan 136
-> Syny 02.11.23 22:29:55: Tam bych ho osobně udržoval suché. Je hlavou vzhůru v nárazníku.
Posledně jsem na nějakým Kodiaqu viděl klobouček. Akorát vzhůru nohama funguje maximálně jako miska na vodu
Posledně jsem na nějakým Kodiaqu viděl klobouček. Akorát vzhůru nohama funguje maximálně jako miska na vodu
22:38:59
02.11.2023
02.11.2023
Syny
-> darklord: I přes to, že to mám namazaný, tak nosič na kola se ani nehne. Ten je staženej na tej kouli fest.
22:32:55
02.11.2023
02.11.2023
darklord
-> Syny: neni nic lepsie ako namazane tazne, ked na neho chces chytit nosic na bicykle, a ono aj po utreti ti to "smyka" po par kilometroch
22:29:55
02.11.2023
02.11.2023
Syny
Ale když už jste u těch koulí - jak to maj auta co maj el. výklopnou kouli s korozí? Já mam tažné sundavací, takže ho mám v rezervě venitř auta, pěkne namazaný a je jako nový. Ale u auta s el. výklopným tažným se právě trochu obávám toho co řeší záškodník, že to bude časem shnilý na hadry.
22:27:14
02.11.2023
02.11.2023
Syny
Jsem čekal, kdy se to tady otočí Už jsem skoro začínal mít strach, že to tady bude vážná a věcná debata
22:19:53
02.11.2023
02.11.2023
darklord
-> Matthes, záškodník z TechWebu: to je hlavne zachrana v lete... odkedy som to dostal prvt krat tak mam o poznanie lepsie leto...
21:45:02
02.11.2023
02.11.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Milan 136: Ale to neni proti poceni ne? Spis proti opruzeninam a odreninam vznikajicim oterem zaparenejch kouli o stehna?
21:42:25
02.11.2023
02.11.2023
Milan 136
-> Eidy 02.11.23 20:44:28: Já dostal tohle. A není to vůbec blbý
www.angrybeards.cz/kule/a ntistick-original-sportovn i-lubrikant-na-pytel
www.angrybeards.cz/kule/a ntistick-original-sportovn i-lubrikant-na-pytel
20:48:23
02.11.2023
02.11.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Eidy: Jo to znám velice dobře.
20:44:28
02.11.2023
02.11.2023
Eidy
-> Matthes, záškodník z TechWebu 02.11.23 19:20:43: Jo takhle. V létě se občas zapaří.
19:22:37
02.11.2023
02.11.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Tomaso435: Asi lepsi nez to smirglovat, ale jestli lze koupit novou kouli do 500... :-)
19:20:43
02.11.2023
02.11.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Eidy: Diky no, utfg umim Me spis slo o osobni zkusenost s koulema
17:19:15
02.11.2023
02.11.2023
Tomaso435
-> Matthes, záškodník z TechWebu 01.11.23 21:02:58: vyvařil bych kouli v kyselině.... Nebo jinak, s cigarama to vem do nějaký zinkovny :)
16:24:33
02.11.2023
02.11.2023
Eidy
14:50:32
02.11.2023
02.11.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> charon: Nemas odkaz? :-)
14:49:21
02.11.2023
02.11.2023
StepaNoFUN
-> charon 02.11.23 06:11:50: spis vykovek, nez odlitek.
14:22:13
02.11.2023
02.11.2023
isti
Obával som sa toho najhoršieho ale je to len o ťažném.
06:11:50
02.11.2023
02.11.2023
charon
Já jsem třeba teď kupoval uni kouli na nějakým Eshopu za 350 Kč. On ji teda má aby si k vleku za traktor přidělal ještě kouli pro možnost dopojit vozejk za auto.
Nicméně co jsem kdy kde koupal po různejch tažnějch, tak moc výrobců si asi vlastní koule nedělá, zejména těch co se šroubujou. On je to v podstatě jen začištěnej odlitek, možná s mírně opracovanou koulí ... a dírama pro přišroubování
Nicméně co jsem kdy kde koupal po různejch tažnějch, tak moc výrobců si asi vlastní koule nedělá, zejména těch co se šroubujou. On je to v podstatě jen začištěnej odlitek, možná s mírně opracovanou koulí ... a dírama pro přišroubování
05:17:42
02.11.2023
02.11.2023
StepaNoFUN
Je to klasicka zehlicka, ktera ma navic takovou divnou paku. A vevnitr jsou v podstate brzdovy celisti, ktery sviraj kouli z boku.
03:51:44
02.11.2023
02.11.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Eidy: Aha, tak to nemam :-)
22:36:35
01.11.2023
01.11.2023
Eidy
-> Matthes, záškodník z TechWebu, Bukaj: To není stabilizátor na autě ale místo klasický žehličky. Ona je to taková velká žehlička a kouli sevře velkou silou a tím snižuje rozkmitání vleku. Jsou tam nějaký speciální čelisti a ty musí přijít jen na suchou kouli. Jinak se čelisti zničí.
21:44:18
01.11.2023
01.11.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> StepaNoFUN: Elektronickou stabilizaci vleku mam jen u transita, kde jsem vlek v živoetě neměl :-D
Jinak ta koroze je dost hloubková. I když to ošmrigluju, nebude to pěkný...
Jinak ta koroze je dost hloubková. I když to ošmrigluju, nebude to pěkný...
21:38:57
01.11.2023
01.11.2023
Bukaj
-> StepaNoFUN: Co to? To u 130LPG asi nemám...
21:31:45
01.11.2023
01.11.2023
StepaNoFUN
-> Bukaj: pozor s tim mazanim. Mazat je spravne. Dokud to nema stabilizator vleku...
21:29:11
01.11.2023
01.11.2023
StepaNoFUN
-> Matthes, záškodník z TechWebu: prejed to smirglem a neres. Dokud nemas stavilizator, tak neni co resit. Pokud ano. Tak to prejed jemnejsim smirglem a odmasti...
21:17:05
01.11.2023
01.11.2023
Bukaj
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Vzal bych kouli dráťákem a pak nějakým jemnějším smirkem (400-600), omyl benzínem, namazal a nazdar.
Žehličku jen tak něco nezničí - spíš časté používání, než že bys ji vydřel. Navíc žehličku koupíš za pár kaček...
Já používám vlek hodně, často dost natěžko, kouli pravidelně čistím a mažu a žehličku jsem zatím měnil jen u kamarádova starého SportJachtu, kde byla vyrezlá a měla vůle.
A když vidím, že většina lidí kouli nikdy nemaže, natož aby ji čistili (i v půjčovně kompresorů měli vyrezlou žehličku zevnitř, takže mi druhý den jezdění po závlahách začal spoj skřípat, ač jsem měl kouli hezky očištěnou a čerstvě namazanou a když jsem kompresor vracel, na kouli byl rezavý prášek - tak jsem jim říkal, že by to chtělo namazat a oni, že prý to nemažou schválně - že se pak často ušpiněj od koule ), tak to tažné i žehlička přežije zbytek auta/vleku...
Žehličku jen tak něco nezničí - spíš časté používání, než že bys ji vydřel. Navíc žehličku koupíš za pár kaček...
Já používám vlek hodně, často dost natěžko, kouli pravidelně čistím a mažu a žehličku jsem zatím měnil jen u kamarádova starého SportJachtu, kde byla vyrezlá a měla vůle.
A když vidím, že většina lidí kouli nikdy nemaže, natož aby ji čistili (i v půjčovně kompresorů měli vyrezlou žehličku zevnitř, takže mi druhý den jezdění po závlahách začal spoj skřípat, ač jsem měl kouli hezky očištěnou a čerstvě namazanou a když jsem kompresor vracel, na kouli byl rezavý prášek - tak jsem jim říkal, že by to chtělo namazat a oni, že prý to nemažou schválně - že se pak často ušpiněj od koule ), tak to tažné i žehlička přežije zbytek auta/vleku...
21:02:58
01.11.2023
01.11.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
Už když jsem koupil Focuse, tak měl rezavou kouli, že se tam bojim připojit vlek, abych nezkurvil žehličku... Na tažnym není štítek, ale jen cedulka s max zatížením. Není to na bajonet, ale pevný tažný. Koule se drží na dva šrouby, takže vyměnit to není problém, ale jak určit, jakou kouli a kde koupit? Jsou ty koule nějak jakoby univerzální? Či? Vypadá to nějak takhle.