Fiat a talianske autá

prohledat
2179 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 03.04.2017 do 28.06.2025, založil/a minno
řadit dle data
11:22:55
28.06.2025
Jirik_Tuňák1983
Zadní u ženy vozíku. Jen nechápu, jak může být jedna pružina netknutá a druhá mít očividné kazy v místě lomu. To neběží ve fabrice (Sachs) nějaká výstupní kontrola?
zvětšit Fiat a talianske autá - obrázek od Jirik_Tuňák1983 vložen 28.06.2025 11:22:55
upraveno 2x, naposled 28.06.2025 19:00:34
22:07:21
11.06.2025
StepaNoFUN
-> Jirik_Tuňák1983 11.06.25 19:31:20: -> Matthes, záškodník z TechWebu 11.06.25 19:52:39: Ja jezdim spis couracky, okresky... Dalnici taky, ale spis kratsi useky (2-3 sjezdy). Dalky vyjmecne, ale kdyz uz tak zase fakt dalky. Ale je pravda, ze pomalu s tim nejezdim a to auto ma neustale 3t a vic.
20:10:50
11.06.2025
minno
-> Jirik_Tuňák1983 11.06.25 19:23:52: Je to Punto 2 FL, 2007. Je to v podstate auto rodičov, ale ja ho servisujem + ja ich na ňom vozím, otec to šoféruje len 1-2x týždenne na nákup, občas k lekárovi a tak. A občasne auto využívam aj ja, aby nestálo.

Rovnaké brzdy sa montovali na malé Fiaty čo som tak zisťoval už minimálne od starého Cinquecenta.

Všetko by bolo OK, len ten rozmer kotúča neodhadli3

Ale aspoň je to lacné. A aspoň zadné brzdy sú bezúdržbové a vydržia hodne. Menil som ich pred 3 rokmi komplet za nové v podstate len pre hodne zlý vizuálny stav (korózia), ale technicky im nič nebolo.
zvětšit Fiat a talianske autá - obrázek od minno vložen 11.06.2025 20:10:50
upraveno 2x, naposled 11.06.2025 20:12:47
19:52:39
11.06.2025
Matthes, záškodník z TechWebu
-> StepaNoFUN 11.06.25 19:28:46: No ale jezdis furt nalozenej. Ja vicemene bez zateze (spis vozim objem)... A mam najeto 90 000 s origo brzdama a deskm zbejva tak 6 mm.
19:31:20
11.06.2025
Jirik_Tuňák1983
-> StepaNoFUN 11.06.25 19:28:46: My jezdíme v podstatě jen dálnicu. 7 Takže brzdy šetříš, ale zase je i vobrzdíš.
upraveno 1x, naposled 11.06.2025 19:31:56
19:28:46
11.06.2025
StepaNoFUN
-> Jirik_Tuňák1983 11.06.25 19:23:52: Asi neumim jezdit. Na Transitu mam maximum 40tis. na desky. Kotouce davam kazdy druhy desky (ty kotouce se strasne blbe menej, protoze jsou jak na S120 - pod nabojem).
19:23:52
11.06.2025
Jirik_Tuňák1983
-> minno 11.06.25 17:47:31: Ale to je nějaké starší Punto, nie? Druhá generace? Divná konstrukce brzd, ale beztak bude výrobce těch třmenů nějaký běžný výrobce.

Ženy Fiat Bravo 2009 - tam jsem dělal předky v cca 60 000 km, destičky by stačily ve 118 000 km, protože kotouče byly OK. Dal jsem ale obojí, já nějak nehovím výměně jen části. Zadky jsem dělal někdy ve 3/4 aktuálního nájezdu. Obecně ta malá auta mají kotouče a desky s menší vydrží, kdežto větší nebo dražší auta, tam brzdy vydrží klidně 2 až 3 násobek stejného najezdu. Mimochodem, táta na bývalém P207, tak předky taky cca 60 000 km. O víkendu budu dělat brzdy na své P807 a jsou tam ještě původní kotouče (194 000 km).
upraveno 2x, naposled 11.06.2025 19:25:19
17:47:31
11.06.2025
minno
Stav 10/2024. Toto na fotke je 100% plocha platničky :( Blbo vymyslené.
zvětšit Fiat a talianske autá - obrázek od minno vložen 11.06.2025 17:47:31
17:42:03
11.06.2025
minno
Vidím tam ale dosť zásadný problém hlavne v konštrukcii. Na všetkých iných autách sú platničky zarovno s okrajom kotúča, len na Fiate musí kotúč vyčnievať 3 mm za platničku3

A tak to chytí hneď hranu aj za nova a už to ide...

Skúšal som aj iné kombinácie, rozmerovo je to vždy rovnaké.

Skúsim dať nové kotúče stiahnuť na priemere, aby to bolo zarovno, čo to povie na výdrž...
zvětšit Fiat a talianske autá - obrázek od minno vložen 11.06.2025 17:42:03
upraveno 1x, naposled 11.06.2025 17:50:40
17:34:34
11.06.2025
minno
Nj, tak kotúče na Punte si po 3. rokoch a 22 tkm dám pred STK zas a znova10 Bude štvrtá sada za posledných 80 tkm3

A to som myslel, že tentoraz sú na tom ešte dobre... z vonkajšej strany OK, no zozadu KO.

Nedávno tu bola diskusia o výdrži kotúčov.

Na tomto aute to nevydrží nikdy viac ako 3 roky.

Auto jazdí málo - prevažne krátke trasy, stojí vonku na asfalte. A počasie je, aké je.

Ale strážim si to, auto nestojí nikdy dlhšie ako 3-4 dni a snažím sa ho vždy prebehnúť aj ďalej a hlavne po dažďoch, kedy to chytí líšku, vybrzdiť intenzívnejším brzdením...

Očividne márna snaha a aj tak to ide do kytek. Resp. bez "hlídania" a ponechania len tak na osud by boli KO do roka.
zvětšit Fiat a talianske autá - obrázek od minno vložen 11.06.2025 17:34:34
upraveno 1x, naposled 11.06.2025 17:34:44
08:38:53
17.05.2025
Jirik_Tuňák1983
01:16:37
29.03.2025
Jirik_Tuňák1983
-> 11mAjA11 28.03.25 19:41:04: Takhle HDI nefunguje.
19:41:04
28.03.2025
11mAjA11
Třeba u CR motoru Hjonde, aktuální soudobé výroby "moderní" VLTP normy emisní, sme museli ECU řízení tepelného vodohospodářství preprogramovavat, aby se termostaty otevíraly dříve, kvůli lokálnímu přehřívání mezi vložkami (vložky zdatně praskají) to nejvíce vznikalo hlavně tedy při regeneračních procesech DPF..třeba se to HDi chová lokálně kolem vložek podobně..
12:52:48
26.03.2025
Jirik_Tuňák1983
-> minno 26.03.25 12:44:35: Víš co je zajímavé? Že u naftového pažuta má originální termostat 83 stupňů otevření. Proč má takhle nízko, když benzíny mívají třá 88 apod.? Umí mi to někdo vysvětlit? Bylo mi divné, proč nemám na displeji dílky na 90ce, tak jsem to dal na diag. a za jízdy skutečně otevřel v 83 a ty držel. Maximálně když bylo chladno a jel jsem na volnoběh z kopce, tak to kleslo na 81 plus mínus, ale jinak držel celou cestu správnou teplotu kolem těchto hodnot.
upraveno 1x, naposled 26.03.2025 12:53:02
12:45:53
26.03.2025
Bukaj
-> Nwkt 25.03.25 23:19:26: jednak občas při servisu kontroluju měřené hodnoty a hlavně by to v zimě hrozně blbě topilo - proto jsem ten termostat prve měnil...3
12:44:35
26.03.2025
minno
-> Nwkt 25.03.25 23:19:26: U VW ešte skúsenosť nemám, ale u Fiata ukazuje teplomer strednú polohu ("88 °C") cca od 80 do 100 st. a keď je termostat OK, ručička sa po zahriatí motora nepohne z tejto polohy, či je zima, alebo leto. A keď už termostat začne dosluhovať, teplota podľa diagnostiky nestúpne na viac ako 82-83°C a pri malej záťaži, alebo ak dám dole nohu z plynu, tak klesne na 78-79°, a to sa už prejaví aj klesnutím ručičky budíka o 1 dielik.
23:19:26
25.03.2025
Nwkt
-> Bukaj: A jak víš, že u tý caddy funguje? Když budík vody kecá
21:52:40
25.03.2025
Bukaj
Na Volvu asi termostat funguje, jak má, ale jak je tam dlouho, to netuším. Na Caddyně jsem ho měnil a po výměně jsem zjistil, že propouští (blbě dosedal talířek nového termostatu - Wahler). Tak jsem ho šel reklamovat a rovnou koupil nějaký noname, co měli skladem (Kamoka nebo nějaká taková "značka") - ten funguje už dva roky snad OK. A u škodovek jsem měl problém snad jen u 130LPG, když jsem používal originál 80°C termostaty (Wahler - made in W. Germany - tedy originál původní výroby). Pak jsem přešel na origo Wahler pro Favorita (88°C) a ten je tam už asi 4. rok a furt funguje.

Ale u 130LPG není divu, že mi termostaty odcházely - to byly třeba dva studené starty denně (asi tak 500 ročně) a nájezd kolem 40 tisíc - to dobově většina škodovek měla na 5 let života - a navíc v zimě se tehdá moc nejezdilo, takže termostat nedostával takové šoky...
20:23:50
25.03.2025
Jirik_Tuňák1983
-> minno 25.03.25 19:57:56: Já jsem právě měnil termostat na novějším autě jen 1x v životě. Na škodovce každou chvíli. 3
19:57:56
25.03.2025
minno
-> Jirik_Tuňák1983: Možné je všetko. Ja len infomujem o mojej skúsenosti.
19:25:33
25.03.2025
Jirik_Tuňák1983
-> minno 25.03.25 18:01:28: Já bych to zase povedal. To, že jsi ty měl problém, neznamená, že je na místě to paušalizovat.
18:01:28
25.03.2025
minno
-> Jirik_Tuňák1983 25.03.25 15:51:27: Ani by som nepovedal. Auto má 140 tkm a už je tam 3. termostat. Prvýkrát som ho menil pri 89 tkm a určite už nefungoval úplne ok (teplota padala) minimálne od cca 62 tkm, odkedy je auto v rodine.
17:32:27
25.03.2025
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 25.03.25 15:55:52: Tule jsem kukal na Pažutovo. Ten je tam od roku 2013 a 189 000 km. Furt otevírá při správné teplotě. Až přijde čas výměny, tak to bude teprve laborace. Volvo má původní 18 let a 133 000 km. Ženy Fiat z 2009 má už nový, ale ne kůly nefunkčnosti, nýbrž kůly domku před modifikací, který byl kovový a udělala se dírka na nátrubku pro hadici a kapal. Nový originál už je řešený jinak.
15:55:52
25.03.2025
Milan 136
-> Jirik_Tuňák1983 25.03.25 15:51:27: To teda. Přitom nepoužívají žádný shit značky.
15:51:27
25.03.2025
Jirik_Tuňák1983
-> minno 25.03.25 11:44:01: Je to strašný. Ty první z fabriky vydrží nejdéle.
11:44:01
25.03.2025
minno
-> Bukaj: Nj, to potvrdzuje moju teóriu o životnosti tých termostatov.

Wahler aj Calorstat Vernet +/- to isté.
15:27:26
24.03.2025
Bukaj
-> minno: Když jsem měl ještě se 130LPG velké roční nájezdy, tak jsem měnil termostat před každou zimou - jakmile padly na podzim teploty, tak auto hůř topilo a budík ukazoval 70°C - takže životnost termostatu tak 40 tisíc...
11:52:36
24.03.2025
minno
Termostaty klasickej koncepcie vždy vydržia určitý čas a potom kľaknú...

Na Punte teraz výmena po cca 50 tkm (7 rokov 3). Motor sa dlho ohrieval a začala padať teplota... Klasika.

Po výmene teplota konečne zas OK.



Teraz som pozeral do denníčka ešte od škodovky a tam mi to tiež vydržalo naposledy 59 tkm. a rovnaké príznaky. Obdobie predtým zakaždým podobý nájazd a termostat na výmenu.
zvětšit Fiat a talianske autá - obrázek od minno vložen 24.03.2025 11:52:36
18:50:17
13.02.2025
Milan 136
-> palinator 13.02.25 18:02:52: No ty s čerpadlem mají R744
18:45:55
13.02.2025
palinator
-> StepaNoFUN:

Ne, ono to totiž nemusí vždycky dávat smysl.
18:37:17
13.02.2025
StepaNoFUN
-> palinator 13.02.25 18:02:52: ono to nema TC v zakladu? :-O
18:02:52
13.02.2025
palinator
-> Milan 136:

A říkám že všechny nebo ty s TČ? 3
17:02:40
13.02.2025
Milan 136
-> palinator 13.02.25 12:37:05: Pokud se nepletu tak je to jak říkáš.
12:37:05
13.02.2025
palinator
-> Milan 136:

To CO2 v Enyaqu mají všechny a nebo jen ty s TČ?
18:03:09
12.02.2025
Milan 136
-> Nwkt 12.02.25 17:52:07: Tak takový tlaky tam jsou klidně i za provozu. Ale na stavu co píšeš stačí často zlomek tlaku na projev závady.



Ale to není nic proti tlaku CO2 v Enyaqu.
upraveno 1x, naposled 12.02.2025 18:03:51
17:52:07
12.02.2025
Nwkt
-> Milan 136: Ty kokso, když občas vidím jak to je všechno zhnilý tak to musí pukat celý auto ne 3
10:18:27
12.02.2025
Milan 136
-> Jakub05 12.02.25 10:05:08: Na tohle máme formovací plyn. 95 % dusíku a 5% vodíku. Tlakuju 15 až 20 barů. Mělo by to vydržet i 30, ale to už se bojím 1
10:05:08
12.02.2025
Jakub05
Nevíte někdo, čím a na jaký tlak napustit klimu (R134) pro zkoušku těsnosti? Přijde mi škoda tam rvát chladivo, naposledy nevydrželo do druhého dne. Pokud se mi to podaří utěsnit, počítám s výměnou vysoušeče před finálním naplněním chladivem.

Jde mi hlavně o to, abych do okruhu nezanesl nějaké nežádoucí svinstvo.
11:30:21
25.11.2024
vhml
-> gim 24.11.24 09:42:49: no ale pokud auto ma noty na 3.5 tak ti to stejne nic neresi
09:32:29
25.11.2024
Pavel P@nkáč
10:09:44
24.11.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Pavel P@nkáč 24.11.24 10:07:17: Já si říkal, že to určitě dokunděj idioti, takže bych se tomu vůbec nedivil...
10:07:17
24.11.2024
Pavel P@nkáč
-> Matthes, záškodník z TechWebu: to tě nepotěším bude to jen pro obytné auta...



Evropský parlament dosáhl dalšího pokroku směrem k rozšíření řidičského oprávnění skupiny B poté, co v prvním čtení o reformě směrnice o řidičských průkazech schválil jeho rozšíření na 4,25 tuny pro obytné automobily.
upraveno 1x, naposled 24.11.2024 10:07:38
09:57:46
24.11.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> gim: Jasny, to bych taky uvital, pac obe nakladni Ducata mame sice se zesilenym ramem, ale i diky ty hmotnosti zesileni neuvezou ani tunu nakladu :-(
09:42:49
24.11.2024
gim
-> Matthes, záškodník z TechWebu: je to normálně na Bčko. Ale doložitelnost je nula nula nic. Mimo jiné i proto se řeší to rozšíření Bčka na 4250kg, nebo kolik to je.
09:42:02
24.11.2024
Pavel P@nkáč
-> Matthes, záškodník z TechWebu: 95 procent obytňáku je na B čko do 3,5t ale potom je problém s doložením auto je třeba 3t (skutečná váha a váha v TP bejvá taky často jiná) a když dáš do toho bagáž a 4 cestovatele tak jsi samozřejmě těžší. U nás to nikdo neváží.....v zahraničí už je to horší. Je nachystané nějaké zákonné rozšíření na 4250 Kg.



podobné je to i u odtahovek a často i plachtových dodávek do 3,5t když to přeženu tak by to bylo jen na vození polistyrénu a trabantů :)
09:21:03
24.11.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> gim 24.11.24 09:03:51: Muze to vlastne ridit s ridicakem B nebo ma C?
09:08:45
24.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> gim 24.11.24 09:03:51: Ale to je podstatně větší, někomu může menší auto vyhovovat.
09:03:51
24.11.2024
gim
-> Jirik_Tuňák1983: je to nesmysl. 3-4 roky zpátky kupoval šéf lepší (automat a top motor) Ducato s bydli nástavbou a stálo to ty samé peníze co to Doblo. Dneska je za 2,5.
22:17:21
22.11.2024
Jirik_Tuňák1983
13:10:55
31.10.2024
minno
-> Bukaj: Na fiaty je MultiEcuScan, ale bez licencie tam toho asi moc nedokážeš.
Extreme Tyres