skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nezavisle topeni, bufiky
-> David29: nevymejslej. Nemohlo. Ty spoje se fakt lisujou. Nerikam,ze neco nejde. Treba na bejvalym sluzebaku jsem hadici za nesmysl nahrazoval. Ale na ty trubky se varily sroubeni a nechavala se delat hadice se zavitama. Lisovana.
Hm..Mě by asi ,,mohlo by to fungovat" bohatě stačilo. Spíš jsem myslel, jestli to je úplná kravina nebo ne...
Jsem myslel právě dát semperitku a spoje zajistit něčím takovým..
allegro.cz/nabidka/tmel-p ro-klimatizaci-s-teflonem- pasta-9281308253?utm_feed= 7...
Jsem myslel právě dát semperitku a spoje zajistit něčím takovým..
allegro.cz/nabidka/tmel-p ro-klimatizaci-s-teflonem- pasta-9281308253?utm_feed= 7...
-> David29: zřejmě nesnese - bude porovitá na chladivo, spoje to chladivo neudrží určitě, musí být spešl hadice na klimu a odborně zalisovat. Koukni třeba na youtube at máš představu.
-> Pavel P@nkáč: Počkej, ona je to trubka/hadice/trubka - já jsem myslel říznout tu trubku na koncích hadice a hadici komplet nahradit.
Semperit hadice jsou na 10 nebo i 12barů, ta by to snesla, ne?
Semperit hadice jsou na 10 nebo i 12barů, ta by to snesla, ne?
-> David29: Hadici na klimu jen tak nenastavíš třeba jako hadici na vodu, existují na to spešl lisovací kleště a různé opravné kusy, třeba na aci je tuším prodávají....lisuje se to na tu hliníkovou trubku.
Nechci zakládat nový vlákno na jeden dotaz, tak to dám sem - ale na opačné zařízení
Dotaz na klimu...
Co byste doporučili s tímhle? Pod tou vlnovou ochranou je propálená hadice od výfuku. Jako díl se to špatně shání, navíc abych spoj rozpojil, obnáší to půl rozebrání auta - takže to asi vyřeším na autě, což by šlo.
Napadlo mě to prostě říznout, a dát tam novou hadici - asi spoj přilepit, dát nejen kvalitní spony? Předpokládám že tam budou velký tlaky... To by asi šlo ne?
No a zespodu jsem koukal, že se drolí chladič od klimy, jakože vypadávaj ty chladící segmenty. Je šance že to je zatím funkční, nebo to bude taky na výměnu?

Co byste doporučili s tímhle? Pod tou vlnovou ochranou je propálená hadice od výfuku. Jako díl se to špatně shání, navíc abych spoj rozpojil, obnáší to půl rozebrání auta - takže to asi vyřeším na autě, což by šlo.
Napadlo mě to prostě říznout, a dát tam novou hadici - asi spoj přilepit, dát nejen kvalitní spony? Předpokládám že tam budou velký tlaky... To by asi šlo ne?
No a zespodu jsem koukal, že se drolí chladič od klimy, jakože vypadávaj ty chladící segmenty. Je šance že to je zatím funkční, nebo to bude taky na výměnu?
-> darklord 20.06.23 12:36:55: Konečne aj v garáži teplo a on to chce chladiť

-> darklord 20.06.23 14:07:48: Já bych ve tvém případě taky volil mobilní klimu z netu nebo hobyhomarketu.
-> Jirik_Tuňák1983: ono bezna prenosna klima s kurenim je okolo 400-500€, co je cca dvojnasobok ceny bufiku, ale riesi to situaciu v zime aj v lete. A mobilnost je plus na pripadne jednorazove pouzitie kdekolvek... Ono toho casu v garazi netravim tolko aby ma stvala elektrika, a paci sa mi aj pripadna moznost vzdialeneho ovladania.
-> darklord 20.06.23 13:12:44: Měli jsme mobilní dlouho v kanceláři a fungovalo to dobře. Spotřebu jsme neřešili.
Pokud ti není líto dukátů, tak se dělají ještě nástěnné bez venkovní jednotky. Všechno je v ní. Jediné, co potřebuješ, je díra do stěny pro dvojkomínek s klapkou (sání, výdech) a vyřešit si odvod kondenzátu (klidně do kanystru, pokud není kam).
Touto se nahradila ta mobilní, protože to nešlo bez většího zásahu jinak řešit a bylo to skvělé.
Akorát je to tak 30 000,- v tvrdé české měně, v ojrech nevím.
Pokud ti není líto dukátů, tak se dělají ještě nástěnné bez venkovní jednotky. Všechno je v ní. Jediné, co potřebuješ, je díra do stěny pro dvojkomínek s klapkou (sání, výdech) a vyřešit si odvod kondenzátu (klidně do kanystru, pokud není kam).
Touto se nahradila ta mobilní, protože to nešlo bez většího zásahu jinak řešit a bylo to skvělé.
Akorát je to tak 30 000,- v tvrdé české měně, v ojrech nevím.
-> saskyn2: no prave klasicku klimu moc nemam ako pouzit. To by som musel dat na strechu, a kedze na tu strechu sa dostane hocikto, vonkajsia jednotka by skor ci neskor bola obetou nejakeho zlodeja. Nehovoriac o utesneni strechy atd...
Takto by som len urobil dieru do dveri, zapojil hadicu a vybavene.
Takto by som len urobil dieru do dveri, zapojil hadicu a vybavene.
-> darklord: ty mobilní jsou nahovnajs, kup notmálně TČ vzduch-vzduch, však na tu garáž bude stačit úplně maličký, dneska to stojí pár korun
Kedze som stale nevyriesil a momentalna situacia pridala dalsi problem - neskusal niekto v garazi kurit mobilnou klimou? Tym by sa zabili dve muchy jednou ranou, kedze vcera po praci som mal na teplomeri v garazi 31 stupnov...
-> charon: on to uz napisal palinator, ked mas komin vonku, tak vzduch co spalis musis nahradit, ale kedze garaz neni hermeticka, toho sa nebojim. Ked si spaliny pustis dnu, tak tam proste skapes, pokial nebudes mat otvorene dvere, co v zime tak nejak uplne nechces, kor ked tam za drahe prachy este prikurujes.
-> charon:
To sice jo, ale když máš komín ven, tak dovnitř automaticky taháš čerstvý vzduch (pokud je kudy), kdežto bez komínu ti nenuceně dovnitř nic neproudí a seš furt ve zplodinách.
To sice jo, ale když máš komín ven, tak dovnitř automaticky taháš čerstvý vzduch (pokud je kudy), kdežto bez komínu ti nenuceně dovnitř nic neproudí a seš furt ve zplodinách.
-> darklord 22.11.22 07:44:33: Jinak to je samozrejme nesmysl, pokud spaliny odvadis ven, musis taky privest ekvivalent vzduchu dovnitr ... Je totoz jako u PB kamen, je potreba spaliny dostat ven a ciste vzduch dovnitr, protoze CO2
-> Jarda/felda: 

-> darklord 22.11.22 09:18:24: ten z alíka testuje Tom https://www.youtube.com/c
/bradmantom a docela to fungovalo a spotřeba mizivá 

-> Syny: 

-> Syny: 

-> darklord 22.11.22 09:30:11: To možná tak kdybys z té garáže chtěl udělat krematorium 

-> darklord: V tom pripade ti zbejva spis bazos a heldat kamna na vyjety olej ...
-> vhml: 14990CZK, 16kW na 18m garaz je trochu overkill, aj ta elektricka spotreba 

-> darklord 22.11.22 09:18:24: to vejfuk napojenej do komína má. Tak je to možná nějaký jiný typ, ale do komína to napojené je.
E: cz.hecht.cz/naftova-horko vzdusna-turbina-hecht-3040
E: cz.hecht.cz/naftova-horko vzdusna-turbina-hecht-3040
-> vhml: to je rovnaky problem ako ten plynak, predstavujem si skorej nieco ako bufik z auta ktory spaliny posle von a nie dnu. Ako priklad toto, len keby to robil niekto spolahlivy a nie cinan na aliexprese: sluzby.bazos.sk/inzerat/.
../nezavisle-kurenie.php
-> darklord 21.11.22 20:14:07: kámoš má něco takového a zatápí s tím v dílně, než se mu rozehřejí kamna cz.hecht.cz/naftova-horko
vzdusna-turbina-hecht-3021
-> darklord 21.11.22 20:14:07: Předpokládám, že v EU už tyhle věci hezkých pár let budou na blacklistu, takže to tu nikdo sériově nevyrábí Možná tak vzít bufík z naftového vozu...

-> charon: "jen je potreba mit vyresene vetrani/privod vzduchu". U naftaku staci urobit dieru do steny na vyfuk a je vyriesene, a samozrejme sa spotrebuje vyjetak, ako pise palinator.
-> charon:
Protože jde v naftovejch kamnech třeba pálit vyjeťák?
Protože jde v naftovejch kamnech třeba pálit vyjeťák?

-> darklord: Proc zrovna naftove? Daji se sehnat letity naftovy kamna co se pouzivali za komancu, ale to hrozne veliky. Pokud bych nutne potrebovat topeni do garaze, koukl bych se po PB kamnech - treba toto: www.alza.cz/la-proromance
-stove-gs201-2v1-d5896389.
htm?gclid=Cj0K...
jen je potreba mit vyresene vetrani/privod vzduchu
jen je potreba mit vyresene vetrani/privod vzduchu
Nemate niekto overene naftove kurenie do garaze? Na bazosi su nejake prenosne kurenia, ale vzhladom na to ze som rovnake nasiel len na aliexprese, nemam k tomu moc doveru co sa tyka bezpecnosti a spolahlivosti.
-> Milan 136: Tak jestli u toho konstrukteri nemysleli. Na O1 to snad zničit nejde.
-> StepaNoFUN 05.11.22 20:40:39: Protože Sharan

-> vhml: A proc pod nim cumi? Mam ji asi 1cm pod pruchodku a ukoncenou nerez krouzmem. Driv urazim napravu, nez tohle znicim...
-> StepaNoFUN 05.11.22 19:42:36: auto by prezila kdyby pod nim debilne necumela. Parkrat s tim nekde skrtnes a a co dva roky to menim protoze se zacne rozplejtat
-> Milan 136: kompletni vejfuk na mym ma asi 30cm i s tlumicem... Ale nemerilnjsem to.
-> StepaNoFUN 05.11.22 19:42:36: Tak ono záleží, v kterém místě. Mezi kotlem a tlumičem bude vedro určitě veliké. Dál od tlumiče už asi ne.
-> vhml: myslis tu nerezovou hadici? Ktera prezije auto?
Tak drasticky to nebude. Mam LP "rohem" protazenej vejfuk s origo silikonovym krouzkem a taveni plastu se jaksi nekonna.
Tak drasticky to nebude. Mam LP "rohem" protazenej vejfuk s origo silikonovym krouzkem a taveni plastu se jaksi nekonna.
-> vhml 05.11.22 18:44:08: To si myslím, že jsou obavy na místě. Hoří tam palivo 

Jaka může byt teplota spalin bufiku? Zas se mi pod autem rozpadla ta hadice vyfuku. přemýšlím to udelat z topenarskejch medenejch kolinek, ale mam strach, ze se mi to rozletuje...
-> Vojťas: jop, tohle tam mám.
S tou výměnou zkusím pohledat, mám doma otevřené/uložené nějaké stránky ohledně toho topení a bylo tam mraky návodů, možná to tam objevím.
S tou výměnou zkusím pohledat, mám doma otevřené/uložené nějaké stránky ohledně toho topení a bylo tam mraky návodů, možná to tam objevím.
-> Crestik: a ovladani topeni mas toto? www.dilyford.eu/dilyford/
.../1220-ovladani-topeni-M
ondeo-03
ne ze bych vedel jak to na nem rozchodit, jen pro poradek :-D
a kdyz uz jsme u toho myslite ze muze byt nejaky problem s vymenou nebo to lze kus za kus? mam odrbany ty tlacitka a z nejaky ho vraku mi ho nechal kdysi za stovku, jen sem se k tomu zatim nedostal.
ne ze bych vedel jak to na nem rozchodit, jen pro poradek :-D
a kdyz uz jsme u toho myslite ze muze byt nejaky problem s vymenou nebo to lze kus za kus? mam odrbany ty tlacitka a z nejaky ho vraku mi ho nechal kdysi za stovku, jen sem se k tomu zatim nedostal.
-> Vojťas: tééda, moc díky. No právě že všechno ostatní funguje skvěle, až je to podezřelé na ford s těmi roky :-D
-> Crestik: Hele do mejlu sem ti jeste poslel schema/seznam pojistek, je to trosku slozitejsi, treba na rozbehnuti klimy musis zkontrolovat treba sest pojistek, tak ze s tim bufikem to muze bejt podobny
-> Crestik 28.03.22 11:56:35: to bude automaticka klima
-> StepaNoFUN: no já nevím, jak tomu říkají u Fordu...prostě displej s teplotou, tlačítka jako +, - , AUTO, A/C. Asi nějaká digitální klima. Podle mě tam nikdy webasta z výroby nebyly, ale je to dodělávka, ale hodně pěkně provedená (ale zase né asi uplně funkční :-) ) Tu funkci, kdy se rozsvítí i něco na panelu má myslím až MK.IV
-> Crestik: To má klimatronika? Na OCT se dopojoval do klimatroniku jeden drát a rozsvítilo se na něm HE, pokud běžel bufík
nějaký expert přes zapojení Webasta do auta? Vloni jsem dotáhl Mondeo 2006, má tam ThermoTop C tuším (nějaký analog). To jsem rozhýbal, byl tam studený spoj na čerpadlo benzínu. Takže...webasto funguje, nahřívá, reaguje na ON/OFF z dálky. Dokonce si sáhne do panelu klimy, kdy sepne ventilátor, rozsvítí panel klimy, ALE, neotevře se mi ventil do radiátoru. Čerpadlo webasta tlačí jen asi půl metru k výměníku, od tama je hadice studená. Původně jsem myslel, že musí být nejdříve nahřátý motor na nějakou minimálně teplotu, pak pustí ventil vodu do topení. To jsem vyzkoušel, ale zase nic. Jakoby někde chybělo 12V po klíčku. Marně sháním i schéma elektriky pro MK.III.
edit: webasto je v zimním režimu topení (červená kontrolka na DO)
edit: webasto je v zimním režimu topení (červená kontrolka na DO)