Tak jen pro informaci:
Auto už zase jezdí (sice má takový divný zvuk, jako by jeden válec byl hlučnější, ale jede na všechny 4. Oprava stála v servise 55 tisíc (info od šéfa). Dělala se nová spojka, rozvody, olej a komplet vstřikovací soustava (nové vstřiky, asi opět repas čerpadla). Do motoru se prý více nezasahovalo, hlava asi sundaná nebyla.
V servise zapomněli v motorovém prostoru zacvakat hadice a kabely do držáků, ale co by dnes člověk nechtěl od servisů, že? Horší bylo, že při druhé jízdě jsem prošlápl spojkový pedál na podlahu a následdně pedál ztuhl a nešel stlačit - spojka sepnutá. Otáhli jsme s kolegou auto do servisu na laně (už nikdy nechci řídit tažené vozilo, když tažné vozidlo je dodávka s celoplechovou boudou a není přes ní vůbec nic vidět. I když jsme jeli trasou, kterou mám stokrát projetou, vůbec jsem neuměl odhadnout na dva a půl metru (délka lana) směr, kudy mám jet. A ti dva cyklisté v Černošicích měli fakt obrovskou kliku (naštěstí kolega důsledně používal blinkry). Ale za těch cca 10 km se mi udělalo dost nevolno.
V servise zjistili, že mimojiné zapomněli zajistit něco na hydraulice nějakou segerovkou...
Auto bylo odpoledne zpět na firmě.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen Jumper 2,2 Hdi 2004
09:44:00
03.03.2016
03.03.2016
Bukaj
03:42:23
19.01.2016
19.01.2016
Bukaj
-> palinator 18.01.16 22:11:59: No, nevím, co vše se s tím autem dělo v těch servisech, ani, jestli měřili tlaky...
22:55:37
18.01.2016
18.01.2016
palinator
-> Jarda/felda:
Diagnostikou jsem taky nemyslel vyčtení závad.
Diagnostikou jsem taky nemyslel vyčtení závad.
22:36:32
18.01.2016
18.01.2016
Jarda/felda
-> palinator 18.01.16 19:21:12: to nejni vždycky směrodatný, jezdil sem s 3.0 a tam bylo v jednotce chyb jak máku a pořád to jelo slušně
22:11:59
18.01.2016
18.01.2016
palinator
-> Bukaj:
Tak těsnost válců by taky neměl bejt problém odzkoušet ne?
Tak těsnost válců by taky neměl bejt problém odzkoušet ne?
20:16:52
18.01.2016
18.01.2016
Bukaj
-> palinator: Tu diagnostiku dělali právě v tom servisu K+S ve Slivenci.
Nádrž a palivový systém byly čištěny před rokem u Patery, čerpadlo a vstřiky stejně od Patery vozej na opravu/repas do Slivence...
palivovým systémem to dle mého názoru nebude, spíš bych tipoval tu hlavu. Jinak motor do loňska jezdil bez problémů - sice ne jako zamlada, ale víceméně bez závad a kultivovaně, ač je na to auto (a hlavně na ty náklady) slaboučký. Ani moc nežral olej (většinou se dolil tak litr mezi výměnami)...
Nádrž a palivový systém byly čištěny před rokem u Patery, čerpadlo a vstřiky stejně od Patery vozej na opravu/repas do Slivence...
palivovým systémem to dle mého názoru nebude, spíš bych tipoval tu hlavu. Jinak motor do loňska jezdil bez problémů - sice ne jako zamlada, ale víceméně bez závad a kultivovaně, ač je na to auto (a hlavně na ty náklady) slaboučký. Ani moc nežral olej (většinou se dolil tak litr mezi výměnami)...
19:33:21
18.01.2016
18.01.2016
Matthes, záškodník z TechWebu
Po 400 Kkm bude celej railovej systém v prdeli, to je na výměnu nádrže, hadic, trubek, čerpadla a vstřikovačů Páč když se vymění jen něco, furt tam budou kolovat piliny ze starejch součástí... Tohle je oficiální postup.
19:21:12
18.01.2016
18.01.2016
palinator
-> Bukaj:
Chce to udělat pořádnou diagnostiku.
Chce to udělat pořádnou diagnostiku.
19:03:32
18.01.2016
18.01.2016
Bukaj
-> palinator 18.01.16 18:49:38: Právě, že čerpadlo a vstřiky byly dělaný asi před rokem (cca 25 000 Kč) a od té doby to furt zlobí. Po opravě to vždy jelo pár dní jako normální motor, pak zase na tři...
...najeto to má cca 400 000 (nejsem si jist), ale většinou kratší trasy (kolem 15-30 Km), často mnoho startů za den...
...najeto to má cca 400 000 (nejsem si jist), ale většinou kratší trasy (kolem 15-30 Km), často mnoho startů za den...
18:52:03
18.01.2016
18.01.2016
Sejki - zrušená registrace
Tyhle auta maj spodky dobry... par dodavek jsem servisoval a nejstarsi melo namotano skoro 800 tisic.
18:49:38
18.01.2016
18.01.2016
palinator
-> Bukaj:
Spíš má vstřiky v prdeli, tim pádem nízkej tlak čerpadla (který je provozem taky vyhoněný) a když ještě k tomu začlo týct, tak už se s tim přestalo dát jet. Začal bych diagnostikou. Změřit jak říkáš tlaky, podle toho případně udělat hlavu. Jak by byl v prdeli spodek, měnit buď motor nebo celý auto. Podle toho co říkáš pak všechny vstřiky nový a vidělo by se jak je na tom čerpadlo, ale spíš čerpadlo nový (repasovaný?) taky, aby nový vstřiky hned neoddělalo šponama.
Spíš má vstřiky v prdeli, tim pádem nízkej tlak čerpadla (který je provozem taky vyhoněný) a když ještě k tomu začlo týct, tak už se s tim přestalo dát jet. Začal bych diagnostikou. Změřit jak říkáš tlaky, podle toho případně udělat hlavu. Jak by byl v prdeli spodek, měnit buď motor nebo celý auto. Podle toho co říkáš pak všechny vstřiky nový a vidělo by se jak je na tom čerpadlo, ale spíš čerpadlo nový (repasovaný?) taky, aby nový vstřiky hned neoddělalo šponama.
18:34:14
18.01.2016
18.01.2016
Bukaj
Jinak se servisy v okolí Radotína máme špatné zkušenosti (většinou ale stejně firemní auta končí u Patery, protože je to blízko, i když je tam také banda ignorantů a své auto bych si tam po zkušenostech nikdy nedal).
Zatím snad jediné pozitivní zkušenost je se servisem K+S diesel čerpadla na Slivenci, kde dělali repas vstřikovacího čerpadla a když toto začalo vždy po týdnu téct, dvakrát uznali reklamaci a bezplatně bez prodlení opravili (dle mého laického názoru odpůrce nafťáků by mohla být souvislost se závadou motoru a tečením čerpadla - vždy, když začalo čerpadlo téci, motor začal jít na tři válce - není možné, aby se přes vstřikovač dostával tlak ze spalováku do čerpala a něco tam poškodil? Po opravě pak chvíli (pár dnů) běžel na všechny 4...)
Jinak po poslední opravě již čerpadlo téci nezačalo, nicméně motor stejně začal kulhat a ke konci sezony už to byl hroznej žentour, kterej by mohl konkurovat Avii...
Zatím snad jediné pozitivní zkušenost je se servisem K+S diesel čerpadla na Slivenci, kde dělali repas vstřikovacího čerpadla a když toto začalo vždy po týdnu téct, dvakrát uznali reklamaci a bezplatně bez prodlení opravili (dle mého laického názoru odpůrce nafťáků by mohla být souvislost se závadou motoru a tečením čerpadla - vždy, když začalo čerpadlo téci, motor začal jít na tři válce - není možné, aby se přes vstřikovač dostával tlak ze spalováku do čerpala a něco tam poškodil? Po opravě pak chvíli (pár dnů) běžel na všechny 4...)
Jinak po poslední opravě již čerpadlo téci nezačalo, nicméně motor stejně začal kulhat a ke konci sezony už to byl hroznej žentour, kterej by mohl konkurovat Avii...
18:23:58
18.01.2016
18.01.2016
Bukaj
Prosím o Váš názor:
Můj šéf (a tedy i já) řeší, co s nejdůležitějším firemním autem - sedmimístným Jumperem se sklápěčkou. Firma je na tom autě dost závislá, ovšem ten vůz už má svá nejlepší léta za sebou. Sice se teď v létě do něj nainvestovalo asi 50 tisíc na to, aby prošel TK - repase korby, výroba nových sajten, nové gumy a v jednom servise oprava karoserie (zalátání děr, vystříkání podvozku) - no, moc se s tím nesrali, ale co by dnes člověk chtěl za 18 tisíc, že?
Využití auta je v sezóně od března do prosince sedm dní v týdnu - navážky všeho možného materiálu (hlavně štěrky, betony, substráty atd), není výjimkou, že celková hmotnost vozu s nákladem je přes 5 tun (povolená 3,5)...
Údržba minimální, spíš se řeší jen věci, které se porouchají, někdy ani ty ne - třeba celou minulou sezonu jezdilo auto na 3 válce a při sešlápnutí pedálu plynu víc, než do půlky motor chcípnul a nešel natočit, v lepším případě padnul do nouzáku a šlo s ním jet s omezovačem na 3000 otáček (takže na rovince až sedmdesátkou) a nebyl čas to dát na 14 dní do servisu.
Ke konci sezony jsem vyměnil sjeté destičky a přední kotouče (jak je auto zatěžované, tak destičky se mění každou sezonu, přední kotouče jednou za dva roky) a přidělal držáky brzdových hadic, na které jaksi při opravě karoserie v servise zapomněli...
Interiér je značně zhuntovaný, je to pracant a ne leštěnka...
Šéf by auto rád ještě 4-5 let zachoval, otázkou číslo jedna je, co s motorem.
Šéf se prý ptal v jednom servisu a sdělili mu, že za 60-110 tisíc by byla komplet GO...
...to se mi zdá jako šílenost. Dle mne se v dnešní době na "spotřebních" vozech GO rozhodně nevyplatí. Navrhl jsem postup zjištění závady (změřit tlaky, případně sundat hlavu a opravit to, co je v háji (domnívám se, že ventily nebudou zrovna OK), v případě, že by byl motor na GO, tak koupit jiný z vraku a vyměnit.
Co se musí na autě udělat, aby bylo "normálně" použitelné:
1) motor
2) spojka
3) interiér (alespoň nová sedačka řidiče, volant a hlavice řadicí páky)
Můj šéf (a tedy i já) řeší, co s nejdůležitějším firemním autem - sedmimístným Jumperem se sklápěčkou. Firma je na tom autě dost závislá, ovšem ten vůz už má svá nejlepší léta za sebou. Sice se teď v létě do něj nainvestovalo asi 50 tisíc na to, aby prošel TK - repase korby, výroba nových sajten, nové gumy a v jednom servise oprava karoserie (zalátání děr, vystříkání podvozku) - no, moc se s tím nesrali, ale co by dnes člověk chtěl za 18 tisíc, že?
Využití auta je v sezóně od března do prosince sedm dní v týdnu - navážky všeho možného materiálu (hlavně štěrky, betony, substráty atd), není výjimkou, že celková hmotnost vozu s nákladem je přes 5 tun (povolená 3,5)...
Údržba minimální, spíš se řeší jen věci, které se porouchají, někdy ani ty ne - třeba celou minulou sezonu jezdilo auto na 3 válce a při sešlápnutí pedálu plynu víc, než do půlky motor chcípnul a nešel natočit, v lepším případě padnul do nouzáku a šlo s ním jet s omezovačem na 3000 otáček (takže na rovince až sedmdesátkou) a nebyl čas to dát na 14 dní do servisu.
Ke konci sezony jsem vyměnil sjeté destičky a přední kotouče (jak je auto zatěžované, tak destičky se mění každou sezonu, přední kotouče jednou za dva roky) a přidělal držáky brzdových hadic, na které jaksi při opravě karoserie v servise zapomněli...
Interiér je značně zhuntovaný, je to pracant a ne leštěnka...
Šéf by auto rád ještě 4-5 let zachoval, otázkou číslo jedna je, co s motorem.
Šéf se prý ptal v jednom servisu a sdělili mu, že za 60-110 tisíc by byla komplet GO...
...to se mi zdá jako šílenost. Dle mne se v dnešní době na "spotřebních" vozech GO rozhodně nevyplatí. Navrhl jsem postup zjištění závady (změřit tlaky, případně sundat hlavu a opravit to, co je v háji (domnívám se, že ventily nebudou zrovna OK), v případě, že by byl motor na GO, tak koupit jiný z vraku a vyměnit.
Co se musí na autě udělat, aby bylo "normálně" použitelné:
1) motor
2) spojka
3) interiér (alespoň nová sedačka řidiče, volant a hlavice řadicí páky)