Mam dve 2,8 jednu v manualu druhou v automatu, jedna najeto 230tkm, druha 74tkm.
Ty motory jsou starej kus kovu, kde po nakych kilometrech se z toho stavá olejnicka (hlavne z pod ventideklů). Pri spatnem zachazeji to zacne zrat olej pres gufera ventilu a 30 jich opravdu nechcete delat. Jízda v tom je uplne napohodu, i bez radia ten motor neni temer slyset, projevi se az nad 4000rpm. Pri normalni jizde neni duvod to vytacet.
Spotreba mimo mesto pri plynule jizde do 8,2l v meste skoda mluvit.
Do motoru se krome rozvodu a oleje nic nedávalo prvního mame od 200tkm, coz si myslim, ze jak stařím, tak kilometrove rizikové období na výměny dílu.
Ja bych byl urcite pro 2,8.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Superb 2.8 nebo 1.8t
20:42:18
01.10.2015
01.10.2015
pavucina
23:48:28
30.09.2015
30.09.2015
dragon_cb_cz
-> palinator: Ach so, já to asi automaticky "doplnil" jako kdyby ti písmenko vypadlo, my bad... to asi jo. Ale stejně bych asi radši tu 1.8T
-> Jirik_Tuňák1983: Tiburon je jméno pro americkej trh. A tohle auto s tou 2.7 by mi vůůůůůbec nevadilo, naopak. Ideální postrkovadlo do práce
-> Jirik_Tuňák1983: Tiburon je jméno pro americkej trh. A tohle auto s tou 2.7 by mi vůůůůůbec nevadilo, naopak. Ideální postrkovadlo do práce
15:49:39
30.09.2015
30.09.2015
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 30.09.15 14:58:55: A jakou prestiž má totok? To není ani foukanej čtyřválec, ale mít to, nebylo by to zlé.
Daihatsu Charade 926 Turbo
Tento typ pro rallye byl odvozen z druhé generace, konkrétně ze sportovního typu Daihatsu Charade DeTomaso Turbo. Homologace proběhla 1. ledna 1985. K pohonu sloužil řadový tříválec SOHC o objemu 926 cm3, který dosahoval výkonu 75 koní. V rámci homologace bylo postaveno pouze 200 vozů.
Daihatsu Charade 926 Turbo
Tento typ pro rallye byl odvozen z druhé generace, konkrétně ze sportovního typu Daihatsu Charade DeTomaso Turbo. Homologace proběhla 1. ledna 1985. K pohonu sloužil řadový tříválec SOHC o objemu 926 cm3, který dosahoval výkonu 75 koní. V rámci homologace bylo postaveno pouze 200 vozů.
14:58:55
30.09.2015
30.09.2015
palinator
-> dragon_cb_cz:
Já neřikal že je prestižní, ale že má prestiž úplně jinde než foukanej čtyřválec.
Já neřikal že je prestižní, ale že má prestiž úplně jinde než foukanej čtyřválec.
14:48:06
30.09.2015
30.09.2015
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 30.09.15 14:22:43: Já ti ani nevím, jaký má ten starej V6 zvuk. 3,6 v "novém" má zvuk už pěkný.
Docela pěknej nakřáplej ječák měl 3.0 V6 v Peugeotech a Citroënech.
Navíc mi u té 2.8 V6 nepřijdou ty parametry nijak špatné. 142 kW a 280 Nm není špatné.
Proč honit z podobného motoru nějaké bůhvíjaké hodnoty na úkor životnosti a spotřeby.
Kolega měl Hyundai Coupé (v Need for Speed byl jako Hyundai Tiburon) s 2.7 V6 a jen 121 kW.
hyundai.katalog-automobil u.cz/automobil/hyundai-cou pe-ii-2-7-v6-24v
Jelo to moc pěkně a zvuk byl z toho dvoulaufu taky fajnový. Hlavně má ten motor solidní výdrž.
Docela pěknej nakřáplej ječák měl 3.0 V6 v Peugeotech a Citroënech.
Navíc mi u té 2.8 V6 nepřijdou ty parametry nijak špatné. 142 kW a 280 Nm není špatné.
Proč honit z podobného motoru nějaké bůhvíjaké hodnoty na úkor životnosti a spotřeby.
Kolega měl Hyundai Coupé (v Need for Speed byl jako Hyundai Tiburon) s 2.7 V6 a jen 121 kW.
hyundai.katalog-automobil u.cz/automobil/hyundai-cou pe-ii-2-7-v6-24v
Jelo to moc pěkně a zvuk byl z toho dvoulaufu taky fajnový. Hlavně má ten motor solidní výdrž.
14:22:43
30.09.2015
30.09.2015
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 29.09.15 12:32:10: Protože Sup sice není až tak velký, ale taky to není ani úplně malý auto a "prestižní motor" v něm by měl mít trochu jiný výkonový parametry Třeba 3.6 V6 v Sup2, tam bych už tohle označení možná vcelku chápal.
A tím nijak ten motor nehaním, věřím že je solidní, ale prestižní?
A tím nijak ten motor nehaním, věřím že je solidní, ale prestižní?
11:50:29
30.09.2015
30.09.2015
Jirik_Tuňák1983
11:45:37
30.09.2015
30.09.2015
darklord
-> King: no jo, ale to ty hrnky musi mat za sebou, a nie jak dve HTP vedla seba...
08:36:49
30.09.2015
30.09.2015
King
-> palinator: No, tak tohle je presne opak :-) Sestihrnek je za chodu perfektne vyvazenej.
01:08:09
30.09.2015
30.09.2015
palinator
-> King:
Význam slova "kultivovanost" jsem nikdy nepochopil. Ovšem pochopil jsem význam slova "nekultivovanost&quo t; skrze motory Slavia, Multicar, Škoda OHV, HTP a 1,4 TDI
Význam slova "kultivovanost" jsem nikdy nepochopil. Ovšem pochopil jsem význam slova "nekultivovanost&quo t; skrze motory Slavia, Multicar, Škoda OHV, HTP a 1,4 TDI
01:00:23
30.09.2015
30.09.2015
King
-> Jirik_Tuňák1983: Minimalne je ta "prestiz" dana kultivovanosti projevu sestihrnku oproti 4-valcum.
12:32:10
29.09.2015
29.09.2015
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 28.09.15 23:53:27: Proč? Podle mého je to zažité už z dřívějška. Lidová vozítka jezdila 2, 3, 4 válce a velcí páni továrníci víceválce.
23:53:27
28.09.2015
28.09.2015
dragon_cb_cz
-> palinator: Asi mám jinou představu o prestižním motoru
23:44:06
28.09.2015
28.09.2015
King
V nasi komunite tridverovych Mondeí je 2,5 V6 branej jako prestiznejsi :-) Ovsem v ramci objektivity nutno dodat, ze 2.0 16V je jenom atmosfera...
23:15:15
28.09.2015
28.09.2015
palinator
-> dragon_cb_cz:
A není?
A není?
22:40:07
28.09.2015
28.09.2015
dragon_cb_cz
-> palinator: "přeci jen je to prestiží motor uplně jinde než foukanej čtyřválec"
Pobavil jsi
Pobavil jsi
20:59:31
28.09.2015
28.09.2015
palinator
Omlouvám se, čerpal jsem z blbýho seznamu.
en.wikipedia.org/wiki/Lis t_of_Volkswagen_Group_petr ol_engines
Tady je to teda:
en.wikipedia.org/wiki/Lis t_of_discontinued_Volkswag en_Group_petrol_engines
Výkon to má stejnej tak mě to zmátlo.
en.wikipedia.org/wiki/Lis t_of_Volkswagen_Group_petr ol_engines
Tady je to teda:
en.wikipedia.org/wiki/Lis t_of_discontinued_Volkswag en_Group_petrol_engines
Výkon to má stejnej tak mě to zmátlo.
19:21:24
28.09.2015
28.09.2015
Jarda/felda
-> palinator 28.09.15 12:17:48: nepleť si to s vr6 ta má řetěz kdežto u superba je klasickej V motor s řemenem
12:33:04
28.09.2015
28.09.2015
suri
-> palinator 28.09.15 12:17:48: V6 má krásny jednoduchý remeňový rozvod ...
12:27:40
28.09.2015
28.09.2015
Milan 136
-> palinator: V6 má 30V a rozvod řemenem
12:17:48
28.09.2015
28.09.2015
palinator
-> dragon_cb_cz 26.09.15 22:43:39:
V6 má jen o 4 ventily víc a má rozvody řetězem.
Pokud nevadí vyšší pojistka, teoreticky vyšší servisní a provozní náklady (ale pravděpodobně menší poruchovost), tak bych do V6 šel, přeci jen je to prestiží motor uplně jinde než foukanej čtyřválec.
V6 má jen o 4 ventily víc a má rozvody řetězem.
Pokud nevadí vyšší pojistka, teoreticky vyšší servisní a provozní náklady (ale pravděpodobně menší poruchovost), tak bych do V6 šel, přeci jen je to prestiží motor uplně jinde než foukanej čtyřválec.
00:05:27
28.09.2015
28.09.2015
dragon_cb_cz
-> Edisek 27.09.15 12:12:27: Já jen reaguju na to "další věc co se točí a může se pokazit" - a snažím se říct, že je to argument k prdu a sám to potrzuješ - to že to tam je a točí se to, ještě neznamená, že se to kazí. Stejně jako to turbo na 1.8T...
12:24:19
27.09.2015
27.09.2015
suri
-> Edisek 27.09.15 12:12:27: čo sa také na 1,8T kazí ? cievky , hadice odvetrávania , zakarbonované sacie koše ak to jazdilo Longlife alebo sa olej proste nemenil ,., to je celé , všetko ostatné nie je bežná vec ...
2,8 to má podobne
tu je to o tom či niekto chce konštatný záťah V6 , zvuk , solídnu spotrebu , a celkovo jednoduchý motor , prípadne toto oželie a zoberie turbo ktoré chodí tiež super ... jazdil som obidva , 1,8T v kope áut , 2,8 aj v 4x4 a obidva motory majú svoje , spoľahlivé sú stejner
2,8 to má podobne
tu je to o tom či niekto chce konštatný záťah V6 , zvuk , solídnu spotrebu , a celkovo jednoduchý motor , prípadne toto oželie a zoberie turbo ktoré chodí tiež super ... jazdil som obidva , 1,8T v kope áut , 2,8 aj v 4x4 a obidva motory majú svoje , spoľahlivé sú stejner
12:12:27
27.09.2015
27.09.2015
Edisek
-> dragon_cb_cz 26.09.15 22:43:39: nevim kdy komu na tom motoru odesli vacky nebo vstrikovace, 1,8T na rozborce uz mnel asi kazdy existujici servis, a myslim ze objem/pocet valcu vs. vaha auta je celkem na miste, 6valec vydrzi vic a dil nez 4valec.
kdybych o tom nic nevedel tak se neozyvu ale vidim ze to stejne nema cenu nekomu neco radit
kdybych o tom nic nevedel tak se neozyvu ale vidim ze to stejne nema cenu nekomu neco radit
11:14:01
27.09.2015
27.09.2015
King
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: Tak tomu uz se rika hybridni pohon :-)
Jenom proste nechapu nekoho, kdo ma potrebu se vyjadrit k dilematu dvou motoru na zaklade zkusenosti s JEDNIM konkretnim motorem s nejasnou historii a vyvodit z toho, ze motor A je totalne na hovno a B je jasna volba...
Jenom proste nechapu nekoho, kdo ma potrebu se vyjadrit k dilematu dvou motoru na zaklade zkusenosti s JEDNIM konkretnim motorem s nejasnou historii a vyvodit z toho, ze motor A je totalne na hovno a B je jasna volba...
10:23:02
27.09.2015
27.09.2015
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
HTP dokáže hravě litr oleje na 100km a to nemá ani turbínu, ani 6 válcu ..
23:13:44
26.09.2015
26.09.2015
King
-> MVM: Ja jsem zase zazil stopetku se spotrebou oleje 2l/1000km 15w/40 - na zaklade tohoto reprezentativniho vzorku naprosto nechapu tu uvadenou tabulkovou spotrebu oleje ;-)
22:43:39
26.09.2015
26.09.2015
dragon_cb_cz
-> vhml 26.09.15 13:24:22: Jo, servisně souhlasím, v rodině to máme v O1 a problém s tím nikdy nebyl, akorát teď nějak houpe volnoběh a tak - předpokládám, že to bude chtít vyčistit klapku a vyměnit nějaký podtlaky, nic víc... jo a měnila se nějaká plastová kravina v chladícím okruhu a jedna na to ještě čeká.
S tou dynamikou... já neříkám, že je to špatný - to rozhodně ne, speciálně pokud se tomu čipem pomůže tak to pak věřím, že je to pohoda. Ale zázrak to taky není - prostě dobrej odpovídající motor, nic víc, ale taky nic míň
-> Edisek: V motoru se točí věcí... nemá ten V6 zase o dvě vačky navíc, co se taky točí a taky se můžou podělat? A nějaký ty ventily, vstřikovače a tak dále?
To "nevím jak se k tomu minulý majitel choval" platí úplně na cokoliv a hovado odrovná libovolný motor, ať má turbín nebo válců kolik chce.
A řešit jestli je nějaký motor pro to auto "malý" nebo "velký"... mi přijde ujetý. Podstatný je, kolik má ten motor síly a jak to s ním jede... Superb není zas tak velké a těžké auto aby v něm byl 4válec "mimo mísu". I 4válec totiž může skvěle jet, stačí když se dobře udělá - a ta 1.8T podle mě tohle splňuje.
S tou dynamikou... já neříkám, že je to špatný - to rozhodně ne, speciálně pokud se tomu čipem pomůže tak to pak věřím, že je to pohoda. Ale zázrak to taky není - prostě dobrej odpovídající motor, nic víc, ale taky nic míň
-> Edisek: V motoru se točí věcí... nemá ten V6 zase o dvě vačky navíc, co se taky točí a taky se můžou podělat? A nějaký ty ventily, vstřikovače a tak dále?
To "nevím jak se k tomu minulý majitel choval" platí úplně na cokoliv a hovado odrovná libovolný motor, ať má turbín nebo válců kolik chce.
A řešit jestli je nějaký motor pro to auto "malý" nebo "velký"... mi přijde ujetý. Podstatný je, kolik má ten motor síly a jak to s ním jede... Superb není zas tak velké a těžké auto aby v něm byl 4válec "mimo mísu". I 4válec totiž může skvěle jet, stačí když se dobře udělá - a ta 1.8T podle mě tohle splňuje.
21:19:18
26.09.2015
26.09.2015
Milan 136
-> MVM: takovou spotřebu oleje umí i 1.8T
20:14:05
26.09.2015
26.09.2015
MVM
Zažil jsem superba 2,8 ktrej bral 1,5 - 1,8l oleje 5W/30 na tisíc km.. Nechtěl bych ten motor ani zadarmo.Brácha má O1RS 1,8T najeto skoro 350tis a krom drobností,jedné "cívky",rozvodů
,a ze začátku steřelých hadic jen jezdí. Nevím jestli všichni jezdí jak prase - ale jednaosma v turbu má potenciálu dost když se s tím umí jezdit...
20:01:31
26.09.2015
26.09.2015
Pavel P@nkáč
-> Jirik_Tuňák1983: a když už ji vyndáš tak co s ní budeš na tom odpočivadle dělat to by mě teda zajimalo
14:29:06
26.09.2015
26.09.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Edisek 26.09.15 13:41:57: Nevím, kolik je u Superba místa, ale věřím, že to na demontáž hadice na odpočívadle určitě nebude. :-D
13:41:57
26.09.2015
26.09.2015
Edisek
-> dragon_cb_cz 25.09.15 23:07:55: pro mne je 1,8 maly objem co se tyce velikosti superbu a turbo je dalsi vec co se toci a muze se pokazit, nevim jak s tim byvaly majitel zachazel, jestli turbo nadmerne nezatezoval, 2,8 je dle mych skusenosti mnohem spolehlivejsi. Pro mne jsou ty dve svicky a dva litry oleje pri servisu navic absolutne zanedbatelne vuci tomu ze mi prdne turbo, nebo se pudu nekde na odpocivadlne mordovat s prasknutou hadici a podobne.
do auta velikosti ibizy/leona bych ten motor bral jednoznacne, ale superba mam proto abych se na to mohl spolehnout a jezdit v kosili
do auta velikosti ibizy/leona bych ten motor bral jednoznacne, ale superba mam proto abych se na to mohl spolehnout a jezdit v kosili
13:36:19
26.09.2015
26.09.2015
Jirik_Tuňák1983
-> vhml 26.09.15 13:24:22: Přesně tak, staré železo, které ještě nepatří do starého železa.
S mým motorem předpotopňákem to mohu potvrdit.
S mým motorem předpotopňákem to mohu potvrdit.
13:24:22
26.09.2015
26.09.2015
vhml
-> dragon_cb_cz 25.09.15 23:07:55: já můžu právě 1,8T jedině chválit. Má to najeto přes 300 a není tomu nic. Olej to nežere, na dynamiku si nemůžu stěžovat ani v Sharanu. Obecně je to hodně povedenej motor a celkem jednoduchej. Mám jednu z prvních generací, s mechanickou klapkou, jednou lambdou, bez variabilního časování...
23:07:55
25.09.2015
25.09.2015
dragon_cb_cz
-> Edisek: "skrz maly objem a turbinu bych to v superbu nebral" - nevím proč by turbína měla být argument proti, v kontextu toho co všechno se dnes může na autě vysrat je turbína "drobnost". A 1.8 s turbínou je na auto velikosti superba vcelku vhodná základní motorizace - zázraky v dynamice to neudělá, ale dostatečně to vypadá... Nevím kolik má pohotovostní hmotnost první generace, ale co rychle dohledávám druhou, tak by to tak nějak odpovídalo.
-> Majki: 1.8T je všude kopice, servisně co jsem měl možnost pozorovat naprosto standardní motor, žádná zjevná bolest... V jedničkovej oktávce to má dynamiku průměrnou, takže v S1 bych čekal lehoučce podprůměrnou... s nějakým čipem asi OK.
-> Majki: 1.8T je všude kopice, servisně co jsem měl možnost pozorovat naprosto standardní motor, žádná zjevná bolest... V jedničkovej oktávce to má dynamiku průměrnou, takže v S1 bych čekal lehoučce podprůměrnou... s nějakým čipem asi OK.
16:44:25
24.09.2015
24.09.2015
Jirik_Tuňák1983
-> havlik 24.09.15 13:57:58: Jednou to tady vysvětloval Alenka, že je to u trubo motorů běžné.
-> Edisek 24.09.15 13:55:33: Máme obdobnou spotřebu.
-> Edisek 24.09.15 13:55:33: Máme obdobnou spotřebu.
13:57:58
24.09.2015
24.09.2015
havlik
-> Edisek: jo ale to pojedeš i s 1.8T tam nebyl problém ani 17-19 když si tomu šlapal.
13:55:33
24.09.2015
24.09.2015
Edisek
-> Jirik_Tuňák1983: to je moje spotřeba, ja to nehoním, na to mam druhé auto takže kdo dá cihlu na pedál pojede za 14-15
13:16:35
24.09.2015
24.09.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Edisek 24.09.15 12:31:08: Takže normální spotřeba, která není z říše fantazie.
12:36:15
24.09.2015
24.09.2015
Edisek
-> vhml: v sharanech je VR6 zatimco v superbu V6
urcite hodne zalezi kdo s tim jezid/jezdil udrzba... kazdy mame svoje zkusenosti
urcite hodne zalezi kdo s tim jezid/jezdil udrzba... kazdy mame svoje zkusenosti
12:34:16
24.09.2015
24.09.2015
vhml
-> Edisek 24.09.15 12:31:08: zajkímavý, že třeba v Sharanaech ta 1,8T žere o nějaký 2-3 litry míň než VR6. Ona fyzika je pořád jenom jedna...
12:31:51
24.09.2015
24.09.2015
suri
Obidva sú fajn motory v tom aute ...
12:31:08
24.09.2015
24.09.2015
Edisek
Ja mam 2,8 V6 v plne vybave, a nemuzu na to auto rict kriveho slova, koupil jsme ho pred rokem s tim ze do nej tece, vymenil jsem tesneni dveri u ridice, vysusil koberec a vsechno tip top. Ted se mi ozvali spodni ramena, ale aby taky ne, cesty v Bratislave jsou otresne. Taky musim vymenin jednu lambda sondu protoze ma ukrocene kabely. Dle budiky ma ted 134tis, spotreba ve meste je kolem 10,5l ale to nejezdim ve spicce, okresky do 8l a dalnice 8,6l, 1,8T nebude mit lepsi spotrebu, v ibizach a leonech to bere 10 ve meste. Pokud to nehonim v otackach tak se nestraci ani olej. 1,8T je dobry motor ale skrz maly objem a turbinu bych to v superbu nebral :) klidne se ptej co te zajima
11:58:21
24.09.2015
24.09.2015
vhml
Veškerý náklady ( opravy, spotřeba, atd) hovoří jednoznačně pro 1,8T
10:27:36
24.09.2015
24.09.2015
Majki
Jaké máte zkušenosti s danými motory v superbu nebo něčem jiném? Mě osobně nějak nenadchlo to turbo... Ovšem ho úplně nezamitam. 2,8 jsem neměl možnost vyzkoušet tak nemůžu porovnat. Ale co se týče závad,servisu apod. u obou. Většinu (doufám že vše) si budu dělat sám... Nebo popřípadě jiný "normální" motor co se do toho dělal. Naftu ne-e...