Dobrý den kolegové,
Obracím se tedy na Vás s prosbou o radu. V rodině máme vozidlo octavia 1.8 (kod motoru agn), r.v. 1999, s čtyřstupňovou automatickou převodovkou 01M (kod ECS). Jedná se o to, že vozidlo má najeto cca 320 000 km, s tím, že vozidlo vlastníme posledních 40000 km a za celou dobu nebyl s převodovkou žádný problém. Až teď po ujetí cca 0,5 km vozidlo přestalo jet (docházelo ke zvyšování otáček motoru, ale auto nejelo), takže bylo jasné, že je něco s převodovkou. Takže jako první krok jsem vozidlo načetl diagnostikou, přičemž jediná závada, který byla uložena v paměti závad automatické převodovky byla "přemosťovací spojka - mechanická závada, sporadicky". Z této hlášky jsem tedy začal podezírat měnič momentů, i když vím,že přemosťovací spojka funguje jen v některých režim jízdy, takže si myslím, že by vozidlo i tak mělo jet. Takže jsem se pustil do dalšího diagnostikování a chtěl jsem změřit hladinu oleje v aut. převodovce (toto měření jsem prováděl během života již několikrát, takže správný postup dle dílenské příručky znám) a zjistil jsem k mému údivu, že po vymontování kontrolního šroubu vytéká olej z převodovky proudem namísto toho aby ukapával a nebo aby nekapal vůbec. Z tohoto zjištění tedy usuzuji, že je asi nefunkční čerpadlo oleje v převodovce. Barva oleje byla normální, nic spáleného nebylo cítit. Proto jsem se chtěl zeptat zdali jste se někdo setkal někdy s tím, že by u toho typu převodovky došlo k poruše olejového čerpadla? Popř. co by mohlo být příčinou výše popisované závady. Na závěr bych ještě dodal, že na zpátečku vozidlo tak nejak jede a co jsem koukal na netu, tak tenhle podobný problem melo vice lidí, ale nikde jsem nenasel včem je potíž.
Děkuji Herman