-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: Ty údaje o ostatních fordích bzučítcích jsou docela zajímavý :) Jak jsem psal do tématu o spotřebě - 4místná "Pumička" na platformě mondea, poctivej zetec 2,0 16V 96kW, namotáno asi 150tkm. Ze začátku trochu cukala a papala, tak dostala novej fordí 5w30, vzduchovej filtr, brisky A-line, reset ŘJ a učící jízda - teď na dálku sosne 6-7l. Manželka s tím jezdí do práce 15km štreky (po zaškolení :) za 7-7,5 (ale dá se to i za 6, ale ty ženský nějak nemaj pro úspornou jízdu s poměrně těžkým dvoulitrem buňky či co :)
Na to, že to je nepřeplňovaný, jsem byl docela mile překvapenej, protože v otáčkách to docela příjemně táhne a snese to srovnání s služebním 2.0 TDCi, byť tam trošku chybí sen českýho křupana - zátah vocpoda :) A pro klid svědomí tam na radu, co mi dali zdejší klucí plzeňský, leju aditivum od VIFu a snažím se uvěřit, že těch +40háků/l ušetřím na spotřebě :)
Sice po letech luxusních (po stránce pracnosti) výměn oleje ve škodovkách, jsem by drobátko zklamán přístupem k fitru, ale jednou za rok se to dá.
Jediná závada se konala hned druhej den po koupi, kdy občas přestali blikat blinkry a já hned zmateně podezříval lucasy, kteréžto na cougara stojej ranec (až jsem se z toho orosil :). Následovalo stažení Ford TISu a intenzivní noční studium dokumentace - je to fuška rekvalifikovat se během pár hodin z Cedrycha a Andrta na Henryho káry. Pak už stačiloí vyzobnout "relátko" přerušovače blinkrů a trafopájkou trablšútnout srudeňák. To je asi to, čeho se nejvíc bojím, protože zlí jayzkové tvrdí, že fordí snaha šetřit cínem na plošňákách se občas na starších kusech vymstí. Ale o tom vědí svoje i majitelé favořiťů, že? :) Jinak ujeto asi 10km bez jedinýho problému, dokonce jsem mu natolik věřil, že jsem s tím 2x vzal rodinu na dovču, protože svezení v kupéčku v benzínu je jiná liga, než chrochtavej kombík a nezachrání to ani 10let rozdílu v datu výroby a dvouhmotový setrváky a podobný pikačovny - nafta fakt patří do traktoru :)
Jinak na cougařím fóru vím o jednom s dvoulitrem na lpg, co jezdí údajně za 8-9l a to má prej momentálně klasickou bolístku zeteců - prasklý vejfukový potrubí, což nějakou tu desetinku přidá.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ford - benzínové motory Zetec - Mondeo atd.
prohledat
58 příspěvků (zobrazeno 51 až 58) od 04.11.2011 do 13.12.2016, založil/a Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
00:03:30
05.11.2011
05.11.2011
King
19:40:31
04.11.2011
04.11.2011
VeTeV
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: řikal 10-12... benálu 8-10
19:14:21
04.11.2011
04.11.2011
Luboš
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: 74 kw ale je to poměrně svižný
14:50:39
04.11.2011
04.11.2011
Nepér
-> Tom.t : 74 kW
Já mám Focus II, 2005, 1.6 Ti-VCT, oproti základní 1.6 to má navíc plně variabilní časování sací i výfukové vačky... spotřeba 8, spolehlivost nic moc, koupil jsem to v 55 tis, teď to má 70, nic se sice nerozblio ale když z toho vyteče olej při delším stání, tak to variabilní časování asi 0.5 vteřiny cvaká... na ford-focus.cz je to provařená závada těchto motorů po 60 tkm. Ale zase to má 85 kW
Já mám Focus II, 2005, 1.6 Ti-VCT, oproti základní 1.6 to má navíc plně variabilní časování sací i výfukové vačky... spotřeba 8, spolehlivost nic moc, koupil jsem to v 55 tis, teď to má 70, nic se sice nerozblio ale když z toho vyteče olej při delším stání, tak to variabilní časování asi 0.5 vteřiny cvaká... na ford-focus.cz je to provařená závada těchto motorů po 60 tkm. Ale zase to má 85 kW
14:15:11
04.11.2011
04.11.2011
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Luboš: kolik to má kw?
14:14:03
04.11.2011
04.11.2011
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> VeTeV: my ho máme taky 2,0 kombi v lpg .. nevíš kolik mu to papá?
12:25:49
04.11.2011
04.11.2011
Luboš
Focus I 1,6 2004 - je to ještě taky zetec?
na tachu 118 tis., skutečnost určitě daleko vyšší. Zatím jsem najel 23 tis, spotřeba asi 7 l.
Závady: 1x vyčištění klapky, 1x vyčištění volnob. ventilu - po čase výměna za nový.
Jinak běžná udržba: rozvody, čepy, táhla stab., koroze na dveřích
Zatím jsem maximálně spokojený, jen bych vytknul malý rozsah podélného nastavení volantu.
na tachu 118 tis., skutečnost určitě daleko vyšší. Zatím jsem najel 23 tis, spotřeba asi 7 l.
Závady: 1x vyčištění klapky, 1x vyčištění volnob. ventilu - po čase výměna za nový.
Jinak běžná udržba: rozvody, čepy, táhla stab., koroze na dveřích
Zatím jsem maximálně spokojený, jen bych vytknul malý rozsah podélného nastavení volantu.
10:04:06
04.11.2011
04.11.2011
VeTeV
kolega v praci ma 2litr v kombiku - ale jezdi na plyn :-))
08:58:15
04.11.2011
04.11.2011
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
Tak kdo další mimo nás jezdíte starším fordem ? Kolik máte najeto, spotřeba, spolehlivost?