Ford - benzínové motory Zetec - Mondeo atd.

prohledat
58 příspěvků (zobrazeno 51 až 58) od 04.11.2011 do 13.12.2016, založil/a Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
řadit dle data
00:03:30
05.11.2011
King
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: Ty údaje o ostatních fordích bzučítcích jsou docela zajímavý :) Jak jsem psal do tématu o spotřebě - 4místná "Pumička" na platformě mondea, poctivej zetec 2,0 16V 96kW, namotáno asi 150tkm. Ze začátku trochu cukala a papala, tak dostala novej fordí 5w30, vzduchovej filtr, brisky A-line, reset ŘJ a učící jízda - teď na dálku sosne 6-7l. Manželka s tím jezdí do práce 15km štreky (po zaškolení :) za 7-7,5 (ale dá se to i za 6, ale ty ženský nějak nemaj pro úspornou jízdu s poměrně těžkým dvoulitrem buňky či co :)

Na to, že to je nepřeplňovaný, jsem byl docela mile překvapenej, protože v otáčkách to docela příjemně táhne a snese to srovnání s služebním 2.0 TDCi, byť tam trošku chybí sen českýho křupana - zátah vocpoda :) A pro klid svědomí tam na radu, co mi dali zdejší klucí plzeňský, leju aditivum od VIFu a snažím se uvěřit, že těch +40háků/l ušetřím na spotřebě :)

Sice po letech luxusních (po stránce pracnosti) výměn oleje ve škodovkách, jsem by drobátko zklamán přístupem k fitru, ale jednou za rok se to dá.

Jediná závada se konala hned druhej den po koupi, kdy občas přestali blikat blinkry a já hned zmateně podezříval lucasy, kteréžto na cougara stojej ranec (až jsem se z toho orosil :). Následovalo stažení Ford TISu a intenzivní noční studium dokumentace - je to fuška rekvalifikovat se během pár hodin z Cedrycha a Andrta na Henryho káry. Pak už stačiloí vyzobnout "relátko" přerušovače blinkrů a trafopájkou trablšútnout srudeňák. To je asi to, čeho se nejvíc bojím, protože zlí jayzkové tvrdí, že fordí snaha šetřit cínem na plošňákách se občas na starších kusech vymstí. Ale o tom vědí svoje i majitelé favořiťů, že? :) Jinak ujeto asi 10km bez jedinýho problému, dokonce jsem mu natolik věřil, že jsem s tím 2x vzal rodinu na dovču, protože svezení v kupéčku v benzínu je jiná liga, než chrochtavej kombík a nezachrání to ani 10let rozdílu v datu výroby a dvouhmotový setrváky a podobný pikačovny - nafta fakt patří do traktoru :)

Jinak na cougařím fóru vím o jednom s dvoulitrem na lpg, co jezdí údajně za 8-9l a to má prej momentálně klasickou bolístku zeteců - prasklý vejfukový potrubí, což nějakou tu desetinku přidá.
19:40:31
04.11.2011
VeTeV
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: řikal 10-12... benálu 8-10
19:14:21
04.11.2011
Luboš
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: 74 kw ale je to poměrně svižný
14:50:39
04.11.2011
Nepér
-> Tom.t : 74 kW

Já mám Focus II, 2005, 1.6 Ti-VCT, oproti základní 1.6 to má navíc plně variabilní časování sací i výfukové vačky... spotřeba 8, spolehlivost nic moc, koupil jsem to v 55 tis, teď to má 70, nic se sice nerozblio ale když z toho vyteče olej při delším stání, tak to variabilní časování asi 0.5 vteřiny cvaká... na ford-focus.cz je to provařená závada těchto motorů po 60 tkm. Ale zase to má 85 kW 3
14:15:11
04.11.2011
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Luboš: kolik to má kw?
14:14:03
04.11.2011
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> VeTeV: my ho máme taky 2,0 kombi v lpg .. nevíš kolik mu to papá?
12:25:49
04.11.2011
Luboš
Focus I 1,6 2004 - je to ještě taky zetec?

na tachu 118 tis., skutečnost určitě daleko vyšší. Zatím jsem najel 23 tis, spotřeba asi 7 l.

Závady: 1x vyčištění klapky, 1x vyčištění volnob. ventilu - po čase výměna za nový.

Jinak běžná udržba: rozvody, čepy, táhla stab., koroze na dveřích 4

Zatím jsem maximálně spokojený, jen bych vytknul malý rozsah podélného nastavení volantu.
10:04:06
04.11.2011
VeTeV
kolega v praci ma 2litr v kombiku - ale jezdi na plyn :-))
08:58:15
04.11.2011
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
Tak kdo další mimo nás jezdíte starším fordem 1 ? Kolik máte najeto, spotřeba, spolehlivost?
Extreme Tyres