skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Topení favorit
prohledat
74 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 29.09.2008 do 28.12.2014, založil/a 2222Johny2222
-> Adam59: no... fávo 94 topí normálně. fávo 92 taky celkem dobře, fávo po 91 topí uplně na píču a až za hodně dlouho :D
-> Tomaso435 26.12.14 12:52:51: no koukám že jsou tam jinak udělané přívody, ale jaký to má vliv na funkci?
nebo spíš tedy který je lepší? Logické je že asi to novější ...

-> Adam59: v létě sem měl oba dva v ruce a porovnával sem kterej je stejnej s tím co sem měnil jelikož nikdo nevěděl co a jak . ale rozdíl tam byl docela velkej.
jinak pro představu
jinak pro představu
Nikdo neví?
Trochu zneužiji téma, ale jaký rozdíly jsou ve ventilech topení Favorita do roku 91, mezi roky 91-93 a od roku 93? Chci kuchat Fa topení do Š100 tak abych koupil správný typ
... podle fotek mi přijdou všechny stejný a v mototechně mi moc neporadili ...

No, a to pískání nejsou ložiska ale uhlíky. Je to charakteristická "závada" těchto motorků. Stačí je vyndat a prasecky pilníkem zbrousit. Sice potom chvíli bzučí než se zase zaběhnou, ale potom už je klid.
Pokud ti jde o bordel tak bych to udělal jednoduše seber mladé punčochu a navlíkni ji na tu mřížku. Hrubé nečistoty to zastaví a neomezí průtok vzduchu
Jaké máte zkušenosti s pylovým filtrem na topení u Favorita, resp. na topení z Felicie(mám ho ve Favoritu)? Někde sem slyšel že je to pak línější a hůř to saje vzduch. Nedávná očistě všech možných průchodů topení byla celkem k ničemu, protože to tam je zas zadělaný. Napadlo mě že by to ten filtr mohl omezit(ten bordel a špínu), ale jak je to s tím prouděním vzduchu?
Na konec mám otázku týkající se též topení. u toho topení z Felicie mi na 1 stupeň něco píská v topení, to bude nejspíš nenamazanej ten ventilátor že?
Díky
Na konec mám otázku týkající se též topení. u toho topení z Felicie mi na 1 stupeň něco píská v topení, to bude nejspíš nenamazanej ten ventilátor že?
Díky
-> Tomaso435: zacpané to už mám
těsnění pod hlavou nové,teplota je pěkně uprostřed,ale prostě to nefouká teplý vzduch
jezdím 20km na jeden zátah,na dvojku to fouká vlažný vzduch už do 5minut.
Jediná možnost je že je vadná vložka topení,nebo ventil,ale ten se hýbe pěkně,lehounce
Mám doma vložku s formana 94, vyčistil sme ji,ale zjistil sem,že tam něco chrastí,ale neteče,tak nevím jesi ji tam zkusit dát nebo ne

těsnění pod hlavou nové,teplota je pěkně uprostřed,ale prostě to nefouká teplý vzduch


jezdím 20km na jeden zátah,na dvojku to fouká vlažný vzduch už do 5minut.
Jediná možnost je že je vadná vložka topení,nebo ventil,ale ten se hýbe pěkně,lehounce

Mám doma vložku s formana 94, vyčistil sme ji,ale zjistil sem,že tam něco chrastí,ale neteče,tak nevím jesi ji tam zkusit dát nebo ne

-> doly120 17.11.11 16:26:48: zacpi si masku, zacpi si pd maskou, zacpi si pulku dolních otvorů... ja jezdim na kratší trasy do 15km s uplně zaslepeným nárazníkem takže tam nejde ani kapa vzduchu a všechno to valim přez topení . . a i tak se to neohřeje :-D
Ahoj, potřeboval bych taky poradit ohledně topení. Rozbil se mi ovladač topení, tak jsem ho vytáhl, chtěl jsem tam dát nový, ale nejdou mi zpět nasadit lanka (táhla) od topení. Je na to nějakej fígl? Díky
neporadí někdo?
palasske 23.10.11 13:05:00 napsal:
me topi krasne i na lpg i na 3 polohu
Toho si docílil jak?
me topi krasne i na lpg i na 3 polohu
Toho si docílil jak?

Tak máme nové těsnění pod hlavou,ale stejně to nějak nechce topit
Odvzdušněné to je, teplota je krásná,termostat ok. Ventil na topení se hýbe. Ale prostě ne a ne topit




-> su.tech: Příští víkend na to kouknu,snad to ještě tento týden vydrží,musím jezdit do práce,náhradní auto nemám. uklidnuje mě to že to nebere vodu ani olej,tak by to vydržet mohlo,pak to vyměním,dám nový termostat,víčko expanzky,a snad to bude topit :)
Každopádně děkuju všem za rady :)
Každopádně děkuju všem za rady :)
-> cPetan: Ja jsem jen napsal vlastní zkušenost. Stejné problémy + řešení. Netvrdím, že to platí všeobecně. 

me topi krasne i na lpg i na 3 polohu
Taky mi fávo moc netopí a netopilo ani jako nový, teplota se stabilně drží v polovině toho plnýho pole, ale topení nic moc, když to přepnu na 3. polohu, tak se to taky vyfouká do studena, jedině když se tomu pořádně šlápne, tak chvilku zavane saharskej vítr
Tak nevím, že by to byla hlava se mi nechce věřit, když to takle dělá 19 let 


-> doly120: Chybu hledej pod hlavou. Je dost možné, že jiné teploty jiné tlaky jiné problémy. Ale pokud se budeš zajímat o funkci LPG jako takovou pak zjistíš že při spalování LPG dochází k vytváření vyšší teploty spalin a to je realita. 

-> su.tech: Promin,ale tak to pak teda nechápu :)
Na benzín když to bylo v pátek přeplé,tak teplota byly o dost výše,a foukalo to krásně teplý vzduch. A když je to na plyn,teplota je i níže než je na fotce,a fouká to vlažný vzuch. Ted to teda blbne uplně
Na benzín když to bylo v pátek přeplé,tak teplota byly o dost výše,a foukalo to krásně teplý vzduch. A když je to na plyn,teplota je i níže než je na fotce,a fouká to vlažný vzuch. Ted to teda blbne uplně

-> doly120: ještě teda zkušenost minulé zimy, jak to nemělo točky netopilo, vubec,, nehřálo se nic, pohoda, a pak sem z těsnění pod hlavou vyndal sejtko :-D ale takhle to jezdilo ještě asi pul roku :-D
-> doly120: Na LPG by se měla zahřívat hlava více. Při spalování benzínu a LPG je rozdíl ve vytvořené teplotě a proto měly problémy litinové hlavy kdežto hlavy hliníkové snášejí tyto zvýšené teploty při spalování LPG daleko lépe.
To jen pro upřesnění teorií.
To jen pro upřesnění teorií.

-> Tomaso435: tak na plyn to moc nejede,to je fakt,ale tak zahřívat by se to mělo baj oko stejně...
Ted je mi to jedno,musím vyměnit to posrané těsnění
Ted je mi to jedno,musím vyměnit to posrané těsnění

-> doly120: ono jak to tak pozoruju čim víc ten motor táhne tim vic topí. pokud to na plyn zas tak netáhne tak to netopí... duvod toho nechápu, sou to jen vysledky pozorování :-D
-> Zeke-ten šestý: jj 95 už maj mrazit
-> Zeke-ten šestý: jj 95 už maj mrazit
-> Tomaso435: jj střikačka 93 blackline.
Ale proč mi to zelené,topí (topilo) luxusně na benzín?
-> Zeke-ten šestý: 95 rok nemá topit vůbec
Ale proč mi to zelené,topí (topilo) luxusně na benzín?

-> Zeke-ten šestý: 95 rok nemá topit vůbec

-> Tomaso435: nemá. mám klasické topení (myslim ty táhla v kabině) topeni jako takove jsem nezkoumal :)
-> Zeke-ten šestý: 95 nemá náhodou už feldí topení? feldí koberce v černé ?
-> Tomaso435: kdyz ctu ty roky, nespadám ani do jedné skupiny

-> doly120: to černý byla střikačka? nebo karbec? osobní zkušenosti že 89 90 91 zas tak netopí. a na trojku ventilátor to fouká za chvili studený, namá to tam tudy takovej koloběh jako 92 93 94 , který topí dobře a celkem i rychle....
-> doly120: me to taky topi na prd (forman najeto 225tis km) je tam novej ventil na topeni, teplota dobra a proste ne..... mám se podivat a postelovat tahla na topeni radil jeden virtak
EDIT: ted ctu ze minulej rok si to mel ok tak to nic

EDIT: ted ctu ze minulej rok si to mel ok tak to nic
-> su.tech: No mě to taky nějak extremně netopí,jak sem psal níže na benzín to topí jak čert,zahřívá se to rychle.. ale na plyn prostě ne. Jak sem jezdil jednu zimu s černým fáčkem,tak to prostě topilo až to hezké nebylo,a to mělo najeté 230tiskm,takže bych věřil,že mohla být zanešená vložka topení nějakým pordelem,ale asi nebyla když to tak topilo :)
To zelené má 84tis a ani vloni to pořádně netopilo.
Snad mám doma těsnění pod hlavu,provizorně bych to vyměnil,at můžu jezdit do práce,a chystal bych ten druhý motor
To zelené má 84tis a ani vloni to pořádně netopilo.
Snad mám doma těsnění pod hlavu,provizorně bych to vyměnil,at můžu jezdit do práce,a chystal bych ten druhý motor

-> doly120: Hele já se tomu taky bránil. Nechtěl jsem si to přiznat. Voda neubývala, olej nepřibýval...
Ptal jsem se kde jsem mohl a jeden z lidí kterému dost věřím mi řekl jednoznačně palice. A byla to palice. Prostě prvopočátek běžných problémů s hlavou.
Netvrdím, že je to tvůj případ, ale u mě to bylo přesně jak popisuješ a po srovnání hlavy a výměně těsnení tyto problémy odezněly.
Bohužel i tak musím dnes uznat, že proti Gekonovi jakýkoli z mých Favoritů topil dosti bídně. Ale tak porovnávat rozdíl několika generací a tříd se fakt nedá. Ani se mi nechce věřit, že při zkušebních jízdách ve Finsku v mínusových mrazech naměřili v kabině Favorita se zapnutým topením 32 stupňů celsia.

Ptal jsem se kde jsem mohl a jeden z lidí kterému dost věřím mi řekl jednoznačně palice. A byla to palice. Prostě prvopočátek běžných problémů s hlavou.
Netvrdím, že je to tvůj případ, ale u mě to bylo přesně jak popisuješ a po srovnání hlavy a výměně těsnení tyto problémy odezněly.
Bohužel i tak musím dnes uznat, že proti Gekonovi jakýkoli z mých Favoritů topil dosti bídně. Ale tak porovnávat rozdíl několika generací a tříd se fakt nedá. Ani se mi nechce věřit, že při zkušebních jízdách ve Finsku v mínusových mrazech naměřili v kabině Favorita se zapnutým topením 32 stupňů celsia.


-> su.tech: Hm,tak to si mě vůbec nepotěšil
Takže měnit termostat nemá cenu asi co?
vodu to ale nežere ani olej ,a nevím jesi na tenhle motor má cenu srovnávat hlavu a td,motor je sám o sobě ko,ale s topením problém vloni nebyl.
Mě právě zaráží,že teplota ukazuje pořád stejně,a netopí to no.
Vidím to na výměnu motoru tedy
Díky moc za názor

Takže měnit termostat nemá cenu asi co?
vodu to ale nežere ani olej ,a nevím jesi na tenhle motor má cenu srovnávat hlavu a td,motor je sám o sobě ko,ale s topením problém vloni nebyl.
Mě právě zaráží,že teplota ukazuje pořád stejně,a netopí to no.
Vidím to na výměnu motoru tedy

Díky moc za názor

-> doly120: Můj názor. Zcela jistě odcházející palice.
Těsnění pod hlavou je můj osobní typ. Bílé Fa mi dělalo to samé a trápení ukončilo až sundání hlavy, srovnání a nové těsnění.
Ono se to nezdálo, ale bylo načaté těsnění.
Tolik moje osobní zkušenost se stejným problémem.


Ono se to nezdálo, ale bylo načaté těsnění.
Tolik moje osobní zkušenost se stejným problémem.
problém
S autem sem jel 40km, zahřáte to je,topilo to docela slušně,ale když topení šlo na 3jku, tak po chvíli to foukalo studený vzduch,tak sem ho vypnul,cca na 1-2min,pustil a foukalo to zase teplý vzduch (ne moc ale aspon něco
) a zachvíli to foukalo zase studený
kde je chyba? teplota byla následovná,viz foto
předem děkuju za rady

S autem sem jel 40km, zahřáte to je,topilo to docela slušně,ale když topení šlo na 3jku, tak po chvíli to foukalo studený vzduch,tak sem ho vypnul,cca na 1-2min,pustil a foukalo to zase teplý vzduch (ne moc ale aspon něco


kde je chyba? teplota byla následovná,viz foto
předem děkuju za rady
-> darklord: jo,jde tam,jede to

-> doly120: no plyn, aby tam aj nejaky siel do toho motoru :D
-> darklord: jako plyn?

-> doly120: nemas to zaskrtene? 

-> darklord: divné

-> doly120: no, na plyn sa mi to ohreje skorej ako na benzin...
-> darklord: já na benzín přepínám taky v nouzi,což bylo ted častěji,protože mi došel plyn
-> doly120: tvl ja nechapem ako to robite, ja na benzin prepinam len v pripade ze potrebujem predbiehat kolonu do kopca, inak plyn neh sa deje cokolvek, natocim rano 8 pod nulou a na druhom semafore (3min) uz to vali teply vzduch. A to mam pred topenim v okruhu okrem reduktoru este aj olejovy vymennik.
Je zima,a začínám mít problémy s topením u favorita na lpg.
Když jezdím na plyn,tak se to nechce moc zahřívat,topí to na 60%,chladič je zadělaný,ani tak se to nezahřeje. Ani po 20km,což je si myslím dost.
Když přepnu na benzín,tak auto do 5km topí jak čert,teplota je o dost vyší. Termostat je vloni nový. Neví někdo kde může být problém?
O víkendu vyměním zase termostat,tentokrát za wahlera,a uvidíme. V topení by problém asi být neměl,když to topí na benzín luxusně.
Když jezdím na plyn,tak se to nechce moc zahřívat,topí to na 60%,chladič je zadělaný,ani tak se to nezahřeje. Ani po 20km,což je si myslím dost.
Když přepnu na benzín,tak auto do 5km topí jak čert,teplota je o dost vyší. Termostat je vloni nový. Neví někdo kde může být problém?
O víkendu vyměním zase termostat,tentokrát za wahlera,a uvidíme. V topení by problém asi být neměl,když to topí na benzín luxusně.
Tak vyřešeno... Radiátor topení byť novej, nicméně replikovej nefungoval jak má. Dal jsem už v zoufalstní jetej funkční a ejhle - už máme teplo. :-)
-> Stepan FUN: no,asi v úterý či ve středu začnu kuchat jednu-ta teda zrovna taky moc netopila ale proč jsem nezkoumal
-> myschaak AZNP K.Hora: Já tam právě feldí mám... To moje auto je v podstatě felda v hranatý kastli... Tak kdyby bylo feldí na vyzkoušení... ;-)
-> Stepan FUN: mám tu z toho excellenta,popř ze známosti kdybys chtěl feliciácký...
-> Tomaso435: Fridexu je dost... Dokonce jsem už i dal jinej fridex..
.-> Kuladmin: Klapky fakt choděj... 3x rozebráno... Termostat je novej a funkční... Rozvody jsou přetěsněný a pasujou jak maj. :-/
-> myschaak AZNP K.Hora: Asi to tak dopadne... Alespoň půjčit. I když Ty jich teď máš co vím asi "přebytek". :-D Zkusit ještě jiný komplet topení...
.-> Kuladmin: Klapky fakt choděj... 3x rozebráno... Termostat je novej a funkční... Rozvody jsou přetěsněný a pasujou jak maj. :-/
-> myschaak AZNP K.Hora: Asi to tak dopadne... Alespoň půjčit. I když Ty jich teď máš co vím asi "přebytek". :-D Zkusit ještě jiný komplet topení...
-> Stepan FUN: přijeď,dám ti jiný